Vastatatkaa joku buprekoukku,vinkkejä eroon pääseminen?

Oikein Thornad! Itse olen tänään juuri ottanut 0,4mg teemun ja nyt olen ajatellut tosissani jättäväni bupren pois. lääkekaapissani on n. 50 panacodia ja rivatrileja n.80kpl 2mg 1-3pv ja tenoxeja n.30kpl 40mg ilta plus parikymmetä opamoxia 30mg. Opamoxit olen kadulta hankkinut+panacodit. Seuraava aika lääkärille 10.1.2011 uusimaan respat eli 6mg rivatril pv ja tenox 40mg ilta ja sitten tramal 200mg vrk.ssa. Pääsenköhän noilla bupresta irti ilman katkoja ym.ita? Tahtoa on 110% Että saan elämän raiteilleen? Jos jollakin on jotain lisättävää tai palautetta nii kiitos,otan kaikki mielelläni vastaan. Kättänyt noin vuoden teemuja nenään välillä viikon taukoja… Help?

No noilla arsenaaleilla luulisi pääsevän ja jos on itse halukas pääsin tramaleilla/panacod + diapameilla. eroon kys aineesta. kohta 8kk ilman bubree/conttei, jos yhtä käyttökertaa kesällä ei lasketa. ja 6kk ilman mitään lääkkeitä. eli täysin kuivilla kaikesta. välillä tekee kyllä mieli. rrefllat kestää sen kuukauden ja ruoka ei maistu.

Moro mietiskeliä!
Oon ihan samaa mieltä Moskun kanssa et uskoisin että pystyt lopettaa noiden lääkkeiden avulla, jos sulla tosiaan vahva halu lopettamiseen löytyy. Mielestäni sun lääkitys on melko kattava reflojen hoitoon (tosin en mä mikään lekuri ole ja reflat on yksilöllisiä mut kuiteski). Toki mitkään muut lääkkeet ei viekkareita kokonaan poista kuin itse bupre. Mutta bentsot hyviä rauhottamaan mieltä ja unta antamaan ja Tramalit ja Panacodit luulis auttavan myös, kun kroppa saa jotain opparia kuiteski. Olen itse samassa tilanteessa sun kanssa et bupresta yritän irti päästä, tosin ite oon enempi vetäny texiä ku teemuja ja hihaan menee :frowning: Se on ainakin positiivinen puoli sulla että jollet tosiaan oo rännänny vaan nokittanu bupres niin ei oo piikkikoukkua lisänä. Voin kertoo et se ei helpota yhtään lopettamista kun on valtava himo saada jotain paiskattua suoneen.
Tärkein asia onnistumisen kannalta on että todella on motivaatio lopettaa (mutta niin ainakin ymmärsin et vahva motivaatio sulla löytyy) ja kun muutaman päivän on ilman ollut voi helposti käydä niin et motivaatio tuntuu katoavan ja alkaa muistella kaiholla huumetta, mut se on ihan normaalia. Siinä vaaditaan vaan sitten sitä sinnikyyttä ja itsekuria sillä varmasti on pinna kireällä ja vituttaa mut kyl se helpottaa pikkuhiljaa. Ja Rivatril 2mg on ainaski siitä hyvä rauhottava kun on niin pitkäkestoinen et vaikuttaa tasaisesti ja tolla annostuksella luulis jeesaavan pahimpaan vitutukseen.
Ite oon sitä mieltä et mielummin vaikka koko ajan pienessä bentsopöhnässä, jos se auttaa bupresta eroon. Toki bentsoihin saa hommattua myös pahan addiktion, mut ehkä se on pienempi paha kuitenkin kuin opiaattikoukku ja sitten kun oot kuivilla niin asteittain bentsoja pudottamaan pois.

Miten sun lopettamisyritys on lähteny käyntiin? Ite on pakko myöntää (vaikka hävettää) että retkahdin yhen selvän päivän jälkeen :frowning: tänäänki tuli pienet vedot otettua mut en aio luovuttaa, se on varma! Joten jos säkin retkahdat niin uutta yritystä vaan muutaman päivän jälkeen kun saa kerättyä taas tarmoa lisää! Tulipas pitkä viesti, no haluan kovasti yrittää auttaa just sen takia ku itse koukus samaan aineesee ja kova halu lopettaa. Laitoin iteki yhen viestiketjun mis apua ja vinkkejä pyysin et ymmärrän kyl et haluaa neuvoja ja tukea.

Joten jos tulee lisää kysymyksii mieleen niin mielelläni yritän jeesaa parhaani mukaan ja muutenki jutustella aiheesta ku melko samas tilantees ollaan. Toivottavast mun viestist oli ees jotain apuu ja toivotaan et päästään kumpikin irti! :slight_smile:

Kiitti harhailija :slight_smile: Noh tänään sitten on mennyt viikko ilman buprea ja eilen oli vittumaisin pv. kun vesipaskat lensi ja ei loppuu tullut paitti nyt kun olen syönyt pari levyä panacodeja, että vatsa kovettuu ja lähtee tää vitunmoinen kylmyys/kuumuus. Rilluja mennyt se 6mg pv ja tennarit tuli syötyä heti parin päivän jälkeen. Nyt ei oikeestaankaan tee ees mieli buprea noiden panskujen jälkeen… Enää levy jäljellä panacodeja jäljellä pahanpäivän varalle. Ja noi rillut todellakin auttaa vitutukseen ym. Mut nyt vaan alkaa opiaatit loppua ja 10.1.2011 aika lekurille et saa ne tramalit. Huuh no kyllä se tästä. Sori en jaksa paljon kirjotella… :confused:

Morjesta mietiskeliä! Kiva kuulla et oot jo viikon pystyny olee ilman, nyt ei kannata luovuttaa eikä antaa mahdollisen hetkellisen vitutuksen tai päähänpiston pilata kun alkuun oot lopettamises päässy! Jatkat vaan rillujen popsimista ja vaik opiaatit pääsis loppuu ni alä anna sen lannistaa! Pannarit on kyl hyviä vatsankovettamiseen, tietty voit kokeilla auttasko esim. Imodium Plus (ripulilääke, ihan käsikauppalääkkeenä ilman respaa saa.) Toi kylmyys/ ajoittainen kuumuus on kyllä helvetin ärsyttävää, tuttu tunne. Siihen auttaa Catapresan (verenpainelääke, tosin tarvii respan). Mulle määrättiin niitä a-klinikalta. Ei muuta ku isosti tsemppiä jatkoon! :slight_smile:

Ja pienentää annosta ja jättää se pikku pikku murunen itä vasten jos tulee oikein pahat himarit. Näin oon tiputellu yli 8mg/vrk annoksista.

Kiitti taas kannustuksesta huuruinen harhailia. Eilen kaveri soitti että sais sonikin, mutta vastasin että ei kiitos. Se oli eka kerta kun kieltäydyin bubusta ja sitte sanoin vielä että yritän lopetella että ei noita soittoja enään kts niinkun olen sanonut kaikille. Jees eli tänään meni viimeiset opiaatit eli pannarit. Mutta nyt on tullut se fuckin unettomuus Eli olisko jotain kotikonstia (typerä kysymy) mutta jos on niin hyvä tietää? Olis jotain levareita ees että sais nukuttuu. Budi olis hyvä mutta sitä täältä käpykylästä ei tahdo löytyä… Joku sano että pikku murunen kannattaa säästaa burpea,mutta noup todellakaan kun sitten tulee ratkeaminen. Joo eli imodiumia on ja rilluilla mennään. Rivatrileilla en saa nukuttuu ku päinvastoin. Nyt viikko ja kolme päivää ilman. Huoh

Morjes mietiskeliä! :slight_smile:
Se että pystyit kieltäytyy bupresta kun tarjotaan, on tosi iso asia ja hyvä askel lopettamisessa, onnea siis sen johdosta et sun itsekuri riitti et pystyit sanoo ei houkutukselle! Helposti tossa vaihees sortuu kun tulee soitto et nyt olis tavaraa… Tosi hyvä myös et oot sanonu tyypeille ettei tulis soittoja, se on joka kerta kuitenki henkinen koettelemus et pystyykö kieltäytyy. Toi unettomuus on kyllä vittumaista, tiedän kun oon ite kärsiny samasta vaivasta ihan ennnen huumeiden käyttöö jo, puhumattakaan sit siitä kun yrittää lopettaa, on reflat ja ei saa unta palloon :unamused: Mulla on a-klinikalta määrätty tsolpideemia unettomuuteen (2 x 10mg Stella). Unilääkkeet on ihan hyviä, voisit kysästä lääkäriltäs seuraavan kerran et saisitko jotai troppia unta antamaan. Mut jos se sun lekuri oli vast joskus ens vuoden puolel ni en tiiä et miten sit siihe asti. Onhan noita kaikenmaailman luontaistuotteita, mut en tiedä oisko ne riittävän tehokkait refloista johtuviin uniongelmiin. Melatoniinikin on suomes respan takan. Tietty voi yrittää valvoo pari yötä ja olla päiväl nukkumat myös, ni luulis et jossai vaihees väkisin sais nukuttuu. Budi on kyl tosiaan hyvä jos sitä jostain saisit. Laitan viestii jos tulee jotain vinkkei mieleen, mut jatka vaan samaa malliin!

p.s. siin oon ihan samaa mieltä et ei kannata mitää pientäkää bupre murusta hommata mihinkää jemmaan, helposti vois retkahtaa siit yhest kerrast vaik olis pieni määrä. :neutral_face:

ei asiaa

Joo kiitti taas huurinen harhailia :slight_smile: No mulla lekuri määrännyt unettomuuteen 2x20mg tenoxeja yöksi, mutta en mä niillä enää saa nukutuks, johtuu varmaan siitä ku monta vuotta jo syönyt (teho mennyt) Sain ystvältä muutaman mirtatsapiinin (väsyttävä mielialalääke) Niillä nykuin pariyötä kunnolla,mut nykyään kun näen unia niin kaikki liittyy jotenkin pubreen ja aamulla ku herää ni mieletön ahdistus päällä :frowning: Mut joo ilman buprea edelleen mennään. Onko noi stellat parempia kun tenoxit? Lekuri on vasta ensvuonna ja aattelin vaihtaa tenoit muihin. Onko ehdotuksia? Mut dormareihin en koske enkä mitään levozinejä ala syömään ku jotain perus. Onko isominista tietoo? Joku mikä ennen dormikumeja määrättäisiin? Ja sä Elmeri ota sää ne sukset ja mee hyppymäkee ja katko vaikka niskas,ku et näytä tajuavan asian vakavuutta. Sanoit että lopeta käyttö ja mee hiihtään. No mitä oon just tekemässä LOPETTAMASSA. Ja yks vieroitusoireista on se että mikään ei huvita/kiinnosta eli saamattomuus. Eli ei paljon hiihdellä nyt.

Nostaa mietiskelijälle hattua!!!

Moi mietiskeliä! :slight_smile:
Joo en yhtään ihmettele ettei tennareilla enää saa nukuttua jos niitä vuosia oot jo popsinu. Kaikis bentsois on se huono puoli et tolet nousee ja teho vähenee sitä mukaa. Mut joo mun mielest voisit tota Stellaa kysästä lekurilta. Tsolpideemi on nykyään melko yleinen unilääke ja jos ei oo ennen syöny niin pitäs toimii ihan hyvin. Se ei oo varsinainen bentso mut bentsojohdannainen et on siinä se sama homma et aikanaan tolet nousee ja teho vähenee, mut niinhä se on kaikis bentsois ja niiden kaltasis lääkkeis. Sun tilantees vois kuitenki olla parempi vaihtaa tennarit tsolppareihin. Mä oon sitä mieltä et ainaki mulla stellat toimii unilääkkeenä paremmin ku tenox, mikä lähinnä vaan rauhottaa vaikken sitä oo paljoa syönykään. Insomist ei oo omakohtast kokemust mut sen verran tiiän et bentso sekin on (vaikuttava aine nitratsepaami) ja käsittääkseni ihan hyvä unilääke. Ite en myöskään henk.koht. mistää levareist tai ketipinoreist pidä, joskus piri putken jälkeen oon ottanu tujun annoksen ketiapiinii et saa nukuttua mut en muuten (enkä nyt kyl vauhtia oo vetänykää kuukausiin). Mut joo eli suosittelisin seuraaval lekurikäynnil kysymään et josko vaihtais siihen tsolpideemiin (Stellan lisäks, myydään kauppanimel Somnor).
Mitkäs on fiilikset nyt lopettamisen suhteen? Pieni retkahdus tuli mut oot vielä motivoitunut lopettaa?

HH

Moikka harhailija :slight_smile: Kiitti täytyy lekurilta kysyä toi unilääkkeen vaihto niihin stelloihin. Joo pieni retkahdus tuli :confused: mutta en anna sen lannistaa, yks 8mg subutexi meni ku tuli semmoinen olo että, noh en osaa sanoin kuvailla mutta yks oire oli että pumppu pysähtyis. Soitin itselleni ampulanssin ja verenpaine oli hälyttävän korkea. Sanoin niille että yritän lopettaa bupremorfiinin käytön niin ne anto 50mg fentalyynilaastarin heti ja yhden sain kotiin mikä on kyllä ihmeellistä koska se on monta kertaa vahvempaa kuin heroiini. Sen toisen laastarin jälkeen soitin yhden subutex tapletin ja se meni kahdessa osassa pois. Periaattessa olen taas lähtöpisteessä, mutta motivaatio on edelleen sama eli kaikkeni yritän lopettamisen suhteen niin itseni kuin läheisitteni takia. Sain myös ensiavusta verenpainelääkkeitä yhden pv.ssä kahden viikon ajan. Vituttaa retkahdus mutta opin taas jotain uutta (koskaan ei saa luvata mutta nyt loppuu bupren kanssa eläminen) Sairaalareissu herätti :bulb: Kiitos oot hyvä tyyppi.

^Vaikuttaa aika uskomattomalta!

Antoivatko he todella sinulle kaksi 50 ug/h fentanyylilaastaria? Jos tuo pitää paikkansa lähden heti terveyskeskukseen valittamaan Subu refloja! Mihin lukemiin sinun pulssi ja verenpaine oikein nousivat? Itse olin joskus samassa tilanteessa ja sain vain beettasalpaajia ja neuroleptejä (Levoja yök…) terveyskeskuksen päivystyksestä…

VH

Mietiskelijälle propsit tästä ‘‘oikeasta retkahduksesta’’.

Ei pahalla mutta ei hyvällä, VH älä soita. Olet jo kiitellyt että fentanyyli ei ole sattunut kohdallesi.

jos oikeasti vain päätät. riippuu kauan olet vetänyt, mutta kipeäksi tulet ja vitun paha olo tulee…koit jaksaa vaan kato selkärankaa vaan… :smiley: :smiley: :smiley:

^Tavallaanhan toi on tottakin, mutta minkähän verran tollanen kommentti mahtaa jeesata lopettamisen yrittäjää?

Jees kyllä anto ku olivat katsonut mun tautatiedot koneelta varmaankin… Leposyke oli melkeen 200 ja en mä noista verenpainelukemista mitään tajua. Mutta kun ne tuli ni olin jo melkein tajuttomana. Olen jo kerennyt saamaan kunnon kohtauksen aikoinaan. Eli taju meni ja tipahdin lattialle tärisemään, onneksi en ollut yksin silloin.

Itselläkin on jonkinlainen bubre koukku kertynyt ja tossa kk sitten kaveri tarjosi kunnon bajautukset kukkaa sit lähin siitä kotia alelemaan niin tajusin jotenkin valaistuin että joo vuos tässä jo vierähtänyt tätä samaa menoo ja miettii jatkaako vai lopettaa. Olen päässyt silleen et 0.2mg teemua menee päivässä, kun työkin pitää tehdä ja oikeastaan tuo työ auttaa pitämällä ajatukset muualla ja sen 8h tekemistä. Ainiin ja mulla on myös xanorin tiputus menossa samaan aikaan hieman harmittaa kun olin jo yhden viikon kokonaan 2mg depottia että piti siitä lähtee uudestaan nostamaan.

Moro mietiskeliä!
En oo ehtiny tännekää kirjotella vähään aikaan ku ollu kaikkee. Mut joo, on kyl aika yllättävää et sait ihan kotiin asti noita fenta-laastareita, tosiaan kun on heroiinia vahvempi aine ja noilla laastareilla saa väärällä annostuksella äkkiä hengen pois. Just viime kesänä, oli fentanyyli-laastareihin jossain päin suomea pari tyyppiä kuollu kun joku oli heille omia laastareitaan myynyt ja ei vissiin ollut infonnut kavereille tarpeeksi että kuinka vahva aine on kyseessä. Mutta mutta asiasta kukkaruukkuun, pääasia et sait apua tohon kohtaukseen. Eikä opiaateista (tai huumeista ylipäätään) irti pääseminen helppoa ole, et ei kannata retkahduksesta lannistua. Itsekin sorruin yhden selvän päivän jälkeen kun tuossa muutama viikko sitten piti olla viimeiset vedot. Nyt sitte menny subbaria tavalliseen tapaan, mitä nyt välillä jonkun yhden päivän ollu ilman. Ajateltiin muijan kanssa et ei viitti nyt alottaa lopettamista kun joulu noin lähellä. Ei olisi jouluna kiva täristä refloissa himassa ja ruokakaan ei maistuisi :unamused: Joten varustaudun kunnolla texiä ja pilveäkin ajattelin hommata, voi sitten rauhassa hyvin mielin viettää joulua. :mrgreen: Mutta silti halu lopettamiseen vielä löytyy, enkä aio luovuttaa! Jos vaikka uuden vuoden lupaus tai jotain… :wink: Ja ei mitään kiittelemisiä, mielelläni yritän auttaa ja muutenki mukava jutustella kun saman ongelman kanssa painitaan.

HH