Kiitos kommenteista ja tuesta, rakkaat kohtalonsisaret ja -veljet!
Tuntuu, kuin olisin kotiin tullut, kun tänne kirjoitan. No, rehellisyyden nimissä, olen rekisteröitynyt aiemminkin, parikin kertaa, mutta sitten muut kiireet (vaiikea arvata, mitkä?!) ovat vieneet naista ja kirjoittelu on jäänyt. Silloin tällöin olen lueskellut juttuja ja omieni joukossa tunnen täällä olevani - ehkä enemmän kuin missään muualla.
Olen juonut yksin ja kaksin, lähinnä kotosalla, toki muuallakin, jos seura on ollut suotuisaa. Olen juonut illalla, yöllä, aamulla ja päivällä. Olen istunut keittiön jakkaralla yksin ja juonut. Olen istunut sohvalla yksin ja juonut. Katsonut televisiota ja juonut. Lukenut (muka) lehtiä ja juonut. Olen vain istunut ja juonut. Kymmeniä annoksia /vk.
Lähes kaikki illanvietot, vaput, juhannukset, talkoot, lätkävalvojaiset, euroviisubileet, lomamatkat, syntymäpäivät, aina - AINA - on alkoholi kuvioissa. En moralisoi, aineen kanssa on ollut H A U S K A A ja ero tulee olemaan katkera, surullinen ja lohduton. Mutta pakollinen. En ole sitä tyyppiä, joka riehuu/haukkuu läheisiiä/sortuu järjettömyyksiin juovuspäissään, vaan ennemminkin katoan omaan pikku maailmaani, joka nousuhumalan katoavassa ihanuudessa tuntuu lohdulliselta ja suruttomalta. Hetken kaikista huolista vapaana.
Kun maistoin alkoholia ensimmäisiä kerotja teini-iässsä, aine vei mennessään, jokin aivokemiassani oli järjettömän koukuttunut. Heti. Olen silloin ollut jopa sairaalassa, koska nuori elimistöni ei ollut tottunut aineeseen ja kaverit sitten kotibieistä soittivat apua paikalle. En ole tätä asiaa halunnut ajatella tai muistella (=kohdata tosiasioita), huomaan sen nyt, kun tänne avaudun. Silti olen jotenkin taiteillut tässä elämässä ja onnistunut opiskelemaan parikin tutkintoa ja työelämässä olen koko ajan kiinni ja pärjäänkin ihan mukavasti ulkoapäin katsottuna. Ikäänkuin se mitään todistaisi. PAH.
Puolisoni juo ajoittain reippaanlaisesti, mutta homma on hänellä kuitenkin hanskassa paremmin kuin minulla.
Haluan lopettaa kokonaan. Viikonloppuna on juhlat tiedossa ja alkoholia tarjolla. Olen päättänyt olla ottamatta ja lupaan täällä rehellisesti kertoa, kuinka käy. Nykyinen raittiuteni alkoi toisesta pääsiäispäivästä, se olisi helppo vuosipäivä muistaa (olkoonkin, että ajankohta vaihtelee).