Turhauttavaa

Kiitos kysymästä, kuuluu oikein hyvää :smiley: Pimeän aiheuttama ahistuskin jo laantuu ja elämä tuntuu kaikin puolin normaalilta. Ymmärtääkseni myös sinulla on homma hanskassa :smiley:

Kiva kuulla. :smiley: Ja juu, on homma hanskassa, eikä edes hanskat naulassa.

Kiitos Aallokolle ed. sivun lopun viestistä. Minua ei yleensäkään paljon satuta ‘herrasmiesten’ nettirääpimiset, kun olen joskus ollut taipuvainen antamaan takaisin tuplasti samalla mitalla.
Töppäyksiähän ne ovat, mutta menneisyytensä kanssa on opittava elämään, kuten tiedämme. Siihen on hyvä apuväline se 12 askelta.
“Myönsimme väärien tekojemme todellisen luonteen itsellemme, Jumalalle ja toiselle ihmiselle”

Kun tuntee saaneensa paljon anteeksi, on helppo antaa paljon anteeksi muille. Mutta päihderiippuvaisten psyyke on kuitenkin joskus kuivillakin sillä tavoin oikukas, että aika hyvä henkinen kurahaalari päällä on joskus kanssaan hiekkalaatikolla istuttava. :slight_smile:

Silti kauheen läheisiä ja rakkaita mulle ovat. Sekä alkkikset, mutta etenkin huumeidenkäyttäjät vaikkei itselläni ole kovin paljon huumekokemusta.

Ihan oikein Keto, älä tule provosoiduksi (mihin joskus itsekin sorruin :laughing: ) Elämässä ei juuri absoluuttisia totuuksia ole ja jokainen saa olla asioista omaa mieltään ja voihan siinäkin sivussa joskus vaikka raitistua. Lopullinen kuolleisuus on just kuitenkin se 100% oli sitte raitis tai ei. Niin pitää lisätä tuohon aiempaan kirjoitukseeni sattumasta ja lujasta tahdosta se ITSE yksin tai yhdessä tehty työ, ilman sitä ei nyt ainakaan voi raitistua silleen että vain heräisi joku aamu ja huomaisi että perskules mähän olen raitis-kävipä helposti. Toisekseen meitä on tällä palstalla niin erilaisia ja erilaiset juomatavat omaavia ettei mitään yhteismitallista voi edes antaa. Toinen on mielestään juoppo jos ottaa joka toinen viikko ja toinen vasta miettii olisikohan ongelmaa kun viikkoannokset pyörii siellä yli 50 :open_mouth: Revi siitä sitten. Joka tapauksessa on hyvä että on olemassa katkoja ja hoitolaitoksia niitä tarvitseville ja aina sieltäkin joku aina selviää, laitetaan sitä rahaa joka muuhunkin tuuttiin. Mutta myönnettäköön hyötysuhteen olevan kyllä helevetin alhainen ainakin pitkällä tähtäyksellä…se on harmi se mutta totuus.

Mielenkiintoista huomata, että kerrankin täältä plinkistä löytyy ihminen, jonka saan provosoitumaan. Ehkä olen saanut monen muunkin, joka on vain ollut niin kiltti, ettei ole kehdannut sanoa sitä.

Voisin kumota tuosta syöpäselostuksestasi jokaisen lauseen yksi kerrallaan, ei niin, että se olisi oikea tai väärä, vaan että et tiedä asiasta tarpeeksi ymmärtääksesi kokonaisuutta. Korjaan vain yhden lauseen esimerkiksi; Maksan alueen syöpä ei ole yhtä kuin maksasyöpä. Kumpaakaan ei voida parantaa pysyvästi, mutta edellisen suhteen elinaikaa voidaan pidentää huomattavasti. Hepatosellulaariseen karsinoomaan (joka on holistien syöpä) ei ole olemassa parantavaa hoitoa.Aina tietenkin on niitä yksittäisiä ihmisiä ennusteesta huolimatta, jotka selviää joko hoidoilla tai hoidosta huolimatta. Siinä mielessä loogista sen kanssa, mitä ajattelet päihdeongelmien hoidosta.

Jospa voitaisiin pysyä tässä päihdeongelmien hoidossa. Tähän keskusteluun en tosin enää halua osallistua, viisaammat jatkakoon.

Tuota mieltä on tosiaan jopa jotkut päihdehoidossa työskentelevätkin, mutta minä ja monet muut olemme hieman eri mieltä. :smiley:
Nimittäin; päihdeongelmien hoitamatta jättäminen vasta kalliiksi tuleekin! Tapaturmat, sairaudet, väkivalta, rikollisuus, syrjäytyneisyys, ylipäätään inhimillinen kärsimys, lasten kärsimykset jne. jne.

Pelkästään korjaava eli raitistava hoito ei ole tärkeää, vaan myös haittoja vähentävä hoito on tärkeää. Sitä aliarvostetaan suotta. Sellasenkin marginaalin kuin i.v.-huumeidenkäytön välityksellä leviävien HIV:in ja C-hepatiitin hoito maksavat tuhottomasti! :open_mouth: Nekin ovat myös oikea kansanterveydellinen uhka. (Puhumattkaan tietysti massiivisista alkoholihaiitoista yhteiskunnassa)

Puhtaiden neulojen jakamisella yms. haittoja vähentävällä työllä ja tehokkaalla valistuksella Suomi on kohonnut ainoaksi maaksi maailmassa, joka on saanut HIV-tilastot laskuun! Eläköön siis myös haittoja vähentävälle työlle. :bulb:

Hanski darling sulla on nyt taas karkaamassa vähän lapasesta jutut. :smiley:

Sitten kun sun jalat taas kestää twistata, niin hypätäänkös yhdessä vaikka 10. askel?

.

Näinhän Se on !

Ne jotka osaa tekee mitä vaan
Ne jotka ei alkaa opettamaan .

Tuo Juicen lanseeraama juttu toimii ja antaa ajattelemisen aihetta minulle.
Mietin tässä teidän tykityksen kohteeksi jouneena , et onpa hyvä kun aloitin tämän ketjun.

Teitäkun lukee huomaa sanomani menneen täysin hukaan.
Yrittäessäni syöpähoitoja käyttää esimerkkinä hoidoista jotka tehoaa , sain niskaani askel kerrallaan nimimerkiltä täys tyrmäyksen. En tiedä niistä asioista kuulemma mitään, Hän kyllä tietää ja osaa jopa kertoa senkin kuinka erillaisia ne maksan alueen syövät ovatkaan .
Tietämätön olenkin , mitä tulee eri syöpätyyppien vakavuusasteista sekä niiden erillaisista levinneisyys taipumuksista. Tiedän niistä sen minkä nyt voi lehtiä , teeveetä ja nettiä seuraamalla tietää .
Niiden pohjalta olen luonut käsityksen syöpiin liittyvistä tapahtumista kuin myös siitä miten vielä kakskytvuotta sitten varmana tappajana pidetty naisten rintasyövän hoito on kehittynyt. Askel kerrallaan kuitenkin nollasi käsitykseni vääräksi ja kertoi pystyvänsä kumoamaan kaiken kirjoittamani .

Yritän Vielä Parhaani :angry:
Asun pienellä paikkakunnalla .
Noin viiskymppisenä Miehenä omasta ikäluokastani ± 10 vuotta on otanta .
Alkoholiin on kuollut 20 syöpiin 3 . Syöpään sairastuneista en voikkaan tietää kaikkkia mutta kilpirauhasia tiedän kahdelta naiselta poistetun kasvainten takia. Elävät edelleen . Lisäksi kahden tiedän joutuneen poistamaan rintansa syöpähoidossa. Näillä tiedoilla etenen ja tukeudun tulevaisuudessa samoihin varmoihin tiedonlähteisiin. Lisäksi väitän vaik ei tarviskaan nykyisen lääketieteen kykenevän hoitamaan nykyisiä sairauksia parantaen hoitotuloksiaan jatkuvasti.

Mutta tämä Alkoholismi>/huume helvetti on hoitamaton juttu. Edelleen .
Se on turhauttavaa seurattavaa . Vaikka tarkoitus onkin hyvä , ei väärä tie vie perille.

Sillee se vaan >On … :sunglasses:

Ai niin :smiley:

En minä turhautunut koko elämään ole !
Siis vottöfak , koittakaas nyt analisoida omaa itteänne .
Minä kyllä kerron sen minkä katson olevan tarpeellista .

Ketostixikin vois alkuun vaikka hommata oman elämän analisointiensa kohteeksi .

t… Kanthoona :sunglasses:

En halua ‘analisoida’ yhtään, mutta tarkoitatko että nämä 20 ovat hakeneet kaikki hoitoa, eikä mikään ole tehonnut?

.

Cricket !
Oikein olit vajavaisesta kirjoituksestani luvun 20 tulkinnut.

Aallokko " Jotenkin sellaista ei ainakaan enää jaksa, että joku tulee kertomaan mitä minä olen kokenut ja miten se pitäisi tulkita. Siinä menee raja. Minä omistan minun kokemukseni ja minä olen sen paras tulkitsija."

Parempi olet tuomaan tuntojasi julki.
En minäkään jaksa analisointeja . Enkä halua amatööripuuhastelioiden riekkuvan elämäni ympärillä.
Jossain vaiheessa silmät aukeaa, viinan turmeleman herkän mielen aivopesseet saa taholtani nyt kuulla
mitä ajattelen vapauduttuani alkoholista ja uskomushoidon väittämistä.

Teistä Muutamat kuvittelee omistavansa palstan kaikki osiot ja voivansa mollata mennen tullen kaikis ketjuissa kaikkien mielipiteet. Ei ole kuin muutama nimimerkki jotka ahdasmielisyydellään estää vapaan ajatusvirran siirtymisen kansalaiselta toiselle.

Minä olen TURHAUTUNUT perustettomiin vailla mitään todellista näyttöä esitettyihin hoito väittämiin.
En ole TOIVOTON enkä muutenkaan koe olevani keskivertokansalaista huonommassa asemassa.
Olen kaikenkaikkiaan elämääni tyytyväinen .

Raittiudestani olen kiitollinen , en tiedä kelle tai mille . Mutta lähimenneisyyden tapahtumat on osoittanut raitistumiseni tapahtuneen jonkin muun seikan johdosta kuin kuvitteellisen hoito-ohjelman tuloksena.
Kävin myös AA:ssa mutta kävin muuallakin . Ja kas kummaa vain se AA jätti raiskatuksi tulleen tunteen sisimpääni . Mistä Se tunne johtuu on sitä mitä ei Ketostixin kaltaisten amatööripuuhastelioiden jokapaikan moniosaajien kannata enää analisoimalla PAHENTAA . Siis kehoitan Sinua kirjoittelemaan johonkin toiseen ketjuun pälättelyjäsi. Onnekseni en ajautunut 12 askeleen gangbangiin .

Aalloko on suuttunut minuun kun väitän alkoholistien raitistuvan joka tapauksessa hoidoista huolimatta.
Siinäkin menee käsitteet sekaisin . Se jotenkin vääntyy päissänne muotoon jossa Muka Haluaisin juoppopojat ojanpohjalle kellottelemaan vaille mitään . En minä sellaista ole tarkoittanut vaan pelko jostakin ajattaa teihin sellaista mielikuvaa ajatusmailmoistani.

Enhän minä ole kuin kertonut omia näkemyksiäni alkoholismin hoidoista .

Tuliko Tämä Nyt Seleväksi . … t… Kanthoona :sunglasses:

Joo mä kerron omasta elämästäni ja analysoin sitä oikein mielelläni, mutta kun sekin tuppaa joskus kovasti ärsyttämään palstan setämiehiä, niin mistäköhän tästä nyt uskaltas kirjottaa niin ettei kukaan repis peliverkkareitaan eikä good old Hannukaan keksis mitään mälkätettävää. :slight_smile:

Tänäänkin on raitis päivä ja lisäksi vapaapäivä. Ajattelin siivota kodin ja illalla mennä kuntosalille. Huomenna on duunia, samoin itsenäisyyspäivänä (100 % pyhäbonus, jippii). Ens viikonlobbuna on taas musisointia bändin kanssa. Joku päivä viikolla käyn myös NA- ja/tai AA-ryhmässä.

Tämmöstä tää, ihan kivaa tavallista elämää raittiina. Täällä satelee nyt vettä, välillä pilkahtaa aurinkokin. Kesä kuivaa minkä kastelee.

Raitista ad venttiä. :smiley:

Tää on totta. Tai oikeestaan niin että jos vaan opettaa niin se tekemisen taito unohtuu vaikka ois sen joskus osannut.

Siksi päihdetyön opettajatkin on hyvä pistää joskus kentälle hommiin, edes työharjotteluun. Ettei totuus, todellisuus eli kontakti kentälle, unohtuisi. Yksikin tuttu maikka vietti kesällä kuukauden Tervalammella. Tehokkaampiakin oppimisen paikkoja olisi, mutta tyhjää parempi tuokin.

Huomaatko nyt kuinka täynnä vihaa olet?

By the way, amatööri olen lähinnä musiikissa ja urheilussa, koska olen niissä itseoppinut enkä ansaitse niillä koko elantoani. Puuhasteluksi niitä voi kyllä kutsua. Ammattiasiat ei puolestaan edes tälle vertaistukifoorumille kuulu, ja minun voi arvella olevan vaikkapa Alepan kassa, okei? :sunglasses:
Emme me AA:ssa tai NA:ssakaan ammattititteleillä esittäydy, vaan titteliksi riittää alkoholisti tai addikti.

:open_mouth: :unamused: :open_mouth:
Oleko sinä Ketostix jonkin kaltainen terapeutti. Vastenmieleistä diaknosointia ja toisten kiusaamista.

As I said, ammatit ei erityisesti kuulu tälle foorumille. Olen raitistunut entinen päihdeongelmainen, ja se riittää. Muuten voin olla vaikkapa lakasukoneen kuljettaja. :sunglasses:

Mutta mitäs sinulle, Saimi ystäväseni, kuuluu? Olet kirjoittanut koko palstalle vain 5 lyhyttä viestiä, joissa et juurikaan kerro millaista oma raittiutesi on tai miten sinulle menee. Sensijaan huomaat terävästi vikoja muissa.

Minun tunteeni on ihan minun omia vikoja, ei toisten. Tunteet voi olla paremminkin itsesuojeluvaistoa, pysyäkseen erossa sairaista ihmisistä.