Tuota on pakko kommentoida. Höpönlöpöä. Syövän hoito perustuu todennäköisyyslaskelmiin ja on täynnä epävarmuutta ja sen sietämistä. Yhden ihmisen kohdalla paramisprosentti on nolla tai sata, mitään välimuotoja ei ole olemassa. Levinneeseen syöpään (kiinteät kasvaimet) kuollaan ennemmin tai myöhemmin ja hoidoilla saadaan pidennettyä ns oireetonta elinaikaa. Lopullisesti elinaika pitenee ehkä parhaimmillaan 6 kk, mutta kyllähän se saadaan näyttämään hienolta, kun puhutaan kuolleisuuden alenemasta. Samoin se on muidenkin sairauksien kanssa, lääketieteelliset tutkimukset on suurimmaksi osaksi potaskaa ja enimmäkseen julkaistaan vain positiiviset tulokset.
Alkoholismiin kuollaan 100%:sti hoitamattomana. Tietenkin kuolleisuusprosentti elämässä muutenkin on sata, muta todennäköisesti ilman noin kituuttavaa kärsimystä itselle ja muille.
Asiaan.
Näin on. Olen raitistunut AA:n avulla, ilman teorioita (niitä riitti juoma-aikaan), menemällä sisään ilman mitään selityksiä. Ainoa haluni oli päästä eroon siitä helvetin litkusta, joka tuhosi elämäni. Ei siintänyt silmissä koko elämän pituinen raittius enää, en edes uskonut toipuvani. En ajatellut lapsiani, en miestäni, en työtäni. Ajattelin vain, että en pärjää enää, olen hävinnyt totaalisesti. Ilman AA:ta joisin edelleen. En tiedä miksi ja miten lopulta raitistuin, kävin vain ryhmissä. Riittää kun olen tänään raitis, hotellihuoneessa kahden metrin päässä minibaarista.
Se siitä ja piste.
Hyysikkä juttuihin kans liittyen. Kävin tosi kauan sitten eräässä ränsistyneessä kuppilassa miesten wc:ssä ja luin siinä kustessä yhtä kylttiä joka oli sijoitettu silmien korkeudelle. Siinä luki että, jokainen osaa kusta lattialle, pistä paremmaksi ja paskanna kattoon . En ollut siinä vaiheessa tarpeeksi kännissä, joten jäi yrittämättä, mutta kyllä siinä varmaan muutama tippa lattialle lorisi.
Ehkä ihan hyvä Kerkesin lukaista, eikä nyt kovin rakentavaan sävyyn ollut laadittu.
Sikäli jokaisen pitää mielestäni saada mielipiteensä ilmaista eikä siihen ole kenelläkään nokan koputtamista. Mutta keskustelemaan ja perustelemaankin pitää sitten mielellään alentua. Plus jostain syystä täällä ihan helvetin moni asia esitetään aivan käsittämättömän mustavalkoisena ja poterot kaivetaan välittömästi niin syviksi ,ettei edes hiustupsua näy maan pinnalle. Mahtaa olla joku juoppojen ominaispiirre tämä ehdottomuus?
Ei, vaan minä uskon nimenomaan siihen mitä oikeassa elämässä omin silmin näen, kuulen ja niihin ihmisiin joita oikeassa elämässä tapaan. Ja siihen mitä itse teen. :
En usko niinkään paljon kenenkään anonyymin kyynikon internetissä remuamiseen ja julistamiseen, oli tämän julistajan sielun palo miten ilmeinen hyvänsä.
Vanha ja nuori on niin suhteellisia käsitteitä. Sinä olet isä-vainaani ikäinen, Hannu. Ei hänkään vanha varsinaisesti olisi jos eläisi. Työ-iässä vielä.
Vanha nainen hunningolla on hyvä biisi, kuuntele se. Ja Erin on on hyvä mimmi.
Viisaus ja hyvyys ei ole toisten yläpuolella olemista, vaan samalla tasolla. Joskus se vaatii jopa alemmas laskeutumista jos lähimmäinen on alhaalla ojassa, pelkäämättä käsien ja vaatteiden likaantumista
En tiedä miten pitkä sinä olet. Minä olen 172 cm. Olenko kaikkien yläpuolella, edes korkokengät jalassa? (joita en yleensä käytä)
Katkeruus ja kateus saavat tuntemaan itsensä matalammaksi, kaltoin kohdelluksi vaikkei olisikaan.
Mistä voikaan johtua luulosi kaikkien yrittävän olla yläpuolellasi?
Jokainen kirjoittaa sillä tavalla kuin sydämessä tuntuu. Kakkapissahuumorillakin on varmaan aikansa.
Tarve pahoittaa toisten mieli voi kertoa kivusta omassa itsessä, olla oire taistelusta jota ihminen käy itsensä kanssa.
Kanttoona puhuu päihdehoidosta “repaleisten ukkojen ja akkojen hoitamisena.”
Nuorimmat päihdeasiakkaat esim. huumevierotuksessa ovat 18 -vuotitaita. Nuorisopoliklinikoilla on vielä nuorempia päihdeasiakkaita. He voisivat olla ikänsä puolesta Kanttoonan lapsenlapsia.
Päihdeasiakkaisiin kuuluu raskaana olevia nuoria äitejä, joitten vauvat syntyvät vierotusoireisina.
Näidenkin auttaminen lie Kanttoonan mielestä turhaa “voltinheittohoitoa”.
Jokainen tosiaan kirjoittaa sillä tavalla kuin sydämessä tuntuu. Minulla on nyt sydämessä tämmönen blues, vaikka itselläni asiat hyvin onkin ja olen onnellinen.
Tähän pari liitettyä hirttosolmukka kuvaa ja kuolkaa kehotusta, niin tämähän on kuin erään RedCatin legendaarisia aina oikiassa olevia peräänanatamattomia jankkaamisjuttuja
Ei ole. Riidanhaastaminen ei kannata, Prossa. Tämä on vertaistukifoorumi.
Minä tiedän omat syntini, ja olen menneisyyteni kanssa sinut. Se on myös raittiuden ja toipumisen edellytys.
Mielestäni sinun heittosi “sairaista” oli asiaton, kuten eräät Pentinkin kirjoitukset olivat. Eivät kaikki, ja olemme hänen kanssaan hyvissä väleissä (vai mitä Pena? : )
Olen itsekin kirjoittanut asiattomasti useinkin, mutta pyrin parantamaan tapojani ja tunnustamaan virheeni. Siihen kehottaa se sinun ja Kanttoonan syvästi halveksuma 12 askeleen ohjelmakin.
Ketostixin luetun ymmäryksessä on vikaa … tai sitte tahallasi vääristelet kirjoituksiani
Yhteiskunta , huomattuaan tuhansien kokemuksien kautta kaikki päihderiippuvaisten hoiddot turhiksi ei enää satsaa turhiin hoitoihin vaan ainoastaan minimi määrärahoilla siivoaa enimmät repaleiset ukot ja akat pois rumentamasta kaupunkiemme yleisilmettä. Ymmärsitkö nyt mitä tarkoitin. ( ps Selkouutisilla pysyt kärryillä. )
Askel kerrallaan myös on hukassa ajattelemattomuuksineen syöpähoidoista.
Miten voit noin tyhmiä kirjoitella ( "Tuota on pakko kommentoida. Höpönlöpöä. Syövän hoito perustuu todennäköisyyslaskelmiin ja on täynnä epävarmuutta ja sen sietämistä. “” )…
Ota ny kynttilät korvista Verratessani alkoholismin hoitamattomuutta syöpähoitoihin menin kannaltasi liian monimutkaiselle alueelle Näemmä . Unohda ja heitä Voltti niin helepottaa :mrgreen:
Ketostixille vielä !
Ei se mailman totuus ole siinä hoitolaitoksessa missä työskentelet . Se on pieni osa mailmaa .
Siinä hoitolaitoksessa käy porukkaa ja aluksi tuntuu kuin koko kaupunki siellä ramppaisi mut ajan kans huomaat muutaman saman tyypin kulkevan eri hoitolaitosten väliä. Viikatemies ottaa osansa mut uutta tulee sen minkä kaupunki sallii. Laskeppa kurillas montako eri ihmistä käy raittiina sielä. Montako yksilöä tapaat !
Kuinka monta ihanaa toipunutta kuuluu sinun lähipiirisi.
Tämä liittyy realismin kaipuuseeni. ps… ole rehellinen luvuissa .
Päihdeasiakkaisiin kuuluu raskaana olevia nuoria äitejä, joitten vauvat syntyvät vierotusoireisina !
Ketostixi ! Mitä sinulle sanoin .Yritä ymmärtää myös tässä valossa.
Yhteiskunta on minimoinnut myös näiden raskaana olevien päihdeäitien hoitamisen .
Vaikka päihteillä tuhotaan vielä kohdussa olevan lapsen tulevaisuutta.
Kukkahattutädit on sitä mieltä et äidin pitää saada vetää lärvit , vaikka lapsi vahingoittuukin.
Lapsella ei ole mitään turvaa äidin juodessa. Mut ans olla jos käyt syntynyttä lasta tukkaan kiini tai erehdyt läpsäsemään. Onpa silloin koko yhteiskunta huostaanottoineen valmiina .
Tässäkin tapauksessa tieto hoitojen turhuudesta vie lapsen oikeudet mennen tullen.
En ole AA.sta kelpuuttanut yhttään naista mukaani. En halua että tulisin ryhmässä arvosteltavaksi suhteen loppumisen jälkeen, ja on kuitenkin vaikea hyväksyä nainen rinnalle, joka on AA.ssa jollekin ripittäytynyt…Hä’nen menneisyyden tietää ryhmässä kaikki…Kokemusta on.
Olen kait niin heikko itsetunnoltani???
Ei sentään ole. Kyllä ne on huomattavasti raavaampia ja ahneempia olentoja jotka tuota mieltä on, ja yleensä niillä on munat. Eikä kyseessä ole mitkään kukkahattusedät.
Ainoa kukkahattu muuten joka mulle tulee mieleen, on sellanen pekka puupää-mallinen päivänkakkara-hattu. Voisi olla aika lystikäs Kanttoonankin päälaella, eikö?
Tuo on kyllä ihan totta. Samoja tyyppejä kulkee hoitopaikasta toiseen ja palaa sitten takas lähtöpisteeseen, kadun kautta. Mutta aina sillon tällön joku saa raittiudesta kiinni, ja kyllä niihinkin törmää ihan säännöllisesti.
Se on aina tosi mukavaa. Jos kävisin säännöllisesti esim. NA:ssa, niitä toipuneita tapaisi vielä paljon enemmän.
Pelkästään koulukavereihin kuuluu sellaisia viitisen henkilöä, ja se on aika iso prosentti pienissä ryhmissä. Työkavereihin kuuluu kolme, mikä on myös aika paljon yhdessä työpaikassa.
Muita päihdeongelmasta toipuneita kavereita ja tuttuja on varmaan kymmeniä. Jossain Facebookissa satoja, mutta ehkä nettikavereita ei nyt lasketa lähipiiriin?
Ihan parhaimpiin ja rakkaimpiin läheisiin ei tosin kuulu yhtään, koska heihin ei kuulu yhtään päihdeongelman kokenuttakaan. Kohtuukäyttäjiä, satunnaisjuojia ja streittareita (raittiita ilman päihdeongelma-taustaa) kaikki tyynni.