Kyllä minulla nyt näyttää unimaailma tekevän töitä tämän alkoholiongelman voittamiseksi kovastikin. Kun en ryhmiin/terapiaan tms. - ainakaan vielä - uskalla hakeutua, niin olkoon uniterapia sitten plinkin lisäksi hyväksytty itsehoitomuoto.
Terveisiä taas painajaisten maailmasta. Uskalsin ottaa kunnon päiväunet, koska maanantaina ei tarvitse mennä töihin
.
Unessa olin ottanut lemmikkieläimekseni karhun ja suden, sekä sudenpennun. Kaikki meni aluksi hyvin, mutta kun karhu ja susi alkoivat tulla täysikasvuisiksi, niin aloin huolestua, että ne voivat hyökätä emäntänsä kimppuun ja tappaa minut.
Onkohan lievää vertauskuvallisuutta alkoholiongelmaan???!!
Mietin eri vaihtoehtoja, miten pääsisin näistä pelottavista “lemmikeistä” eroon. Onko kenellläkään tutullani asetta, jolla ne voisi lopettaa? Ei ollut. Sitten mietin, että lukitsen kaksi petoa yhteen huoneeseen ja nälissään tappavat toisensa. Pelkäsin kyllä, että ovi ei ole tarpeeksi vahva pitämään petoja yhdessä huoneessa. Ratkaisua ei ehtinyt tulla, kun taas heräsin ahdistavaan oloon. Muistelin myös minulla olleen isokokoisia ja äänekkäitä papukaijoja, jotka silloinen naapuri auttoi päästämään päiviltä, kun en enää kestänyt niitä.
Eläintenystäville tiedoksi: minulla ei oikeasti ole lemmikkiä. 
Unessa oli myös kohtaus, jossa olin metsässä ja pääsin vierestä seuraamaan, kun leijonaemo synnyttää pennun. Jostain syystä leijonaemo antoi tämän pennun minun syliini heti synnytyksen jälkeen ja pentu oli tietenkin pieni ja suloinen. Mutta jo silloin tiesin, että en voi pitää pentua, sillä se tulee kasvamaan isoksi ja vaaralliseksi petoeläimeksi.
Tässä näemmä tallustavat päivätajunta ja alitajunta samaa matkaa alko-ongelman voittamiseksi.
Olen edelleen kroonisesti väsynyt, nyt onneksi lomaa ja lepoa. Ehkä tämä tästä. Unimaailmani on edellisillä raitistumisyrityskerroillani myös ollut vilkasta ja heräilen helposti yöllä, ehkä siksi muistan uniani.