Aineellista vahinkoa en minäkään ole aiheuttanut kenellekkään toiselle enkä fyysisesti vahingoittanut. Huolta, murhetta ja pahaa mieltä sitten niidenkin edestä. Niitä olen tässä viime putken jälkeen anteeksi pyydellyt ja onneksi saanutkin. Sekin auttaa toipumisessa.
Mikä ihme siinä on että olo muuttuu aina huonommaksi kun yö alkaa lähestyä? Ilmeisesti nukkumisesta ei ole tulossa mitään helppoa. Vatsa on edelleen aivan järkyttävän kipeä, samoin selkä! Henkinen valmiuskaan ei ole paras mahdollinen. Nyt jännittää et onko pahin edessä nyt vai vasta tulevaisuudessa? Onko vinkkejä yön varalle? Muuta kuin hikoilu ja kärsiminen? Itse en ole ikävä kyllä keksinyt juuri keinoja unen parantamiseksi.
Keskity nyt vaan siihen, että jokainen minuutti ja tunti kuljettaa kohti parempaa tulevaisuutta… Huomenna tähän samaan aikaan on satakertaa parempi olo.
Jos pystyt, niin syö jotain hiilihydraattipitoista. Jos ei nukuta, niin älä väkisin yritä. Jos valvot, niin koita tehdä jotain, joka pitää ajatukset pois olotilasta. Kokeile rentoutumista. Melatoniini voisi auttaa myös , jos tuntuu, että sama jatkuu seuraavana yönä. Sitä saa nykyään reseptivapaasti.
Pahimpiin unihäiriöihin (mulla ne voi kestää 2-3 viikkoa) olen pyytänyt lääkäriltä nukahtamis- tai unilääkereseptin. Sillä mä saan unirytmin kuntoon.
Huomenta! Kiitos kaikille tsempeistä! Olit Narkkitehti oikeassa, nyt on hieman parempi kuin eilen tähän aikaan! Toivottavasti suunta pysyy samana. Yö on selvitty hengissä, sain jopa hieman nukuttua. En paljoa, mut sen verran et taas jaksaa yhden työpäivän taistella läpi. Ehkä tästä vielä noustaan takaisin jaloilleen! Tänään on vuorossa siis vasta päivä 2. Tämäkin on hyvä päivä ilman alkoholia, selvinpäin.
Minulla nyt päivä 11, joka ei olisi koskaan koittanut, jos en olisi kärvistellyt läpi päivää 2. Se on hidasta ja tuskallista tässä alussa, mutta työ palkitaan. Olen siitä aivan varma. Sama vika, paha unettomuus ja työpäivästä en löydä iloa, taistellen läpi. Palaillaan illemmalla ja telepaattinen halaus Sinulle Sorb, kuin myös muille sotureille!!
Muistutanpa tässä vielä, että huomenna tulee perjantai, ja tänään torstaina ja viimeistään perjantai-aamusta olisi oikeasti tärkeää mennä sinne lääkärin puheille tästä asiasta. Parasta olisi jos saisit Antabukset naamaan heti perjntaista niin saataisiin vesiselvä viikonlopppu nyt alle ekaksi.
Nääs huomenna on jo niin hyvä olo, että sitähän voisi ottaaa “ihan vaan pari.” Siitä se taas lähtee, se alamäki. Eli, jos vain mitenkään mahdollista, niin nollalinjalla tämä viikonloppu. Keinolla millä hyvänsä. Siitä tulee nääs ihan voittajaolo ensi maanantaiksi, ei tartte kummoisia ennnustajanlahjoja!
Minä olen puhki ja väsynyt, mutta tässä kun alkaa ajatus kulkea, onkin aika ryhtyä ratkomaan muita pulmia elämässäni. Haluan työelämässä uutta suuntaa, se on selvä. Olen niin turhautunut nykyiseen tilanteeseen, että uusi työpaikka tai jopa aikuisena opiskelu alkaa houkutella vahvasti. Juodessahan en tällaisia asioita saisi haaveilua pidemmälle… Mutta nyt alkaa ehkä olla aika toimia.
Raittiutta vaalien, se on kuitenkin KAIKKEIN tärkeintä. Jaksamista!
Minä lähdin työtehtäviini turhautuneena aikuisopiskelijaksi 45 vuotiaana. Opinnot kestivät kaksi vuotta, joista toisen suoritin opintovapaalla koulutusrahaston aikuiskoulutustuen turvin. Ehdottomasti kannatti ja opintovapaa oli erinomainen tapa tehdä tilapäinen irtiotto työstä. Ja työtehtäväkin vaihtui
Jos nyt oikein muistan, niin opintovapaata voi hakea kun vakinainen työsuhde on kestänyt vähintään vuoden. Työnantaja voi perustelulla syyllä hylätä opintovapaan, mutta vain kerran. Toisella kerralla se on pakko hyväksyä. Minimikesto opintovapaalle on kaksi kuukautta.
Aikuiskoulutustukea voi hakea kun on opintovapaalla. Maksimissaan sitä voi saada 19 kuukautta yhdessä tai useammassa jaksossa. Kaikkia saamisen ehtoja en enää muista. Tuki on ansiosidonnaisen päivärahan suurinen ja siltä ajalta veroprosentti oli 20. Kyllä sillä pärjäsi. Tukea saa suht helposti, kun rahaa taitaa jäädä vuosittain käyttämättä. Koulutusrahaston sivuilta löytyy lisää tietoa.
Minä saisin tuota aikuiskoulutstukea sen 19 kk, joten siitä ei homma jää kiinni. Tein tuossa illan ratoksi myös yhden työpaikkahakemuksen. Ja jo en parempi mieli
Tavoite: vuoden kuluttua tästä hetkestä olen 1. raitis ja 2. toisessa työssä tai opiskelemassa.
Moi! Täällä ollaan ja sorruttu ei ole. Olo on edelleen sen verran huono ja fyysiset kivut muistuttavat jatkuvasti siitä mitä olen alkoholilla jo kropalleni tehnyt, eli ei ole tehnyt mieli juoda! Narkkitehdille kiitos muistutuksesta, mutta ilman lääkkeitä yritän edelleen pärjätä. Kynnys lääkärille menosta on vain liian suuri! Toisaalta edellinen retkahdus tapahtui viikonloppuna, toisaalta ei minulle aiemmin ole ollut juuri päivillä väliä. Jos on janottanut, niin juotu on. Kaikki t:llä alkavat päivät olivat aiemmin hyviä päiviä juomiseen. Tiistai, tosrtai ja tänään. Ainakaan nyt en usko viikonlopun aiheuttavan minkäänlaista kiusausta.
Ja MRS. Middle Age kiitokset myös sinne! Uskomatonta miten näistä tsempeistä saa voimaa. Mukavaa kun jaksatte kommentoida.
Tsemppiä myös tavotteiden saavuttamiseen! Itse olen pyöritellyt osittain samoja ajatuksia, mutta niiden vuoro tulee sit myöhemmin kun akuutit vaivat on saatu alta pois. Tällä hetkellä tuttu ja turvallinen duuni jossa pärjää rutiineilla ilman 100% suoritusta on varsin tervetullut. Kunto on ja vireystila on nimittäin kaukana 100% suorituksesta.
Taas ilta tuo tullessaan huonomman olon. On ilmeisesti aikaa kuunnella maksan ja muiden sisuskalujen valitusta enemmän kuin päivällä. No, toivotaan että kivutkin alkais pikkuhiljaa helpottamaan. Tuo nukkumisen vaikeus on ehkä pahinta kaikesta. Muuten päivän kyllä kärvistelee läpi, mutta väsymys alkaa olla jo melkoinen.
Mut kuten Narkkitehti totesi että maanantaina on voittajafiilis kun selvittää viikonlopun nollalinjalla! Siinä on seuraava tavoite.
Tää kirjoittelu ja muiden kamppailuista lukeminen on ollut todella helpottavaa. En olis uskonut että kuinka paljon tästä saa irti ennenkuin onneksi rohkaisin mieleni lähteä mukaan.
Huh Huh! Kylläpäs kestää nämä tilat. Taas on unesta ihan turha haaveillakaan ja elimistö on edelleen sekaisin kuin seinäkello. Tulee kropalta ja mieleltä sellaista feedbackiä että oksat pois. No, toivottavasti tää joskus helpottaa. Ja jos sen aika vielä koittaa niin lupaan itselleni etten tätä opetusta unohda!
Ite oon näissä vieroitusoire-asioissa koittanut aatella että parempaa kohti mennään hetki hetkeltä vääjäämättä. Että yrittäis niinkun olla koko ajan manailematta sitä oloaan… nukahtamisesta mulle ainakin tulee stressiä helposti, mutta sitten koitan aatella että jos en tänä yönä nuku niin huomenillalla varmaan nukuttaa makeasti
Moi taas! Se olis sitten perjantai ja viikonloppu edessä. Edelleen mieli vahva ja motivaatio katossa! Tästä tulee selvästi hyvä viikonloppu! Tsemppiä kaikille sinne! " let’s be careful out there"
Moi Sorb! Hyvä asenne raittiiseen viikonloppuun. Ilmeisesti alkaa olotkin olemaan voiton puolella. Mulla oli hyvin pitkälle samoja oloja putken jälkeen, kun mitä olet täällä kuvaillut. Koville otti mulla, niin koville, että lääkitystä hain. Nyt tulossa 5. raitis viikonloppu
Hienoa! 5. Kuulostaa jo todella hyvältä alulta. Ja mitä noihin oloihin tulee niin ehkä pientä helpotusta on ollut havaittavissa. Kipuja, melko koviakin on edelleen. Ei tämä ilmaiseksi tule, mutta toiveissa on että kai niiden on jossain kohtaa pakko helpottaa. Toistaiseksi on menty melko pitkälle tahdonvoimalla. Särkylääkkeitäkään en ole juuri uskaltanut nappailla enää. Kun niistä tuli vain vatsa entistä kipeämmäksi. Eli päivittäisannoksena somacia vatsavaivoihin visiblinin kera. päälle cocktail b,c ja d- vitamiinia höystettynä magnesiumilla ja sinkillä. Ja probiootteja vielä lisäksi vatsan rauhoittamiseksi. Toiveissa olis että kohta jo alkais olo palailla kohti normaalia. Onhan tässä jo kärsitty ja ilmeisesti opetus jatkuu vielä aikansa. Alan kuitenkin olla toiveikas että hengissä selviän, kun olen jo näin mont päivää potkiutunut kohti parempaa ja edelleenhenki pihisee.
Daven kanssa samaa mieltä. Jos et halua mennä terveyskeskukseen tai työterveyshuoltoon, niin ota aika yksityiseltä. Sieltä saa asiallista palvelua eikä se yksi käynti omaisuuksia maksa.