Tyhmimmät syyt popsia ylimääräisiä nappeja

EI lisättävää. Siinähän ne tärkeimmät. Eli anything goes… Tai ehkä sittenkin lisäisin “halu paeta”. Joo ja kun Suomi hävisi viimisimmät lätkän MM-kisat, tai emmä nuista ennää nii tarkkaan muista, nuista vuosista siis. Mut ku hävis -parhaimpana joukkueena?- ryssille. Ruottalaisia tuomarei oli kai. Tuomari- vai Putinpeliä??? Taisi olla melekosen turha kysymys… :imp: . Venäläiset sai tehdä melkeen mitä vaan, ilman rangaistuksia. Vieläki sapettaa. Hmmm…siinähän taas syytä kerrassaan, vaikui :unamused: ?

Olen minäkin syönyt nappejani ilman varsinaista tarvetta testatakseni onko niissä vielä tehoa jäljellä, jos päiväys on mennyt umpeen, enkä pidä sitä mitenkään erityisen tyhmänä syynä, koska kyseisille napeille saattaa pian tulla oikeakin tarve ja silloin on hyvä, jos ne toimisivatkin. Seuraavana päivänä samojen lääkkeiden syöminen samasta syystä on jo toki jokseenkin tyhmää, koska tuskin se teho yhdessä yössä tyystin häviää :laughing: . Jos tehon huomaa heikentyneen, kannattaa toki syödä lääkkeet nopeasti pois ennen kuin ne kokonaan menevät piloille, kun eipä sieltä apteekin palautuspisteestä mitään hyvitystäkään saa. Nuo viimeinen käyttöpäivä -päiväykset ovat suuressa osassa lääkkeitä, ainakin tablettimuotoisissa lääkkeissä, kyllä sellaisia varman päälle -päiväyksiä, eli lääkkeet säilyttävät tehonsa kevyesti pari vuottakin päiväyksen umpeuduttua, jos niitä nyt on edes jotakuinkin asiallisesti säilyttänyt, eli ne ovat olleet pakkauksissaan, eikä niitä ole pitänyt pitkiä aikoja missään äärilämpötiloissa, suuntaan tai toiseen. Toki joitakin sellaisiakin lääkkeitä on, joita ei missään nimessä saa käyttää sen viimeisen käyttöpäivämäärän jälkeen, mutta nyt ei tule äkkiseltään mieleen mitään. Injektionesteisiin tuo kait pätee ennemmin, kuin perustabuihin :confused: .

^^ En ole myöskään toipunut kevään 2014 megatappiosta… ei se pelaavan joukkueen vika ollut,
kummankaan. Ajankuvana putleri prkl uhkaili ja maksoi siitä tuomaripelaamisesta,
jollaista en oo kuuna päivänä elämäni aikana nähnyt - missään.
eikä ole kukaan muukaan, olen siitä satavarma.
nyt joutuu vaan raakana kestämään
tappiot, mutta tavallaan siitä
tulee vahvemmaksi,
eikä narahda
pilleripurkit,
enääännn.

Taas tää et häiritsee niin paljon ku on vaan pari nappii kaapissa et varmaan “pakko” popsia ne pois. :imp:

Kun lääkkeet on valolta suojattu (kaapissa) niin ei teho putoo edes 10V ylipäivätyistäkään. Se vanhentumisaika on tehty väärin säilytyksen takia, no kovin vanhoja nappeja ei kannata ottaa. Kumminkaan ne ei yleensä muutu vaarallisiksi mutta teho voi pudota, näin mulle sanoi ihan lääkäri.

Tämän päivän tyhmä syy: Korvani, joka kaiketi on tulehtunut, kutisi niin pirusti, että päätin vetää vähän ylimääräistä, jotta saisin aikaan mukavan yleiskutinan, jolloin korvan kutinaan ei tulisi kiinnitettyä niin paljoa huomiota :unamused: :mrgreen: . En tosin popsinut mitään nappeja, vaan repsahdin TAAS erääseen toisenlaiseen väärinkäyttötapaan, mutta se siitä :neutral_face: . Futaa paremmin pienemmällä määrällä(bupresta puhun), joten paremman kutinankin saa täten irti… joopa joo :unamused:

Edit: Meni sitten Rivojakin “vähän” yli lääkärin määräyksen, mutta ei kait se niiiin tyhmä syy ole, jos huominen lääkäri jännittää ja korvatulehdus vituttaa :confused: .

Että siedän sellaisten ihmisten seuraa joita en muuten jaksaisi hetkeäkään. Tähän käy myös alkoholi. Eikä kyse edes ole maailmanluokan kusipäistä ja urpoista vaan ärtymyksestä ja henkilökemiaongelmista ja kommunikaatiovajeesta. Siihen puhumattomien asioiden sumaanhan auttaa tunnetusti se että lääkitsee itsensä hyväntuuliseksi ja rauhalliseksi… :unamused:

Heh, muistuipa mieleeni, kun joskus taannoin, JÄLLEEN KERRAN, yritin sitkeästi vieroitella itseäni oppareista kylmä kalkkuna -metodilla. Luonnollisesti siitä seurasi ihan kiitettävä ripuli ja aika tiuhatahtinen vessaravi. Mietin sitten siinä, kuinka jumalattomasti mä tuhlaan vettä, kun alvariinsa pitää vetää vessaa ja suihkutella persettään. Päätin, ettei moinen tuhlaus käy päinsä ja kyllä tässä sitten on vähintään otettava kodeiinia helpottamaan vilkasta suolentoimintaa, jotta saan sen vedenlotrauksen taukoamaan :laughing: . Sinänsä veden säästämisessä ei mitään tyhmää tahi pahaa ole(Meillä kun on vieläpä asuntokohtaiset vesimittarit, joten ylenmääräisestä vedenjuoksuttamisesta saa maksaa itsensä kipeäksi, jos se pahasti ylittää perusvuokran yhteyteen liitetyn vesimaksun), mutta kun se ei todellakaan tainnut olla se varsinainen syy opparilakkoni katkaisuun, vaan sarjaamme Narkkarin naurettavat itsekusetukset, osa: ??? :mrgreen: :laughing: .

ei kai muuta selitystä itellä kun
vaan tekee mieli niitä nappea…
siis bentsoja !!

no tuleehan niistä kivan rento olo

Tylsyys (ts. “ei jaksa tehdä mitään” -fiilis), vaikkei varsinaisesti ahdistaisi sen minkään tekeminen, tai siihen ryhtyminen. Harvoin tuosta syystä lääkkeitäni syön, mutta joskus on tullut sitäkin testattua - yllättäen, bentso -tai opparipäissään on yleensä vielä tylsempää, jos niille ei ole mitään oikeaa tarvetta, mutta se tylsyys ei haittaa niin paljon :unamused: Varmaan vähän sama asia, kuin tylsyyteen juopottelu, joskin siitä sentään saa jonkinlaisia kiksejä, ainakin vielä… :unamused:

Muistelen, että Saunassa olisi ollut jokin sellainen ketju, kuin Tyhmintä, mitä olet tehnyt päänsekoittamiseksi tjsp., mutta en äkkiseltään löytänyt haulla, enkä jaksanut kaivella sen enempää, joten menköön tähän, vaikka ehkä hieman offia onkin. Tuli vain mieleeni tuosta toisesta ketjusta, jossa oli puhetta oksikodonin snorttaamisesta ja rännäämisestäkin.

Tämä ei liity varsinaisesti päänsekoittamiseen, vaan ihan unettomuuden lääkitsemiseen, eli offia senkin edestä: Olin joskus parin yön ylitse eräässä kyläpaikassa ja unettomuushan mua taas alkoi vaivata. Mitään unilääkkeitä mulla ei ollut mukanani. Ainoat benzot, joita mulla oli matkassa olivat Rivat, jotka nyt eivät väsytä mua juurikaan, vaan yleensä pikemminkin piristävät. Noitakin oli mulla mukanani sen verran rajallinen varasto, kun en viitsinyt kaikkia lääkkeitäni mukanani kuljetella, että mitään järjettömiä övereitäkään en olisi voinut vetää ja tuskinpa nekään kovin tehokkaasti olisivat tipauttaneet. Paikan isäntäväen lääkekaapista(HUOM!: Pyysin kyllä luvan sen penkomiseen ja lääkkeiden ottamiseen. Mikään rotta en ole :mrgreen: ) löytyi lähinnä Buranaa ym. tavisten reseptivapaata lääkearsenaalia. Siellä oli jotakin allergialääkettä, en todellakaan muista mitä, mutta jotakin ihan tällaista ilman reseptiä saatavaa perusheinänuhatroppia, jolla ei pitäisi olla samanlaisia vaikutuksia, kuin esim. Ataraxilla. Luin pakkausselostetta ja siinä mainittiin jonakin hyvin harvinaisena haittavaikutuksena väsymys/uneliaisuus. Päätin, että se saa riittää nyt tässä tilanteessa, nappasin pari nappia ja pian nukuin varsin makoisasti ja useamman tunnin :smiley: . Joko olin niin väsynyt, että uni tuli ihan luonnostaan ilman, että ko. allergialääkkeellä oli siihen lopulta mitään vaikutusta tai sitten placebo toimi sillä kertaa harvinaisen hyvin tai sitten satuin kuulumaan niihin harvoihin tapauksiin, joita tuo lääke pistää nukuttamaan :laughing: .

Mun vaimolla vähän ihottumaa kaulassa ja otti zyrtekkiä, meinasi nukahtaa pystyyn.

^ En kuollaksenikaan voi muistaa, mitä lääkettä se oli, mutta on erittäin mahdollista, että se oli juuri Zyrteciä. Uskon, että kohdallani oli kyse vahvasta placebo-vaikutuksesta tai sitten ihan silkasta sattumasta, koska olen ottanut joskus muulloinkin noita reseptivapaita heinänuhalääkkeitä, eikä niillä ole ollut muhun muuta vaikutusta, kuin nenän vuotamisen ja tukkoisuuden hillitseminen. Myöskään Atarax, joka toimii monilla unilääkkeenä tai ainakin väsyttää kovasti, ei mulla läheskään aina ala nukuttaa sitten tippaakaan. Joskus se toimii mulla unettomuuteenkin, mutta se on aina tyystin arpapeliä, alkaako mua nukuttaa vai ei, jos Ataraxia nappaan, eikä annostuksellakaan tunnu olevan mitään merkitystä :confused: .

Mulla vaimo herkkä näille lääkkeille, jos lekuri kirjoittaa nejä päivässä ottaa max kolme. Saas nähdä nyt ku tulee lekurista ja tuon väsyttämisen mainitsi. Kortisooni voidetta ja jotain pillereitä sai, työterveys kyllä hyvä kun sai lähetteen ja maksusitoimuksen ihotauti lääkärille jos nämä uudet ei auta kahdessa viikossa. Heillä ei ole ihotauti lääkäriä joten Mehiläiseen sitten, kyllä syy löytyy.

Ohi aiheen olen menossa eli asiaan, olen pameja syönyt yli annostuksen kun en saa nukuttua. Pani vaan lisää kierroksia koneeseen eli turhaa ja typerää kasvattaa tolea. Tosin auttoi neuropaattiseen kipuun mutta selkä mua valvotti eikä kaksi teemua tehnyt kuin huonon olon. Burana auttaisi mut en saa enään sitä syödä ja panadol ja panacod ei auta. Kävin hakees terkkarista piikin ja nukuin 4 tuntia, kyllä ensi maanantaina on neurologi kovilla ku en lähde ilman apua mihinkään.

Itselläni ainakin on tylsyyden turruttaminen, mitä on harrastettu liian paljon :neutral_face:. Tai toinen on pienen ja turhan pettymyksen tai surun selättäminen. Pitäisi kait opetella käsittelemään tunteita ilman turhia mömmöjä. :angry:

^ Jep, mä olen harrastanut ihan liikaa tuota, että ihan pikkuriikkisenkin vitutuksen sattuessa pitää vetää sellainen pillerikuosi, että mikään ei tunnu missään, vaikkei kyse todellakaan olisi ollut mistään ylitsepääsemättömän hirveästä asiasta/tunteesta. Tuossa on vain se vika, että se turruttaa aivan yhtä tehokkaasti kaikki positiivisetkin tunteet ja sitten ei mikään tunnu todellakaan miltään ja se käy lopulta aika vitun tylsäksi. Nykyisin tykkään sen verran tunteakin jotakin, että kestän mieluummin pieniä vitutuksia, kuin turrutan itseni tyystin. HUOM!: Tämä ei ollut mikään saarna, koska sellaisiin mulla ei ole mitään varaa, varsinkin, kun noita repsahduksia täysin turhaan benzokuosaukseen sattuu mulla väliin vieläkin ja ihan ilman mitään vitutuksiakin :unamused: :blush: . Kunhan vain kerroin tässä omaa stooriani taas :unamused: . Ja hirveät mega-ahdistukset sitten ovat ihan asia erikseen, mutta nyt puhuin sellaisista jutuista, että vituttaa, kun myöhästyin bussista tai sovittu tapaaminen kaverin kanssa siirtyi toiseen ajankohtaan.

Heitin kumppanille unta tuomaan 10mg pamin, joka ei auttanut. Käskin juomaan 1 kaljan ja heitin 2x Heinixiä (sama ilmeisesti kuin Zyrtec) ja sanoin että ne aiheuttaa väsymystä, ja kuten Neurokipu aiemmin kuvailikin, jotkut todella tipahtaa melkeen niistä. Itse olen popsinut Zyrteccejä ja vastaavia huumaustarkoituksessa jonku levyllisen alkoholin kanssa, kyllä ne väsyttää.

Tossa tuo miun parempi puolisko ny köllöttelee, ilmeisesti Heinixit kolahti =)

No se on yksilöllistä, ei mua toi allergialääke (siis setiritsiini, mikä niissä on vaikuttavana aineena) väsytä. Käytän sitä kyllä vaan ihan oikeaan vaivaan ja sen yhden tabletin. Varmaan väsyttäis jos levyn ottais, mutta siinä en näe mitään järkeä. Valvon tai sitten oikeat nukahtamislääkkeet käyttöön unettomuuteen.

Kaikenmaailman tekosyyt, jota käyttää kepparina enkä edes jaksa alkaa luettelemaa meinaan niitä riittää. :blush:
Omaan huonon itsekurin myös, tyyliin että jos nyt yhden tai pari ottais enempi ja tämä tarkottaa todellisuudes sitä että se yks tai pari onkin yhtäkkiä useampi.
Järjen hallintaa olis vissii syytä oppia kontrolloimaan.

Kaverin pilleripurkilla tuli vierailtua aikoinaan. En napin nimee enää muista (joku tavan masennus/kaksuuntaseen tarkotettu?) mut kuitenkin, aiheutti pohjattoman nälän ja sitä oliki mukava vaan mättää ja mättää enneku nukahti ja sitä vetikin sit vähintää kellon ympäri unta palloon. Tuon mättö/nukkumis-vaikutuksen takia tuli välil otettua, oli niin mukavaa kun jakso vaan syödä ja syödä… ei hyvää päivää…