Kiitos Juhani kommenteista. Nuo “viralliset” raja-arvot kyllä hyvin tiedossa mutta tässä vaiheessa riittää jos tämän viikon saldo alkaa numerolla 3.
Täysin samaa mieltä! Kaikki vähentäminen on kotiinpäin ja kolmosella alkava luku upea saavutus! ![]()
t. Juhani
Näyttää hyvälle juomapäiväkirjaan mukaan: 2 raitista päivää ja 10 annosta. 2 edellisen viikon kulutus oli 40/viikko. Tässähän on pelivaraa viikonloppuun 14 annosta jos sille tuntuu. Mukavaa viikonloppua! ![]()
Oletko jatkanut Selincron käyttöä juomisen yhteydessä, kun siitä seurasi epämiellyttävä yö? Kerroit että ensimmäisellä kerralla juomisesta ei saanut mitään iloa ja niin sen lääkkeen on tarkoitus toimiakin. Väsymyskin on kaiketi aika normaalia.
Hyvään suuntaan sinulla on kulutusmäärät menossa. Tsemppiä!
No ei mennyt ihan putkeen tai ehkä juuri putkeen meni le! Lauantaina kaikki oli hyvin, 18 viikkoannos. Piti sitten lähteä baariin, pohjaksi 6 annosta ja tiliotteen mukaan 12 ravintolassa!
Sunnuntaina krapulaa ja vit*** 4 annosta. Kaiken lisäksi kännykkä hävisi. Maanantai kuivilla, nyt nautin 8 annosta. Selincroa en ole ottanut.
Moi!
Kirjoitan vähän jälkijunassa, mutta eikö kannattaisi jatkaa sen Selincron käyttöä kun on kalliista lääkkeestä maksanut, ellei sitten aio täysin kuivatella. Itselläni ei kokemusta kyseisistä lääkkeistä.
t. Juhani
Lokakuu meni selvästi humalassa yökerhoissa ja arkena sitten etäpäivät koituvat kohtaloksi.
Aloitan uudestaan juomapäiväkirjan pitämisen ja vähentämisen.
Selincrot lensivät roskiin, niistä tuli ihmeellinen “ulkopuolinen” olo ja aiheuttivat heräämistä ja “säpsyjä”.
Mitään en kellekään lupaa mutta tästä taas syksyn pimeydessä eteenpäin!
Minä olen myös kokeillut Selincroa eikä valitettavasti toiminut kuten kuvittelin. Ei mitenkään vähentänyt haluani juoda, samalla tavalla mielestäni humalluin. Ainoa ero oli, että tuli ihan karmaiseva krapula. Toisen kerran sitten otin sen niin, että en juonut kuin 2 annosta sen päälle ja olin reilun vuorokauden karseassa krapulassa ja nukuin koko päivän. En ole sen jälkeen kokeillut.
Tupakan polton lopetin lääkkeen avulla poltettuani n 27 vuotta ja siksi usko tuollaisiin lääkkeisiin on vankka, mutta ikävä kyllä tuo Selincro ei tuota samaa apua kuin tupakanvieroituksessa käytettävä lääke.
Hain tänään Selincro-aloituspakkauksen ja aikalailla tasan klo 18 otin napin ja siinä seitsemän aikoihin ensimmäisen bissen. Kaksi mennyt ja kolmas parhaillaan menossa. Selincron vaikutus on ollut toistaiseksi aika lievä. Väsyttää ja pikkasen tuntuu huippaavan. Tekisi mieli nukkumaan mennä. Mitään pahoinvointia ei ole ainakaan vielä ilmennyt. Katsotaan mikä olo on huomenna, onko darra vai ei. Jää nähtäväksi tepsiikö tämä lääke. Kova halu on vähentää juomista reippaastikin. Saada järki tähän touhuun.
Sauhuttelun lopetin lääkkeen avulla mutta sen jouduin keskeyttämään kun en kestänyt enää niitä haittavaikutuksia. Mutta se lääke oli sen verran tehokas etten ole röökiin koskenut sen koommin. Se on kyllä jännä, luulin, että olisi ollut paljon vaikeampaa lopettaa tupakointi kuin yrittää päästä eroon alkoholin liikakäytöstä.
Sama juttu, minäkin luulin että tupakan lopettaminen olisi käytännössä mahdotonta, olin niin nalkissa. Mutta se lopulta sujui kohtailaisen kivuttomasti kun taas alkoholin vähentäminen tuntuu todella vaikealta. Mutta voisiko olla kyse siinä että toisen lopetti ja toista yrittää vähentää? Olisiko juomisen lopettaminen samanlaista kuin röökin lopettaminen, eli kun muutaman kuukauden kärvistelisi ei asiaa en tarvitsisi ajatella ikinä ollenkaan? Vaikka ei se nyt tupakankaan kanssa ihan noin helposti mennyt, näin vuosia unia missä poltin. Mutta missään kohtaan hereillä ollessa en ole edes harkinnut polttavani enkä sitä edes aivan kauheasti himoinnut ekojen kuukausien jälkeen.
Omalla kohdalla ero taitaa olla siinä että tupakasta todella halusin eroon kun alkoholista en oikeasti halua. Haluaisin vaan palata samalle tasolle kuin nuorempana, eli voisi juoda ilman että sitten haluaa juoda joka päivä. Eikä viina hallitsisi ajatuksia vaan olisi normaali lisä joihinkin hetkiin ja muulloin sitä ei edes muistaisi. Taitaa olla niin että siihen ns normaaliin ei enää ole paluuta. Pitää miettiä lopettaako kokonaan vai tarkkaileeko käyttöä koko loppuelämän. Tämä siis minun tulkinta omasta tilanteesta.
Nyt on mennyt yli puoli vuotta kovilla annoksilla. Yksi päivä viikossa selvänä ja muina päivinä 3-8 annosta ja perjantaisin pohjaksi 5 annosta ja sitten baarissa 12-15.
Ensi tiistaina otan Antabuksen. Jos juon niin sydäninfarkti tulee. Täytyy luottaa pelotevaikutukseen. Tsemppiä teille vahvoilla jotka olette pystyneet vähentämään edes yhteen kahteen ottoiltaan viikossa. ![]()
Onnittelut viisaasta päätöksestä! Antabus on hyvä lääke. Käytin sitä nuorempana kun alkoi mennä liian lujaa. Paljon tsemppiä!
t. Juhani
Antabus on ongelmallinen 2% väestöstä, joille ei tule riittvää yökkäys -syndroomaa.
Itselläni antabus+viina vain pudottaa verenpaineen ja koska minulla on korkea paine, antabus vain pudottaa sen viinalla alas, joskus liian alas.
En ole koskaan saanut antabuksesta oireita, joten kuulun vähemmistöön, vai verenpainen laskee hetkellisesti. Kun olin antabusläälityksessä ja oli pakko juoda, otin viinaa ja pyörryin ja heräsin kun verenpaine oli taas normaali. Kesti 2-3 sekuntia.
Olen kai friikki, koska en saa krapulaa, joten elimistöni käsittelee asetaldehyliä muista poikeeavasti.
Minulle antabus ei sovi, koska se ei toimi.
Luotan pelotevaikutukseen. Mukavampi tappaa itsensä ihan alkoholilla kuin alkoholi+antabus. Eilen 2x200 otettu. Tänään ei saunoluet ja viikonloppu on erilainen. Saa nähdä monta liskojen yötä tulee kun vieroitusoireet alkavat.
Tiistaina otettu 2 Antabusta. 5 päivää raittiina. Korkkasin oluen. Ei kai enää pitäisi tulla mitään reaktiota? Voisikohan Antabusta käyttää niin että ottaa maanantaisin ja on selvä arkipäivät ja sitten perjantaisin ja lauantaisin ottaisi alkoholia?
Kovin oli jännä viikko, olotilan vaihteluja kovasti. Välillä iloinen ja välillä todella herkkä olo. Toisaalta taustalla oleva paniikki/ ahdistuneisuus häiriköinti selittää osin.