UUDET TULOKKAAT.

no jahas, oon täällä aika kauan seuraillu mut nyt tuli vasta rekisteröidyttyä, ni vois tässä esittäytyäkin. :slight_smile:
olo on aika sekava just nyt et teksti on varmaan sen mukasta…ja toivon ehkä myös ettei mua tästä tunnisteta niin joo:O

anyway oon hyvin nuori naishenkilö ja huumeet on parasta elämää.
elin aika rankan lapsuuden ja kai sitä tuli sit paettua ties mihin aika nuorena jo. 13-vuotiaana tykästyin alkoholiin ja sit pilveen, vähän vanhempana aloin impata butaania ja vaikka mitä shittiä ku diileripiireissä pyörin. 15-vuotiaana todettiin ADHD kun kaverin siskon lääkkeet ei toiminukaan niinku muilla… sen jälkeen sit piriä, eikä siis mitään katupaskaa, essojakin tietty, siitä bentsoihin ja ketamiiniin ja tässä nyt ollaan sekakäyttämässä.
käyn töissä, asun vuokralla, seurustelen satunnaisen viihdekäyttäjän kanssa myös. et sellasta :slight_smile:

Moi!

35 mittarissa ja elämänkokemusta enemmän kuin monilla 70 vuotiailla. Kaikki muu kelpaa paitsi viina. Lempi combo on opiaatti + lyrica. ihmistä ei voi enää paremmalle tuulelle saada tolla combolla ainakaan mua. Piri maistuu myös silloin tällöin. joka viikko pitää aina keksiä töihin jonkunlaista lääkitystä että saa ne hoidettua. Jos sattuu että ei ole lyricaa ja opiaattia niin sitten on tyydyttävä piriin. Piri on aina kumminkin kunnollista koska en pyöri piireissä missä piriä jatkettaisiin. joka kerta kun töistä pääsee niin kourallinen santtuja naamaan että tulee edes muutaman tunnin torkut. Siis jos pirin voimalla töissä olen ollut. Tietenkin väkisellä jotain ruokaa naamaan että on parempii olo kun aamulla.

Kola kelpaa myös mutta sitä otan yleensä vain ulkomailla. Täälläpäin se on semmosta paskaa että en viitsi rahojani käyttää semmoiseen.

teretulemast joukkoon kirjavaan! ihan jokaiselle.

mulla ikää hiukka enemmän mut samoilla mennään, paitsi et en oo keksinyt lyricalle viihdearvoo mulla menee 900mg hermokipuun

ai niin unohtu tere tulemast :laughing:

25v kundi Lahdesta. Viimeisen 10 vuoden aikana kokeiltu kaikkea mitä käsiin on saatu, ei kuitenkaan koskaan ongelmakäyttöä. Viikonloppusekoilija, viikolla sitten selvinpäin duunia ja opiskelua.

Terve!
Vaikka rekisteröidyin tänne jo tuolloin 2004 niin olen tällä hetkellä uus tulokas. Hukkasin itseni kentälle suht pahasti ja nyt takaisin uudella voimalla :slight_smile:
87 syntynyt mies ja päihdehistoriaa löytyy laidasta laitaan (en ylpeä siitä :blush: ) reilun 10 vuoden ajalta.
Nyt ollut 8kk selvinpäin ja päivä kerrallaan mennään.
Tervetuloa kaikille! Plinkki on antanut mulle paljon voimia puhtauden tiellä, kiitos teille :sunglasses:

En nyt sinällään ole uusi tulokas.
Vähä päälle kakskymppinen mies,yleistä kannabiksen ja alkoholin suurkulutusta,kait mä sillä lääkitsen kaikkea shaissea mitä tullu poikkeuksellisen paljon niskaan.
Opiskelen,mutta alkanut tuntumaan että tekis mieli pakata reppu ja lähtee lätkiin tästä kaupungista,en usko että kukaan edes jäisi kaipaamaan.

Morot jokaiselle säädylle ja säädyttömälle!

37-vuotias mies, elettyä elämää takana ja elettävää vielä edessä… :smiley:

Tervetuloa ja kato et edessä on enemmän kuin takana, mä en siihen pysty tai sitten olen Suomen vanhin sekakäyttäjä 118v. Elämä lasketaan ny kuukaisissa kun lopetin sydänlääkkeet, kolesroli ja verenpaine lääkityksen. Potenssi nousi ja se riittää mulle, teemut ja pamit on myös vähentynyt. Tänne kyllä mahtuu ja älä provosoidu muutamien kirjoituksista, saat kyllä ammattimaista apua ongelmiisi.

Jaaha, kirjoitetaanpa tänne. 27-v. stadilaismimmi. Koukussa oltu bentsoihin. Maistuispa oksikodoni ja muut Nurse Jackie -setitkin, mutta ne on napsittu ja ne meni liian huvin vuoksi…
En enää käytä bentsoja kuin oikeasti tarvittaessa (ja darrassa x) mutta toleranssit on ja pysyy, ja se ottaa päähän. Tuollahan noita on vino pino ties mitä nappia, mutta enpä aio syödä huvikseni, riittääpähän ainakin vuodeksi noi aiemmin kotio raahatut… :mrgreen:

Edittinä lisätään vielä, että kärsin siis masennuksesta, syömishäiriöistä ja uniongelmista.
Kaikkea nappia on kokeiltu ja psykiatreilla juostu, mutta pahimmassa vaiheessa ei auttanut mikään (paitsi bentsot ahdistukseen, tosin nekin vain niin harvoin kuin mahdollista, kun mulla on taipumus kehittää niihin supertoleranssi kahdessa päivässä… :cry:) Viime talvena taas masennus uusiutui pahana, tällä kertaa lähdettiin ihan perus SSRI-setilla - ja mitäs hemmettiä - nyt cipralex toimii kuin unelma! :open_mouth: Käsittämätöntä, mutta niin selkeästi oli epätasapaino aivoissa, johon SSRI oli juuri oikea valinta. Luulen, että yleisellä elämäntilanteella on myös todella suuri merkitys, aiemmin olin pahasti ahdistunut, nyt en enää sitä. Vain masentunut ja uneton. Nyt vain uneton, joskin melatoniini on osoittautunut pelastavaksi enkeliksi. <3 Ihme, että kaikki lällyistä lällyin toimii mulla tuhat kertaa paremmin, kuin mikään vahvempi tai koukuttavampi. Mutta hyvä näin. :smiley:

Mitähän voisi itsestään kertoa? Olen huonon itsetunnon omaava nuori mies. Suvusta löytyy paljon mielenterveysongelmia, joten jätän mielelläni deelit taka-alalle. Ganjaa saatan satunnaisesti polttaa. Oppareihin olen rakastunut :laughing: Tulee niin lämmin euforia.
Tällainen tapaus.

Uusi ja uusi, mutta kokeillaan näillä nyt… Kolmikymppinen teinityttö täältä jostain periferian slummista. Benzot pahin riippuvuus, mutta niitä nykyään vaan “lääkkeeks”. Ei siis enää ainakaan tarkotuksella mitään ryynikännisekoilua. Alkkiskin olen ja sekä nopeet että hitaat menee aina silloin tällöin, vaikka yritän niiden kanssa vähän rajottaa, kun kerran jo pääsin pahimmasta Subu-koukusta. Enemmän hitaiden ystävä kuitenkin. Mielenterveysongelmia, syömishäiriöitä yms. mukavaa piisaa siinä ohella…

Kirjauduin ja tässä ensinmäinen viesti,jonkunlainen esittely.

Viiskymppinen äijä ja viinan kanssa lotrattu n 35v ja vielä hengissä,viinaa menee edelleen mutta vähemmän pyrin eroon.

Selkä paskana ja nivelrikko jalassa liikkuminen alkaa olla heikkoa,olen leikkaus jonossa hmm katsotaan nyt.
Viimeiset kymmenen vuotta kipulääkeitä vaihtelevia määriä,nyt käyttö jatkuvaa.
-lyrigat
-temgesigit
-panagodit
-tramalit
-sirdaludit…ym

Lyrigaa olen syönyt päivittäin reilu 2v 300mg/pv joskus tuplaan jos on pakko.
Viina sotkee mielestäni noiden lääkeiden vaikutuksen,tulee vedettyä aivan liikaa siinä lienee syy.Teemut vedän nokkaan toimii paremmin,lyrigat 300mg aamulla ja päivällä sitten muuta kipuun ja illalla mitartsapin unta tuomaan.
Imovane ja valdoksan on ollut myös käytössä ja tarvittaessa vieläkin.

Kahdesti olen vajonnut “koomaan” noiden lääkeiden ja viinan sekoituksesta,olen meinanut tukehtua siis en muista hengittää.
Saatanan tyhmä äijä, noihin kuolee vielä.
Mutta lyriga on ainoo joka vie hermokivun olen liikuntakyvytön ilman lyrigaa,hieno lääke, toimii.
Lyriga ei vaikuta nivelrikon aiheuttamaan kipuun,pitää ottaa teemuja tai panacod.
Olenkohan ollut selvinpäin kymmeneen vuoteen päivääkään ?,aina on jotain myrkkyä suonissa.

Kelan kanssa tappelen eläke päätöksestä ja tähän asti aina hävinny,siis olen vielä työelämässä mutta saikulla tai toimenpiteessä (kuntoutus) melkein koko ajan.Kyllä minä eläkeelle pääsen en pysty työhön.
Tavoite päästä viinasta eroon,lääkeitä on pakko syödä kovat kivut ei pärjää ilman.

Jeps se viina kun tuntuu tehostavan noita lääkkeitä ja äkkiä tulee sekakäyttäjä. Mulle maistuu liikaa mutta jos otan niin pillerit jätän ottamatta, ainoastaan aamulla pikku teemu ja pami että saat luut likkumaan. On hemmetin hyvä että itse tiedostat tilanteen niin se alkon lopetus ei ole iso asia kun se tulee omasta päästä äläkä syylistä itseäsi kun retkahdukset on vain sentakia että luonne kovenee. Onnea jo pelkästä yrityksestä ja täällähän oli osio kuivaamo tai jotain josta voit saada apua kun et todellakaan ole yksin eikä tämä saunapuolikaan ole huono.

Joo,tipaton tammikuu venähti 3kk mitaiseksi mutta codeiiniä kului enemmän kuin “normaalisti”.Sitten retkahdin tissuttelemaan kaljaa ja ei aikaa kun alkon käyttö lisääntyi päivittäiseksi.Kyllä alko pitää jättää,haitat on liian isot.
Pari kertaa olen ollu avo-katkolla ja muutama antabus kuuri ja yksi antabus kapseli nahan alle on laitettu.
Viina pirun kanssa on painittu jo vuosikymmeniä.
Lyriga ja teemut nokkaan,olot on paremmat kun kalja pöhnässä ja se alko riistäytyy helposti hallusta.

Mutta nytkin maistuisi wisky ja kyytipojaksi olutta.Mutta jotenkin on vaan semmonen tunne että jos antaa mennä ton alkon kanssa niin ei oo pitkä-ikänen äijä.

Oonko mä sanomaan kellekkään tervetuloa? Että onko mun elämästä niin suuri osa täällä? Miks mun pää on täynnä kysymyksiä tänään?

Tervetuloa, on täällä viinapirun alistamia. Minä ainakin. Vai onks se butaanipiru vai subutexpiru? Ei mun täytyy nyt lopettaa ku tulee vaan kysymyksiä.

MOIKKA
Mulla on nilkassa nivelrikko ja virheasento,särkyi pahasti autokolarissa n 33v sitten.Yli 30v olen linkannu sillä menee ja selkä kulunu välilevyt paskana toiselta puolen ala selästä.Hermokivut estää käytännössä työn teon ja nilkan nivelrikko on kivulias jos kävelee joutuu.

Terkkarin lääkkäri kirjotti sairaslomaa toistaiseksi ja lausunnon että sopimaton nykyiseen työhön( B-lausunto).
Työterveys lääkäri sama juttu…
Yksityislääkäri (ortopedi) sama juttu…
KAIKKI AINA kelalta hylkynä,ei päivääkään sairaspäivärahaa,kelan mielestä olen työkykyinen.

Kela on hylännyt eleke hakemukset.

Ei jaksa enää tapella,niinpä käyn työssä ja vedän ryynejä naamaan,niitä kyllä lääkärit määrää ja kela korvaa.
Iltapäivällä töihin lähtö joten 300mg lyrigaa ja 0,4mg teemu nokkaan ja sama setti sitten siellä työmaalla.

Illalla sitten olutta,harmi kun ei voi heti ottaa joutuu ajelee autolla töissä.

Huomenta!

Vihdoin sitten miekin uskaltauduin tänne kirjoittelemaan. Pitkään olen jo palstaa lukenut taustalla ja saanut vinkkejä, voimaa ja ennenkaikkea rohkeutta tunnustaa itselleni sen, että tässä tarvotaan nyt niin syvällä suossa, että ei siitä yksin nousta. Erityisesti olen seuraillut Winstonin, Malibun, Dark Maguksen ja teidän muiden aktiivisten kirjoittelua.

Pikkasen itsestäni. Sain noin kymmenen vuotta sitten ensimmäisen kerran panacod-respan hammassärkyyn ja tempaisin kerralla sitten neljä. Leijuin pumpulissa ja vuosisadan rakkaustarina oli valmis. Siitä se lähti. Ekat viisi vuotta satunnaisia sadan boxin kuureja ja sitten viimeiset viisi vuotta ei päivääkään ilman kodeiinia. Kolmisen vuotta sitten pannarit vaihtuivat arttuihin, jotka koin jos mahdollista vieläkin ihanimmiksi. Selkäkipu mulla on todellinen ja siksi olenkin pystynyt tätä käyttöä jatkamaan näinkin pitkälle. Vuoden verran tilanne oli se, että 100 kpl kesti kolme päivää, jos sitäkään. Ja niillä olin siis normaali ja toimintakykyinen. On tässä kokeiltu vuosien varrella kaikkea muutakin kipuihin, teemuja, tramalia retardia ja nopeaa, oxynormia, contteja , lyricaa yms. Mistään en ole saanut niin hyvää apua kuin kodeiinista. Ja uskon, että syy siihen on se rakkaus sitä kodeiinin lämpöpumpulia kohtaan.

Nyt sitten koko kesän miettineenä päätin nostaa kissan pöydälle ja menin tk:n lääkärille. Jonotin kuukauden, että pääsin hälle, jolle halusin. Ihana lääkäri. Teimme yhdessä vähennysohjelman ja apteekkisopparin koskemaan vain ardinexia. Eli lähdimme liikkeelle siitä, että 12 kpl/pvä ja 8. päivän välein voin hakea 100 kpl. No, se oli liian tiukka pudotus. Epätoivoissani lähetin lääkärille eilen aamulla sähköpostia ja puolen tunnin kuluttua tuli vastaus, että hän on muuttanut nyt respaa niin, että 20 kpl/pvä ja viiden päivän välein saan hakea lootan. Tällä on nyt pakko selvitä. kaivelin nimittäin jo epätoivoisena valmiikksi vanhat lyricat, kymmp-pamit, opamoxit yms., joita en ole vuosiin käyttänyt. Mutta kuten te kaikki tiedätte, niin kodeiinin lyhyen puoliintumisajan vuoksi se kammottva olo tulee aika nopsaan.

Muuten…no, mie olen tälläinen rajaseudun pakolaislapsi…ei vaiskaa…karjalainen iloluontoinen nelissäkymmenissä oleva nainen, parisuhteessa saman ukon kanssa 22 vuotta ja kaksi ihanaa ipanaa meillä on. Ja kolme kissaa. Ja talo maalla. Ja teen töitä ihmisten parissa, keskusteluapua, lyhytterapiaa yms (eiks ookkin tosi ironista ja sit mie oon vielä hyvä työssäni eli tuloksia tulee). ja osa-aikainen käsityöläinen, värkkään kakenlaista, se on miun henkireikä. ja luen paljon.

Kiitos, kun jaksoit lukea loppuun. Voipi tuntua pieneltä tää miun ongelma, miulle se on kuitenkin niin suuri, että kohta elämä romahtaa, jos se ei lopu. Tovoisin myös, että pääsen mukaan tänne teitin joukkoon, kuulostatte persoonallisilta ja aidoilta ihmisiltä.

Miimuska (sairaslomalainen silmät ristissä)

Miimuska, moi ja tervetuloa. Muista että täällä Saunassa moni vielä käyttää, eikä välttämättä halua lopettaa. On kaikkee “mikä vaikuttaa nyt” -ketjuja joiden tarkotus ei nyt ihan oo jakaa vertaistukea. Mut paljon hyvää tietookin on! Ja just niitä hyviä tyyppejä. Ite enimmäkseen seurailen ja kirjotan mitä sattuu minne sattuu. :open_mouth: