Hei,
Uusi ihminen, Uusi projekti.
Tai teille vanha tuttu projekti, tuntuu että mulle nyt välttämätön.
Olen juonut enemmän tai vähemmän (ilmeisesti olosta päätellen enemmän) jo sen reilu kymmenen vuotta.
Olen ollut koko aikuisikäni riippuvainen herkuista, tupakasta ja alkoholista, huumeet jäi onneksi pariin vuoteen.
No sekin meinasi lähteä lapasesta mutta ehdin tulla järkiini ajoissa.
Herkut ja alkoholi tekivät lihavaksi, tupakka vinkuvaksi kalpeaksi räkäkoneeksi.
Muutama vuosi sitten kyllästyin totaalisesti itseeni ja lupasin alkaa korjailemaan tilannettani, pikkuhiljaa, niinkuin nyt hämäläiset vaan sen osaavat.
Laihdutus tuntui helpoimmalta aloittaa ja kevennyinkin 30 kg mielestäni helposti kun vaan pari vuotta puursin asian kimpussa.
Kun paino oli mukavissa lukemissa, läskien jälkeen sai tupakka lähteä. Vähensin puoli vuotta ja lopetin kokonaan vuosi sitten.
Nyt näyttää siltä että nämä projektit ovat taputeltu ja joudun ottamaan sitä kamalinta paholaista sarvista kiinni.
Alkoholi.
En ymmärrä miten laihdutin kun samalla kuitenkin jatkoin juomista.
En ymmärrä miten en sortunut kerta kerran jälkeen tupakkaan hörppiessäni naista väkevämpää.
Nyt sitten olen päättänyt vähentää.
Join/juon 20-30 annosta viikossa. Voin vetää puolikkaan kossun eikä mieheni edes tajua että olen nauttinut alkoholia. Eikä aamulla ole krapulasta tietoakaan. Työt ja kotihommat toimivat.
Paitsi viime aikoina. Olen ollut veltto, töitä alkanut jäädä kotona rästiin, olen väsyneempi ja kiukkuisempi. Olen myös juonut enemmän.
Yleensä juon joka toinen päivä, oli vapaa tai ei ja perjantaisin aina.
Aloitin tämän projektini maanantai aamuna väsyneenä ja kiukkuisena. Lupasin itselleni lopettaa viikolla juomisen, enkä ole juonutkaan, en tipan tippaa 4 päivään.
Elämä alkaa tuntua ehkä hieman mukavammalta.
Huomenna on kuitenkin perjantai ja se tyypillisin oikea kännäyspäivä. Taistelen tälläkin hetkellä itseni kanssa huomisesta, yritän perustella miksi kannattaa jatkaa tätä hemmetin tylsää juomattomuutta kun mieli tekee ja luvankin itselleni olen antanut pe ja la ottaa.
Olisi vaan niin kiva herätä lauantaihin ilman krapulaa ja sitä morkkista joka aina tulee mukana.
Olen riippuvainen alkoholista pahemmin kuin herkuista ja tupakasta.
Alkoholilla nollaan työstressin, kipeät lihakset ja tylsän mielen.
Tai siis muka nollaan, ei kai se oikeasti auta…
Tai mitään kai. Mä tiedän että se vaan pahentaa.
Nyt ryhtiliike.
Kun pystyisikin.