Päätin siirtää oman tarinani ihan omaksi aiheeksi, koska varmasti muitakin yksinäisiä alkoholisteja löytyy sieltä linjoilta…
No mennäänpäs sitten asiaan. Olen alkoholisti… Tuurijuoppo ehkäpä. Mutta alholisti yhtä kaikki.
Tässä minun tarinani.
Kännissä taas… Sunnuntaina. Unta ei saa.
Tämä on taas paluuta aikaisempaan elämääni. Olin tässä puoli vuotta jo ”melkein selvänä” kun seurustelin ihanan naisen kanssa. Tästä pääsemmekin nopeasti seuraavaan vaiheeseen…
Olen n. 30-vuotias mies. Oma ryyppäämiseni sai alkunsa jo opiskeluaikoina. Siis puhun nyt ongelmakäytöstä. Kaikkihan sitä opiskeluaikoinansa juovat kuin enemmän kuin normaalisti.
Itsellä se vain jäi päälle kun opinnot rupesivat tökkimään. Gradu meni päin persettä. Lisää alkoholia, vaan että se unohtui.
Noh kohta keskeyivät opinnot. Uutta matoa siten koukkuun. Tänä syksynä aloitin uuden koulun. Taas kerran. Aluksi meni hyvin sen takia, että minulle oli jälleen joku päämäärä mihin uskoa. Mutta sitten aikaisemmin mainitsemani parisuhde meni poikki. Sen jälkeen loppuvuosi nyt on ollutkin aika “sekavaa”.
Sen jälkeen Kuningas Alkoholi on vienyt taas miestä. Se on ollut elämässäni se ainoa tuki ja turva epäonnistumisen hetkillä. Säälittävää eikö totta? Mutta näin se on mennyt.
Viimeinen kuukausi on mennyt lähestulkoon kokonaan kännissä. Mitä nyt välillä jokunen pakollinen ”krapulapäivä” sinne väliin.
Sellaiset pari-kolme koria kaljaa keskimäärin viikossa.
Itse en vaan kestä todellisuutta selvin päin. Varsinkaan yksin.
Elettälen toiveita, että tuleva joulu perheen parissa saa minut taas selvälle polulle. Mutta en oikein usko siihen. Tänäänkin tarvitsin suunnilleen mäyräkoiran, että pää edes toimisi sen verran, että saisi jotain fiksua kirjoitettua.
Tämä kaikki on hyvin ristiriitaista, koska tiedän biologitaustaltani tasan tarkkaan kuinka alkoholi ihmiskehoissa toimii, mutta silti en pysty sitä vastustamaan. Olen henkisesti riippuvainen siihen, ja toivottavasti pystyn taistelemaan, että se riipuvuus ei etene fyysiselle tasolle.
Minulle kaiken tämän taustalla on se tosiseikka tai “tunne” että olen olen epäonnistunut elämässäni. Vääriä opiskeluvalintoja yms. ja se on johtanut minut kaikkeen tähän. Häpeä.
Tiedän, että oma tarinani ei ole varmaankaan sieltä pahimmasta päästä, mutta riippuvainen olen olen silti yhtä kaikki.
Eipä mulla tähän hätään muuta.
EDIT. Ketjun otsikko vaihdettu…