^ Lämpimästi tervetuloa, hyppykeppi
. Ensiksi sanon, että luin hieman puusilmäisesti(En ole vielä kunnolla herännyt) tekstisi, joten pahoitteluni, jos kommentoin aivan läpiä päähäni.
Mulla on myös epävakaa persoonallisuushäiriö, jos toki kosolti muitakin MT-ongelmia, bipo nyt etunenässä. Tämä tuskin lohduttaa sua nyt järin paljoa, mutta omasta kokemuksestani voin kertoa, että persoonallisuushäiriö helpottaa iän myötä hurjasti. Mä olen nyt 35 ja rauhoittunut ja seestynyt ihan hirmuisesti siitä, kun olin sun ikäisesi ja vähän vanhempikin. Ei mulla vieläkään elämä suinkaan pelkkää päivänpaistetta ole ja olenhan pysyvällä eläkkeelläkin MT-ongelmieni tähden(27-vuotiaana sain tämän eläkkeen), mutta asiani ovat nykyisin todella hyvin, kun vertaa nuoruusvuosiini, jolloin olin yksi laitoksissa ravaava, väkivaltainen ja itsetuhoinen raivohullu, joka ei löytänyt elämästään juuri mitään muuta hyvää, kuin päänsä turruttamisen yhdellä jos toisellakin doupilla
. Myös terapia on auttanut mua ihan järkyttävän paljon, paljon paremmin, kuin mikään lääkitys tai mielisairaalassa lusiminen koskaan
. Tosin, löysin tämän nykyisen, hemmetin hyvän terapeuttini vasta yli kolmekymppisenä. Siihen saakka olin enimmäkseen pettynyt kaikkiin MT-ammattilaisiin, vaikka toki joukkoon hyviäkin tyyppejä mahtui. Ei ollut edes kyse siitä, että ko. ammattilaiset olisivat olleet jotenkin erityisesti perseestä, mutta kemiat eivät vain kohdanneet ja se on niin hiton tärkeä juttu, kun näiden kupolivaivojen kanssa pelataan.
Mä mietin tuota parisuhdettasi
. Ihan riippumatta siitä, pettääkö tyttöystäväsi sua oikeasti vai ei, niin olisiko parempi laittaa homma nyt tyystin jäihin ja olla ihan sinkkuna jonkin aikaa. Jos päiväsi kuluvat noiden epäluottamus- ja mustasukkaisuuskelojen vatvomisessa, niin se ei taatusti tee hyvää mielenterveydellesi. Parisuhteessa se, että molemmilla on MT-ongelmia, voi olla hyvinkin kantava juttu, kun ymmärrystä löytyy suuntaan ja toiseen(Mulla on itselläni suht pahoistakin MT-ongelmista kärsivä mies, mutta toisiamme tukien tässä mennään, enkä mä totta puhuen ketään täyspäistä jaksaisi katsellakaan, joskaan tuskin kukaan täyspäinen muakaan :mrgreen: ), mutta yhtälailla se voi olla myös todella tuhoisaa, jos molemmat ovat niin helvetin syvällä omissa ongelmissaan ja käyttävät toista vain paskasankona, johon kaataa kaikki paha olonsa.
Olen pahoillani veljesi kuolemasta
. Se asia on taatusti vaikuttanut ihan helvetisti tuohon tilaasi, kuten itsekin totesit. Sitäkin olisi hyvä käsitellä kunnolla terapiassa, mutta vasta sitten, kun aika on siihen kypsä(Voi tosin olla jo nyt. Mistäpä minä tiedän), koska väärään aikaan sattuvalla terapoinnilla saattaa saada aikaan enemmän vahinkoa, kuin hyötyä.
Kuten Nnaana totesikin noista lääkityksistä, niin persoonallisuushäiriöihin ei ole mitään täsmälääkettä. Terapia olisi se oikea keino hoitaa ko. vaivoja, mutta se on toki pidempi ja kivisempi tie, kuin napin naamaan nakkaaminen. Lääkkeistä voi olla paljonkin hyötyä ns. kainalosauvoina, mutta ne voivat aiheuttaa myös pahaa haittaa, koska mielialalääkkeillä, rauhoittavilla jne. on se kääntöpuolensa, että ne saattavat tehdä ihmisestä piittaamattoman, tunnekylmän, pahentaa aggressioita ym. “mukavaa”. Olen sitä mieltä, että sun kannattaa kokeilla lääkityksiä, mutta hyvin varovasti ja tiiviisti yhteistyössä lääkärisi kanssa ja lopettaa heti, jos koet, että lääkitys vain pahentaa asioita. Valitettavan usein on myös niin, että vaikka jokin sopiva lääkitys tietylle ihmiselle olisikin olemassa, niin sen löytäminen menee useamman mönkään menneen kokeilun kautta, eli aikamoista vekslaamista voi aluksi olla eri roippeiden kanssa, kaikkine ei-toivottuine vaikutuksineen
.
Tsemppiä
.
Edittiä vielä hyppykepille: Saattaa olla kyse siitä, että tyttöystäväsi testaa noilla “yöjuoksutempauksillaan” sinua, koska on niin epävarma itsestään ja suhteestanne. Erittäin typerä ja vittumainen tapa testailla, eikä yleensä pidemmän päälle johda mihinkään hyvään, mutta melko tyypillistä käytöstä persoonallisuushäiriöisiltä. Mä olen ollut mieheni kanssa liki 11 vuotta ja silloin suhteemme alkuaikoina harrastin minäkin kaikenlaisia “testejä” juuri siksi, että olin niin helvetin epävarma siitä, voiko tuo mies olla ihan tosissaan mun kanssani. En mä pettänyt, enkä edes antanut ymmärtää mitään sellaista, mutta kyllä mä silti yritin jotakin mustasukkaisuutta herätellä+muut typerät temppuni
. No, meidän suhteemme kesti mun alkuaikojen pelleilyni(Olin tuolloin tosin muutenkin paljon sekopäisempi tapaus) ja nyt meillä menee todella hyvin, on mennyt jo vuosia, eikä mieleenikään tule enää testailla mitään, koska totesin sen jo kauan aikaa sitten tyystin tarpeettomaksi. Joka tapauksessa, jos suhteenne on enimmäkseen pelkkää riitaa, epäilystä ja temppuilua puolin ja toisin, niin ehkä se olisi parempi pistää jäähylle. Toki kaikissa suhteissa on omat ongelmansa, mutta jos suhde ei perustu ensinkään rakkauteen, vaan siihen, että on joku johon purkaa paskoja olojaan, niin se ei liene kenellekään hyväksi, vähiten niille, joilla on kovasti vaikeaa ihan muutenkin
.