^^ Voi jesses, Nnaana, kun kuulostivat tutuilta nuo sinun univaikeutesi. Mulla on myös tuo, että jos ahdistaa ja stressaa niin uni ei tule, ja jos taas ei stressaa, mutta ajatukset laukkaavat muuten vain, vaikka ihan positiivisissakin asioissa, niin ei se uni tule yhtään sen paremmin. Mäkin yritän väliin olla tyystin ilman mitään ylimääräisiä lääkityksiä, mutta eipä se mitään hyödytä, että valvoo, ts. se vain pahentaa unettomuuden kierrettä ja kun iskee se pelko, ettei pystykään nukkumaan, niin sitten en ainakaan nuku
.
Neurolepteja vihaan, mutta jollen ole muuten saanut nukuttua lainkaan muutamaan vuorokauteen, niin otan noita paskalääkkeitä ihan suosiolla niiden kaameista sivuoireista huolimatta, sillä tiedän, että liika valvominen aiheuttaa mulle psykoosin. Se on koettu jo aivan tarpeeksi monta kertaa ja katson psykoosin ehkäisyn pienemmäksi pahaksi, kuin sen kammottavan leptipöhnän joskus.
Mirtazapiini pienellä annoksella oli mulle erittäin toimiva unilääke, mutta ne järkyttävät mässyt ja niiden muassaan tuoma lihominen; kiitos ei enää ikinä
. Mulla on anoreksia, joten se turpoaminen aiheutti mulle lähes sietämättömän kriisin, vaikkei se ehkä pahaksi olisikaan ollut mun kohdallani, ainakaan aluksi, kun kerran pahasti alipainoinen olin silloinkin
. Pidemmän päälle siitäkin olisi tosin voinut olla haittaa, sen verran pahasti se pisti ahmimaan ja paisumaan. Lähes kaikki tietämäni ihmiset ovat mirtasta lihoneet, eikä se kovin hyvä juttu voi olla, varsinkaan, jos ihmisellä ei mitään alipaino-ongelmaa ole.
Tenox toimi mulla joskus hyvänä unilääkkeenä, mutta se menetti tehonsa jo ajat sitten. On mulla vieläkin Tenoxia respalla ja se auttaa kyllä ahdistukseen jonkin verran, mutta unta mä en sillä todellakaan saa. Hyvä benzounilääke ja ainoa sellainen, joka toimii mulla edelleen, on Insomin(nitratsepaami). Sitä voisit yrittää saada kokeiltavaksesi, vaikkei sekään tietenkään kaikilla tepsi. Itse pyrin pitämään taukoja Insominin kanssa, jottei sekin menettäisi tehoaan, kun nyt se, ainakin toistaiseksi, toimii mainiosti ja ihan normiannostuksella(5-10 mg)
. Ei siis myöskään mitään “viihteilyä” sen kanssa.
Zolppari/zopikloni toimi mulla joskus kauan sitten nukahtamiseen ihan okei, mutta eipä se ole tehnyt sitä enää vuosiin. Nuo Z-lääkkeet eivät sano mulla itseasiassa nykyisin yhtään mitään, otinpa sitten vähän tai paljon. Aivan sama, kuin kalkkitabletteja söisin, joten parempi jättää kokonaan ottamatta. Mitään oloja en niistä ole myöskään koskaan saanut, enkä onneksi onnistunut edes sekoittamaan päätäni niillä, vaikka joskus napsin niitä liika-annoksella alkon kerakin. No, hyvä niin. Tiedän nimittäin aika hirveitä kauhujuttuja siitä, mitä moinen kombo on monilla ihmisillä saanut aikaan
.