Nyt MM valitsit kyllä maailman huonoimman opettajan puikoilla syömiseen, olen todellinen mämmikoura.
Nälkäiseksi en ole kyllä vielä ikinä jäänyt, Kiinassa ei aina ollut muita vaihtoehtoja kuin puikot. Japanissa en ole käynytkään joten miksi ei. Siippa kyllä pitäisi ottaa mukaan jos autotehtaille menisi, hän kun on jopa itse rakentanut ralliautoja.
Minä lähden seuraavaksi Chileen unelmamatkalleni.
Kenen kanssa mieluiten matkaisit jos omaa puolisoa ei valita eikä ketään täältä plinkistä? (saa valita vaikka julkkiksen)
Emmä halua tavata ketään kovaa tekijää, sillä se on usein molemmin puolinen pettymys…
Epätodennäköisessä, Utopistisessa, Lynchimäisessä tilanteessa tapaisin Stephen Kingin.
Kysyisin, miksi suuri mestari alkoi kirjoittamaan niin surkeeta tarinaa Unettoman Yön aikoihin.
Ja kuinka paljon hän käytti opioideja, kun jäi auton alle ja murtui ainakin lonkka.
nämä kolme seikkaa kokivat ajanlaskullisen yhteensattuman…
Oletko akateeminen tai yliopistossa luentoja pitävä tai oletko opiskellut siellä valmistumatta maisteriksi ??
Ei tullut sitten ikinä mentyä yliopistoon, vaikka aina niin nuorempana kuvittelin. En löytänyt omaa alaani mihin olisin panostanut. Onneksi se ei minun ikäpolvelle ihan kauheasti merkinnyt kuitenkaan urakehityksessä. Koen että olen saanut ihan yhtä hyvin silti mahdollisuuksia.
AMK:n on pari kertaa pyydetty höpöttämään mutta en ole vielä toistaiseksi ainakaan suostunut. En usko että kukaan jaksaisi kuunella ilman että saa palkaa siitä. Eli kärsikööt vaan toistaiseksi täällä töissä minun paasaamisesta .
Tiedätkö parempaa google käännöstä kuin tämä: Liitoshitsaaja = Flying Shit Recipient (tämä on tosi, kokeile vaikka)?
(metsien miehelle kiitos matka ideasta- itse veisin sinut Irlannin Galwayhin, siellä sateen keskellä mietittäis, mitä valoa raittius on tuonut elämäämme)
Joo foresteri - metsien mies on kovinkin romanttinen ja matkailuintoinen ja mikäz siinä !
^ yhtä superstition kuin religious eli en oo juuri ollenkaan, vaikka tarinat kiinnostaa,
mutta lienen niin tylsä, että en oikein usko yliluonnolliseen ja olen tiedemiesajattelija.
Vietitikö Lucia-neidon päivää mitenkään, oletko ruotsalaisuutta salaa ihaileva ??
(lucia-neidon juhlapäivä on oikeesti kaikkien suomalaisten Seijojen nimipäivä,
joten käytän tilaisuutta hyväkseni ja onnittelen kaikkia maamme SEIJA-nimisiä !!
En ole kielinero, mutta äidinkielessä olin suht hyvä jo peruskoulussa. Tykkäsin pyöritellä sanoja jo pentuna, ja kirjoitella juttuja Siitä on kyllä hyötyä, kun kirjoitan paljon, siis muuallekin kuin Plinkkiin.
. Ulkomaan kielissä en ole erityisen osaava. Englantia osaan sen verran että pärjään maailmalla, ruotsikin sujuu joten kuten. Muutaman lauseen osaan espanjaa ja ranskaa, ja venäjäksi rukiveer ja Ja ljublju tebja eli ai lav juu.
Matikassa tykkään lähinnä todennäköisyyslaskuista ja olen aika nopea laskemaan päässä, mutta muuten en ole mikään einstein ja monimutkaisista yhtälöistä saan vain päänsäryn.
Tämmää muistan. Saman luokkalainen Anne iski mut kun olin kärrypoikasena Vaasan cittarissa ja oltiin 14 kumpikin, syntyneitä samana päivänä. Vuodenaika näillä korvin ja herraton vuosi 1984. Oli oikea talvi ja lunta satoi runsaasti ja käveltiin ulkona pitkiä matkoja. Sepänkylä - Huutoniemi -keskusta. “I’m so young and you’re so old, this my darling I’ve been told” hän lauloi. Hällä oli kymppi (10) musiikissa ja huumorintajua. Siinä on jo mun asteikolla naisenalussa arvostettavaa. Muistan koko Vuorikadun yläasteen olleen kirkossa kun tuo ruskeehiuksinen (muistaakseni) beibe kajautti laulaen yläparvelta kuin ammattilainen konsanaan. Silloin tunsin jonkin liikuttavan minua, ehkä se olikin veikeä ja talvihorteesta eloon heräileva joystikkuni.
Ja tämähän oli aikaan ennen Maijavilkkumaita halmeillakaan. Suvi Teräsniska ei ollut edes syntynyt, liekkö vanhempansakaan. Anne Mattilan näköinen chicksi, oisko sama lady. Mut. Ei tissei vielä siinä iässä ja asiaa on perin hankala selvittää vuonna 2017
1984 ja siitä alkoi elämänmittainen suhteemne - not. Opetti mut suuteloitsemaan ja sitä oppia olen tarvinnut, jos sanat ovat naisten kanssa päässeet puutumaan ja hyytymään.
Se hetki - kun ollaan sanattomia ja mies ja nainen suutelee, se on hienoa ja jännää, miten luonto on sen momentin ihmisille loihtinut. Onko eläimillä jotain samankaltaista ? Ja mehän ollaan lopulta myös eläimiä.
Mää olen tietty mitätön maantie, mutta kusenkeltasesta punamustaan olen kaikenlaista kokeillu. Ja suunnilleen sama skaala on ollu kiinnostuksenkohteissa. Kaikista yrityksistä en ole ylpeä.
Näin seestyneenä ja luovuttaneena keski-ikäsenä, tukkani on vaan vaihtelevan ruskea. Maantie on löytäny kaltasensa.
Olin kerran kauan sitten tavaratalo Pukevassa töissä joulukuun. Siellä soi yksi ja sama 90 minuutin C-kasetti joululauluja koko kuukauden joka ikinen päivä. Siitä tuli sellainen pienehkö allergia. Jota ei auta se, että lempi aamu show radiossa (Dynastia) soittaa vaan joululauluja. Mutta on niitä joitakin ihan nättejäkin.
Käytkö jouluna haudoilla ja jos käyt niin kenen ja menetkö vain velvollisuudentunnosta?
(Itse tykkään mennä pimeällä aatonaattona kun kynttilöitä on kauheasti mutta ihmisiä vähän)
En käy jouluna hautausmaalla, eikä minulla täällä pk-seudulla läheisiä tuttuja hautausmailla makaakaan muita kuin entinen appiukko. Isovanhempien ja isän haudat puolestaan on kaukana idässä, jossa en pruukaa enää juurikaan käydä edes jouluisin.
Mä käyn jouluaattona kuntosalilla, mulla on sellanen jouluperinne.
Jatketaan vielä yhdellä kielikymysyksellä: Puhutko jotain murretta, tai bamlaaks slangii, tsennaaks stadii?
En mitenkään selkeästi. Olen vaeltanu muutaman murrealueen läpi ja lopputulos on jotain yleiseteläistä/läntistä. Käytän sanoja ketä, dösä, köksä, vihta ja “nno mmää kattosi” tai “emmää tieä”. Tampereelta mun on arveltu olevan, mutta sielä en koskaan ole vaikuttanut.
Jutteletko mielelläsi vieraille ihmisille ihan huvin vuoksi?