En tiedä, mitä tässä pitäisi tehdä. Mies on selkeästi todella masentunut nyt. Kaipaa meitä kotiin. Hän valvoo öitä, on kuitenkin ollut selvinpäin. Tänään sain viestin:kaikki on muuttunut, hän ei enää jaksa, tämä loppuu nyt. Töissä oli, kun viestin laittoi. Ei vastannut puhelimeen eikä viesteihin. Minä hermoromahduksen partaalla. Enhän halua, että itselleen mitään tekee. Välitän kuitenkin hänestä, hän on lasteni isä, lapset tarvitsevat häntä. Laitoin viestejä, että soittaisi, kerroin, kuinka hänestä välitetään yms. Viimein vastasi, kun soitin. Harhaili kuulemma jossakin työmaalla, sanoi tulleensa hulluksi, haistatti v…ut. Ei kuulemma lähde enää mihinkään hoitoon. Nautin kuulemma, kun näen hänen kärsivän. Minä tein nyt niin väärin, kun jätin hänet yksin. Soitti myöhemmin ja pyysi anteeksi. Kesken puhelun yökkäsi, kun voi niin pahoin. Mies alkaa aina yökkäillä, kun voi henkisesti pahoin. Onko se jotain huomionhakua sekin? Kyseli, tulisinko hänen luokseen? Lopetti puhelun yhtäkkiä.
Koko ajan, joka päivä anelee, että menisin kotiin, jotta hänen olisi helpompi olla juomatta.
Tänään tuntui, että teen väärin, kun en ole kotona ja lähellä, kun hänellä on noin paha olla. Epäilen koko ajan omia valintojani. En enää tiedä, mitä tehdä. Alan varmaan seuraavaksi hommata häntä mielenterveyteen. Ai niin, mutta hänhän on AIKUINEN… Mutta toisaalta niin huonossa kunnossa, että en tiedä pääseekö tuosta omin avuin jaloilleen.
H…tti, että hajottaa! Mitä tässä pitäisi tehdä? Kuka meitä voi auttaa??
Ei enää kykene lastensa kanssa olemaan. Muutama päivä sitten lapset olivat hänen luonaan yötä. Mies soitti puoli yhden aikaan yöllä, että hän ei saa taaskaan unta, ei ollut nukkunut moneen yöhön kuulemma, kuin muutaman tunnin. Kuulosti tosi hermostuneelta, sanoi vapisevansa, kun on niin kamala olo. Ajoin hänen luokseen, oli pakko, koska lapset olivat siellä, enkä tiennyt, mitä siellä tapahtuu! Hoidin lapset aamulla kouluun. Mies oli oma itsensä aamulla.
Tämä on hirveää! Kertokaa nyt joku, mitä minä teen? En saa kohta enää mitenkään käytännön asioitakaan järjestymään, jos mies on tuossa tilassa. Minä kun luulin, että asiat tulevat kuntoon, kun mies pysyy selvinpäin.