Huomenta Koheltajainen. Ei syytä jännittää, et takuulla ole ensimmäinen jonka “paljastuksen” hoitaja kuulee - etkä viimeinen. Varmasti helpottaa kun nostat kissan pöydälle. Ja saanet myös oikeassa elämässä asiantuntevaa apua. Pidän peukkuja.
Voi hyvä Bim! Noin mä nuorempana ajattelin, ettei ole eroja. Tähän ikään tullessani olen kyllä pannut merkille, että eroja on. Olihan toi mun loota esimerkki aika pelkistetty kylläkin. - Oli sukupuoli mikä hyvänsä niin alkoholi pystyy kyllä sotkemaan kenen hyvänsä kopan, lopulta ei oo ees lootia, on vain yks saatanallinen paskaläjä, jota yrittää polttaa viinalla pois, on vain huono läjä palamaan, vaatii jatkuvasti sytytystä.
Molempia on tarvittu ja seronilia syödään loppuelämä! - Alkuun oli kuukauden diapam-kuuri.
Kannattaa laittaa faktat pöytään ihan viitteineen kun alkaa riitelemään miehen ja naisen aivojen erilaisuudesta. Tämmönen puhe, että naiset olisivat jotenkin tyhmempiä kuin miehet ei palvele ketään. Jossain kaukana maapallolla idässä ajatellaan varmasti näin. Niin ja sellaisissa valtioissa missä vielä ajatellaan naisen lähinnä hoitavan kotia. Vanhemmissa ikäpolvissa tämä käsitys on varmasti osiin juurtunut syvälle mieleen. Nyt on uudet ajat edessä missä kukaan ei ole huonompi tai parempi toisiaan. Mutta jos naisena haluaa itsensä alentaa niin ei sekään varmaan kiellettyä ole. Itse tulee törmättyä nykymaailmassa sukupuoleltaan naisena oleviin huippututkijoihin, sotilaisiin, poliiseihin, lääkäreihin, toimitusjohtajiin… Itse olen ajan saatossa tämmöseen ilmiöön törmännyt…
Kuka on ilmaissut asian niin, että naiset olisivat jotenkin tyhmempiä? EN MINÄ AINAKAAN! - Eläköön se pieni ero aivoissa ja kropassa! - Miehillä on nää sukupuoliset halutkin vielä kuin apinalla! Naisen on hyvä pitää mielessä nämä pikku erot! - [size=200]Eläköön naiseus![/size]
Kyllä se alkoholi on se todellinen pakkopaita joka sinne osastolle lopulta vie, eikä raittius. Ajattele asiaa niin että menet sinne hoitajan luo allekirjoittamaan terveen paperit jonka jälkeen sua ei enää alkoholi kahlitse tai tee pöpiksi.
Mä tein sen!!
Olipa helpotus!! Tapasin hoitajan lisäksi samalla tohtorin ja sain kerrottua koko stoorin mitään pois jättämättä.
Hieman avautui itselle ahdistuksen voimakkuus sen myötä että syömäni masennuslääke vahvistaa varmaan asemiaan aivoissa ja saan niitä alkuaikojen haittavaikutuksia!
Tiistaina tavataan uudelleen ja mietitään jatkoja!
Koheltajainen, hyvä että syy löytyi! Mullakin ssri:t teki samaa. Punatulkku: yläviis! helisee: vaikka et sanoisi että naiset on tyhmempiä niin sukupuolistereotypiat on aina eriarvoistavia ja vaarallisia. Oma kokemus ei pyyhi yli tutkimustuloksia eikä ole yleispätevä. On myös aika loukkaavaa miehiä kohtaan alentaa ne seksihirmuiksi ja että kaikki ovat muka samanlaisia. Ja sitten vielä se pikkujuttu että sukupuolia on enemmän kuin vain kaksi.
Kun muistelen omaa 8 vuoden takaista tilannetta, niin käytössä oli Diapam, Zopinox, Peratsin… ja kausiluontoisesti Antabus. Lääkehoitojen runsaudesta huolimatta (tai siitä johtuen) elettiin varsin sekavia aikoja.
Myöhemmin käytössä oli mirtatsapiini, joka melko harmiton lääke, ainakin bentsoihin verrattuna.
Nykysin en ole tarvinnut mitään nuista. Toisinaan ostan marketin luontaishyllyltä melatoniinia, mutten sitäkään joka ilta nappaile, enkä edes joka toinen.
Huomasin muuten tässä kesällä nokkosihottumaa hoitaessa, että reseptivapaat antihistamiinit (ainakin cetiriziini) toimii yllättävän tehokkaana unilääkkeenä. Vähän liiankin tehokkaana, kun ei meinannut 8 tunnin unien jälkeenkään jaksaa nousta bunkasta ylös.
PS. Miesten ja naisten päänuppien eroista olen aina ollut sitä mieltä, että yksilöiden väliset erot ovat suurempia kuin sukupuolten erot.
Asiahan on nykyään melkein niin, että hoitoon EI PÄÄSE, vaikka sinne haluaisikin. Kuulemma on seutuja, joissa itsemurhaa yrittäneetkin kirjoitetaan ulos parin päivän päästä vailla kiinteää hoitokontaktia minnekään… Tietysti avoimen psykoottinen kansalainen jonnekin säilötään, mutta jos on ns tolkuissaan, on pidempiaikaisesti psykiatrian alan hoidosta osastolla turha haaveilla, saati pelätä. :mrgreen: Itsekään ei viime retkahduksen jälkeen ollut päästä minnekään ja vaatimisella irtosi 3 päiväksi paikka joltain ihme osastolta, joka ei ollut psykiatrinen vaan joku säilytyspaikka, kun eivät keksi minne tunkevat. Mutta eipä siinä mitään, olen ihan toimintakykyinen, kunhan pysyn erossa alkoholista. 3 päivää riitti siihen, että normiangsti-helvettikin on mielekkäämpi kuin se “lepokoti”.
Juu turhaan mä pelkäsin!
Olen tyytyväinen että sain apua ja asia on vireillä!
Tietysti olisi asialle voinut tehdä aikaisemminkin jotain mutta kun en ole kyennyt
Liikkumaan meinasin tänäänkin lähteä!
Koirat hihnoihin ja mettään! Ilves hieman häiritsee mun idylliä mutta olen kyllä niin äänekäs eukko että eiköhän pysy kaukana
Joskos sitä vielä joku päivä rohkenisi hevosen selkään nousta ja katsoa maailmaa sieltä käsin välillä.
Huomenna on vapaata ja se tulee hyvään saumaan. On meinaan sellainen oli että on väsy noin niin kuin yläkerrassa
Tuntuu että olen ollut juomatta iäisyyteen vaikka on kulunut vasta vähän aikaa.
Tänään on ollut mielessä se mille raitis tulevaisuus näyttää?
Jostain kuiskii taas ääni että onkohan mulla sittenkään Alkon kanssa ongelmaa?!
Jos se johtuukin jostain muusta, ahdistus ja pahaolo.
Tiedän kuitenkin varmuudella että se on riippuvuuden aikaansaannosta tuollaiset ajatukset.
Olo on jopa parempi. Fyysisesti oikein hyväkin. Henkisesti seilaa mutta kun muistan että SNRI-lääke nostaa pitoisuuttaan on olo helpompi kestää.
Sain opamoxia pienen määrän alkutaipaleelle.
Lekuri lohdutteli että mielialalääkkeen haitat väistyy nopsaan ja bentsojen kanssa ei tarvitse kauaa olla tekemisissä.
Liikunta on kyllä loisto lääke!
Totta helkkarissa nyt sattuu joka paikkaan mutta koen sen sellaisena “terveenä” kipuna