Hei Koheltajanainen!
Kirjoitit tuossa juuri niitä tuntemuksia, mitä minulla oli pari kuukautta sitten. Väsymys, masennus, mielialavaihtelut, suru. Minä ainakin koin suurta surua siitä, että jouduin tilanteeseen, jossa oli valittava -juominen tai raittius- Surua siitä, että minä vahva ja luotettava ihminen olen tilanteessa, missä joudun tekemään valintoja. Elämäni oli menossa kovaa vauhtia alamäkeen ja pelkäsin terveyteni puolesta.
Luulin, että lopettaminen avaisi yht’äkkiä minulle ratkaisun elämääni (minkä se kyllä tekikin, mutta viiveellä) ja pettymys oli raskas, kun alussa oli vaan niin paha olo. En ole vieläkään oppinut elämään asian kanssa, että en juo. En ole oppinut tekemään mitään juomisen tilalle, mutta olen päättänyt antaa itselleni aikaa. Aikaa toipua, niin että vielä joskus jaksan…
Nyt hemmottelen itseäni törkeästi, nukun päikkäreitä, syön suklaata, katson kaikenmaailman tv-sarjoja yms. en edes yritä käydä lenkillä tai nousta kuntopyörän selkään. Sekin aika tulee. kun jaksan tehdä jotain ja olen huomannut, että vireystaso alkaa nousta pikkuhiljaa ja onhan tämä ihanaa! Mulla on edelleen pää kipeänä aamuisin tai olen uskomattoman saamaton töissä, mutta se ei kuitenkaan ole juomisen aiheuttamaa, eikä itsesyytöksiin ole syytä. Aikaisemmin, kun oli pää kipeä tai olin saamaton, olin niin vihainen itselleni, koska tiesin, että se johtuu juomisestani. 
Anna itsellesi aikaa… Älä tee muita päätöksiä, kuin että et juo tänään, siinä on jo tarpeeksi haastetta meille juopoille. Tiedän, että on raskasta kohdata elämä selvinpäin, mutta kirjoita tänne ja pura pahaa oloasi. me ymmärrämme, koska taistelemme samaa vihollista vastaan. Et ole yksin, minäkin olen täällä.
Yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta.