Lueskelin muutamia kertomuksia täällä ja pistäydyin tuolla Viikonloppujuoppo-osiossakin, mutta en nyt malttanut sinne käydä kirjoittamaan.
Jotenkin tuli vaan tarve todeta näin “ääneen”, että on se vaan ihanaa ja vapauttavaa, kun ei tarvi enää vatvoa kaikkea sitä, mitä elämä kantoi eteen, kun toinen osapuoli suhtautui juomiseen eri tavoin, kuin itse. Ei tarvi olla niin valtavan ahdistunut, kun pää ei ole tukossa kaikesta analysoinnista ja arvailusta.
Toisaalta myönnän, että JOS vaan olisin voinut suhtautua hyväksyvämmin miehen tarpeeseen ottaa olutta siinä, missä moni muukin suomalainen “duunari” (= vähintään nyt perjantai-iltaisin) tai käydä baarikierroksella päästäkseen ns. ihmisten ilmoille, niin olisimme varmaan edelleen yhdessä. Minä nimittäin ikävöin kovasti sitä miestä, jonka kanssa sain elää lähes 22 vuotta pääosin kuitenkin hyvää ja päihteetöntä elämää. Okei, hän oli/on kovin negatiivinen ja yhteiskuntakriittinen, sosiaalisesti vetäytyvä (ainakin selvänä), välillä kovinkin ärsyttävä ja v-moinen ihminen, mutta samalla luotettava ja turvallinen, arkisten vastuiden jakaja. Nyt hän on YKSIN ja se tuntuu minusta pahalta. Toisaalta tiedän, että päätökseni ottaa hänestä ero on hyvin pitkän ja tarkan harkinnan tulosta.
Minun tarinani jatkuu vielä. Ehkä jonakin päivänä voin kertoa teille, että on mahdollista päästä eroon siitä “kuormittavasta” puolisosta ja säilyttää silti yhteys siihen rakkaaseen kumppaniin, joka hän tuon “kuonansa” alla on… Noin ainakin kohdallani toivon käyvän, mutta aika näyttää
Pirteyttä alkaneeseen viikkoon ja luottamusta huomiseen!