unettomuus

200mg leponexia, 200mg truxalia 30mg olantsapiinia, 2 zopinoxia eikä uni tule vieläkään… :frowning:

^ Sulla on huonot lääkkeet. Ei noista välttämättä tipahda, vaikka sinänsä hirmuisia aineita ovatkin :open_mouth: . Jokin ihan perus-Tenox saattaisi auttaa paremmin, jos nimenomaan unettomuus on ongelmana. Älä suotta tuollaisia myrkkyjä syö, jollei niistä mitään hyötyä ole. Eri asia sitten, jos tarvitset noita ihan psykoottisuuden hoitoon, et pelkästään unettomuuteen.

joo mullakin tää unettomuus käy hermoon, uni ei tuu vaikka takois päätä seinää. mulla on 7,5mg mirtazapinia lyhentämään nukahtamis aikaa, eikä tää jeesaa yhtään. any ideas mitä vois pyytää nukahtamiseen?

^ Ne varsinaiset viralliset unilääkkeethän tässä maassa ovat Tenox ja Insomin(väsyttäviä bentsodiatsepiineja), joista jälkimmäinen toimii itselläni suorastaan loistavasti. Nukahtamislääkkeitä ovat sitten nämä Z-lääkkeet(Stilnoct, Stella, Somnor, Imovane, Zopinox, eli zolpideemia tai zopiklonia), jotka kyllä tipauttavat monen tehokkaasti, kunhan heti lääkkeenoton jälkeen painaa päänsä tyynyyn, mutta jos kesken unien herääminen on ongelma, niin noista ei välttämättä ole hyötyä, koska ovat hyvin lyhytvaikutteisia ja tarkoitettu jeesaamaan nimenomaan nukahtamisessa. Jos asioit julkisen puolen lekurilla, niin noiden määrääminen saattaa olla hyvin nihkeää, koska nykyisin monessa paikassa on se linja, että benzot ja niiden johdannaiset ovat suoraan helvetistä ja ihmiset tahtovat niitä vain väärinkäyttöön :unamused: . Sitten tykkäävät määrätä juuri jotakin mirtatsapiinia tai ketiapiinia, jotka eivät kyllä ole ensisijaisia lääkkeitä unettomuuteen, kun ne ovat muka niin vaarattomia, mikä on silkkaa paskapuhetta :imp: . Jos sulla on terveydenhuollon tiedoissa jotakin merkintää päihteiden käytöstä, niin benzoja on yleensä vielä hankalampi saada, mutta yrittänyttä ei laiteta. En tokikaan takaa, että nuo lääkkeet varmasti unen toisivat. Hyvin yksilöllistä jälleen, mikä kenellekin tepsii.

Voisit kokeilla mirtatsapiiniannoksesi nostamista 15 mg:n, mutta jollei se auta, niin enempää tuskin kannattaa nostaa. Mirtatsapiini kun on sellaine hassu lääke, että mitä pienempi annos, sen enemmän se nukuttaa, mutta suuremmilla annoksilla saattaa päinvastoin alkaa piristää.

Melatoniinia saa apteekista ihan ilman reseptiäkin ja tuskin sä mitään menetät, jos sitä kokeilet(En tosin tiedä, vaikka olisit jo kokeillut ja turhaksi todennut). Monilla tuo jeesaa yllättävänkin hyvin, jos toki toisilla taas ei tunnu missään.

Atarax(väsyttävä vanhanajan antihistamiini) toimii monella unettomuuteen ja sen saamisessa ei pitäisi hirveitä ongelmia olla. Kyllä jotkut hullut tuollakin paskalla kuosaavat, mutta IMO sillä ei ole pienintäkään viihdearvoa.

^ Mä en saanut joskus edes Ataraxia kolmion takia. :laughing: Että kaikkea ne lääkärit keksivätkin, toisaalta katselin justiinsa Suomen tullia, niin kyllä siinä joku sekopää oli lähettänyt oikeen kunnon setit postissa - Ataraxia ja LSD:tä. :laughing:

Mutta joo siis asiaan. Oman kokemukseni mukaan Atarax saattaa jopa piristää. Siis mä en todellakaan saa unta, jos olen joutunut allergiaan ottamaan Ataraxia sen pari kappaletta. Se pistää elimistön sen verran kierroksille, kun se saa sydämen hakkaamaan. Tulee vaan väsynyt olo, mutta silmät seisoo päässä ja uni ei tule. No joo, useimmilla se kaiketi väsyttää niin, että saa unta sen turvin. Kuten sanottu, niin ei kokeilemisesta mitään menetä, kunhan ei kokeile jotain leptiä johonkin pikkuvaivaan. :laughing: Siinä saattaisikin menettää useamman päivän verran.

Tosin eivät juu ne leptitkään välttämättä unta takaa. Se kun on kiinni siitä, että millainen ongelma sattuu olemaan. Esimerkiksi kuulemma mun skitsofrenikkoa sukulaista Seroquel piristää aamulla, tai niin se itse sanoo. Aivokemioistahan se on kiinni. Varmaan mun tasareilla joku normaali ihminen nukkuisi ihan yhtä lailla kuin vaikka sitten ketiapiinilla, mutta mua ei väsytä yhtään.

Jep, jep, Winston tossa antoikin jo erittäin tyhjentävän vastauksen, niin ei mulla oikeastaan mitään sanottavaa ole, paitsi komppailua vain.

djuu, no mulle laitettiin nyt mirtazapinin lisäks reseptile ketipinor ja atarax pienissä määrin, täytyypi niitä vielä kokeilla. En sit taas tiiä, että sopiiko ne ketipinorit mulle nukkumiseen kun jossain vaiheessa joudun varmaan kokeilemaan niitä, jos mulle nyt diagnosoidaan skitso. melaa oon vetäny 3 vuotta ja vaikutus loppunut vaikka on kokeiltu 5mg:hen asti. nohh illalla kukkuu ja aamulla nukkuu :unamused:

Itselläni on ketipinor nukahtamiseen. Se auttaa kyllä nukahtamaan, mutta sitten heräilen monta kertaa. Viime yö oli suurta juhlaa, kun heräsin vasta aamuviideltä vessaan ja sitten torkuin ja pyörin pari tuntia kellon soittoon. Normaalisti torkun kaikki yöt käännellen ja väännellen. Ihan superturhauttavaa. Oon huomannut, että nyt oon myös alkanut stressaantua nukkumisesta. Valot pitää sammuttaa ihan viimeistään 23:30. Herätys on aamulla klo 7:00.

Aloitin siis muutama kuukausi sitten kokopäivätyössä vuosien epäsäännöllisen rytmin jälkeen. Ja jostain sain päähäni, että täytyy saada tarpeeksi unta, jotta pääni pysyy kasassa. Teoriani mukaan liian vähäisillä unilla mielenterveysongelmani siis pahenisivat. En oikein tiedä, mistä tämä ajatus on tullut, mutta uni siis aiheuttaa ylimääräistä stressiä. En tiedä, miten pääsisin tästä ajatuksesta irti. Harmittaa ihan pirusti!

Noilla nukahtaa ja viimeistään 2-4 tunnin päästä herää. Tietenkin, kun uusii annoksen aina herättyään, niin ehkä selviää yön läpi.

Sanon sen, että stressitön lääkkeetön ja viinaton elämä nukuttaa parhaiten. Huumeet voidaan kai laskea lääkkeisiin.

Minulla on auttanut ketiapiini, jota kaikki ne haukkuu, jotka haluaa lääkkeistä jotakin viihdearvoa.

Mutta mitä ihmettä. Minä juoppo tulen toisten tapoja arvostelemaan. Oli vaan jotenkin piikittely fiilis.

Mutta toistan vielä, että ainakin omalla kohdallani se stressitön elämä, jota on valitettavan vähän nykyaikana, on paras unilääke.

Mitäs vittuilua tämä oli? Leikkelit sitten tekstistäni tuon osan, vaikka siinä oli mainintaa myös ihan muista, ei-tippaakaan-viihdearvoa-omaavista lääkkeistä, joista sanoin myös voivan olla apua unettomuuteen. Lisäksi nimenomaan mainitsin Z-lääkkeiden auttavan vain nukahtamiseen, eli olevan hyödyttömiä, mikäli pitkin yötä heräily on ongelma. Noilla kuitenkin nukkuvat ihan hyvin monet sellaiset ihmiset, joiden ainut uniongelma liittyy nukahtamiseen, ei millään muotoa unessa pysymiseen. Itselläni tuo Insomin myös pitää unessa aivan loistavasti 8 h, jopa pidempäänkin, joten eipä ole koskaan tarvinnut nousta parin tunnin päästä buustaamaan annosta. Kyseistä lääkettä en ole myöskään koskaan käyttänyt väärin, joten ainut “viihdearvo” sillä on minulle se, että saan hyvin unta. Taisinpa mainita siitäkin, että 1 lääke sopii yhdelle ja toinen toiselle, eli hyvin yksilöllistä se on näiden lääkeasioiden kanssa aina.

Fakta on se, että esim. Tenox ja Insomin ovat unilääkkeitä ja Ketipinor taas on psykoosilääke. Toinen fakta on se, että neurolepteillä on huomattavasti enemmän vaarallisia haittavaikutuksia, kuin benzoilla. Tämän voit ihan alustavasti tarkistaa vaikkapa lukemalla pakkausselosteet neurolepteista ja bentsodiatsepiineista :wink: . Minun suhteeni lääkkeisiin ei näitä asioita miksikään muuta.

En ole koskaan kieltänyt olevani lääkkeiden väärinkäyttäjä, mutta silti en koskaan suosittele kenellekään minkään lääkkeen väärinkäyttöä, vaan päinvastoin varoittelen moisesta. En myöskään suosittele koskaan jatkamaan bentsodiatsepiinilääkitystä, ihan oikein ja todelliseen tarpeeseen käytettynäkään, pidempään, kuin on aivan pakko, koska ihan omasta kokemuksestani tiedän, mitä helvettiä benzoriippuvuus on, enkä toivo sellaista kenellekään. Lisäksi tsemppaan suuresti kaikkia, jotka tahtovat jostakin riippuvuudestaan eroon, en suinkaan kehota ketään hankkimaan koukkua ihan vain huvin vuoksi. Tämän toki tietäisit, jos olisit enemmänkin tekstejäni lukenut. No, olletikin oletkin, mutta tahdoit tulla vain ilkeilemään :unamused: . Jos et minusta pidä, se on ihan okei, mutta tuollainen juttujeni vääristely on todella halpamaista.

Minun puolestani ihmiset saavat syödä unettomuuteensa vaikka syanidia, jos siitä apua saavat, mutta en ymmärrä, miksi pitäisi kiskoa haitallisempaa lääkettä(Neuroleptit vs. benzot -tilannetta tarkoitan), jos vähempihaittainen auttaa unettomuuteen aivan riittävän hyvin, kuten monella auttaa. Olen myös sitä mieltä, että neuroleptit ovat hyvin tarpeellisia lääkkeitä, joille todellakin on aikansa ja paikkansa. Mm. itse tuskin kirjoittelisin tässä, jollei psykoosejani olisi aikoinaan saatu neurolepteillä katkottua :open_mouth: .

Ugh! Jatkossa voit pistää minut vihamieslistalle tai vain yksinkertaisesti hyppiä juttujeni ylitse, jos ne, sekä nettipersoonani noin suunnattomasti sinua vituttavat :wink: . Tuollainen turhanaikainen vittuilu, kun yritän auttaa ihmisiä, ei ole kivaa, joten lopettaisitko sen, kiitos.

Ei ei ei.

Lainasin sinun tekstiä, koska siinä oli hyvin lueteltu nuo lääkkeet.

Se maininta siitä, että jotkut motkottaa Ketiapiinista sen takia, koska siinä ei ole viihdearvoa. Siis “jotkut”. En tarkoittanut sinua. Sinun jutut on ihan hyviä. Elä ymmärrä väärin, mitä kirjoitin. Anteeksi, jos pahoitin mielesi. Se ei ollut tarkoitus, vaan nimenomaan lainasin tekstiäsi, koska siinä oli lueteltu niitä lääkkeitä.

Kirjoitin ketjuun sen takia, kun itsellä on tai varsinkin oli uniongelmia ja mulle se myrkky on ollut ainoa, joka oikeasti auttaa.

Ollaan kavereita ja yritetään ymmärtää erilaisia kirjoitustyylejämme. Ok?

^ Okei, asia selvä ja ollaan vain kavereita :slight_smile: . Pahoittelut omasta puolestani väärinymmärryksestä ja siitä johtuneesta purkauksestani :blush: .

Ei haittaa se purkaus. Se on inhimillistä, kun joku tulee leikkelemään pätkiä kirjoituksesta ja sitten selittelee jotakin ihan muuta kuin oli se juttu, mistä meni lainaamaan tekstiä.

Ja mä tykkään aina valistaa, että ketiapiini, kuten myös monet muut leptit, pitkäaikaiskäytössä tuhoavat aivojen unesta vastaavia osia. Mulle henk.koht on aika vaikea uskoa, ettäkö joku ei nukkuisi esim 10 mg
Inkkariannoksen jälkeen. Siis ihan vaan sen pohjalta, että minä kärsin pahastakin unettomuudesta aika-ajoin… :confused: Insominia en ole käyttänyt koskaan, mutta nykyään Tenoxia 40-60 mg (40 lääkärin määräämänä) nukuttaa ihan kiitettävästi. Toki minäkin olen joutunut esim Levozinia syömään pakkohoidossa, jotta mut jollain olisi saatu hyytymään. Mutta tosiaan, sepä oli jo pakkohoitokunnossa.

Eivät ketiapiinia vain väärinkäyttäjät hauku. :mrgreen: Perheessäni on farmasian alan ihminen, joka myös pitää sitä typeränä, että sitä käytetään unettomuuteen. Bentsoilla kun saa yleisanestesiankin aikaiseksi suht turvallisesti, jota neurolepteillä ei tosiaan saa. Tai ehkä saisi, mutta ei kovin vaarattomasti ja kivuttomasti.

Jotten nyt aivan bentsopäältä kuulostaisi, niin totta kai bentsot, kuten ihan mikä tahansa lääke aiheuttaa haittoja. Bentsojen ja neuroleptien ero on vaan se, että neuroleptit pilaavat mahdollisesti aivot pysyvästi, kun taas bentsojen käytöstä aiheutuneet kognitiiviset haitat korjautuvat itsestään ajan saatossa.

Mitään en minäkään suosittele, bentsoissa totta kai pitkällisen unettomuuden kylkiäisinä on ongelmana väistämättäkin toleranssin nousu. Tosin niin on ketiapiinilla, sun muilla myrkyilläkin, vaikka lekurit toista väittävätkin. En minä lopulta nukkunut millään ketiapiinillakaan, kun aikansa oli käyttänyt.

Juu, tiedän, että teillä kävi sekaannus tekstejenne kanssa, mutta ihan yleisestiottaen näpyttelen tässä.

Tuskinpa se Insominkaan mikään jokaiselle takuutoimiva taikanappi on. Käsittääkseni tuota on joskus aikoinaan käytetty ihan virallisestikin epileptikkojen päivälääkityksenä(kin) ja vielä 10 mg suuremmilla annoksilla ja tuskinpa nekään nukkuivat kaiken aikaa. Ja kylläpä tuota moni nappailee isoilla annoksilla ihan huvikseen ilman, että on tarkoituskaan ryhtyä nukkumaan. Itselläni nitratsepaami toimii mainiosti siihen, mihin lääkäri on sen mulle määrännyt ja mihin tahdonkin sen toimivan 5-10 mg annoksella, mutta jos mä nyt yhtäkkiä keksisin niin tyhmäksi ryhtyä, että rouskuttaisin tuolta pari levyä kerralla nassuuni ja jäisin sitkeästi hereille pörräämään ja sekoilemaan ja toistaisin tempun muutamaan kertaan, niin melko varma veikkaukseni on, että moisen hölmöilyn jälkeen mun olisi turhaa enää odottaa saavani makoisia unia 10 mg nitratsepaamiannoksella. Ainakin saisin hyvin pitkään pysyä erossa koko roippeesta, jotta toleranssini siihen palautuisi ennalleen. Tuolla tavoin sekoilemalla mä pilasin Tenoxistakin univaikutuksen jo kauan sitten, eikä sitä ole takaisin kuulunut, vaikka olen pitänyt hyvinkin pitkiä taukoja ko. lääkkeestä :frowning: . Ahdistukseen se kyllä tepsii mulla edelleen. No joo, väärinkäyttö nyt on aina asia erikseen ja sillä saa sotkettua hyvinkin tehokkaasti kaiken, mutta jos puhutaan todella vaikeasta unettomuudesta, niin eivät mulla siihen mitkään benzot enää tehonneet. Tarkoitan nyt tilannetta, kun olin valvonut viikon putkeen ja olin aivan umpipsykoosissa. Tuossa siis valvominen toki pahensi psykoottisuutta, mutta se, etten alunperinkään saanut unta, johtui siitä, että psykoosi puski päälle.

Edit: Ylipäätään unilääkkeitä ei pitäisi vetää pitkinä kuureina ja/tai ottaa vain varan vuoksi, koska monesti kärsii unettomuudesta. Tämä siis ihan riippumatta siitä, käyttääkö unilääkkeinä benzoja, Z-lääkkeitä, leptejä tai mitä tahansa. Itse ainakin vietän mieluummin vaikka pari unetonta yötä, jollei seuraavana päivänä ole mitään sellaista tekemistä, joka vaatii skarppaamista, kuin pilaan tehot hyvästä unilääkkeestä. Jos mulla on seuraavalle päivälle tärkeä meno, joka mietityttää sen verran, että tuskin saan kovin hyvin unta, otan unilääkettä, kuten myös silloin, jos uneni ovat jo muutaman yön olleet sen verran heikkolaatuisia, että olo alkaa tosissaan huonontua, eikä huvita päästää tilannetta niin pahaksi, että joutuisin lepteihin turvautumaan.

Moi taas.

Olen syönyt erilaisia masennuslääkkeitä, neuroleptejä, nukahtamislääkkeitä, perus diapamia vuodesta 2003 asti työstressin (ja juopottelun) aiheuttamaan unettomuuteen. Välillä se on ollut sitä, että on niin kova stressi, että ei yksinkertaisesti edes saa unta. Silloin nuo nukahtamislääkkeet ja benzot yleensäkin ovat auttaneet. Nyt kyllä nukahdan jopa ilman lääkettä, mutta nukun pelkästään 4-5 tuntia noin 1h 15 min pätkissä ja olen sitten väsynyt ja pahalla tuulella koko päivän. Tähän nykyiseen unettomuuteen ei oikein auta nuo oikeat uni-/nukahtamislääkkeet. Mirazapiini auttoi joskus, mutta ei enää. Tällä hetkellä tuo Ketiapiini auttaa, mutta senkin teho on alkanut laskea ja kun aluksi 50 mg toimi hyvin, niin nyt jo menee 75-100 mg.

Oikeastaan haluaisin lääkkeistä kokonaan eroon, kun yritän parannella alkoholismiani. Ei se vaan ole helppoa. Tuo ketiapiini on tosi vittumainen lopettaa, kun nyt kun siihen on tottunut, niin se nukkuminen ilman sitä on ihan paskaa. Lääkärit aina sanoo, että ei siihen jää riippuvaiseksi, mutta kokemus puhuu toista.

Olen lukenut netistä monia tieteellisiä tutkimuksia ketiapiinin käytöstä unilääkkeenä. Kaikissa on sanottu, että ei pitäisi missään nimessä käyttää unilääkkeenä. Tuomitaan ihan typeräksi touhuksi. Silti sitä lääkärit määrää unilääkkeeksi. Ja minä syön, kun auttaa, mutta ei kyllä oikeasti haluttaisi syödä. Se kai on isommilla annoksilla turvallisempaa kuin noilla unilääkkeeksi määrätyillä annoksilla, jos olen ymmärtänyt oikein. Isommilla annoksilla sitä on koko ajan kehossa ja siis aivoille jotenkin tasaisempaa. Korjatkaa vapaasti, jos olen väärässä.

^ Ketiapiiniin kasvaa monesti toleranssi vielä nopeammin, kuin perusbenzounilääkkeisiin, ja lopulta saattaa käydä niin, ettei se anna unta, vaan alkaa ennemmin valvottaa, vaikka annosta nostaisi kuinka. Siksi kannattaisi pitää taukoja sen(kin) käytössä ja kärsiä vaikka välillä pari yötä unettomuudesta/huonoista unista, kuin olla lopulta tyystin kusessa, kun ei saa unta enää millään :frowning: . Mä ymmärrän kyllä ketiapiinin käytön unilääkkeenä, jos millään muulla ei uni tule, koska pitäähän ihmisen nyt edes joskus ja jollakin konstilla saada nukutuksi. Tuota en kuitenkaan hyväksy, että sitä ollaan tyrkyttämässä ensimmäisenä ja ainoana vaihtoehtona univaikeuksiin :imp: , vaan ensin pitäisi kokeilla ne kevyemmät ja vähemmän haitalliset vaihtoehdot. No, tämä on tätä nykyaikaa, kun benzot ovat muka itsensä saatanan keksintö ja kaikki käyttävät niitä automaattisesti väärin, vaikka todellisuudessa suuri osa benzojen käyttäjistä käyttää lääkkeensä ihan lääkärin määräyksen mukaan, ei saa niistä mitään oloja ja itse asiassa saattavat jopa inhota benzojen aiheuttamaa oloa, mutta lääkettä on joskus otettava syystä X.

Nnaanalle piti vielä sanoa tuosta Insominista, että mistäs sä tiedät sen toimivan niin hyvin unilääkkeenä, jollei sulla siitä itselläsi kokemusta ole? Ties vaikka ko. lääke piristäisi sua :stuck_out_tongue: . Toki Insomin on unilääke ja siten se usein toimiikin, mutta kuten hyvin tiedetään, nämä lääkejutut ovat niin hiton yksilöllisiä ja vaikutukset eri ihmisten kesken saattavat poiketa suurestikin :wink: . Tarkoitus oli nyt sanoa, että mitään yhtä ja varmaa lääkettä/konstia jokaikisen yksilön unettomuuteen ei ole, vaan jollakin saattaa vaikka piri nukuttaa paremmin, kuin nitratsepaami, noin kärjistettynä.

^

Mulla on tänään viimeinen luento ja sitten on kuukauden tauko aikuisopinnoissa. Ajattelin kokeilla, voinko olla ilman sitä ketiapiinia. Se menee luultavasti niin, että en joko saa unta ollenkaan tai sitten se uni on taas sitä katkonaista ja liian vähän.

Edit: Tuota ketiapiinia annetaan ihan yleisesti juopoille. Olisiko sillä jokin erityisominaisuus juuri alkoholista johtuvaan unettomuuteen? Esim. niitä vainoharhoja ja muita kuvitelmia hillitsevä vaikutus, jota kautta helpottuu nukkuminen?

^ Kaiketi lekurit ajattelevat, että kun kerta alkoholiakin väärinkäyttää, niin miksei sitten kaikkea muutakin. Paitsi mistä mä tiedän, vaikka joku hullu väärinkäyttäisi ketiapiiniakin. IMO ei kuitenkaan mikään paras unilääke juopolle, koska se saattaapi pistää jo valmiiksi rasittuneen pumpun vielä enemmän kierroksille ja alentaa kans kouristuskynnystä. Mutta eipä se estä sitä todella määräämästä. :unamused:

Winston:
No joo, enhän mä tiedäkään, mutta epäilen, että ei piristä. :laughing: Kuten ei bentsot yleensäkään mitkään ole mua piristäneet. No, Stilnoct ehkä alkoholin kanssa.

Ei kun olen mä jotain - luultavasti feikki - Inkkaria testannut joskus. En muista nukuinko. Se oli joku jonkun pilleristin antama, ihan väärennöksen näköinen. Typerä kyllä olin, että ylipäänsä sellaisen naamaan vetäisin, koska sehän on voinut sisältää vaikka ja mitä, vaikkakin hyvällä tuurilla ihan nitratsepaamiakin. Anyway en mä muista nukuinko vaiko en, koska se oli sellainen epätoivoinen keissi. Toissakesänä, kun en saanut millään unta, kuten en nyt kesällä yleensäkään ja olin lataamosta karkureissulla, kun siellä oli vielä se bentsot kaikilta pois-pelle lääkärinä. Join valkkaripullon sen kanssa ja pari bisseä, joten varmaan sammuin jo ihan alkoholistakin.

Toki ei epileptikot varmaan lääkityksensä kanssa ole nukuskelleet, tosin epäilen kyllä, että aluksi niin on voinut käydä, ennen toleranssin nousua. Hassua, kun sen valmisteen nimikin viittaa unettomuuteen. Insomin - insomnia. Tai näin mä olen aina ajatellut. :laughing: Tosin en mä ole perehtynyt nitratsepaamin historiaan, että minkälaiseksi epilepsialääkitykseksi se on tarkoitettu ja millä nimellä se muualla maailmassa kulkee.

No niin. Nyt sitten päätin kokeilla nukkumista ilman ketiapiinia. Ei perhans tule uni. Otin yhden 25 mg tabletin ja tuli vain nälkä. Kolmella tuollaisella olen saanut kohtuuhyvin nukuttua, mutta nyt koetan lääkkeen vähennyksen vaikutusta. Ei hyvälle vaikuta. Ei ole mitään muuta auttavaa lääkettä nyt laatikoissa eli kärsitään, jos ei sla uni tulla. Ensi yönä otan lääkkeet suosiolla, jos nyt en saa nukuttua ja huomenna sama toistuu.

Mulle riitti eilen 200mg ketipinoria, ja tunnissa oli semmoinen känni että oli pakko sammua tunniksi. En käytä kyllä enää. Hyvin tuli muutenkin uni tänään iltapäivästä. Nukuin jotain 6 tuntia ja nyt pörrään valveilla netissä kun vuorokausiryhtmi onkin yht’äkkiä mallia Dracula! :slight_smile: