Pikkuhäiriö,
Voi vittu mitä paskaa.
Munkin kokemuksen mukaan helposti tuo hypomaaninen olo painetaan villaisella. Just tuota, että “ehkä sä oot nyt vaan normaali.” Tiedä sitten, kuinka normaalia munkin pakonomainen siivoaminen on.
Mun oma psykiatri ottaa mut onneksi tosissaan, mut meidän osastolla oli se yksi mulkku lääkäri, jonka mielestä mulle ei vaan “kelvannut” mikään olotila, eli sen mielestä valitin vaan lämpimikseni. Sain kans siltä kamalan valistuksen, että olen lääkehakuinen ja että kuvittelen, että kaikki ongelmat ratkeaa napeilla ja että mun mielestä varmaan pitäis olla tasaisen litteä ja lattea zombie.
Toi bentsoasiakin on tuttu. Se samainen lääkäri syytti kans bentsoja mun huonosta olosta. Näköjään valitettavan yleistä nyt neuroleptien “valtakaudella.” Bentsot on monien lääkärien mielestä pahan alku ja juuri ja syy ihan kaikkeen pahaan. Onhan se totta, että niillä saa paljon tuhoa aikaiseksi, mutta neurolepteillä kyllä saa vielä enemmän. Oikeinkäytettynä bentsot ovat oikein oivallisia niin masennus- ja ahdistusoireisiin kuin maniaoireisiinkin. Mäkin voisin väittää, että kyllä bentsot todella ovat muakin estäneet joinain kertoina tappamasta itseäni. Nyt täytyy kiittää luojaa, että oma psykiatrini psyk.polilla ei ole turhan nihkeä bentsojen suhteen, vaikka tuon osastonlääkärin takia mulla lukeekin papereissa ties mitä paskaa. Eli kyllä niitä inhimillisiä lääkäreitä löytyy vielä julkiseltakin. Vaikkakin kyllä luulen, että se mun oma psykiatrini pitää mua niin toivottomana, että se ei viitsi edes lopettaa multa bentsoja, kun ne on ihan päivittäislääkitykseksi määrätty, vaikken niitä päivittäin käytäkään.
Otitko sä ne 0.5 mg Rivat vastaan? Voithan sä niitä säätää oman tarpeesi mukaan, mut siinä on tietysti se ongelma, että sit niitä täytyy olla uusimassa liian usein.
Entä onnistuisiko lääkärin vaihto?