Heips!
Tasan 2kk selvin päin, uskomatonta!
Matka meni hyvin, ei ollut edes mielitekoja väkijuomiin, vaikka mies tissutteli tasaiseen tahtiin, jopa ärsyttävyyteen asti. Hotellissamme oli aivan ihanat ruokatarjoilut, voi niitä suklaajälkiruokia, joilla herkuttelimme tyttären kanssa. Altaalla oli ihana siemailla cappuccinoa tai kylmää soodavettä.
Viikon loppupuolella kävimme yhdellä retkellä, joka suuntautui vuoristoseudun viinikyliin. Siellä sattui ainoa kinkkinen tilanne juomisen suhteen. Vierailimme kahdessa eri viinipaikassa, ja ekassa tarjottiin maistiaiset kuuluisasta makeasta ehtoollisviinistä. Halusin tietää, miltä se maistuu ja otin pikarista niin pienen maistiaisen kuin pystyin. Ja mitä tapahtui…sydän alkoi hakata ja tuli tosi ihmeellinen olo. Kaivoin äkkiä vesipullon esiin ja aloin tankata. Olo meni lopulta ohi, mutta olipahan kokemus. Ja huom. Tämä tapahtui keskiviikkona, ja edellisen antabuksen olin ottanut torstaina, lähes viikko aikaa! No, menimme toiseen paikkaan, mikä oli oikein kunnon viinintuottajan huusholli. Alakerrassa meidät istutettiin rinkiin viinipruuvia varten. Mullakin oli lasi, mutta sovin miehen kanssa, että kaadan oman maistiaiseni hänelle. Parissa ekassa lasissa kostutin huulia, mutta sitten tajusin, että pulloja oli esillä ainakin kymmenen, ja mies tulisi tupla-annoksista ärsyttävään hönöön, joten en antanut isännän enää kaataa mulle mitään. Arvatkaa vain minkä huomion kohteeksi jouduin, luulin jo että isäntä loukkaantuessaan heittää mut pihalle. Lähtiessä ostimme häneltä viiniä ja sanoin, että maistelen näitä sitten kotona, kun en täällä maistanut.
Joo, ei ollut mitenkään suunniteltu juttu tuo viinireissu, tuli extempore, ja oli kyllä paljon muutakin sisältöä päivän aikana. Upeat maisemat ja postikorttikylät, eläimiä ja kasvillisuutta. Meillä oli paikallisopas, suomalainen nainen, joka oli asunut parikymmentä vuotta Kyproksella. Hän tiesi ja osasi kertoa paljon. Lapsetkin tykkäsivät päivästä, vaikka se olikin pitkä, klo 8-18.
Voin kuvitella, miten huppelissa olisin voinut olla, kun lounaallakin oli viinikannut pöydissä. Olisi saanut hyvät vauhdit iltaa varten.
Parisuhde on tällä hetkellä kauheassa kriisissä. Mies jurnutti raha-asioista ja kaikesta mahdollisesta koko matkan ajan. Olin pettynyt, koska toivoin vallan muuta. Sama on jatkunut kotonakin, vielä pahempana. Olen itsekin raha-asioista järkyttynyt, koska olen kuin unesta herännyt. Olen setvinyt kevään tiliotteita uskomatta silmiäni. Ihan käsittämätön summa rahaa on mennyt kuin taivaan tuuliin. Olen itse pumpannut lisää rahaa säästötililtä käyttötilille, enkä tiedä, miksi olen tehnyt niin, kun tilillä on vielä ollut rahaa. Joka tapauksessa säästöjä on hassattu tuhansia euroja, voi helvetin helvetti.
On ihmeellistä, miten nyt alkaa nähdä asiat selkeästi. Tämä on varmasti monelle tuttua. Nyt pääsin kiinni opintoihinikin, jotka ovat loppusuoralla. Syksystä saakka vaiheessa olleet kirjalliset tehtävät olen saanut viimeisteltyä ja lähetettyä opettajalle. Eilen oikein ihmettelin, miksen ole aiemmin niitä tehnyt, no miksiköhän! Luojan kiitos, saan otettua loppukirin, olen meinannut lyödä jo hanskat tiskiin, kun työt ruuhkautuivat eikä saamattomuus hellittänyt.
Tulipahan pitkä päivitys. Nyt täytyy siirtyä taas opiskelun pariin!