Taas se perjantai on täällä.
Todella nopeaa aika menee kun ei krapulassa odottele päivien päättymistä.
Levoton olo, on ristiriitaisia ajatuksia pää täynnä. Kuu valvottaa ja yön hiljaisina tunteina tulee valvottua ajan polttavia asioita aivan liikaa.
Illalla olis pienimuotoiset kekkerit. Tarjolla kaikille kaikkea.
Täytyy koko päivä valaa uskoa itseeni että pystyn kohtuudella käyttämään alkoholia, ettei lähde jo hiukan sammaloitunut kivi vinhaan vauhtiin.
Mulla ei ole aikomusta lopettaa alkoholin käyttämistä, haluan nauttia sitä kohtuudella. Olla tilanteen herra.
Tupakan polton lopettaminen oli helpointa, on vaan polttamatta, kukaan ei kyseenalaista päätöstä. Alkoholin kohtuukäytön vois kai rinnastaa mulla syömiseen. Sen sain kuriin, kyllä mä tästäkin selviän.
Avoimin mielin mutta takki kuitenkin puoliksi kiinni kohti tulevaa iltaa.
Myskimalva,
Ripaus goottihenkeä ja ArtNoveau kolahtaa muhun todellakin! Eli otetaan yhteisprojekti paasien suhteen.
Mun tyttärellä oli yli vuoden goottikausi. Ai kun tykkäsin. Pienikokoiselle ja hentorakenteiselle sopi minusta musta oikein hyvin. Muut luokkalaiset pukeutui aika normisti. Mä ompelin peruspaitoihin pitsejä, sirkkalistoja samettinauhoja, että saatii mieleisiä.
Nyt goottikausi ohi ja palattu kaupan valikoimiin.
Tiedän niin tuon tunteen. Tyhjä paikka kukkapenkissä. Menee vuosia, jos koskaan, kun unohtaa ne vanhat papan istuttamat perennat, jotka kuolivat. Luonnossa seuraan tiettyjä kukkia. Odotan joko se siellä “takavasemmalla” alkaa kukkimaan… Oon kasvien suhteen silleen sopivasti höpsähtänyt. Ne antaa mulle tosi paljon iloa ja voimaa. Niistä näkee vuodenaikojen kulun- etenkin kevään ja kesän etenemisen-
Tänään menen ostamaan itselleni joulukukat.
Tsempit juhliisi!
Pieleen meni perjantai.
Join varmaan 10 lasillista viiniä.
Yök.
Tuli krapulakin.
Ihan oikein mulle.
Suunnittelin jo uudeksi vuodeksi vapaaehtoista kuskin hommaa, kyllä niin kamala olo oli aamulla.
Eli tälle viikolle 10 annosta.
Hyvää joulua kaikille, lyön somen kiinni jouluksi ja keskityn läheisiini.
Pieleen menee mun maanantai jossei Aku Ankkaa tuu…
Ja niinhän se joulukin meni pieleen.
Sisko alko aattona (alkoissa) avautumaan asioista ja satutti montaa ihmistä ilkeillä sanoillaan.
Olihan se tiedossa, joka joulu jollekkin aukoo, mutta nyt niin monelle…
Tultiin jo joulupäivänä kotiin, toisin kuin suunniteltiin, ja inhoan itseäni kun jätin vanhempani siihen liemeen vellomaan, mutta olisin singahdellut suuntaan jos toiseen jos sinne olisin jäänyt.
Luultavasti olisi siskon Legot lennelly…
Ryyppäisin sitten eilen ja keskiviikkona oikein huolella, vastoin tapojani, pari päivää putkeen ja haudoin sotasuunnitelmia…
Perjantai, perinteinen juoppopäivä käsillä, on vaan niin ällö olo että voisin oksentaa. (Sitäkään en koskaan tee)
Kuin voi ihminen pilata totaalisesti muiden joulun…
Täytyy kai kuitenki ilmoittautua sinne tipattomaan jos tulis joku järki päähän…
Tule ihmeessä tipattomaan. Yritys se on meilläkin. Mun ainakin pitää laittaa laskuri päälle.
Eiks ole kummallista ihmissuhdesaastaa nämä kuviot. Ainut lohtu, olen luullut olevani ainoa sielu tässä tilanteessa, jota maa päällään kantaa.
Yhdessä meissä on voimaa.
Eiköhän meitä ihmissuhderoinassa vellovia tällä telluksella aika paljon ole…
Jotkut vaan osaavat asiat ottaa iisimmin eivätkä anna mennä ihon alle.
Mä olen vaan aina ollut aika perhekeskeinen ja introvertti, joka haluaa asioiden pysyvän niinkuin ne aina ovat olleet.
Nyt mietin jos ottaisi juhannukseksi irtioton ja menisimme omalle mökille hiljaisuuteen ja rauhaan. En tiedä mitä jälkikasvu sitten on mieltä.
Mulle olis ainakin hermolepo siskosta.
Myskmalva!
Kohtalotoverisi Joulun pilalle menemisen kokemuksesta.
Mulla se oli oma mies, joka jouluaattona toivotti lapsen ja mut hevon kuuseen…
Keräilen palasiani vieläkin täällä.
Kyllä se alkon houkutus tuolloin on tosi vaikea vastustaa. Mulla se onni matkassa, että alkoa ei ollut… ja en toisekseen halunnut olla humalassa kun tytölle otti muutenkin jo koville.
Mutta eteenpäin on mentävä.
Kohti uusia pettymyksiä ja parempia päiviä. Rinta rottingille! Vaikkei ihan sille edes tunnu…
Niin, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
Mulla on pää nyt niin täynnä sekavia ajatuksia, että ajatus tipattomasta houkuttaa suuresti.
Ei se parin päivän juopottelu auttanu suuntaan, ei toiseen, vaikka niin kovasti itselleni vakuutin kun lasin huulilleni nostin…
Taidan käydä huomiseksi ostamassa limpparia, naksuja ja muutaman raketin jolla räjäyttää sekavat ajatukseni maatakiertävälle ja aloittaa puhtaalta pöydältä.
Räjähdys kuuluu täältäkin ja aika lailla sihinää…
Ei kait tässä muuta voi kun pistää musta huumori taas kehiin.
Siellä ne meidän raketit viuhtoo menemään! Taitavat kirotakin pahaiset aikalailla kun posottavat menemään… Laitetaanko yhteislaukaus? Kuka muu messissä?
Kiitos Myskimalva, että laitoit mulle vähän jo hymyä suupieliin. Se on ollut ”pikkasen hukassa” viime päivinä.
Joulu latautuu niin monenlaisella odotuksella. Toiset haluaa viettää perinteisesti, toiset taas heittää romukoppaan koko systeemin. Siinä sitten tasapainotellaan. Mutta kyllä niitä jokaisen toivomuksia pitäisi kunnioittaa ja ottaa huomioon. Minä nielen omat kiukkuni niin useasti. Olen hiljaa kun suojelen tytärtäni. Joku päivä saattaa vaan sitten käydä niin, että sähikäinen pamahtaa ja vuosien taakka purkautuu. Se on sitten isompi pamaus. Olen alkanut kyllä puhua asiasta, selvinpäin ja kertonut mikä mulle Ok ja mikä ei. Suoraan sanonut mille tuntuu. Ja aion jatkaa samalla linjalla. Asiallisesti suoraan.
Hyvä Varjolilja, jos pikkusen nykii jo suupielet, ja vielä oikeaan suuntaan!
Tosiasiassa ajattelin ihan oikeasti touhuta tämän rakettiajatuksen, katselin tuossa mainoksia ja näyttävät olevan aika hävyttömissä hinnoissa. Tulin tulokseen että josko kuitenkin sen viisikymppisen sinne taivaalle hujautan, äkkiähän se takaisin tulee jos sitä tipatonta alkaa pitämään.
Jonkunlainen pata olis kai hyvä, ei tarvitsisi jokaista tämän vuoden inhottavaa asiaa erikseen sytytellä, sinne menisi kaikki kerralla peräkkäin sen kummempia muistelematta.
Josko laittaisin 22 reikä reikä tulilangan palamaan, kaikkien meidän murheet kyydissä. Olisi sitten aikaa vielä pari tuntia tehdä eheytys ja poistaa kiintolevyltä kokonaan kaikki paska pois ennen uutta vuotta ja alkua.
Oikeastaan tuo jo ajatuksena saa hyvälle tuulelle.
Mua on järkyttänytvse rahan määrä mitä olen viemäristä alas juonut. Ei viidenkympin raketit taida riittää moneksikaan päiväksi. Saattas sekin raha voida tehdä jotain hyvää meillä. Hitto vie, vaikka siivooja joka viikko!
Nätsy,
Laita vähän rahaa säästöön joka juomaton päivä. Ja sitten ostat itsellesi jotain kivaa.
Mä olen säästyneillä rahoilla käynyt tyttäreni kanssa erilaisissa elämysjutuissa. Pian mennään balettia katsomaan.
Kiitoradalla nähdään!
Hahaa!
Taidan minäkin tuon rahan talteenlaiton aloittaa 1.1.
Menen sitten kirjakauppaan ja ostan jokaisen kirjan joka vähänkin miellyttää, niitä lukiessa ei ehdi ajatella alkoa.
Täytynee kai ensimmäiset säästyneet rahat kuitenkin laittaa uuteen kirjahyllyyn, nurkissa on liikaakin kirjapinoja hyllyjen tarpeessa. Olis helpompi siivotakin…
Ja itseasiassa se Nätsyn siivooja suunnitelmakaan ei kuulosta lainkaan pahalle, olenhan todella laiska siinä hommassa.
Täytynee oikein paperille raapustaa suunnitelma.
Mä alotin syyskuun lopussa laittamaan 5 euroa ”possuun” joka päivä kun maltoin olla ottamatta alkoa. 100 päivää oli se diili eli jouluaatonaattona piti olla 500 euroa kasassa. No ei ollu ku 395 euroa kun en ihan joka päivä malttanu olla ottamatta. Ajattelin aloittaa uuden 100 päivää nyt tammikuun alusta. Kunhan se on eletty tai lusittu, ihan kuin vaan, possussa pitäisi olla 395 + 500 eli parhaimmillaan 895 euroa. Ja kevät on jo pitkällä silloin! Ja jos sitten vielä hurauttaisi kolmannen satasen niin kesälomaksi olisi jopa 1395 euroa säästössä .
Suosittelen, sitä vitosta ei juuri huomaa, muuta kun aamulla, kun herää ilman krapulaa.
mä niin kannatan tuota Myyn possuideaa! ja oon sitä itsekin harrastanut. pitäiskö perustaa sille oma ketju? Possuketju.
jokainen omalla tyylillään sekä itse päättämällä rahasummalla.
esim. homma toimisi minimissään siten, että jokainen mielitekopäivä/ilta, minkä pystyy selättämään juomatta, tarkoittaisi että possuun kilahtasi esim viinipullon(jen) tai baarissa tuhlaamisen sijaan säästynyt summa.
ei paskempi idea sit vuoden lopussa aukaistaan possut ja avaudutaan paljonko vuoden aikana kertyi massia.