Kuusi annosta päivässä on sairaanloista suurkulutusta minun silmissäni, jos joisin niin paljon, olisin melko todennäköisesti jos en vielä, niin kohta työkyvytön.
Vähentäjän tuumintaa ehkä joo, mutta en oikein ymmärrä miksi tällaisia ajatuksia tuodaan tälle puolelle missä on tarkoituksena LOPETTAA alkoholin käyttö. Luen vähentäjien puoltakin ja siellähän oli kommentoitu juuri juomisesta ihannoiden kirjoittamaasi ketjuun. Miksi teet sellaisen alkoholiongelmaisten foorumille? Harvoin olen samaa nöhnyt esim tupakan lopettajien foorumilla, että joku tulisi sinne jopa suositteleen että voisikohan stumppaajat polttaa jonkin määrän päivässä, saati että sinne avaisi joku ketjun siitä kuinka kuvailee miten ihanaa onkaan polttaa. Ymmärrän, jos on vielä ongelma se lopettaminen, mutta jos sinullakin on ihan kiva olla juoden kuusi annosta päivässä, pidät sitä ihan ok:na ja jopa joskus vähän suosittelet voisiko joku ALKOHOLISTI kehitellä jotain samaa, niin siinä vaiheessa palaa hihat. Itselleni nuo jutut eivät ole aiheuttaneet himoja, enemmänkin vitutusta. Vaikka päätin, että en kommentoisi sinule ikinä mitään, niin pakko oli näemmä kuitenkin.
Ehkä en kuitenkaan kysele diagnoosejani tältä palstalta. Päätän päiväni tänään taas jääkaapille ja se on se, mitä huomenna eniten kadun. Juhannuksesta (alkottomana) näyttää jääneen kilo ylimääräistä, ellei se poistu helteiden loputtua, mutta siitä huolimatta sorrun taas voileipiin. Ensin kaksi, sitten todennäköisesti toiset kaksi. Ja aamulla vaa’alla päätän taas, että ei ikinä enää…
Ihan varmasti taas jonakin viikonloppuna tulee taas sekin ilta, kun juon itseni itkupotkuelämäntuskakänniin. Kalenteristani näen, että ne ajoittuvat aina PMS-aikaan eli kuukautisia edeltäviin viikonloppuihin. Elämä on silloin olevinaan, ah, niin dramaattista Vastaavasti 48 h kuukautisten alkamisesta se helpottaa ja seuraavat vajaat 2 viikkoa on tosi helppoa olla juomatta, kunnes kierto on taas puolivälissä.
Viimeisen vuoden aikana kierto on kuitenkin sen verran sekoittunut, että ei aavistustakaan miten tämä tästä jatkuu. Ihan mielelläni luopuisin koko kierrosta, etenkin näiden superkuukautisten jälkeen, mutta ainakaan julkisella terveydenhoitopuolella ei anneta muita vaihtoehtoja kuin hormonikierukka, joka “voi auttaa tai sitten ei”
Etkös jossain toisessa ketjussa kertonut että aiot olla tästä päivästä lähtien kuukauden holitta? Jos viimeiseen 5 vuoteen on mahtunut yhteensä 5 holitonta päivää niin vois ehkä tehdä hyvää joo
Laiska lauantai. Piti tehdä pari juttua, mutta en jaksanut - enkä jaksa edes stressata asiasta nyt. Ehtii myöhemminkin. Tehdä ne jutut, siis, toivottavasti ei stressata Huomasin myös, etten hämmästyksekseni ole polttanut ainuttakaan tupakkaakaan 6 päivään! Enkä edes yrittänyt lopettaa. Enkä tiedä, lopetanko. Mutta nyt ei tee mieli Kyllä tää tästä. Mua väsyttää, siispä lepuutan.
No wautsi, miten on mahdollista? Eikös nikotiini kuitenkin ole kertaluokkaa kovampaa addiktiosälää kuin heroiini tai kokaiini? Siis nythän on ihan kultainen tilaisuus tuhota kaikki röllit ja astua kertakiskaisulla savuttomien joukkoon, hmm?
^No siitä addiktiopotentiaalista vrt. noi mainitsemasi aineet en tiedä, mutta eipä tota röökiä oo tullut enää vuosiin poltettua kuin 1-2 päivässä max. Juodessa sitten tietysti enemmän. Ei se mitenkään siistiä kyllä ole ollut vuosiin humalassakaan, joten ehkä se jää tässä samalla, mene ja tiedä
Olipa huikea päivä Kävin ulkoilmapippaloissa jorailemassa, enkä muista milloin olisi ollut näin siistiä - ja täysin selvinpäin! Yksi suurimmista kysymysmerkeistä on tässä lopettamishommassa ollut se, viihdynkö vanhoissa vapaa-ajanviettotsydeemeissä päihteittä, etenkin keikkapuolella tai bileympäristöissä. Näemmä viihdyn, ja oikestaan paljon paremmin kuin pöhnässä tai hutikassa. Tanssiminenkin tuntui kevyeltä ja fiilis oli täysin erilainen kun oli koko tietoisuus mukana touhussa Tällaisia sunnuntaita lisää, kiitos!
Uusi fillari rullaa kuin unelma - ja sen myötä myös mieli tuntuu rullaavan paremmin. Vaikkei tää nyt mitään juhlaa koko ajan olekaan; unirytmin ja unen laadun korjaantumisessa menee varmaankin vielä viikko tai pari, ja vanha ystäväni, helvetillinen ummetus on jälleen läsnä kun ei ole holia laksatiivina Silti, pieni turvotus ei ole mitään tappokankkusten, morkkisten ja yleisen sumun keskellä elämisen rinnalla Osansa vaikuttanee myös tupakoimattomuus, jota on jatkunut 10 päivää eli saman verran kuin edellisestä tinttauksestakin on aikaa. Sitäkään ei ole juuri tehnyt mieli
Jossain toisessa ketjussa joku puhui raittiuden suorittamisesta. Taisin tehdä sitä viimeksi ihan urakalla, enkä ole siltä täysin turvassa nytkään. Olen koittanut hyväksyä senkin, etten ala suorittamaan sitä, etten suorittaisi :mrgreen: Hengitykseen keskittyminen tuntuu auttavan, ihan eri tavalla nyt kun ei ole tupakkaa mukana sotkemassa hapen kulkua. Mutta nyt ruokaa →
Moi grips. Fillarointi on tosi nastaa. Mulla on nykyään sellanen lähinnä kaupunkikäyttöön sopiva alumiinipyörä. Sekä tosi raskasta tekoa oleva pitempiin reissuihin soveltuva retkifillari. Kilpapyörästä luovuin vuosia sitten- liian kiikkerä ja ohutrenkainen kaupunkiin. Tosin molemmat fillarini ovat olleet kellarissa jatkuvan VPI:n takia. No -kelitkin kait joskus paranevat.
Pikku vinkki ummetukseen. Kokeile liottaa kuivaluumuja ja juo litku! Raportoi tuloksesta!
moi.itel kans tuo fillarointi lähellä sydäntä,vai sanoisko pyllyä…on taas siihenmalliin pyöräilty,että on perse kipiä mä lopetin röökin 16pv sitten ja mulla meni myös kroppa ihan tukkoon,mut kyllä se siitä tasaantuu pikkuhiljaa tsemppiä vaan ja mukavia kilometrejä fillaroidessa.
Jep, mä hommasin kans alumiinirunkoisen hybridin, tai siis tän mutta mustana:
Oon omistanut kaksi vastaavaa aiemmin, ihan guru vempain on hän <3 Sunnuntaina ois tarkoitus testata miten tolla taittuu hitusen pidempi 50 kilsan lenkki. Pitää testaa toi luumukikka tänään, kuituvalmiste päivittäin vedettynä on jeesannut kans jonkin verran mutta luulenpa että pitää vetää hiilarit taas minimiin ja lisätä vihreän osuutta entisestään ruokavalioon niin eiköhän toi pötsikin tosta ala lasehtimaan… Kahvi+rööki -komboa on kieltämättä tehnyt mieli testata koska se yleensä tuottaa ns. instant-helpotuksen, mutta toistaiseksi oon malttanut olla ilman - kun en kummastakaan niin älyttömästi edes välitä enää, etenkään aamulla kombotettuna, alkais vaan pyörryttämään ja ahdistamaan mitä todennäköisimmin.
Joo, tota oon kans miettinyt! Kuulostaa kyl sinänsä aika hc:lta, mutta en mä toisaalta tiedä onko toi nyt niin hirveästi hooseempaa kuin esimerkiksi viinapullollisen hulauttaminen kurkustaan alas illan aikana Saattaapa olla että shit literally hits the fan ylihuomenna :mrgreen:
Turvallisempaa tuon suolan luulis olevan, ku laksatiivien…toimiihan nekin tietty, mut tekevät sitten vahinkoakin, pidemmässä käytössä ainakin. Näin olen kuullut. Itselläni ei luojan kiitos ole ollut koskaan ongelmia tuohon suuntaan! Tai no, sen verran on, että tiedän kuinka hirveältä se tuntuu.
Tuo andanten luumukikka on muuten erittäin tehokas, näin omakohtaisen kokemukseni perusteella. Laita siis muutama kuivaluumu yöksi vesilasiin likoamaan, juo aamulla se litku ja vielä paremmin toimii, kun syöt ne lionneet luumut päälle. Pieni varoituksen sana kuitenkin: tuo saattaa olla vähän “liiankin” tehokas ummetuksen laukaisija, joten älä kokeile sellaisena päivänä, kun pitää poistua kotoa vähänkin pidemmälle . Vielä tehokkaammaksi konstiksi olen huomannut luumumehun(en nyt muista merkkiä/merkkejä, mutta pitäisi olla saatavissa hyvin varustelluista kaupoista). Toki voit kokeilla tuota luumukonstia mihin aikaan vuorokaudesta vain, ei sen pakko aamulla ole tapahtua, mutta pääasia, että vessaan pääsy on esteetöntä . Luultavasti siis tuo nopean takuuhelpotuksen ummetukseesi, mutta juuri edellä mainitsemistani syistä ei oikein sovellu jatkuvaan ummetuksen hoitoon, ellei ummetuksesi sitten ole todella pahanlaatuista.
Tsemppiä raittiuteen grip ja megafiiliksiä megafillarisi kanssa. Onpas eto peli!
Niin, ja sitten yksi nöyrä toivomus jos päätät kokeilla luumuilua. Älä vahingossakaan käänny selkä tänne plinkkiruutuun päin!!!
Hmmh. Harmaa on olotila nyt. Ei suoranaisesti ahdistava, muttei järin mukavakaan, vähän eksynyt meininki, jota ei varsinaisesti edesauta 4-5 h yöunilla mennyt viikko - siltikään ei nukuta Viimeksi mulla oli Oxaminia ajoittain käytössä näitä tilanteita varten. Nyt ei ole, eikä tule, enkä haluaisi mitään muutakaan aivokemiaan vaikuttavaa. Melatoniinia on, mutta siitä tulee liian pökkelö olo aamuksi jos tähän aikaan otan. Onneksi ei juotata. Pitääköhän mun lopettaa huima 1-2 aamuisen kahvikupillisen juominenkin kaiken muun ohella… en kyllä jaksa uskoa että tää johtuisi siitä. Taitaa olla jonkin sortin identiteettimyllerrys käynnissä. No, keskityn hengittelyyn, ehkä se uni tulee kun on tullakseen. Vielä huominen ja sitten saa taas nukkua vaikka koko viikonlopun ajan jos huvittaa
Ps. eipä jeesannut luumulitku Ehkä mä vegeilen hetken jossei tää ala kohta lutviutumaan muuten…
Muistakaa siis oikeasti TYYLITAJU tuon polkupyöräilyn kanssa!!! pk-seudulla on niin KARMEA katsoo kun 60+ kiskovat ne sgordarikuteet päälle!! luuleeko ne että kun ottaa kilpapyörän alle ja kiskoo kilpapyöräsgordarit, muuttuu kakskymppiseks??? paras näkemäni oli eilen kun 80v ukko oli vetäbnyt päälleen kilpapyörätrikoot… YÖÖÖÖÖÖÖKK!! rupinen kurppa…kuvitteli varmaan olevansa 20vee