Turhauttavaa

Niin se ei Turhaantumisen mysteeri ala aukeamaan vieläkään .

Silti Yritän vielä valottaa elämääni .
Tältä palstalta löytyy kaikki ne syyt miks hommaa ei toimi .
Neiti Etsivä yrittää analysoida muiden mielipiteitä saadakseen ne mahtumaan omaan pipiin päähänsä.
Tuli mieleen Misis Marble teevee mummo. Ihmiset muuten mummoutuu joskus jopa alle kolmikymppisenäkin.
Olokoon näin koska ei minun ole tarkoitus häntä opettaa, elämällä on paremmat keinot siihen.

Se minun turhautumiseni perustuu päihdeongelmaisten hyväksikäyttöön .
Yhteiskunta kerää verovaroja silläkin varjolla et tarjottais ongelmatilanteissa apua ongelmiin, vaikka alkoholismin sairausluonteesta edelleen kiistellään oma kantani on ettei Se ainakaan terveyttä ole.
Taka Joppauksessa mitä ilmeisimmin on terveydenhuollossamme havaittu alkoholistien hoitaminen turhaksi ja on keskitytty seurauksien lieventämiseen . Hyvää tässä tilanteessa on käsien pystyyn nosto antautumisen merkiksi. Ikäänkuin sanosivat et juokaa perkeleet :smiling_imp:
Yhteiskunnan rooli ei minua turhautuneeksi tee vaan muut tahot .
Niihin tahoihin kuuluu ( nätisti sanottuna ) eri uskontokunnat omine hoitolaitoksineen ja aivopesutapahtumineen . AA kuuluu näihin Uskontoihin vaikka muuta väittävätkin. Ei kuulemma tarvita Jumalaa silti se isolla kirjoitetaan ja jutut lämpöpattereista on vain välivaihe matkalla kohti suurta kirkkautta.
Jos joku sai sen kuvan että AA:ssa hoito-ohjelmasta huolimatta raittiina pysyvät olisivat uskovaisia niin sitä en tarkoittanut . Koska, sattuma raitistaa porukkaa AA:ssakin samalla sattuman suuruudella jolla tervehtyminen tapahtuu missä tahansa muuallakin. Niinkuin tapahtuu kaikissa eri tapahtumissa missä humpuukilla ihmispoloja huijjaillaan. Lumevaikutus on se mikä pelittää . Nämä kalliit lumehoitolat teatteriesityksineen on oma lukunsa.
Sääliksi käy heitä .

Asiota pitää hyväksyä . Jos jokin asia tuntuu uskomattomalta niin se todennäköisesti on uskomatonta .

Tuo Hannun kehoitus " tarttua torilla jotakin ihmistä hihasta ja kysyä kuinka on raitistunut " on oma lukunsa.
Mistä vitusta tiedät hihan omistajan ensinnäkin olevan raitis ja yleensä edes haluavan keskustella tuntemattoman kanssa .

Siinäpä tällä kertaa. Tässäpä Lissää youtube.com/watch?v=IIkCMNTbv-4

t… Kanthoona :sunglasses:

Päinvastoin. Tältä palstalta löytyy eläviä esimerkkejä miten homma toimii. :sunglasses:
Siksi sinäkin tänne kirjoitat ja purat… jotain. Turhautumista siihenkö että joillain homma toimii ja sinulla ei, vaikka niin monet sadat palaverit istuit? Mutta sitä, miksei se toiminut, emme tiedä ellet kerro.

Tottahan se, että esim. huumeongelmaisten kanssa valitettavan usein nostetaan kädet pystyyn ongelman edessä ja ihmispolo pistetään metadonille hamaan loppuikäänsä. Sensijaan toipumiseen pitkässä juoksussa tähtäävä kuntouttava korvaushoito tekee loistavia tuloksia, ja antaa ihmisille toimintakykyä jopa opiskeluun ja työntekoon. Ikävä kyllä siinä on lääke kalliimpaa ja oheen kuuluva psykososiaalinen hoito myös kalliimpaa, joten pihit sosiaalitoimen isät valitsevat liian usein lyhyellä tähtäimellä halvemman vaihtoehdon.

Alkoholistit ja alkoholistit. Alkoholisteille ei tarvita mitään korvaushoitoa. Kaiken hoidon on tähdättävä raitistumiseen (+ perustarpeiden täyttämiseen tietysti).
Ihmisiä myös raitistuu sekä hoitojen että vertaistuen avulla, vaikka raitistuu myös ilman niitä.

Sinäkin, Kanttoona, tunnet varmasti monia AA:ssakin raitistuneita. Se, että sinulla on huonot välit johonkin ukkoporukkaan Pohjanmaan lakeuksilla jotka muodostavat siellä teillä päin AA:n, ei ole koko maailman AA:n eikä koko maailman päihdehoitojen syytä. :sunglasses:

Siinäpä tällä kertaa.

youtube.com/watch?v=IBaR0s5_QX8

Sen siitä saa kun lähtee juoppoja raitistamaan !

Ketostix ! Suon Sinulle yrittämisen …
Yritä vaa mutta Anna minun kertoa kokemuksiani ilman Neiti Etsivää muistuttavine kommentteitasi.

Lapsikin näkee ja ymmärtää näkemänsä sinun uteluihin.
Yrität lypsää palstalaisilta vähä kerrassaan tietoja haarukoidaksesi heidän identiteetit esiin.
Rikot Sillä tavalla palstan sääntöjä , et jos nokkas haluaa nuuskia niin älä nuuski tässä osiossa !

Minä kerron sitä mitä koen tällä hetkellä tarpeelliseksi .

Luin ihan huvikseni äsken tätä ketjua. En viitsisi kommentoida, mutta nyt menit todella itsellesi liian vaikealle alueelle, kun sen hallitseminen ottaa itsellenikin koville. Tiedätkö Kanttoona, etten kirjoita tuollaista tänne palstalle, ellen tasan tarkkaan tunne tuota aluetta erinomaisen hyvin ja pitkältä ajalta. Älä kirjoita sellaista, mistä luulet tietäväsi. En heitä volttia vaan teen työtäni.

Haluaisin kovasti ymmärtää sinua Kanttoona, mutta en vaan onnistu.

Lähin ajatus, johon omalla rajoittuneella kapasiteetillani yletän on se, että koet joillekin ilmeisesti ‘luvatun’ raitistumisen AA:ssa ilman omaa panosta. Ajatteletko, että koska siellä sanotaan että ohjelmaa noudattamalla raitistuu, se on sama kuin antaisi turhaa toivoa, koska niin ei automaattisesti tapahdu? Olenko edes lähellä?

Askel Kerrallaan ? ?

Vihjaat tekeväsi työtä syöpäänsairastuneiden parissa ja siinä työssä olet havainnut että … ( "Tuota on pakko kommentoida. Höpönlöpöä. Syövän hoito perustuu todennäköisyyslaskelmiin ja on täynnä epävarmuutta ja sen sietämistä. “” )

En näe mitään ristiriitaa tässä. Hyväksyn täysin kommenttisi . Syöpään joka sairastuu käy läpi rankat hoidot ja tutkimukset . Tilastointi kertoo tasan tarkkaan mitkä on prosenttuaaliset mahdollisuudet toipua ja enusteet eloonjäännistä. Vieläpä kertoo noin elinpäivät mikäli ei hoitoja halua vaan tyytyy kohtaloonsa.

Päihteistä sen sijaan ei voida saada mitään sattumaa kummempaa ennustetta .
Menet hoitoon tai et on lopputulos suurella mittakaavalla aivan sama .
Siksi Turhaudun t… Kanthoona. :sunglasses:

Huomenta Kanttoona,

En vihjaile työstäni sen enempää kun se ei ole tämän plinkin idea, enkä olisi viitsinyt vastata tuohonkaan, ellet olisi antaisi niin virheellistä tietoa asiasta, josta liikkuu paljon vääriä luuloja ja pelkoja. Hyväksyt kommenttini, mutta jatkat kuitenkin itse samassa lauseessa jälleen asiaa joka ei pidä paikkaansa. En viitsi enää kommentoida tuota sen enempää.
Niin syövän- kuin päihdehoidoista ihmisillä on olemassa mitä kummallisempia käsityksiä. Ei kukaan omista sitä ainoaa oikeaa tietoa. Paitsi Opettajat.
Alkoholismin hoito pysyy perustaltaan samana, siis tämän Opettajan mielestä. Oma kokemus vain, kai jotain tutkimuksia siitäkin on toki tehty. Sieltä korvien välistä, oivalluksena erehdysten kautta lähti toipuminen käyntiin. Rohkaiseminen, toivon antaminen antaa joskus sen pienen tärkeän nytkähdyksen eteen päin. Aikoinaan sain sitä sen ratkaisevan määrän nimeltä mainitsemattomassa paikassa.
Tänään olemme hengissä, kuka enemmän tai vähemmän. Tänä päivänä on mahdollisuus olla raittiina.

Kirjoittaja askel kerrallaan » 30.11.2011 13:53:37

""kanttoona kirjoitti:
Syöpähoidon rinnastaminen passaa varsin hyvin !
Muuten mutta mutta ! Hei huomaatko yhtä seikkaa . Syöpien kanssa toimitaan tietyn kaavan mukaa ja tarjotaan täsmähoitoa kuin myös tarkan tieteellisen tutkimuksen pohjalta laadittuun hoito-ohjelmaan.
Sillä on saavutettu hyvät tulokset ja hoidot kehittyy edellee. "

Olin Noin kirjoittanut :slight_smile:

Askel kerrallaan vastasi seuravasti :slight_smile:

""Tuota on pakko kommentoida. Höpönlöpöä. Syövän hoito perustuu todennäköisyyslaskelmiin ja on täynnä epävarmuutta ja sen sietämistä. Yhden ihmisen kohdalla paramisprosentti on nolla tai sata, mitään välimuotoja ei ole olemassa. Levinneeseen syöpään (kiinteät kasvaimet) kuollaan ennemmin tai myöhemmin ja hoidoilla saadaan pidennettyä ns oireetonta elinaikaa. Lopullisesti elinaika pitenee ehkä parhaimmillaan 6 kk, mutta kyllähän se saadaan näyttämään hienolta, kun puhutaan kuolleisuuden alenemasta. Samoin se on muidenkin sairauksien kanssa, lääketieteelliset tutkimukset on suurimmaksi osaksi potaskaa ja enimmäkseen julkaistaan vain positiiviset tulokset.

Alkoholismiin kuollaan 100%:sti hoitamattomana. Tietenkin kuolleisuusprosentti elämässä muutenkin on sata, muta todennäköisesti ilman noin kituuttavaa kärsimystä itselle ja muille.
Asiaan.
“Usko minua. Tärkeintä ei ole onnellisuus vaan uskallus ja mahdollisuus olla tosi.” -Martin Buber “”“”

?

Ehkä Askel Kerrallaan on se mihin turhaudun.

Tai ennemmin edustaa niitä uskomushoitoja jotka turhauttaa .

Ihan pokkana Sana >Kerrallaan väität omalla tavallasi syöpähoitojen ja kaiken sen kehityksen mitä sillä rintamalla on tapahtunut turhaksi. Kaivoit tiedoistasi esille sen kaikkein pahimman vaihtoehdon levinnyt syöpä ja liitit sen kokonaisuuteen ainoaksi syöpämuodoksi. Pyytän saada huomauttaa eliniän odotuksen nousseen melkein kaikissa syöpämuodoissa pois lukien tietenkin tappavimmat muodot. Parikymmentä vuotta sitten maksan alueen syöpä oli yhtäkuin kuolema. Nykyisin huolimatta huonosta ennusteesta kirurgien avulla ihmisiä paranee siitäkin . Haimasyöpä johon Aplen Jops kuoli on edelleen erittäin tappava . Lääketiede yrittää ratkaista sitäkin sairautta tieteen keinoin . Toivoa sillä saralla on. Ainakin mikäli rukoilemisen sijasta annettaan lääketieteen suunnattoman ahneutensa piiskaamana rahastaa edelleen.

Turhauttavaa on lukea näiltä (kin) palstoilta sattumaraittiiden lääketiedettä vähätteleviä kommentteja.
Varsinkin kun koko arvestelu perustuu miljoonakaupungin muutaman kompastumalla raitistuneiden totuuksiin.

En ole toivoton olen vaan Turhautunut vallalla oleviin käsityksiin !
Kasvaakseni ihmisenä tuon anonyymiteetin turvissa palstalaisten arvioitavaksi omia näkemyksiäni.
En ole Hullu siksi en mene kirkkoihin enkä moskeijoihin huutelemaan näkemyksiäni .
AA-ryhmätkään ei ole oikea paikka . Miksi minun pitäis siellä huru-ukkoloiden keskellä kahvittelun lomassa jutustella . Tämä on Me Lopettajat Palsta . Olen Sattuma Raitis ja nöyränä kohdalleni osuneesta alkoholittomasta noin kahdestakymmenestä vuodesta yritän kantaa oman korteni kekoon paremman alkoholismi hoidon puolesta . Olen kokenut Turhan Toivon olevan jopa alkoholia pahempaa alkoholistien ja perheiden piinaamista . Alkoholistin totaalikurjuutta hyväksikäytetään oman uskonnon ylläpitämiseksi luullun hoitokeinon jatkumisen turvaamiseksi. Osa ns.hoidoista loukkaa ihmisarvoa ja tapahduttuaan ajaa puoskaroidun jopa alkoholin aiheuttamaa häpeää syvempään epätoivoon.

Eiköhän tuossa ole jo tarpeeksi tälle AAmua t… Kanthoona :sunglasses:

No niimpäs kuule yritän! Olen nimittäin ihan kuumana oman faijani ikäisiin maajusseihin jostain huitsin perä-möttölästä. Ties vaikka lähettäsin sulle kosintakirjeen. :laughing:

Vakavasti sanoen: on sulla fantasiat, vaariseni. :astonished:

Oikeesti: ei siihen mitään Neiti Etsivän taitoja saati (no shit) Sherlockia tarvita, että on saanut lukea hehkutuksiasi AA:sta menneinä aikoina. Sai lukea, vaikkei olisi halunnut edes lukea. Siihen aikaan ne oli pettureita ja pellejä joille ei AA kelvannut kun sinä sitä suosittelit.
Kukapa ei muistaisi vääntöjäsi ystävämme Kolmepisteen kanssa, jossa kilvoittelitte siitä kuinka siellä AA:ssa oikeaoppisesti ollaan ja käydään. Vuorotellen rukoilittekin toistenne puolesta. :smiley:

Nyt on ääni muuttunut kellossasi ihan tyystin, ja siihen sinulla on täysi oikeus. Ihminen saa muuttaa mieltään ihan vapaasti. Mutta: meitä uteluittaa vain että minkä takia :question: Muistan kyllä että kerroit sen viime keväänä, eräässä Smokki ja Sikarin aloittamassa AA-aiheisessa ketjussa.

Mutta juurikin ettei kellekään tulisi kiusausta mihinkään “etsivän hommaan” ja menneiden juttujen penkomiseen, oisi ollut kiva jos oisit oma-aloitteisesti kertonut uudestaan sen stoorisi sinusta ja AA:sta, jonka kerroit silloinkin.

Ystävyydellä; kiitos raittiista päivästä.

[size=85]edit: jatkan sittenkin vasta myöhemmin…[/size]

Niin Neiti Etsiväiseni .

Vedät taas minua johonkin luulemaasi tai ehkä krapulan vaivaaman ailohkosi vajaatoiminnan vainoamana .
Minä luulen sinun ajautuneen eilenillalla riitoihin kapakassa . Kerroppa kenen kanssa ?

Sinun tavoistasi poiketen en utele enkä kiehnää enkä levitä luulemuksiani sinusta .
Tuo mitä edellä sanoin on vain luuloani jonka johtopäätöksen tein luettuani nimimerkkisi aiempia kirjoituksia ja tutkittuani historioita niin monet aiemmat luulemani nimimerkit ovat sinua .

Et lopeta ja kerro itsestäsi ja tuntemuksistasi .

Voisit tietenkin kertoa oletko kauan ollut raittiina … tälläkertaa.

En voi sanoa pitäväni sinusta , olet mailmassani peräpukamaan verrattava kiusa.

Harmi että rupeat tuolla tavalla ilkeäksi, koska tarkoitukseni ei ollut haastaa riitaa. Konfrontaationi oli kyllä hieman kärkäs, pahoittelen, mutta nuo kirjoittamasi asiattomuudet kertovat jotain vain sinusta.
Miksi menneisyytesi AA:ssa on nuin arka paikka, kun sinulla kuitenkin on pakottava tarve mustamaalata AA:ta?

En muuten ollut eilen kapakassa. Olin kapakassa viimeksi 2 viikkoa sitten, kun olimme bändin kanssa keikalla. En myöskään ole riidellyt kenenkään kanssa viikkoihin, tai jopa kuukausiin.

Raittiina olen ollut 13.02.2011 lähtien, joskaan en minä ennen sitäkään kauhean usein dokaillut. Ainoastaan liikaa kerralla. :laughing:

Kiitos kohteliaisuudesta, vaariseni. :smiley: Ai niin hei, mutta sinultahan leikattiin ne pukamat joku aika sitten? Tulivat kai ahkerasta persettä penkkiin painamisesta… tirsk… : ))

Luin pitkästä aikaa plinkkiä ja Kanthoonalle erityiskiitos mojovasta tekstityylistä (kandeis kirjottaa jonkun sortin kirja) :laughing: nauroin juttuja ääneen ja siitä havahtuneena ymmärsin voivani erittäin hyvin. Olen OSITTAIN samaa mieltä siitä, että luja tahto ja sattuma se on mikä raitistaa (jos raitistaa) eli kuten sanottu potilas paranee hoidosta huolimatta. Ei ne kolesterolilääkkeetkään estä kuin yhden infarktin sataa kohden…Joten parempia lääkkeitä ja hoitoja saadaan varmaan alkoholismin saralla odottaa hamaan tulevaisuuteen… aina kannattaa kuitenkin yrittää jos OMA motivaatio on taatusti kohillaan!!! Raikasta lauantaita.

Tosi mojova.

Sattuma raitistaa ainoastaan siten että ihminen sattumalta kuolee tai joutuu sellaiseen onnettomuuteen jonka jälkeen ei voi enää dokata.

Muuten raitistuminen on aina erilaisten tietoisten toimenpiteiden tulos, eikä sattuma. Se vaihtelee, miten suuria ja vaivalloisia ne toimenpiteet kullakin ovat, ja millaista tukea kukin niihin tarvitsee.

Mitä sulle muuten kuuluu, Liz? :slight_smile:

.