Joo kaipaisin apua ja neuvoja miten aloittaa “uusi elämä”,
olen teiniajasta saakka juonut ja hieman sekakäyttänyt kaikennäköstä, nyt olen siinä pisteessä että
olen alkanut huomaamaan että osa kavereista on perustanut perheen, osa on töissä ja osa jatkaa “radalla”,
tuntuu jotenkin että olen epäonnistunut elämässä, olen yrittänyt vähentää ja lopettaakin juomista, mutta jotenkin sitä vaan ajautuu sellaiseen porukkaan ketkä dokaa. Muutin pois lähiöstä missä tilanne oli pahimmillaan,
mutta silti tulee dokattua, ehkä olen liian ankara itelleni koska en juo kovin usein , mutta “kaverini” jotka ovat lopettaneet/vähentäneet ja ovat paremmassa tilanteessa huomauttelevat asioistani vaikka näkevät minua vain esim kerran kuussa tai vähemmän, ja tekevät päätöksiä siitä keiden kanssa liikun heidän nähdessään minut,
Tekisi mieli sanoa heille että “siksi liikun sellaisessa seurassa koska he eivät huomauttele tuomitsevasti niin kuin te, vaan hyväksyvät minut tälläisenä”.
Enkä osaa olla ns normaali ihmisten seurassa “normaalisti”, olen elämäni aikana saanut kuulla jatkuvasti jostain suunnalta että olen väärässä tai jotenkin muutenkin kelpaamaton, mikä on melkein tuhonnut itseluottamukseni.
Minulla on mielenterveys puolelta hoitosuhde ja lääkitys, mutta lähiaikoina olen ajautunut masennukseen, itsemurha käy mielessä ainakin kerran päivässä, mutta en pysty toteuttamaan, minulla on keskusteluaika varattu. Mutta en viitsi sanoa noista ajatuksista etteivät laita osastolle. Olen joutunut rahaongelmiin, lainannut rahaa ja ottanut vippejä, ei mitää hirveitä summia mutta tarpeeksi isoja työttömälle, saan ne hoidettua, mutta joudun kitkuttelemaan seuraavan kuukauden ainakin, ja kun ei ole varaa kunnon ruokaan niin tulee ostettua eineksiä kun ei jaksa laittaa ruokaa. olen myös lihonnut huomattavasti mikä on laskenut itseluottamustani.
Mutta haluaisin aloittaa “alusta” tai uudelta pohjalta, mutta en vaan jaksa keksiä elämään sisältöä, elämä vaan tuntuu niin synkältä ja kalliilta