Olen mies 45-v. 13 vuotta on tullut maisteltua työssäkäyvänä holistina 30-50+ annosta viikossa, harrastuksen painottuessa viikonloppuun. Sunnuntai menee ilman alkoholia ja ehkä maanantai mutta tiistaina on pakko saada nautintoainetta.
Kilojen ja masennuksen ja muun ärtymyksen myötä kävin Antabukset hakemassa. Tiistaina pitäisi aloittaa mutta kuulostaa kovalle jutulle olla ilman rakasta alkoholia ainakin pari kolme viikkoa. Mietin vielä pitäisikö sittenkin yrittää että “vähän” ottaisi keskiviikkona, perjantaina ja lauantaina. Muuten tullee vieroitusoireita…?
Olen 56v mies. Mulla tuli tänään 3 viikkoa täyteen tipattomana ilman Antabusta ja tipattomuus jatkuu perjantaihin jolloin tulee vieraita ja tissutellaan 3 iltaa.
Sain n. kolmekymppisenä ollessani tehtaalla iltavuorossa melko voimakkaan vieroitusoireen. Se oli kuin loputon paniikkikohtaus. Jätin auton töihin ja menin taxilla terveyskeskuksen päivystykseen jossa sain ensin tablettina Diapam 5 mg. Kun se ei odotellessakaan auttanut, määräsi lääkäri piikin persuksiin, jolloin olo muuttui mahtavaksi. Nukuin hyvin eikä kohtaus enää uusinut.
Olen nuorena aikuisena suitsenut juomistani Antabuksella ja mulla kyseisestä lääkkeestä pelkästään positiivista sanottavaa. Nykyään pärjään ilman.
En tiedä pitäisikö sun yrittää olla ensi viikko tipattomalla ja jos ei onnistu niin ottaa sitten vasta Antabus avuksi?
30-50 annosta viikossa on erittäin pahaa alkoholin väärinkäyttöä (alkoholismin mahdollisuuteen en ota kantaa). Niitä Antabus-nappeja olis muuten sitten tarkoitus syödä päivittäin hieman pidempään, että se kuuppa saadaan selkenemään ja voidaan miettiä (ehkä jopa ammattiavun kanssa) miksi Storyville myrkyttää alituiseen itseään.
Suosittelisin paikkakuntasi A-klinikan avokatkoa heti aamusta 8-9 välillä josta haet muutaman bentsonapin n.5 vuorokaudeksi joka estää ongelmat ja olokin kohenee kohisten
No tässähän tarkoitetaan koko vuoden aikana vähentämistä eli kun Antabus vaikuttaa veressä ei oteta tippaakaan ja kun vaikutus on lakannut yritetään ottaa kohtuudella, jos ollaan ottaakseen!
Sattuu vaan olemaan sillä tavalla, että osa alkoholisteista (ja yleensä sellainen on ehta juoppo jos lääkäri Antabusta päättää määrätä koska se on aika maksatoksista kamaa ja vaaroja on) juo siitä tropista huolimatta koska viinapiru ei asu siellä pullossa vaan jokaisen omien korvien välissä yksilöllisellä tavalla.
Voihan sitä pelon/uhan (antabukset) avulla yrittää vähentää aikansa ja uskon sen joillakin jopa toimivan mutta kannattaa miettiä olisiko ihan oikeaa ongelmaa ettei käy kalpaten ja käykkin niin, että ollaaan humalassa sen disulfiraamin kanssa ja saa tilata ambulanssia tai hauta-arkkua.
Testasin laskurilla, taisin arvioida yläkanttiin. Ehkä 25-40 on lähempänä totuutta. No tästä päivästä lähtien kirjaan Jepen juomapäiväkirjaan. En ole lopettaja, vähennän vain.
Siksi muissa ketjuissa esiintyvät ylimieliset kaikkitietävät absolutistit pysyköön poissa! :mrgreen:
Täyskäännöksen tehnyt alkoholistelija on kieltämättä vinkeä hahmo. Tulee tulta ja tappuraa ja vähän vaahtoa suupielestä myös. Koska MINÄ, niin sitten myös SINÄ. Just silleen, kuten MINÄKIN. Hus hus AA-kerhoon katumaan ja rypemään synnissä.
No, kun jostakin innostuu, yleensä tulee ylilyöntejä. On kuitenkin jännää, miten PÄIHDYKSISSÄ ex-juopot ovat tämän hetkisestä RAITTIUDESTAAN.
Kerro kumpaa kirjoitettiin, nalmefeeni (tod.näk. Selincro) vai naltreksoni (tod.näk. Revia). Minulla on ollut kokeilussa Revia (tosin n. 10 vuotta sitten). Ei oikein toiminut kun ei ollut oikeaa uskoa alkoholiongelman olemassa oloon. Selincro on uudempi (ja kalliimpi), kokemusta ei ole. Itse uskon, että vähentämistä ei lääkkeet auta, tahtotilasta se lähtee. Ehkä tukena voi lääkitys olla. Tupakoinnin lopettamisessa vissiin ollut lääkkeistä hyviäkin kokemuksia.
Selincroa sain ja onhan nuo kalliita. Kyllä sellaisen jälkeen ei ole varakaan kuppia kallistaa! :mrgreen:
No, joo. Otin yhden tabun ennen lenkille lähtöä. Jotenkin jännä olo, voi johtua kyllä vähistä yöunista. Maistoin yhden oluen, valkkarin jossa puolet vichyä ja nyt viinilasillinen menossa. Ei tästä iloa irti saa mutta leikinpä tämän viinapirun kanssa uhallani.
Tavoite normaalista viikon n.40 annoksesta pudottaa ensin jonnekin 30, joku 20-25 viikossa olisi “normaali”
Jotenkin outo olo ja väsymys, nukkumaan klo 21 jälkeen. Tosin olin nukkunut edellisen yön huonosti.
Sitten seurasi varsinainen liskojen yö:
Yöllä hikoilu, säpsähdysheräämiset tunnin välein. Kahden tunnin valvominen 2-3 ja herätys klo 5.
Testaan vielä lääkettä, kyllä tuo vähentäminen tapahtuu pahalla jos ei hyvällä