Päinvastoin
päihteidenkäyttö on vain lisääntynyt enemmän kuin vähentynyt.Olen kyllä semmonen ihminen että stressaan tosi paljon niin voi olla että se on ainakin yksi syy.
Hmm…tuota en olekkaan ajatellut,se voi olla hyvinkin mahdollista. ![]()
Päinvastoin
päihteidenkäyttö on vain lisääntynyt enemmän kuin vähentynyt.Olen kyllä semmonen ihminen että stressaan tosi paljon niin voi olla että se on ainakin yksi syy.
Hmm…tuota en olekkaan ajatellut,se voi olla hyvinkin mahdollista. ![]()
^Kyllä tuo on ihan faktatietoa että alitajunta käsittelee yön aikana asioita. Itsellä oli myös tuo vika lause, että lääkemuutokset aiheuttavat unimuutoksia. Miten selvänä voi olla näkemättä unia, kun on niitä aina nähnyt??
PRKL! Ei ole järkeä nukkua jos on puolihereillä… eikä muista unia…
Viime yönä taas heräsin painajaistyylisestä unesta,mutta sen jälkeen nukuin kyllä ihan hyvin.Toivottavasti ens yö menisi vähintäänkin yhtä hyvin. ![]()
Toi unirytmi on kyllä ihan vituillaan.Saan unta vasta joskus 3-5 aikaan aamuyöstä,vaikka kuinka yrittäisin käydä jo puolenyön aikoihin nukkumaan.Yleensä jos mulla ei ole herätystä herään siinä klo. 13 - 14 välillä,mutta herätyksellä saan itteni ylös jo vaikka kymmeneltä.Tää on kyl ihan perseestä.![]()
Itellä ollut sama ongelma 10+ vuotta, viime vuosi aivan järkyttävää, koittanut pari kk nyt herätä aina 9.30 tai kun muksut herää. nyt oxyconttien lisänä kun oxynormi helpottaa hieman kipuja. Tosin nyt olen ekaa kertaa elämässäni sortunut kannabikseen ja eilen tuli poltettua kaikki loput kukat, about 1.2gramman kukka jointin tein, pari viikkoa mennyt joka ilta, tuntuu kuin olisi saanut otettua parin vuoden univelat pois, ainoa keino millä olen saanut nukuttua, ja lajikkeena siis 100% indica lajike, eli ei hybridiä, sativa ei auta kipuihin eikä unettomuuteen. alussa toimi jopa 0.2g satsit. Mitkään unilääkkeet ei siis toimi, ei millään annoksella johtuen päivittäisestä tarpeesta jo useiden vuosien ajan. Onneksi, itse saan tätä luonnonyrttiä ilmaiseksi. nyt koitan pitää hetken tauon.
Jos laitat herätyksen päälle ja nouset aikaisemmin, niin saatko sitten illalla paremmin unta vai meneekö sen nukkumisen kanssa silti yhtä myöhään ja sitten olet vain väsynyt seuraavana päivänä?
Ihmisillä on kuitenkin yksilöllisiä unirytmejä. Jotkut vain ovat aamuvirkkuja ja jotkut yökukkujia. Ei kai siitä pelkästään haittaa ole, jos kuitenkin saa nukuttua tarpeeksi, eikä ole mitään sellaisia velvoitteita, että pitäisi olla hereillä “väärään” aikaan. Tuon takia monet valitsevat sellaisen työnkin, missä saa olla usein yövuorossa, koska heille sopii paremmin sellainen rytmi. Joitain opiskeluja onkin vähän vaikeampi hoitaa yöaikaan, ellei sitten opiskele etänä. Kerrostalossa asuessa siitä on toki myös hieman haittaa, jos touhuaa mieluummin öisin. Mitään hirveää imuroimista, pyykkikoneen pyöritystä tai ainakaan remontin tekoa ei välttämättä hyvällä katsota, tai oikeammin kuunnella, keskellä yötä. Eikös sun talossasi vielä asunut niitä kyttääjiäkin
?
^Joo,kyllä asuu.
Ihme ettei ole tullut valituksia siitä kun öisin oon hereillä ja touhuilen täällä.Ne mummelit on varmaan kyl nytten ihan ihmeissään kun tossa mun seinänaapurissa asuu nuori muija,niin ne ei varmaan tiiä että mistä kämpästä se meteli tulee ja kelle pitäisi mennä valittamaan.![]()
Itse kyllä olen enemmän ilta/yö- kuin aamuihminen.Vaikka mulla olisi herätys aamulla,olen kyllä aluksi aika väsynyt niinkun varmaan kaikki,mutta sitten piristyn siitä kyllä muutamaksi tunniksi.Sitten tulee semmonen hirveä väsymys ja aika usein tuleekin nukuttua muutama tunti iltapäivällä tai illalla.Se voi olla kans yksi syy miksi mulla toi valvominen aina venähtää niin pitkälle aamuyöhön.Eihän se sinänsä haittaa mitään kun ei ole töitä tai muuta semmosta yleensä,että pitäisi herätä aikasin aamulla.
Huhhuh,tossa tekstissä tuli kyllä ajatuskatkoja sun muuta,mutta toivottavasti siitä selvää saa.Kirjoittaminen ei ole mun vahvin osa-alue.![]()
^ Tuo päivällä nukkuminen kyllä sekoittaa paljon. itekin sitä harrastin paljon kun lapset tai edes nuorempi vielä nukkui päiväunia. Nyt kuitenkin valvon varmaan taas 5-6 asti, herätys soimassa taas sen 9.30, herään kyllä suht. virkeänä, mutta päivällä tulee se väsymys, illalla se menee tyystin ohi ja taas sama valvominen jatkuu vaikka unta olisi se 3 tuntia yössä, joskus vähemmän, eikä sitä tunnu kerääntyvän “varastoon” vaikka tätä jatkuu viikko tolkulla. Siksi siis myös itsellä kivut ovat suuret koska ei saa unta, ja kun ei saa unta niin kivut tuntuvat suuremmilta, vittumainen oravanpyörä. vaikkakin on nyt kk:n päivät ollut käytössä nopea oksikodoni hitaan tueksi, läpilyöntien avuksi, ei se silti väsytä tai helpota oloa niin paljoa, että saisi nukuttua. Ainut tosiaan on ollut tuo luonnon oma yrtti ja nyt 2 viikkoa mennyt 8-10 tunnin yöunilla ja todella energinen olo heti aamusta, eikä yöllä ole herännyt kipuihin, myöskin avohaava kivut lähteneet sillä hetkeksi aikaa, siihen ei ole ikinä mikään lääke auttanut. aikoinaan auttoi pari päivää bentsot, sen jälkeen niistä katosi tehot, nyt noin 5 vuotta päivittäin syönyt, tosin en unettomuuteen. Nyt taas ollaan hereillä kun ajattelin pitää taukoa tuosta luonnonyrtistä, lähti aivan lapasesta kun oli aivan posketon määrä sitä, ja se toleranssikin kasvoi aivan hervottomasti 2 viikon joka iltaisen käytön johdosta
Mietin vain niitä ketä polttelee kuukausi kaupalla päivittäin, saako he siitä mitään irti, vai onko sama juttu kuin tupakassa, että jää ns koukkuun vaikka se ei koukutakaan fyysisesti, henkisesti kyllä, ainakin itseäni yritin aina hillitä illalla, mutta kivut aina “pakottivat” käärimään sen jointin / piipullisen / bongin viimeistään 2 aikaan yöllä. On koitettu kaikenmaailman hengitysrytmit jne mikä auttaisi unettomuuteen, ei toimi ainakaan itellä, tulee pyörittyä sängyssä helposti kuusikin tuntia, joten tulee katseltua sarjoja aina aamuun asti, joskus jopa siihen asti, että lapset heräävät ja sitten ei jääkään enään aikaa unelle kuin vasta seuraavana yönä/aamuna koittaa taas, silti sama homma vaikka valvoisi pari vuorokautta, se uni jää siihen 2-4 tuntiin. Tosin tämä kulkee suvussa, tämä yövalvominen ja ennen kun olin työkykyinen niin mieluusti teinkin yövuoroja, silloin olin eniten “vireessä” ja jaksoin tehdä töitä, aamuvuorot olivat aina melko nihkeitä, samaten päivävuoro kun pääsee vasta kymmeneltä, se oli aina rankinta kun se väsymys tulee päivällä, eikä töitten jälkeen mitään tekemistä, kaupat jne kiinni ja sitä ennempää ei oikein ehtinyt käymään kaupoilla jne. Tosin näin kipukroonikkona ja kotona on periaatteessa helpompaa, kun ei tarvi kuitenkaan miettiä miten jaksaa siellä töissä, tosin kyllä 2 nuoren lapsen kanssakin tekemistä ihan täyspäiväisesti on vaikka vaimo on auttamassa samalla. Jos sairaudet eivät estäisi, kuten ennen niin kävisin varmaan iltaisin salilla, lenkillä jne rasittaisin itseäni + saunassa käynti vielä illalla niin vähän auttaa nukahtamista. Pelkästään unettomuus on aivan järkyttävää ja saattaa ajaa kuilunpartaalle päänpuolesta, saattaa siitä napsahtaa psykoosikin loppupeleissä. Soppaan kun vielä lisää esim krooniset kivut, rahahuolet / mitkä tahansa huolet jne niin käy kyllä todella paljon nupin päälle.
Joo,mulla samanlainen tilanne.Kyllähän uni on tosi tärkeetä ja siinä voi äkkiä napsahtaa.Lähellä on muutaman kerran ollutkin kun on vaan ollut niin väsynyt…Itse kun vielä olen aika stressaava ihminen ja huoliakin voisi olla tälläkin hetkellä vähemmän.
Täytyy yrittää vaan pitää pää pystyssä ja kasassa.Sulle myös Addie toivon jaksamisia! ![]()
Mun unettomuuteni on helpottanut viime aikoina
. Kyllä mulla edelleen on järjestäen nukahtamisvaikeuksia ja yöheräilyä, mutta useana perättäisenä yönä olen saanut nukuttua 6-7 tuntia ja se on mulle jo aika hyvin. Heh, painajaiset ovat toki lisääntyneet mitä enemmän nukkuu
. Outoa tässä on se, että benzoannokseni ovat kuitenkin olleet nyt laskusuunnassa
. Kai mäkin sitten alan uskoa benzojen paradoksaaliseen vaikutukseen, myös omalla kohdallani. En mä benzoja lopettamassa ole, siitä seuraisi taatusti pirullinen unettomuus, mutta yritän nyt pysytellä lääkärin määräämissä annoksissa tai ylitellä niitä vain vähän. Ei siis mitään hirveää väärinkäyttöä. Olen myös miettinyt, voisiko sillä olla osansa asiaan, että opparit ovat jääneet vähemmälle, tai oikeastaan nyt toistaiseksi kokonaan pois, jollei sitä yhtä bupreretkahdusta lasketa. Ne kun ovat sellaisia aineita, jotka herkästi valvottavat mua tai ainakin heikentävät unen laatua. Kahvin juomista tai tupakointia en ole vähentänyt vaan pikemminkin lisännyt, joten niillä ei ehkä sittenkään ole niin suurta vaikutusta mun univaikeuksiini. Krapulat ja laskutkaan eivät ole nyt pahemmin haitanneet itse nukkumista, kuten yleensä, vaikka toki uni onkin näissä tiloissa enemmän tai vähemmän häiriintynyttä, eikä niin virkistävää.
^ hmm… voiskohan tähän mun unettomuuteen siis liittyä nuo opiaatit? kun niitä kumminkin 3 vuotta ruoskuttanut ja bentsoja 5vuotta, tosin olen useimmiten pysynyt lääkärin määräämissä annoksissa aina kumminkin, ettei välttämättä johtuisi tämä unettomuus kokonaan pelkästään selkäkivuista + häntäluun avohaavasta ![]()
Vois käydä jotenkin järkeen tuo selitys… Ja juu se on kyllä tullut todistettua, että esim jos vaikka vituttaa ja nappasee illalla sen 2mg rivatrilin sijasta vaikkapa 10mg tai enemmän rivoja niin ei se ainakaan rauhoita enempää tai nukuta, päinvastoin piristää taasen…
Vähän offtopiccia, onkos muuten bentsoilla tai opiaateilla kannabiksen kanssa jotain yhteisvaikutuksia, heikentääkö esim bentsot kannabiksen vaikutusta?
Sen ainakin olen huomannut, että ei välttämättä tarvitse ottaa jos iltasavut polttaa niin ollenkaan oxynormia, oxycontin kyllä otan koska savun vaikutus loppuu kuitenkin melko nopiasti ja jos iltalääkettä ei ole otettu niin kyllä herää kylmähikeen muuten. Unettomuuteen kyllä paras lääke, annoksen vaan vähän turhan isot jo parin viikon pelkästään iltasin polttelunkin jälkeen… Tämä kuitenkin ihan uusi tuttavuus minulle, unettomuuteen ja kipuun siis, kyllähän sitä joskus nuorena tuli koitettua muutaman kerran. Eikä nytenkään mene kuin pahimpina öinä, esim jos esim edellisen yön saldo täysi 0minuuttia unta ja säryt päätähuimaavat vaikka kuinka olisi syönyt särkylääkkeitä…
Unilääkkeistä tiedän sen verta, että jos uninapit jotka tehoaa on kiinnostuksen kohteena.
Niin 100mg lioresal/baclofen tuo kyllä unen ja toleranssi ei kasva.
Nämä pitää vaan ottaa noin 4h ennen nukkumaan menoa.
Kyllähän ne opparit osasyy saattavat olla, ainakin jos unettomuus on pahentunut niiden aloittamisen jälkeen. Sulla kuitenkin taisi niitä uniongelmia olla jo ennen oppareitakin, kuten myös mulla, että enpä mä ainakaan yksin niiden piikkiin voi mitään laittaa, vaikka olenkin huomannut, että opiaatteja/opioideja otettuani uni ei ainakaan tule tai sitten se on sellaista ihme valveuninuokkumista. Toki, jos itsensä aivan hirvittäviin nuokkuihin vetää, niin kyllä siitä tipahtaa, mutta ei se mitään oikeaa nukkumista ole, enkä muutenkaan moista keinoa voi suositella, kun saattaapi “hyvällä” tuurilla pukata vaikka jotakin hengityslaman tynkää. Jotkut kyllä sanovat saavansa hyvät yöunet esim. kodeiinista, enkä epäile, etteikö se voisi joidenkin kohdalla mennäkin niin, mutta mulla ei ainakaan. No, erilaisia olemme.
Tämä on vain oma kokemukseni, mutta mulla ainakin benzot pääsääntöisesti heikentävät kannabiksen vaikutusta ja oppari+kannabis -kombosta mulle on tullut yleensä vain enemmän tai vähemmän huono olo, ts. kannabis heikentää sitä mukavaa opparioloa :mrgreen: , mutta mä olenkin niitä ihmisiä, joiden juttu kannabis vain ei ole.
Jos sulla kannabis siis auttaa sekä kipuun että unettomuuteen, niin oletko harkinnut pyytää reseptiä siihen lääkekannabikseen? Bedroca vai mikä sen nimi oli? Joo, mä tiedän, että siihen on Suomessa pirun hankala saada respaa, mikä on mielestäni aika perseestä, kun monilla se auttaisi kipuun paremmin kuin opparit ja lisäksi olisi aika lailla vähemmän haitallista. Siitähän ei saa edes sitä myrkkysavua keuhkoihinsa. Monethan sanovat kannabiksen(siis sen huumekannabiksen) auttavan kipuihin hyvin, mutta en tiedä sitten, onko tuo lääkekannabis yhtä tehokasta.
^ Olenhan sitä noin kolmisen kertaa ehdottanut, mutta eipä ole kuin oikeastaan vain tullut hymähtelyjä, muihin lääke ehdotuksiinsi ollaan yleensä myönnytty. Se bedrocan kun on vaan niin saatanan kallis lääke ja tosiaan vaikea saada, eikä kovin voimakastakaan, myöskään se ei täytä muistaakseni sitä 700e rajaa mikä vuodessa on, että lääke maksaisi vain 3e (käsittelymaksun). jostain luin, että ihan saattaa maksaa kuukaudessa jopa sinne 500e:n paikkeille tai ylikin… volcano vaporisaattori olisi hyvä sitten hommata (muistaakseni 499€ hinta jos elektroninen, 399e jos ei lämpöjä halua säädellä elektronisesti, se siis höyrystää sen polttamatta, eli annokset pysyy pieninä, eikä mene hukkaan ollenkaan, täyttää sellaisen “ilmapallon” missä on suukappale). Itse jos polttelen, vaikka röökiä poltan, niin ne savut silti yleensä teen aktiivihiilifiltterin läpi, mihin jää ihan kaikki paska, terve jne kaikki haitallinen ja savu on puhdasta keuhkoille, tietty vielä kun ei tarvitsisi tupakkaa heittää vähääkään joukkoon, esim juuri vapolla, niin se olis puhdasta. Itsellä ei toimi kipuun ja unettomuuteen sativa lajikkeet ollenkaan, eikä oikein hybriditkään vaan täytyy olla puhdas indica lajike, tuopi sellaisen uneliaan ja aika jumittavan “stoned” olon, kun taas nuo muut sellaisen high olon mitä en hae kannabikselta, viihdettä siis, vaan ihan juuri tähän erittäin vaikeaan unettomuuteen, mistä oltaisiin laitettu jo laitoshoitoonkin jos ei avohaavaa olisi, suuretkaan määrät oppareita ei vie kipua tuosta avohaavasta, kannabis vie, erittäin miellyttävä tunne, vaikka ei tuntisi olevan mitenkään sekaisin kuten esim ottamalla paljon opiaatteja, koitin tuossa pari päivää sitten ottaa normi aamu 10mg contin ja 5mg oxynormin lisäksi 20mg oxynorm napin lisänä, niin kyllähän siinä paikat vähän veteläksi veti ja uneliaaksi, torkahdinkin melkein kahdeksi tunniksi, mutta ei se kyllä sitä unta ns vienyt pois.
Olen siis periaatteessa nukkuessakin ns. koiranunessa ja en varmaankaan pääse siihen rem uneen tjsp mikä veisi sen unettomuuden tunteen ja mikä parantaa kehoa. Eli olen periaatteessa koko ajan väsynyt, mutta kuitenkin melko pirteä läpi päivän ja yön. Nyt tuli myös se sativex suihke vissiin markkinoille, mikä on kuulemma melko pitkälti haistavitunlääke… Eli mulla menisi koko kuukauden rahat varmaan tuohon respalla olevaan bedrocaniin, ettei jäisi rahaa maksaa sähköjä, lainaa jne jne jne. Mielestäni saisivat edes laittaa sen myös tuohon 700e lääkekaton piiriin, korjatkaa jos olen väärässä ja se menee siihen, sitten se ei haittaisi maksaa vuodessa sen 700e lääkkeeseen mikä harmiton, tai about 99% harmittomampi kuin vahvat opparit jne. tosin en ole koskaan päässyt tuota lääkekannabista koittamaan toimisiko se edes toivotulla tavalla. Ehkä lähitulevaisuudessa noita aletaan enemmän määräämään kun huomataan, että auttaa paremmin kipuihin ja unettomuuteen, aiheuttamatta riippuvuutta jne muita sivuvaikutuksia kuin esim bentsot ja leptit… Nythän sitä menee melko pitkälti vain MS potilailla. Jos joku ketä tuntee vaikka ms potilaan tai omaa respan tuohon voisi vähän kertoa hinnoista, itse tiedän vain sen, että perkeleen kallis, mutta tasalaatuinen ja valmistetaan hollannissa.
Taashan se vaivaa
. Ei tässä tosin mikään hengenhätä ole, kun viime aikoina olen kuitenkin ihan kohtuullisesti nukkunut. Tuo se tosiaan taitaisi levon kannalta olla tärkein juttu, että ne kaikki univaiheet tulisi käytyä lävitse, ei niinkään se, kuinka monta tuntia nukkuu. Yksilöllistähän se on, kuinka pitkät unet kukin ihminen tarvitsee. Tuon takia en siihen leptiuneenkaan usko, kun se tuntuu sellaiselta, että niitä kaikkia univaiheita ei tule normaalisti. Siksipä olo ei sen jälkeen olekaan kovin levännyt, vaikka olisi nukkunut 2 vrk:ta putkeen.
Tuolla Lioresalilla on näemmä aika ikäviä sivuoireita
. Ihmisestähän sekin taas riippuu, kuinka pahasti niistä kärsii ja taitaa olla ihmiskohtaista sekin, kasvaako toleranssi vai ei. Muutenkin olisi mukava edes joskus nukkua ilman mitään kemiaa, joten enpä tiedä haluanko senkään vuoksi vetää jokaikinen ilta jotain nappia unettomuuteen, vaikkei toleranssi nousisikaan. Lisäksi, en tiedä, millaisen unen tuo Lioresal sitten tuo. Vaikka se tehokkaasti tipauttaisikin, niin mikäli se uni on ns. häiriintynyttä, kuten leptiuni, niin eipä mua ainakaan kiinnosta pitkään sillä tavoin nukkua.
^ Juuri itsekin kaipaisin sitä normaalia unta, vaikka sen 4 tuntia yössä, eikä joka toinen yö. kemikaaleilla pelleillyt on taaksejäänyttä, vaikka kyllä välillä se isoannos leptiä välillä houkuttaisi ottaa, vaikka vain kerran kuukaudessa tai harvemmin, viime kerrasta taitaa olla 2 vuotta. Tuntuu, että nuo lääkkeet jättää jotkin tietyt univaiheet käymättä läpi, vaikka tosiaan nukkuisi sen 2vrk putkeen. Eli se 4-6 tuntia veisi ja viekin unettomuutta mielestäni paljon paljon paremmin pois jos se ei ole kemikaaleilla toteutettu. Tosin ikävä kyllä tähän ei vain pysty ![]()
Paitsi nauttimalla indican kukkaa, se tuo ainakin itselle pitkän ja levollisen unen, esim viime yönä 10h ja ai että kun oli/on vieläkin virkeä olo, vaikka kello jo aamu neljää kolkuttaa. (outoa sinänsä, koska vaikutus kuitenkin yleensä vain sen 4-6 tuntia ja siitäkin tulee yleensä valvottua ensimmäinen 1-2h). Jos vain asuisi maassa missä kotikasvatus olisi sallittu niin tässä olisi itselle ainakin lähes joka öinen unilääke, ehkä 3 yön välein ja välillä pitämällä parin viikon taukoja vallan, vaikka se unettomuus kolkuttelisi kuinka paljon.
Unirytmi ei ole muuttunut lähes miksikään,vaikka olen yrittänyt.Viime yönä sain unta taas vasta siinä 3-4 aikaan aamuyöstä ja heräilen tosi paljon,yleensä painajaisiin.Lisäksi aamulla aika aikasin oli putkimies oven takana,joten pakkohan se oli nousta ylös.Taas väsyttää ihan sikana ja tekisi mieli käydä nukkumaan vähäksi aikaa.Vaikka en nukkuisikaan nytten,niin jossain vaiheessa piristyn sen verran,että olen ylhäällä taas siihen aamuyöhön asti.Ärsyttävää! Vaikka ei edelleenkään töitä,koulua tai muuta sellaista ole,että olisi pakko aikasin herätä,mutta olisihan se kiva jos olisi ihan oikean ihmisen unirytmi.![]()
Japu, komppaan sua.
Ja olenkin saanut jonkin näköisen unirytmin haalittua itselleni tässä 4-6kk:n aikana, tosin suurelta osin siihen on kuulunut kannabis mikä aivan uusi juttu minulle (ns. viimeinen vaihtoehto, kun leptejä en enää ala syömään ja mikään bentsoista ei toimi, kun niitä muutenkin syön joka aamu ja ilta, vuodesta toiseen ilman päivänkään taukoa).
Itse saatan nukahtaa vasta aamu klo 7.00 ja lapset heräävät 7-9.00 joten joskus se yö uni jää siihen 15min, edes sen nukkumattoman yön jälkeen, en kuitenkaan enään mene makuuhuoneeseen ja koita sitten nukahtaa uudestaan, vaan odotan seuraavaa yötä ja koitan onneani uudestaan. Tosin se on stressaavaa, lisää kipuja kun ei saa nukuttua ja muutenkin hermostumiskynnys on melko matala kun esim 2 päivää (ja yötä) olet ollut täysin nukkumatta ja sitten kuuntelet aamusta alkuyöhön asti esim lapsien riitelyä / kiljumista / metelöimistä jne, tosin tähän sain terapeutiltani ihan hyviä ohjeita, esim käy vaikka röökillä ja rauhoittuu siellä, käy ajamassa autolla (itse en voi, liian isot säryt autolla ajamiseen, kesäisin käynkin tuulettumassa prätkän kanssa, sillä kun voin ajaa…) jne millä saa päästä pois hermostumisen.
Mitä sitten taasen tulee kaiken maailman hengitysharjoituksiin jne, että saisi nukuttua, niin ei ole kyllä mulle auttanut vaikka koittanut puhista sängyssä ++6h ja koittaa nukkua uniharjoitusten avulla…
Paras lääke on vain vetää itsensä ihan loppuun, eikä ota päikkäreitä.
Tässäkin tosin on se, että jotkut tarvitsee sen 3h yöllä unta, toiset sen 10+ tuntia…
.
alkoivat nuo uniongelmat n. 1.5 vuotta sitten ja aluksi kokeilin melatoniinia, mutta se ei auttanut kuin hetken aluksi… Sitten aloitin ketipinorin käytön, joka auttoikin hyvin mutta sen jälkeen se vähäinenkin uni, jota pystyin aikaisemmin nukkumaan niin lakkasi ellei keitpinoria saanut. Kun täytin 18 lopetin kaikki nuo unilääkkeet, jonka jälkeen nukkuminen on välillä ollut todella huonoa. Välillä saattaa 3:kin yötä mennä täysin nukkumatta. Kannabiksen olen havainnut jo kauan sitten auttavan hyvin tähän ongelmaan.