Tyhmimmät syyt popsia ylimääräisiä nappeja

ViestiKirjoittaja 1970 » 09 Maalis 2015 07:52

• kun ahdisti ahdistukseen otetut
  • kun masensi ahdistuminen
  • kun vitutti masentuminen
  • kun pisti poskesta tai reidestä
  • kun voitti miljoonan
  • kun hävisi miljoonan
  • kun tapasi rakkauden
  • kun hyvästeli rakkauden
  • kun meni hyvin
  • kun meni huonosti
  • kun paistoi tai satoi
  • kun oli töissä tai työttömänä
  • kun Suomi voitti ekan lätkän MM:n
  • kun Suomi voitti tokan lätkän MM:n
  • tuon ajan välipäivät ja
  • kun pelotti elämä

[size=150]+[/size] nyt lisäisin, että kun tulee yllättävä, “kestämätön” paikka, tiukka tilanne, jota ei malta ottaa vastaan raakana.
iltasella sekin tilanne ois normaalisti itsellä ollut ohi, mutta sivuoireena voi tulla tarpeeton bentsokierre.
sitä ei moni ota turhaan omakseen. joten lista on loputon, mutta siihenhän otsikko antaa myötenkin helposti.

Olisikohan ollut mirtatsapiinia(Mirtazapin, Remeron mm. kauppanimiä)? Sillä on juuri tuollainen vaikutus, että iskee aivan järkyttävä ja armoton nälkä/syömishimo, johon saattaa vetää vaikka vehnäjauhot ja kaurahiutaleet kuiviltaan kaapista, jollei mitään muutakaan ole (enää, kun on jo kaiken muun syönyt :mrgreen: ) saatavilla :open_mouth: . Lisäksi tuo nukuttaa monia hyvin tehokkaasti, mutta yleensä pienellä annoksella, eli sillä tavoin hieman nurinkurinen lääke, että mitä pienempi annos, sen paremmin nukuttaa ja suuremmilla annoksilla alkaa sitten piristää. Mielipidelääkehän(NASSA-ryhmään kuuluva) tuo on. Itselleni ehkä paras unilääke koskaan pienellä annoksella, mutta luovuin tyystin sen käytöstä, koska jo satunnainen unilääkekäyttö aiheutti mulle nuo maailmanlopun mässyt ja lisäksi sain sivuoireena mm. pahaa aamuärtyneisyyttä. Joskus tuota kokeiltiin mulle myös ihan mielipidelääketarkoituksessa isommalla annoksella, mutta siitä ei ollut, kuin haittavaikutuksia, ts. tulin entistä hullummaksi sen lisäksi, että lihoin niin pirusti, kun koko ajan oli syötävä jotakin :open_mouth: :unamused: . Eräällä kaverillani tuo on ollut jo vuosia mielipidelääkkeenä ja kehuu saaneensa siitä parhaimman avun ja masennuksensa kaikonneen tyystin. Ko. kaveri on kyllä lihonut ihan helvetisti lääkityksen aloittamisen jälkeen, mutta sanoo mieluummin olevansa läski, kuin vakavasti masentunut, ja muista lääkkeistä ei saanut lainkaan niin hyvää vastetta masennuksensa hoitoon.

Just toi Remeron se oli! :smiley: Ekalla kerralla pakko oli lähtee mäkkäriin ahtamaan, kotimatkalla nukahin bussiin :smiley: Joskus myöhemmin kun itelle lääkitystä mietittiin niin siinä vaiheessa skippasin tuon vaihtoehon heti. Vaikka ahmimistahan tuo buustas hyvin ja mukavaa oli mut se painonnousu oli jotain aivan tajutonta ja siitä seuraavat itsetunto-ongelmat ois ollu ainaki sillo liikaa.

^ Itse sain joskus kauan sitten kaverilta Remeronia(Tuolloin en tiennyt vielä mitään mirtatsapiinista), kun valittelin unettomuuttani ja kaveri sanoi, että näillä kyllä nukkuu. No, otin kotiin päästyäni yhden ja kyllä sitten nukuinkin niin hemmetin hyvin ainakin 12 h, ellen enemmänkin, jos toki ennen nukahtamista ja myös herättyäni söin kuin hullu suunnilleen kaiken, minkä käsiini sain :mrgreen: . En vain tajunnut yhdistää niitä mässyjä lainkaan Remeroniin, vaan luulin mässykohtauksen nyt vain iskeneen juuri siihen saumaan, kun mulla on niihin taipumusta muutenkin. Kun tapasin lääkärini seuraavan kerran, ehdotin, josko saisin Remeronia unilääkkeeksi, kun toimi niin hiton hyvin ja tokihan lääkäri sitä kirjoitti paljon mieluummin, kuin benzoja tai Z-lääkkeitä. Muutaman kerran kun sitten olin kyseisellä roippeella unettomuuttani lääkinnyt, mulle kävi harvinaisen selväksi, että se aiheuttaa järjettömiä mässyjä. Raportoin asiasta lääkärille ja hän sanoi, että joillekin saattaa tulla sellainen sivuoire :unamused: . Omien empiiristen tutkimusteni mukaan kaikille mirtatsapiinin käyttäjille on tuo sivuoire iskenyt :mrgreen: .

Pakko oli tulla kommentoimaan, että mulle Remeron ei aiheuttanut minkäänlaista mässykohtausta,tosin taidan olla se poikkeus säännössä kun mitä on omiakin kavereita kuunnellut, niin aika hyvästi on tullut tuolla lääkkeellä kiloja.

Mä syön tupla, tripla ja joskus enemmänkin ihan sinänsä vaarattomia lääkkeitä. Kunhan ei annos ylity… Esim gabaa on mennyt välillä yli 20kpl 300mg tablettia. Kun mun normi annos on sen 900mg.

Teen tätä ihan itsetuhoisesti, toivon etten enää joku päivä herää. Mun mielestä tyhmin ja ääliömäisin syy napsia liikaa lääkkeitä.

Itse syön joskus enemmän, että (työ)päivä olisi siedettävämpi. Se vaan tietää sitä, että joltain muulta päivältä lääkkeet on kokonaan pois, koska on niin rajallisesti haettavissa.

Tyhmin syy… Varmaan juuri tuo omani. Tai mitä Rikkonainen mainitsi, menee hukkaan kaikki. :confused: