Uusi Lopettaja varasi äsken ajan päihdelääkärille

Oho, tuli kahteen kertaan, sori!

Tervehdys kaikille!

Ja Hyvää Uutta Vuotta!

Halusin tulla kertomaan, että vaikka olen pitänyt pitkän kirjoitustauon, olen edelleen kuivilla, jo 8kk! Käytän Antabusta, mutta otan sitä vain pe ja la, koska kuten olen kertonut, joudun töissä käyttämään jatkuvasti käsidesiä, joka aiheutti välillä huonovointisuutta.

Pikkujoulukauden alkaessa aloin vähän suunnitella kuurin keskeyttämistä, mutta tulin taas onneksi järkiini. Aika paljon olen latkinut alkoholitonta olutta, mutta sekin alkoi raivostuttaa. Kallista kuin mikä ja kaljamaha pysyy ja paisuu. Nyt olen lopettanut sen kittaamisen.

Kaiken kaikkiaan olo on hyvä. En saa raivareita ja hommat pysyy hanskassa. Olen saanut raha-asiatkin taas raiteilleen, vaikka sössin viime keväänä tosi pahasti, kun tuhlasin säästöjämme johonkin, mitä vieläkään en tajua.

Huomasin, että Metsätähti on poistanut tekstejään. Onko hän ratkennut ja milloin, tietääkö joku? Hänen juttujaan oli kiva lukea. Olimme aika samassa tahdissa lopetuksen kanssa.

Tällaiset kuulumiset näin vuoden aluksi.

.

Kiva kuulla raittiiden päivien kerääntymisestä sinulle Mariitta ja oikein hyvää uutta vuotta myös. :smiley:
Metsätähti ei ole retkahtanut ja kirjoittelee täällä kyllä ihan säännöllisesti. Kirjautuneena voit hakea hänen viestejään, kirjoittamalla oikealle sivun yläreunaan “Metsätähti” ja siiten napauta “etsi”
t.Basilica

Olipas hienot kuulumiset näin aamutuimaan päivän aluksi!

Palstalta kadonneiden kuulumisia tulee mietittyä aina silloin tällöin, ja on tosi helpottavaa kun joskus onkin niin, että asiat ovatkin hyvin ja toipuminen etenee! Ja vielä tuo, että sait katkaistua mahdollisen ajautumisen takaisin vanhaan.

Tekstistäsi huokuu, että olet jo sinut sen juomattomuuden kanssa. Eikö ole vapauttavaa?!

Kiitos muistamisesta, kunnossa olen. Juuri nyt on aika tasaista, juhlapyhät menivät ilman omia mielitekoja alkoholin suhteen. Vieläkin huomaan kiinnittäväni huomiota muiden alkoholin käyttöön, en kateellisena vaan tapauksesta riippuen vähän huolestuneena tai vähän ärsyyntyneenä, joskus sitten myös ihan neutraalisti. Alkuvuoden “lopetusajan tunnelmat” ovat vielä niin kirkkaana ahdistuksena mielessä, että juomishaikailut ovat pysyneet poissa.

Poistelin tosiaan vanhoja viestejä jossain kohtaa. Harmitti, kun yksi nimimerkki nosteli vuosia vanhoja juttuja reposteltavaksi ja tuntui, etten halua samaa kohtaloa. Samaan aikaan alkoi vähän huolettaa, että pysyykö täällä kuitenkaan anonyymina, ja poistin erityisesti kaikki jossa mitenkään viitattiin läheisiini. Niitä olikin sitten paljon… Eli ei sen vakavampaa.

Poistelin tosiaan vanhoja viestejä jossain kohtaa. Harmitti, kun yksi nimimerkki nosteli vuosia vanhoja juttuja reposteltavaksi ja tuntui, etten halua samaa kohtaloa. Samaan aikaan alkoi vähän huolettaa, että pysyykö täällä kuitenkaan anonyymina, ja poistin erityisesti kaikki jossa mitenkään viitattiin läheisiini. Niitä olikin sitten paljon… Eli ei sen vakavampaa.
[/quote]

Valitettavasti !
Palstoillamme liikkuu myös niitä joiden oma elämä on jäänyt elämättä.
Vanhat kaunat jää päälle ja käytännössä palsta muuttuu sotatantereeksi oman oikeassa olon puolesta.
Siinä sodassa kaivetaan kaikki aseet esiin ja kerrotaan mitä joku joskus sanonut.

Itse suojaudun " paihdelinkin vihamies " toiminnon taakse. Ihan etten kestä kaikkia penkomisia !
Suosittelen mikäli juttuni ärsyttää :sunglasses:

t… Kanthoona

Mariitta!

Onnea päätöksestäsi! Mulla on pian kaksi viikkoa täynnä raitista elämää. Voin kertoa, että minäkin olen saanut itseni pullistumaan juomisella. Jos et korvaa juomista syömisellä, tulet väistämättä laihtumaan. Ei siinä mitkään liikunnat auta, se mitä suuhusi laitat, on kaiken a ja o. Olen itse laskeskellut, että kesään mennessä tulee lähtemään ainakin kilo / kk. Ei tarvii hulluna käydä punnaamassa itseään, mutta sen minkä tulet kyllä huomaamaan, on turvotuksen katoaminen. Puhumattakaan siitä, että aamulla peilistä katsovat sinua vastaan kirkkaat silmät. Olo alkaa kyllä kohentumaan, lupaan sen! Itsekin käytän nyt antabusta. Mulla oli ihan sama fiilis, kun sullakin, kun nielaisin pillerin, eli ihanaa, kun ei tartti arpoa, että juoko vai eikö juo. Ei vaan yksinkertaisesti voi, ellei halua saada sydänkohtausta. Ja kuka nyt sitä haluaa. Itsekin olen töissä ravintolassa, tosin opetushommissa, joten tiedän kyllä miten helposti ajatukset kääntyy alkoholiin, kun sitä joka paikassa on tyrkyllä.

Vaikeinta on se, kun joutuu selittelemään kaikille miksi ei juo. Tipaton tammikuu toimii nyt hyvin, mutta sittenhän voi jatkaa sillä, että kun toi tipaton meni niin kivasti, niin ajattelin vielä ottaa helmikuunkin päälle jne.
Käsidesi ei ole mulle aiheuttanut mitään oireita, joillekinhan voi deudorantista ja jopa hajuvedestä tulla punoitusta yms. Ja ainahan voi käyttää saippuaa ja vettä!

Hyvää jatkoa sulle! Itselläni kohtuukäyttö on aina lipsahtanut kohti päivittäistä käyttöä, joten sen takia olen täällä lopettajissa…

t.vahva

Tervehdys pitkästä aikaa!

Olen ollut kuivilla nyt vuoden ja reilut 2 viikkoa, aika uskomatonta!

Lueskelin äsken vuoden takaisia juttujani ja täytyy sanoa, että onpa ollut vaikeeta, onneksi ei enää ole iltapäivälevottomuuksia ja siivousraivareita. Olen tottunut selvinpäin olemiseen, mutta sitä holitonta kaljaa tulee otettua jonkin verran, siitä en ole päässyt irti. Samoin suklaan syöminen on välillä aivan pakonomaista. Joten en ole laihtunut :frowning:

Todella monet pippalot olen klaarannut kuskin roolissa, mutta viime aikoina on ruvennut kyllästyttämään se toisten kännääminen, varsinkin oman miehen. Ärsyttävää kuunnella tyhmiä juttuja aina vain uudelleen.

Käytiin tässä keväällä parissakin konsertissa tai keikalla oikeestaan, ja siellä tuli sellainen haikeus väliajalla, kun toiset joivat Fresitaa, että voi helvetti kun mä en voi tolleen ottaa skumppaa ilman että sitten menee koko elämä taas pitkäksi aikaa sekaisin. Olin jotenkin ihan kade kaikille “normaaleille”, vaikka tyhmäähän se on, kyllä mä sen tajuan. Mulla on asiat nyt hyvin, paljon paremmin kuin vuosi sitten!

Silti mä huomaan haaveilevani, että jos mä kesällä edes yhden kerran viettäisin sellaisen musiikki-illan jossain, että humaltuisin ja nauttisin siitä musiikista ja fiiliksestä niinkuin muutkin. Ja sitten jatkaisin kiltisti ja krapulasta viisastuneena antabusta. Onko hyvä idea? No ei vissiin ole, mutta sanokaa, voitteko te ymmärtää tämän fiiliksen kaipuun.

Kyllä niitä fiiliksen kaipuita joskus tulee ja kovasti harmittaa kun ei voi ottaa.
Olihan se nousuhumalan tunne aika mukava. Nyt täytyy vaan muistaa ettei sitä nousuhumalaa viimeisinä juoma-aikoina enää tullut lainkaan. Töpsähti suoraan jonkinmoiseen tylsyyteen ja sitten sammumaan, onneksi omaan sänkyyn eikä mihinkään yllättäviin paikkoihin.

Alkoholisti ei osaa enää nauttia juomisestakaan, joten opetellaan ottamaan ne selvät fiilikset. Juovutaan juomattomuudesta.