Mä en pysty ymmärtämään tätä! Mulla on 23 vuotias veli, joka ei ole elämässään tehnyt oikeastaan mitään peruskoulun jälkeen, intin kävi ja jotain pätkätöitä kans tehny. Nekin loppunut kun saanut potkut, juurikin pelaamisen takia, jätti menemättä töihin että ehti pelaamaan.
Hän asuu meiän mutsin nurkissa, menetti kämpän just kun ei hoitanut vuokriaan (jotka sossu maksoi), luulenpa että rahat meni WOW:in peliajan ostamiseen, koska sossu harvemmin kusee maksujaan?
Asiasta ei puhuttu, se lakaistiin maton alle ja ainut mitä kämpästä pelastettiin oli TIETOKONE, jonka jätkä raahas pari vkoa ennen häätöä äitille, muut tavarat kämpästä lensi roskiin vuokranantajan toimesta.
Jätkä istuu valehtelematta 24/7 koneella viimeiset 4 vuotta. Oon ollu tässä äitillä nyt vierailulla 3päivää ja veli istunut tasan KOKOAJAN koneella pelaamassa WOW:ia, kerran käynyt kaupassa tänä aikana. Ja tämmöstä se on JOKA PÄIVÄ täällä!
En tiedä nukkuuko se edes milloin, tänä aikana en ole nähnyt KERTAAKAAN. Itse kuitenkin valvon suht myöhään ja herään aamupäivällä, tää on koneella ku nukahdan ja kun herään.
Se ei käy missään ikinä, sillä ei ole yhtään ystävää/kaveria EI VIRTUAALI maailmassa, moneen vuoteen ollut.
Ulkonäkökin on alkanut menemään kamalaan kuntoon, hiukset yli hartioiden eikä niitä pesekkään kovin usein, aivan liian laiha, täyttä luuta ja nahkaa!
Ei pystytä edes keskutelemaan mistään normaalista, ainoot asiat mitä sen suusta tulee, liitty AINA tietokoneeseen, peleihin tms!
Välillä raivostun totaalisesti ja kysyn että miten vitussa ton ikänen haluaa elää näin?!?! Ei toi ole ELÄMÄÄ!!
Enkä ymmärrä miten äiti antaa sen lusmuilla sen nurkissa ja istua koneella, mua oksettaa kattoo tollasta vierestä!!
Miten saisin äitin ja veljeni ymmärtämään ettei toi nyt kai ihan normaalia ole ja että se on ehkä sairas? Vai onko?
Onko tollasille tapauksille jotain hoito-paikkoja tms?
Ensimmäiseksi kaveri laitetaan maksamaan osansa asumiskuluista, jos ei 2 vko tule paalua niin kaveri kylmästi ulos. Ei opi muuten. Sitten lopetatte kaikenlaisien maksujen maksamisen aivan tyystin. Arvatenkin kaveri nyt mutsilta saa rahaa elämiseen, vai saako? Teittin ei taloudellisesti tule rohkaista sälliä wowwittamaan ollenkaan.
Seuraavaksi Laitat mutsinkans netin poikki, ja meette haneen pariksi päiväksi. Ei se siinä ajassa mistään kerkee nettiä tilalle hommata, ja nuo matkapuhelimen kautta otettavat ei ees sovellu pelaamiseen. Jos taas ei oo paikkaa mihin mennä, niin paatte netin poikki ja soitatte tarvittaessa kytät rauhottamaan tätä sankaria. Hyvä jos olis pari riskimpää sukulaista just silloin käymässä niin voivat rauhoitella kuumakallea.
Niin ja noista hoitopaikoista. Sossu / kela varmaan osaa kertoa tarkemmin joten jospa soittoa sinnepäin.
No se että kaveri vaan pihalle, niin kuulostaa aika radikaalilta. Olen itse melko samanlainen tapaus mutta sentään töissä käyn, tuo on jo sitä että voisin jo melkein ehdottaa ihan ammattiapua mikä ei liene yllätys tuossa tilanteessa! Asia heti puheeksi, varmaan veljesi on itsekkin ehkä ymmärtänyt että jatkuva konettaminen ilman työtä tjms, ei ole elämää. Hän ei vain osaa eikä jaksa yksin tehdä asialle mitään, niinkuin ei narkkarikaan. Mars juttelemaan ja sopimaan asioista, eihän se noinkaan käy! Kohta koko jätkä on siinä kunnossa että ei työkään OIKEASTI onnistu enää eikä mikään muukaan in really life-justka.
Hetkinen…
Oksettavaa miten yliarvostettu tästä “työ” sanasta on tullut. Tottakai tän jätkän pitäis itekkin jopa HALUTA käydä siellä töissä, eikä elää siivellä niinkuin joku loinen, mutta eihän se töissäkäyminen sinänsä muuta tätä ns. ongelmaa millään tavalla. Se kundi kävisi töissä ja maksaisi itte wowin pelaamisesta / internetistä, muuttaisi jopa omaan asuntoonkin, hieno homma. Siellä asunnossahan se sitten pelaisi taas, aina kun ei töitä ole. Olisiko tämä sitten elämää? Itelle kelpaisi aivan mielellään tuo vaihtoehto mutta aika varmasti eräät tyrkyttäisivät sitä “ammattiapua” ja muuta paskaa minun suuntaani vielä siinäkin vaiheessa. Kyllä se kiinnostus wowiin loppuu jossain vaiheessa, ei sitä pois ottamalla synny muuta kuin harmia kaikille. Ihan rauhallisesti näitä ongelmia kannattaa ruveta selvittämään.
Se kundi kävisi töissä ja maksaisi itte wowin pelaamisesta / internetistä, muuttaisi jopa omaan asuntoonkin, hieno homma. Siellä asunnossahan se sitten pelaisi taas, aina kun ei töitä ole. Olisiko tämä sitten elämää?
Noin kävi mulle ja pelaaminen jatkuu. Onneton työ kyllä on mikä on mun mielestä tyhjän kanssa. Joku ammatti auttaja tiesi wowin jopa. kysyi onko raidattu paljon. Kyllä nuo auttajan liian innostus auttaa voi vain vaikeuttaa asiaa. Mä n wowia lopeta ikinä!! Sitä toista asia voisi kyllä…
Olen itekkin aikamoinen hardcore pelaaja, tuskin lopetan ikinä. Mutta kyllä se kiinnostus on siihen välillä loppunut, viimeistään siinä vaiheessa kun on hommattu kaikki parhaimmat gearit jne, jotenkin vaan motivaatio putoaa.
Olen kyllä edelleen sitä mieltä että tekevät tästä wowista isomman ongelman kuin se on. Joskus tuntuu ettei tiettyjä ihmisiä kiinnosta mikään muu kuin muiden ihmisten halveksiminen, nörtiksi tai seköpääksi leimataan heti kättelyssä jos on harrastus johon haluaa upottaa suurimman osan ajankäytöstä. Olkoon harrastus sitten wowi tai mikätahansa muu.
Hallansuru kirjoitti:
No se että kaveri vaan pihalle, niin kuulostaa aika radikaalilta. Olen itse melko samanlainen tapaus mutta sentään töissä käyn, tuo on jo sitä että voisin jo melkein ehdottaa ihan ammattiapua mikä ei liene yllätys tuossa tilanteessa! Asia heti puheeksi, varmaan veljesi on itsekkin ehkä ymmärtänyt että jatkuva konettaminen ilman työtä tjms, ei ole elämää. Hän ei vain osaa eikä jaksa yksin tehdä asialle mitään, niinkuin ei narkkarikaan. Mars juttelemaan ja sopimaan asioista, eihän se noinkaan käy! Kohta koko jätkä on siinä kunnossa että ei työkään OIKEASTI onnistu enää eikä mikään muukaan in really life-justka.
Hetkinen…
Oksettavaa miten yliarvostettu tästä “työ” sanasta on tullut. Tottakai tän jätkän pitäis itekkin jopa HALUTA käydä siellä töissä, eikä elää siivellä niinkuin joku loinen, mutta eihän se töissäkäyminen sinänsä muuta tätä ns. ongelmaa millään tavalla. Se kundi kävisi töissä ja maksaisi itte wowin pelaamisesta / internetistä, muuttaisi jopa omaan asuntoonkin, hieno homma. Siellä asunnossahan se sitten pelaisi taas, aina kun ei töitä ole. Olisiko tämä sitten elämää? Itelle kelpaisi aivan mielellään tuo vaihtoehto mutta aika varmasti eräät tyrkyttäisivät sitä “ammattiapua” ja muuta paskaa minun suuntaani vielä siinäkin vaiheessa. Kyllä se kiinnostus wowiin loppuu jossain vaiheessa, ei sitä pois ottamalla synny muuta kuin harmia kaikille. Ihan rauhallisesti näitä ongelmia kannattaa ruveta selvittämään.
No siis, oletko aivan varma etteikö työ tai harrastukset tätä asiaa muuttaisi? Olen keskustellut monen peliriippuvaisen kanssa jotka ovat olleet vuosia valtion elätettävinä ja lopulta löytäneet mm. työn ja olleet tyytyväisiä elämäänsä. Ihmisen terveyteen kuuluu kolme osapuolta; psyykkinen, sosiaalinen ja fyysinen. Työssä tai harrastuksissa tai missä vaan ulkomaailmassa konkreettisesti ihmisiä tapaamaan menossa oleva saa edes sitä sosiaalista kanssakäymistä osakseen, ja miksei muitakin? Eihän kukaan ole keneltäkään WoWia pois ottamassa välttämättä, kyse on vaan siitä kyvystä suhteuttaa pelaaminen arjen ja muiden velvollisuuksien kanssa samaan muottiin ilman että käy juuri näin. Ammattiapua haettaessakin siellä keskitytään juuri tällaiseen asiaan, ja silläkin on juuri se ajatus että potilas/henkilö kykenee jonakin päivänä elää tavallista arkea ja maksamaan veroja. Tietenkään tämä herra ei varmaankaan haluaisi siellä töissä käydä, elämä helpompaa koneen ääressä ilman sen kummempia arjen huolia. Siksi kannatankin avun hakemista koska eipä sitä aina itse ihminen tajua näitä asioita, jotkut kantapään kautta, jotkut omasta takaa vain pohtimalla ja tarttumalla asioihin. Onhan niitäkin ihmisiä vain persoonaltaan mitkä viihtyvät itsekseen ja peliensä ääressä, ja heille riittää mainiosti se sosiaalinen kanssakäyminen mikä tapahtuu juuri vaikka työpaikalla tai harrastuksissa. Tämän henkilön kohdalla uusi harrastus voisi myös aktivoida tietynlaisiin rutiineihin ja tehdä mieltä paremmaksi. Mutta jos ei kiinnosta, niin sitten ei kiinnosta. Ymmärrän hyvin jos joku haluaisi mieltää vaikka tietokoneen ainoaksi harrastuksekseen. Mutta työ on siksi kaikkien huulilla koska se on jokaisen terveen ihmisen velvollisuus. Tämä herra ei kertoman mukaan vaikuta henkisesti terveeltä, ja toistaen= avunhakeminen-kuntoutuminen-työelämä-toimeentulo-muut sosiaalisuudet/harrastukset. Tämä on terveyttä ja siellä polillakin pyritään ihan samaan eikä silitetä päätä ja koiteta ymmärtää. Jotkut ei ehkä sitä apua halua hakea mutta ymmärrän hyvin miksi sitä ihmiset tyrkyttävät tämäntyyppisille henkilöille, se ei ole tässä vaiheessa kun eletään valtion rahoilla enää henkilökohtainen asia vaan yhteiskunnan.
Ja vielä lisäten edelliseen ehkä toisessa muotoa; kukaan ei voi toiselle luoda niin sanottua elämää, vaan siihen on oltava itse halua luoda se. Totuus on kuitenkin se että vaikkei elämä kiinnosta, duuninteko on oltava kiinnostavaa koska se on yhteiskunnassa velvollisuus. Siellä ei valtiolla ketään kiinnosta semmoinen lässytys että kun ei ole elämää niin ei se duunintekokaan mulle oikein sovellu. Siksi on kaksi vaihtoehtoa; haet apua, kuntoudut ja olet elämässä kiinni tai otat itseäsi radikaalisti niskasta kiinni ja menet sinne duuniin. Jos kaikki ajattelisivat noin niin täällähän oltaisiin kohta melko tiukilla kun kaikki ihmiset joilla ei ole elämää katsoisivat ettei heidän duuniakaan tarvitse tehdä.
Minä pelaan wowia päivittäin, se on iso osa elämääni. Samoin internet ja tietokoneet yleensäkin. Opiskelen ja käyn töissä. Arvaa minkä takia teen töitä? RAHAN. Raha on minulle ainoa motivaatio, kaiken muun ajan viihdyn yksin koneen ääressä. Minua silti halveksitaan, kukaan ei pidä minusta tai minun tavastani elää. Joten inhoan yhteiskuntaa yhtä paljon kuin se inhoaa minua.
Kyllä ne työt ja harrastukset voivat muuttaa asiaa joissain tapauksissa. Mutta ei sinun tai sinun kaltaisten ihmisten silmissä.Olen varma että vielä siinäkin vaiheessa te paskasäkit yrittäisitte kuskata meitä omissa oloissaan viihtyviä psykiatrille tai aivopestä meitä samanlaisiksi kuin kaikki muut. Ei ihmistä voi noin vaan muuttaa ja vaikka voisikin niin se on itse “addiktin” valinta, ei teidän. Millä oikeudella puuttuisitte ihmisten elämään millään tapaa?
Teidän inho meitä kohtaan on niin suuri että olette unohtaneet oikeat ongelmat siinä sivussa, mihin katosivat huumeet ja rikollisuus? Terrorismi ja korruptio? Jopa alkoholi ja tupakointi yksinään ovat Wowia isompia ongelmia, mutta ei teille. Te ette vihan ja raivonne takaa näe mitään muuta ongelmaa kuin WoWin.
Koulukiusaamisesta puhumattakaan, hitto, alan jo ymmärtää Kauhajoen ja Jokelan tapahtumia paljon paremmin tässä vaiheessa. Oikea uhri oli ampuja, ei ammutut. Mikä oikeuttaa syrjintään tai minkäänlaiseen kiusaamiseen?
Yhteiskunta, sinä olet ruma. En pidä sinusta enkä niistä median orjista jotka kehtaavat kutsua itseään “normaaleiksi”.
Elän tällä tapaa niin kauan kuin itse haluan, ja te inhoatte minua tämän takia. Hymyilen kyseiselle faktalle joka ilta ennen nukkumista.
Aika paska juttu mut omapahan on elämänsä…
kuule jos oikeasti haluut et se lopetaa tai ees vähentää ni koita hankkii sille semmonen aikalukko wow-europesta.
Siihen voi asettaa ajan milloin pystyy pelaamaan…=)
Mut ei kantsi.
se voi tulla raivoks.
no siin oli semmone neuvo vaik ei kovin hyvä.
Minä pelaan wowia päivittäin, se on iso osa elämääni. Samoin internet ja tietokoneet yleensäkin. Opiskelen ja käyn töissä. Arvaa minkä takia teen töitä? RAHAN. Raha on minulle ainoa motivaatio, kaiken muun ajan viihdyn yksin koneen ääressä. Minua silti halveksitaan, kukaan ei pidä minusta tai minun tavastani elää. Joten inhoan yhteiskuntaa yhtä paljon kuin se inhoaa minua.
Kyllä ne työt ja harrastukset voivat muuttaa asiaa joissain tapauksissa. Mutta ei sinun tai sinun kaltaisten ihmisten silmissä.Olen varma että vielä siinäkin vaiheessa te paskasäkit yrittäisitte kuskata meitä omissa oloissaan viihtyviä psykiatrille tai aivopestä meitä samanlaisiksi kuin kaikki muut. Ei ihmistä voi noin vaan muuttaa ja vaikka voisikin niin se on itse “addiktin” valinta, ei teidän. Millä oikeudella puuttuisitte ihmisten elämään millään tapaa?
Teidän inho meitä kohtaan on niin suuri että olette unohtaneet oikeat ongelmat siinä sivussa, mihin katosivat huumeet ja rikollisuus? Terrorismi ja korruptio? Jopa alkoholi ja tupakointi yksinään ovat Wowia isompia ongelmia, mutta ei teille. Te ette vihan ja raivonne takaa näe mitään muuta ongelmaa kuin WoWin.
Koulukiusaamisesta puhumattakaan, hitto, alan jo ymmärtää Kauhajoen ja Jokelan tapahtumia paljon paremmin tässä vaiheessa. Oikea uhri oli ampuja, ei ammutut. Mikä oikeuttaa syrjintään tai minkäänlaiseen kiusaamiseen?
Yhteiskunta, sinä olet ruma. En pidä sinusta enkä niistä median orjista jotka kehtaavat kutsua itseään “normaaleiksi”.
Elän tällä tapaa niin kauan kuin itse haluan, ja te inhoatte minua tämän takia. Hymyilen kyseiselle faktalle joka ilta ennen nukkumista.
Minulle on itselleni ihan sama, mitä ihmiset tekevät vapaa-aikanansa ja kenen kanssa. Mutta tartuin aluksi tähän ihan siihen, mistä tämä keskustelu lähti; mies/poika, joka on saanut potkut asunnostansa, ei jaksa huolehtia edes syömisestänsä kunnolla, eikä hygieniastaan. Selkeästi ja vahvasti nettiriippuvainen sielu. Sekö on sitä omaa valintaa? Totta, onhan se. Mutta miten monet ovatkaan ajautuneet tähän tilanteeseen, nuokin oireet kielivät masennuksesta/unettomuudesta jne. Eikä se ole tervettä. En tiedä, oliko tämä viesti osoitettu minulle, mutta minä näen hoidon saamisen OIKEUTENA, en pakkopullana ihmisille jotka tahtovat elää elämäänsä miten ikinä haluavat. Kenenkään sitä hoitoa ei tarvitse jatkaa, ja monet tarvitsevatkin usein taustatukea hakeakseen sitä apua. Sieltä saa mahdollisesti eväät, ei normaaliin ellet itse halua, mutta parempaan elämään. Ja viimeistään sossu/kela puuttuu asiaan kun ei kuulu lääkärintodistuksia eikä mitään muutakaan, aina vaan työttömänä. Ja jos on oikeasti syrjäytynyt niinkuin tämä tapaus, mitäs sitten? Tämä yhteiskunta on paskaa, tämän valtion politiikka on paskaa, ja masentavaa. Siitä olemme monet yhtä mieltä. Mutta anarkiana tuommoinen ei toimi, että ollaan ja kapinoidaan yhteiskuntaa vastaan mm. sillä että ei makseta veroja eikä käydä työssä. Sille ei kukaan muu voi kuin arkadianmäen lyllertäjät yhtään mitään. Me voimme joko tehdä elämäämme paremmaksi tai sitten emme, nämä on eväät ja niillä on mentävä. Ja useimmat riippuvaiset ihmiset saattavat sisimmissään toivoa, että joku tarttuisi kädestä kiinni ja auttaisi eteenpäin. Se on äärimmäisen paljon tärkeämpää huomioida, kun olla huomioimatta ja kunnioittaa ns. toisen tahtoa, jotkut eivät vaan selviä yksin, ja kuten aiemmin sanoin; sitä hoitoa ei tarvitse jatkaa eikä oikeastaan mitään muutakaan. Mutta yrittää voi aina auttaa, se on miten ihminen itse haluaa asian tulkita, jotkut haluavat tulkita sen aivopesuna, jotkut avunantona. Kuka mitenkin. Ja mitä kauhajoen surmaajaan tulee, olen itse sitä mieltä että ympäristö on sen myrkyllisen ajatusmaailman luonut tälle Auviselle. Kukaan, ei synny tappajaksi. Ja häntä kiusattiin, se on erittäin väärin ja minusta ne ihmiset jotka haukkuvat Auvista hirviöksi, saisivat miettiä asiaa syvemmin jos suinkin kykenevät. Kun ihminen tarpeeksi kauan kestää nöyryytystä, se kaikki kerääntyy sisällä vihaksi yhteiskuntaa ja ihmisiä vastaan niinkuin Auvinen ilmaisikin. Ja sehän se ongelma juuri onkin. Me, ja suomi, olemme itse keittäneet soppamme, ja saamme itse miettiä päivästä toiseen miksi täällä on tapahtunut tällaista jo kahdesti lyhyessä ajassa. Mutta nämä ongelmat eivät johdukkaan siitä että ihmiset yrittävät auttaa toisiansa kohti parempaa elämää, vaan se on suvaitsemattomuutta. Persoonaa, ja aatteita kohtaan. Ja ajatellaas; Auvinen oli itsekkin melko syrjäytynyt henkilö, emme voi koskaan tietää, kumpi oli isommassa roolissa, kiusaaminen vaiko siihen johtanut syrjäytyminen sosiaalisuuksista jne. Jokatapauksessa jos itse vaikka kuvitteellisesti olisin saanut tietää että tämä poika aikoo ampua koulussansa reilu kymmenen ihmistä kuoliaaksi, olisin tietysti tehnyt asialle jotain. Ensimmäiseksi hoitoon, totta kai. Ja nyt annan ymmärtää, että kaikkien kärsimyksiensä takia Auvisella oli oikeus ampua ihmisiä hengiltä? Eihän se ihan niinkään yksinkertaista ole. Ympäristön ei pitäisi antaa oman virheensä vallata maita ja mantuja, eikä se ole virheen oikeuskaan. Minusta, Auvinen sairastui, ympäristö sairastutti, ympäristön olisi pitänyt korjata tilanne jos siihen olisi suinkin ollut mahdollisuus. Me elämme juuri sen ajattelutavan takia kylmässä ja kyynisessä maailmassa, että kaikki elävät miten haluavat, vaikka paskasti ja sairaasti mutta kunnioitus toisen valintoja kohtaan ennen kaikkea. Jep, nehän jokainen tekee itse, mutta on myös valinta sekin että saa elää parempaa ja onnellisempaa elämää vaikka se olisikin tullut jonkun toisen kädestä. Ja siitähän voi vielä kolmannenkin kerran kieltäytyä. Ja minä en ole unohtanut lainkaan huumeita, alkoholia, taikka sitten korruptoitunutta yhteiskuntaamme. Lasken ne oikeastaan tietyissä määrin isommiksikin ongemiksi. Valitettavasti tämä on keskustelualue missä keskitytään nettiriippuvuuteen ja sen luomiin toimintarajoitteisiin. Ehkä vain mietit asiaa yleisesti, mutta minä en ole niitä ongelmia unohtanut.
Jep, ihan totta. Mutta se onkin persoonallisuuteen liittyvää suvaitsemattomuutta, joka on törkeää. Itsenikin on leimattu moneen otteeseen nörtiksi noulaiffiksi ja moneksi muuksi. Pelaan siis itse myös WoWia. Mutta se tuskin on suvaitsemattomuutta että läheiset tjms haluavat auttaa tai ainakin kuulla tai keskustella, tämän niin sanotun elämäntien, niinkuin aiemmin mainitsin, takana voi olla tuskallinen ja palasina oleva ihminen henkisesti joka ehkä todella toivoisikin että joku tulisi ja auttaisi. Sitä ei kannata hukkaan heittää. Ja eihän itsessään WoWissa ole mitään pahaa, mutta ei tuollaiseen mitä aloittaja kertoi, voi suhtautua normaalisti, ei ainakaan kysymättä tai juttelematta kyseisen henkilön kanssa.
Jos olisin itse ollut rankasti koulukiusattu/syrjitty niin en tappaisi niitä kiusaajia. En todellakaan. Mielummin laittaisin ne tuntemaan enemmän tuskaa kuin ikinä, tähtäisin polviin, kyynerpäihin tai kämmeniin. Jättäisin pysyviä vammoja. He saisivat itse viettää loppuelämänsä vammaisina frikkeinä tai pyörätuolissa, ja tuntea sitä samaa tuskaa ja nöyryytystä mitä he niin innolla aiheuttivat muille. Se olisi oikein. Nyt kun saatiin tuo asia pois alta niin voisin muistuttaa että ehkä alkuperäinen kirjoittaja liioitteli HIEMAN? Itse ainakin kuulostaa aika helevetin epäuskottavalta toi “jätkä ei syö, jätkä ei peseydy…” jäkä jäkä, olen pelannut sitä wowia itse Vanillasta saakka ja pelaan edelleen, olen yhteydessä jatkuvasti muihin pelaajiin eikä tollaista ole ikinä nähnyt. Mikään ei kestä ikuisesti, ei kukaan ole ennenkään esim. unohtanut hengittää koska internet oli niin vitun kiinnostava. Herranjumala, se WoW on niin vapaa-aiheinen peli että siitä kerkee hyvin loggaamaan sisään ja ulos milloin tahtoo. Jos vaan osaa tehdä tarkat ajat raideille ja arenalle (90% pelaajista tekee näitä iltaisin kahdeksalta).
Ja muuten, älä ikinä vertaa minua tai muita wowinpelaajia tämän alkuperäisen kirjoittajan veljeen, jos pelaat wowia itse niin tiedät varmasti itsekin että tollaisessa on joku tietty osa paskapuhetta.
This is the internet, everyone knows everything and nobody likes anything.
Ja TYÖ on se juttu,jota pitää tehdä,että saa rahaa. Rahaa taas tarvitaan ruokaan ja YLLÄTYS YLLÄTYS,pelaamiseen. Jonkun on sitä tehtävä ja on hullua,jos muut tekee sen pelaajan edestä. Jos joku sanoo,että työ on typerää,niin kannattais hankkia sellanen työ,joka on oikeasti mukavaa. Meilläkin on 23-vuotias riippuva,joka ei halua tehä muuta kuin pelata. En huoli sitä enää kotiin. Ei jakseta kahtoa. Osaa kuulemma hoitaa omat asiansa. Kai sitten keksii rahasammonkin,kun nälkä tulee.
Mulle on ihan sama onko liioiteltu tai ei, sitä ei voi kuitenkaan tietää. Ja eihän kaikki wowittajat semmoisia ole mutta joillakin ihmisillä se saattaa kehkeytyä semmoiseksi, jos nyt vaikkapa ihan tästä nettiriippuvaisuudesta puhutaan. Itsekkin olen viimeiset kolme vuotta wowia pelannut. Mutta nämä ovat asioita mihin on takerruttava, eikä kyse ole siitä että pelaaminen pitäisi lopettaa… Ja tässäkin olisi muka taas kyse siitä että toisten ihmisten persoonallisuutta loukataan ja vähätellään elämäntietä. Ei, jokainen eläkööt miten tykkää, kunhan ei muiden siivillä. Ja usein, niinkuin lutukka1 sanoo, siihen pelaamiseenkin tarvitsee rahaa ja jos ei työtä tee se raha otetaan meidän pussista. Eläköön vaan se semmoinen elämäntie.
Ja en vertaakkaan. Tiedän ja ymmärrän itse wowinpelaajana hyvin miten asiat on. Mutta miksi puhutaan nettiriippuvuudesta jos se ei tuota tällaisia ongelmia joillekkin? Pystyn hyvin käsittämään nuo ongelmat. Itse olen wowissa nähnyt paljon ihmisiä ja niistä suurin osa on semmoisia joilla ei olekkaan mitään ongelmaa pelaamisen kanssa ja sosiaalista elämää löytyy ihan yhtä lailla. Minä en tuomitse tässä nyt WoWittajia tai kenenkään persoonaa, en itseasiassa yhtään mitään. Tai sitten olet ymmärtänyt ja pahasti jotain väärin. Miten edes voisinkaan jos itsekkin pelaan wowia ihan mukavasti eikä minulla ole mitään ongelmaa? Siinä samassa tuomitsisin myös itseni. Puhun enemmänkin nettiriippuvaisuudesta ja siitä että joillekkin se vaan on asia mihin voisi mahdollisesti antaa apua, ja loput lukeekin edellisessä tekstissäni. En tiedä sitten noista sossumeiningeistä sun muista mutta nettiriippuvuus voi olla juuri tuollaista, ihan hyvin. Jos se ei sinulle tuota ongelmaa tai niille sinun 100 % muista pelaajista niin ole tyytyväinen sitten. Miksihän täällä edes on tällainen palsta…
Nettiriippuvaisuus on vain yksi uusi tapa halveksia internetistä nauttivia ihmisiä, wowinpelaajista puhumattakaan. Se on muita riippuvaisuuksia huomattavasti vähäpätöisempi ‘ongelma’, vaikka saatatte olla erimieltä tai vääntää ja kääntää asiaa miten sattuu, on se kuitenkin pitkällä juoksulla täyttä totta. Mitä lutukka1:sen viestiin tulee, jos se oli osoitettu minulle niin ole hyvä ja lue aikaisemmat viestitini (varsinkin se jossa sanoin MIKSI teen duunia). Pahasti ymmärtänyt jotain väärin? Oikeassa olet. Noi sun viestit on samaanaikaan hyvin tuomitsevia ja hyvin anteeksipyytäviä, ei tässä enään saa selvää kenen puolella sä olet. BTW en tajunnut mihin viittaat tolla “100% muista pelaajista” jutulla. Pointti meni jotenkin ohi.
Ihan samalla periaattella ne kiusaajatkin toimii, haluavat vaan vihata ja halveksia ihmisiä jotka eivät ole tehneet heille yhtään mitään. Mutta kai se on “cool” kulkea massojen mukana.
Elikkä jos kaikki maailman wowittajat, hardcoret ja ne vähemmän hardcoret alottavat duunin, niin internet/wow saavat taas puhtaan maineen ja ihmiset alkavat huolehtimaan niistä oikeista ongelmista? Tuskin.