Uusia unilääkkeitä?

Noista väsyttäviatä masennuslääkkeistä, oletko koittanut Azonaa? Harvinaisempi vaihtoehto kaiketi, mutta tulipa mieleen. Sitten on sellainen uusi antihistamiini kuin Dormix, mutta ei kokemuksia.

Edit: typot

^ Jos sulla antihistamiinit auttavat hyvin nukkumiseen, niin Atarax olisi yksi vaihtoehto. Väsyttävä vanhan ajan antihistamiini, jota ihan yleisesti käytetään nimenomaan unilääkkeenä ja lekurit sitä yleensä hyvin helposti kirjoittavatkin, kun se ei mitään kummoista väärinkäyttöpotentiaalia omaa.

Itse en kyseisestä lääkkeestä kovin pidä, koska mulle se aiheuttaa aikamoista aamuärtyneisyyttä ja sydämentykytyksiä, mutta täysin yksilöllisiä sivareita toki nuoKIN. Eipä Atarax mulla useinkaan kovin hyvänä unilääkkeenä toimi(Joskus nukuttaa kyllä, mutta aika arpapeliä se on), eli pahaan kutinaan mä sitä lähinnä käytän, jos mua sellainen syystä tahi toisesta sattuu joskus vaivaamaan, ja siihen vaivaan se on kyllä mulle mitä parhain lääke. Monet kuitenkin tykkäävät, että Atarax on hyvä unilääke, eivätkä siitä mitään sietämättömiä haittavaikutuksia saa. Tietty Ataraxiinkin sitten tolet nousevat, eli jos kovin kroonisesta unettomuudesta kärsit ja joka ilta unilääkettä tarvitset, niin saattaa menettää tehonsa ajan kanssa tuokin :confused: .

Ainakin itsellä tehokkain unilääke on ollut juurikin Atarax, mutta tarvitsen sen kylkiäisiksi Rivatrilia, kun Atarax on aiheuttanut sydämentykytystä ja yöllisiä kramppeja. Mun tapauksessa pari-kolme Ataraxia ja pari-kolme 0,5mg Rivaa, ja hyvät yöunet on taattu.

Ennen Ataraxia kokeiltiin Opamoxia ja Ketipinoria, mutta molemmissa vaikutusaika loppui liian aikaisin eli aamuyöllä. Atarax vaikuttaa pitkään ja pitää hyvin unessa aamuun asti.

1 - 2 atarax 25 milliä + 2 kolmen millin melatoniinia ollut yötä vasten itsellä käytössä ehkä pari vuotta ja kylse kannattaa ainakin kokeilla.

Atarax joo kannattaa kyllä kokeilla unettavan vaikutuksensa takia. 25mg x 2 voisi olla hyvä annos. Kutinaanhan tuo on lähinnä kehitelty, mutta kyllä sitä unettomuuteenkin käytetään. Tuolla ylempänä mainittiin Dormix, joka myöskin on antihistamiini, mutta eipä se ole kovin ihmeellinen, mitä itse sitä tyypittelin tuossa jokin kuukausi sitten. Saahan senkin toki kokeilla, jos vaikka lequri semmoista kirjoittaisi, mutta joo Atarax ennemmän. Suomessa on melko maltillisia nuo yleisimmät käytettävät antihistamiinit. Esimerkiksi Venäjällä asuessani hain apteekista tutuilta farmaseuteilta reseptivapaasti semmoisia antihistamiineja, joilla nukkuisi kokonainen kaupunki, puhumattakaan ihan muista unettomuuteen käytetyistä lääkkeistä, joita varmaan täällä ei saa edes mainostaakkaan :slight_smile: Mut maassa maan tavalla ja kannattaa koklata Atarax, tai Dormix.

^ Joo ovat varmaan hurjia nuo idän kaupan ihmeet… siitä sais hyvän tarinan, kun vähän hakis faktaa pohjalle…

joomut, ataraxia juurikin siksi, että siitä erkaantuminen on vaivatonta ja melatoniini luontainen, mutta
tehokas alkuaine, jota ilman ihminen ei ensinkää nukkuisi - ja pitemmällä kuurilla kokeillen eri pitoisuuksia saapi paremman hlökohtaisen hyödyn, eipä heti jättää kesken, vaan jatkaa vuosia tai siis viikkoja, ensin… :smiley:

Helvettiä se unettomuus - moni asia näyttää vähintään paremmalta, kun on saanut taas unirytmit raiteilleen.

^ On kyllä aika tainnuttavaa tavaraa Venäjällä tarjolla, ja onkin roppakaupalla niistäkin kokemusta. Ikävä kyllä, kun joskus oli vähän nuorempi sekä toki tyhmempikin :open_mouth: Kirjoiteltukkin on kyllä tarinaa noin niinkun jälkikäteen :slight_smile:

Mie en taas tuota melatoniinia suosinut, koska sehän taitaa olla pimeähormoni, mutta joo luontainen tietenkin :slight_smile: Kyllä miekin tässä nykysin tämän unettomuuteni kanssa käyn helvetilistä painia. Tosin vieläkin saattaa olla benjoviekkaria, joka toki aiheuttaa tätä unettomuutta. Jokatapauksessa benzoihin en ole nyt unettomuudessani lainkaan turvannut. Sen 3.75mg Mirtazapiinia ehtosin otan. Ilmeisesti skippaan senkin roinan kokonaan pois, jolloin olisinkin täysin lääkkeettömällä linjalla. Tai no joo harvakseltaan nappasen kipuihini Lyricaa. Sekä tietenkin kohmelobenzotankkaukset kuuluu asiaan.

Muistaakseni tuohon Ataraxiin toleranssikin kyllä nousi, sehän nyt toki nousee vähän lääkkeen, kun lääkkeen kohdalla. Totta kamala risti kantaa tätä unettomuutta :imp:

Muistui mieleen lääke nimeltä Valdoxan(vaikuttava aine agomelatiini), joka on siis virallisesti masennuslääke, mutta käytetään juuri sellaisilla depispotilailla, joilla on univaikeuksia ja pitäisi auttaa niihin. Ko. lääke ei siis vaikuta serotoniiniin ja mahdollisesti noradrenaliiniin, kuten nuo yleisimmät mielipidelääkkeet, vaan melatoniiniin ja se otetaan nimenomaan iltaisin. Käsittääkseni ei auta unettomuuteen satunnaisesti otettuna, eli tuota pitäisi kiskoa kuurina, jotta unetusvaikutus pääsisi oikeuksiinsa.

Allekirjoittaneen kokemus Valdoxanista tosin on, ettei auttanut sitten yhtään mitään sen enempää unettomuuteen, kuin masennukseenkaan, eikä vaikuttanut muutenkaan kerrassaan mitenkään, paitsi niin, että maksa-arvoni pomppasivat hetkessä taivaisiin ja lääke olikin lopetettava sitten kiireesti ennen kuin maksansiirtojonoon jouduin :mrgreen: . Mä tosin ryyppäsin Valdoxan-kuurin aikana, mitä ei missään nimessä saisi tehdä, joten sillä asialla lienee ollut jotakin vaikutusta :blush: . Pakkausselosteessa kuitenkin varoitellaan maksa-arvojen noususta vakavasti otettavana sivarina ihan ilman alkoholin käyttöäkin, joten maksakokeissa on syytä käydä säännöllisesti, jos tuohon lääkkeeseen ryhtyy ja vastuullinen lääkäri toki labrat määrääkin ennen lääkkeen aloitusta sekä useamman kerran kuurin aikana.

On(Tai ainakin aikoinaan oli) myös melko tyyris lääke, mutta kait tuokin ainakin kokeilemisen arvoinen on, jos unettomuus kovin piinaa ja nuo kaikki tyypillisimmät uni- tai "uni"lääkkeet on jo kokeiltu.

^ Uskoisin, että Suomessa vaaditaan resepti lähes kaikkiin antihistamiineihin, mitkä nyt ovat vähänkin vahvempia. Venäjällähän käytäntö on aivan erilainen, eipä reseptiä tarvitse juurikaan. Tosin viimevuosina olen huomannut semmoista tiukentumista tuolla rajan takana. Koskien vahvoja kipulääkkeitä, osaa rauhoittavia lääkkeitä myös ainankin ollaan tiukennettu, ettei saakaan ilman reseptiä.

Ehkä sitä melatoniinia kannattaa koklata, toki sitten on niitä vanhanliiton neurolepteja/psykoosilääkkeitä jotka takuulla tipauttavat, mutta ompa sitten kauhea olokin :frowning:

Voin siulle listailla Venäläisiä antihistamiineja, jos haluut ? Tiedä sitten onko hyötyä, kun eihän niitä Suomesta saa ainankaan kaikkia miun mielestä. Doxylamine on miulle outo, mutta niitä histamiineja on aika älytön määrä kyllä olemassa.

Dormix on muuten juurikin tuota doksylamiinia, saa respalla Suomestakin.

^ Ahaa kiitos Nnaana. En muistanutkaan, että Dormix on juurikin sama asia kun doksylamiini. Tosiaan tuota olen siis Suomessakin syönyt unettomuuteen, mutta ei se oikeen ollut mistään kotoisin. Täytyy tuossa seuraavalla Venäjän reissulla käydä moikkaamassa tuttua apteekkihenkilökuntaa ja varoiksi ostaa jokin tipauttaja antihistamiini, jos unettomuus alkaa taas pahemmin vaivaamaan tai vaivaahan se niinkun liki aina :confused: Hyvä siis olisikin olla jokin styrkka histamiini varoille, kun ei niin aiheuta koukkuakaan varsinkin jos harvakseltaan maisteleepi :slight_smile:

Enpä juuri tiedä uuden polven masennuslääkkeistä. Itselläni on toiminut Dormicum ja Tenox nukahtamiseen. Anti-histamiinit eivät ole auttaneet. :slight_smile:

Atarx ei ole juuri auttanut minun kohdallani. Sain siitä hirvittävän hengen ahdistuksen ja rintakivun. Tiedän toki ihmisiä jotka kokevat Ataraxin erittäin toimivana ja turvallisena nukahtamis lääkityksenä. :laughing:

Puolikas Opamox ja lämmin kuppi maitoa auttaa nukahtamiseen…

Ei ole olemassa mitään “uusia unilääkkeitä”. Tokihan terveysasema lekurit mainostavat ja määräävät ketipinoria , zyprexaa ynnä muuta psykoosi hoitoon tarkoitettua paskaa joka myös alkaa nukuttamaan pidemmän käytön jälkeen. Aiheuttaa myös B-tyypin diabetesta ja aivojen kutistumista. Muuten terveistä ihmisistä tehdään kuolaavia ja sopeutuvaisia aivottomia robotteja tarkoituksella.

cchrint.org/wp-content/uplo … ffects.jpg

Ja yllä mainituista lääkkeistä monet saavat Akatisia oireyhtymän eli levottomat jalat mitä on verrattu kemikaaliseen kidutukseen. Yksi amerikkalainen potilas teki itsemurhan psykiatrisessa sairaalassa kun ei kestänyt sivuoireita. Ennen kuolemaa hän kirjoitti kokemuksistaan kirjan.