Uusi yritys

Testi

Damn… Ei suostu julkaisee pidempää tarinaa. Muilla samaa ongelmaa?

Samaa ongelmaa? Jaahas. Nyt voi vähän vitsailla. On alkoholiongelma, mutta tällä hetkellä latentissa vaiheessa. Siinä saa pysyäkin. Hoitona täydellinen pidättäytyminen alkoholin käytöstä. Mikään muu hoito ei tehoa!

:smiley:
Yleinen virhe
SQL ERROR [ mysql4 ]

Incorrect string value: ‘\xF0\x9F\x98\x80’ for column ‘post_text’ at row 1 [1366]

Tapahtui SQL virhe tätä sivua noudettaessa. ole hyvä ja ota yhteyttä Keskustelufoorumin ylläpitäjiin mikäli tämä ongelma jatkuu.
Ole hyvä ja ilmoita tästä keskustelufoorumin ylläpitäjälle, tai webmasterille: paihdelinkki@a-klinikka.fi

Huh! Vapisuttaa! Kaksi päivää siinä meni, kun päätin että annan itselleni luvan ottaa yhden oluen.
Eli laskuri taas nollassaja alusta aloitetaan. Miten tämä on näin vaikeata?

Alkoholin käyttö on aluksi jättänyt muistiin vapauttavia, mukavia ja hienoja muistoja menestymisistä elämässä sosiaalivietin ja sukuvietin alueilla. Niitä alkoholisti kaipaa joko tietoisesti tai alitajunnassaan, ja kun itsesäilysvietti vaimenee ja mitätöi varoittavat ajatukset, on luontevaa ottaa ensimmäinen ryyppy.

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme

Kiitos kommentista lomapuisto. Oli mitä tahansa, niin pakko lienee tunnustaa itselle ettei suojausta pysty laskemaan hetkeksikään.
Nyt pitää yrittää tas keräillä pakka kasaan ja lähteä nöyränä uuteen yritykseen.
Jos tästä jotain olen oppinut, niin sen että en ratkea enää pahemmin. Kompastun ja nousen ylös!

Huh! Unet on taas kokonaan kadoksissa ja elimistö protestoi odotetusti. Joka paikkaa kolottaa ja sydän pyrkii ulos rinnasta ja hakkaa kahtasataa. Ei hyvä. Nää viekkarit tuntuu myös pahenevan kerta kerralta.

Tänään olen onnistunut ohittamaan jo useamman kiusauksen hakea helpotusta lähimmästä Alkosta. On se edelleen mystistä, että miten helppoa se ratkeaminen olis.

Mystistä on sekin, että palaveri viikossa toisten alkoholistien kanssa on antanut monelle alkoholistille pitkän yhtäjaksoisen raittiuden ja vienyt mennessään alkoholinhimon jonnekin, ties mihin.

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme

Ainakin minulla paheni. Ja samaa tahtia paheni pelko viekkareista ja se pakotti jatkamaan juomista. Ja kynnys ratketa oli alhaalla. Muistan vieläkin viimeisimmät olot enkä halua kokea vastaavaa enää ikinä.

Iltaan on selvitty ja olo on onneksi kohentunut ja mieli hieman reipastunut! Yöltä en ihmeitä odota unen suhteen. Aiempien kokemusten mukaan edessä on vielä lukematon määrä levottomia ja vähäunisia öitä. Mut ei se mitään, yöt kestää kyllä. Mun riski juomiselle on suurin heti työpäivän päätteeksi. Sen hetken selättäminen on yleensä merkki voitokkaasta päivästä!

Mulla se on kanssa ollut jatkuvaa retkahtelua. Vähän kuin kävelis miinakentällä ajoittain… Ihan hyvin menneen pätkän jälkeen, joku vastoin käyminen, tai joku muistijälki jostain “mukavasta” vaikka kävellessä tutun kaljakaupan ohi, laukasee impulssin juoda. Kun pääsis vähän pitemmälle raittiudessa… Hyvä jos vähän tietää heikot hetkensä, niin voi ennakolta tehdä toimintasuunnitelmaa. Kahville meno tai muuta siihen saumaan.

Yöt on mitä on viekkareissa. Viime yönäkin vielä hikoilin ja nytkähtelin hereille.

Tsemppiä!

Mullakin on ollut tosi jojo-meininkiä vähän väliä. Viime vuonna tein päätöksen, että holi ja tupakka loppuu samalla kertaa ja se on onnistunut… vois kuvitella että olis vieläkin vaikeampi, mutta nyt tuntuu elämä kyllä muuttuneen. Laittakaa viestiä, jos haluatte jutella enemmän…

Taas yksi päivä takana. Nyt sänkyyn odottamaan mörkojä… Ja tiedän että ne tulevat kyllä. Fyysiset oireet alkaa olla selätetty, pientä hikoilua ja infernaalista närästystä lukuunottamatta. Noh, taistellaan! On täältä noustu ennenkin!

Ootko kokeillu syödä jotain - siis heti työpäivän jälkeen, ennen kauppaanmenoa tms. tekemistä? Ei sen tarvitse isoa olla. Joku leipä, hedelmä tms. Riippumatta onko nälkä tai ei.

Moi, kiitos kommentista Youru.
Syömistä olen kokeillut, useammassakin tilanteessa. Ruoka on maistunut juodessa ja vielä enemmän raittiina aikoina. Ylipainoa on kertynyt about 15kg. Tavoitteena olisikin saada raittiuden lisäksi kiinni terveemmistä elintavoista. Muuttaa välipalat terveellisimmiksi ja lisätä liikuntaa. Työtä siis riittää. Mut tänään ei edes käynyt mielessä eli kai tässä parempaa kohti ollaan menossa!

Jipikayee m***********s kuten Die Hardissa se sanottiin. Old habbits die hard, mut mä valitsin tänä vkonloppuna tuon ekan version ja aion ihan vaan vittuillakseni olla selvinpäin tänään(kin)!

“Vittuillakseni heilutin” -Seppo Räty-

Siinähän se viikonloppu meni. Muutamia pahoja hetkiä osui kohdalle, mutta sain ne kunnialla väisteltyä! Nyt vaan ajoissa nukkumaan, toivottavasti, ja pirteänä maanantaina aamulla töihin!
Tosin olen huomannut, ettei huonot unetkaan ole mitään verrattuna juomisaikojen krapula-aamuihin.
Tsenppiä kaikille alkavaan viikkoon!

Tiistai. Hyvä päivä, hyvin nukutun yön jälkeen. Usko alkaa taas palautua siihen, että pystyn tähän!