Tupakanpolton lopettajil topikki!

Eiks toi zyban ole jo vanhempi lääke? Mul sano shrinkki, et se oli alkujaan masennuslääke! Ei auttanu siihen, mut sivuvaikutuksena huomattiin, et moni lopetti tupakinpolton. Ja siit on kauan ku tota kysyin, se oli uus lääke sillon. Syy kieltoon oli -ehkä jo sanoinki- et kun kaikkia sivuvaikutuksia ei sillon tunnettu, et jos on ollu kouristuksia (ilman päihteitä mul), ei kirjoteta. Mut hyvin menee näinki! :slight_smile:

Niin no onhan nikotiiniski haittansa. Haurastuttaa suonten seinämiä, jolloin tukoksia tulee helpommin. Tosin mul tk-lekuri sano, et kaikki arvot ovat “erinomaisia” ja riittää, et käy kerran kahdes vuodes kontrolleis. En mä tosiaankaan halua enää vuosikausia käyttää purkkaa, menee siihen rahuskaakin. Mut nyt akuutisti se on mul hyvä. Vähän liian hyvän makusta vaan… :wink:

jee kolmas viikko tuli nyt täyteen ilman röökiä…
en vaan yhtään tiedä miks lopetin taas onhan se epäterveellistä mut…
no tietysti lätkän seassa menee jonnin verran röökin puruja…
ja nikotiini purkal nuuskal oon tosi helposti pärjänny…
yllättävän helppoa olla ilman mut ruuan jälkee ja tällei illal ko makaa sängys ja vaik piirtää
niin kyl sitä röökiä alkaa tekee mieli… no sit voi aina polttaa kukka savut :laughing:
eka joka toka viikko oli vaikeit mut nyt alkaa jo helpottaa…
ja toi ärsyttää ko toi nikotiini purkka on niin kallista… ei meinaa nää opiskelijan tulot riittää tohon…

Poltan pari askia päivässä,jos toi ihmisen nautinto,niin itse poltan hautaan asti!

Tupakkalakkoni on sujunut muuten hyvin, mut kun yhtenä päivänä jonkin verran dokailin ja toinen poltti, nii mäki poltin. Kunniakseni on sanottava, et hain kyl oman askin… Et päätös ja vastuu oli mun. Mut en jatkanu krapulapäivänä, enkä sen jälkeen, siis tänään…

^ mie käyn vähän hitaalla, mutta tää tarkoittaa: Kunniakseni on sanottava, et hain kyl oman askin…?

hitto toi lakipykälä, että ei saa myydä enään pikkuaskeja, niin on ainakin minun kohdalla lisännyt tupakointia, vaikka sillä asetuksella varmaan pyrittiin päinvastaiseen. nyt kun lähtee oluelle, niin on ostettava iso aski ja siitä jää yli seuraavalle päivälle, eikä niitä osaa olla sit polttamatta. miehen heikkoutta, mutta en oikein ymmärrä, et kuinka toi zippiaskien poistaminen muka vähentäisi tupakointia. vähän sama, kuin että sipsipussien koko tuplattaisiin, ettei jengi lihoa niin paljoa? siellä on taas joku valopää päässyt säätämään hieman lakeja.

opettajatv.yle.fi/artikkeli?id=1287

Eiköhön niiden poistolla ole yritetty vähentää/vaikeuttaa penskojen tupakointia joiden keskuudessa pikku-askien ostaminen on huomattavasti yleisempää kun aikuisväestön…muuten sipsipussit oli pienempiä joskus 20v sitten, nythän ne on järjestäen 250g “jättipusseja”…

Se oli vain mutua ei faktaa…henk.ko en vaan ole nähnyt pikku-askeja kellään tutullani (aikuisia)… tietääkö nämä nykyajan nuoret muka mikä on sätkä?

Edit. ainiin olemme suomessa… :laughing: tommonen sattui vaan tossa eteen kun just mulkasin—>Irlanti on kieltänyt pienet, 10 savukkeen tupakka-askit hillitäkseen nuorten tupakointia.
Irlannin yleisradioyhtiön mukaan torstain vastaisena yönä voimaan tullut kielto perustuu siihen, että kaksi kolmasosaa polttavista nuorista ostaa nimenomaan pikkuaskeja

Vastaus aiemmin esitettyyn kysymykseen, miks “kunniaksi” mul, et ostin oman askin. No, se ekana, et poltin omia, en toisen, maksan ite. Sit se, et en siirrä vastuuta polttamisestani toisel, ja kuiteski polta yhtä lail ku toinenki. Mut se oli se retkahdus, hei kamoon.

mä poltin viikon lopun aikana kaks röökiä… :frowning:
vituttaa… ja poltin sitä edellisenä vkl yhen röökin
silloin ois tullu kuukaus täytee ilmen röökiä…
mut ei noil retkhaduksille mitään mahda…

Mulla tuli just puoli vuotta täyteen lopettamisesta. Olen ehkä vähän ylpeä jopa. ^^

Nyt ois hyvät vinkit kalliit. Tilanne olisi siis täysin unelma tupakoinni lopettamiseen (nielurisat poistettu eilen), tuskin kurkku tykkäisi jos polttaa. Vahvin nikotiinilaastari kiinni, mutta himot tupakkaan on aivan älyttömät. Lenkkeily ja muu stressin purkaminen on käytännössä pois laskuista, kun on kielto tehdä mitään rasittavaa. Kävin mä muutaman kilometirn kävelyllä. Pahinta tässä on se, että panacodei on pakko syödä tähän kipuun ja xanoreita ahdistukseen ja molemmat ainakin itsellä lisäävät röökinhimoa.

Eli miten saunalaiset, pelaatteko pelikonsolilla, luette, mietiskelette, kirjottelette päiväkirjaa (alotin bloginkin juuri äsken…). 10 vuotta mennyt, ja haluaisin hyvän kuntoni takaisin, siitä olisi todella suuri hyöty työssäni johon valmistun vuoden päästä.

Ja tsemppiä kaikille, ketkä on lopettamassa / lakossa / millä sitä nyt kutsutaankin.

Tupakkatuotteet olen hävittänyt, avovaimo polttaa, mutta kun ei ole edes parveketta niin eipä hänen ulkona juoksunsa kovasti haittaa.

Syömällä 1mg champix tabletin aamuin illoin…muita “poppakonsteja” ei tarvita…

a) ei ole rahaa (vaikka röökiin kummasti aina löyty rahaa)
b) faija haukku koko lääkkeen ja oli aika huonona ku söi tota - luotan faijaani
c) tämä on kysymys: mä syön muutenkin mirtazapinia, onko näillä jotain yhteisreaktioita? vois kuvitella.

a) niinpä, halvempaa se on kun tupakka…aski/pv. vauhdilla.
b) toisilla tulee koviakin sivuvaikutuksia, mulla ei mitään ja tupakointi loppui kun itsestään, todella helposti.
c) ei lue paketissa muuta kun keskustele lääkärisi kanssa muiden lääkkeiden yhteiskäytöstä, joten en tiedä.

Nyt kolmatta päivää savuttomana, jos retkahtaa täytyy harkita tuota champixia. Sivuvaikutukset toivottavasti yksilöllisiä ja olisin poikkeus. Mun omalääkäri on sen verran ulalla, etten oo oikein pystyny pariin vuoteen siihen luottaan. Sen idea oli määrätä mulle rivareita tupakoinni lopettamiseen aikoinaan, vaikka itse kerroin, että mulla on ollut päihdeongelmia.

Yllättävän hyvin tää nyt on mennyt. Nikotiinikorvauksesta en oikein tiedä onko hyötyä. Mutsi sponsoroi laastarit, koska en niitä imeskelytablettei pysty täl hetkel syömään. Ei näist tunnu olevan oikeen vaikutusta, pillerit toimi paremmi ku raikasti suun ja oli jotain mitä mässätä. Tosin emmä oo kamalan hermona ollu, että siit kai sen huomaa, että laastarikin toimii…

Tsemiä kaikille röökiongelmansa kanssa painivivlle, vaikka taitaakin olla pienin ongelma suurelle osalle täällä.

Sori, ei ole missään tapaukses nauraa sun tilanteel, mut musta toi “olipahan jotain mitä mässätä” oli loistava ja luulenpa, et ymmärrän. Mul niksupurkka, ja kun ne apteekis taas mul jurnutti, ett aiheuttaahan tämäkin riippuvuutta ja kyllä tästäkin on tarkoitus eroon päästä ja pälä pälä, nii ärsytti. Hyvähän se niil pitäs olla, hei. Ei mua ny harmita nikotiiniriippuvuus, jos se ei ole haitallista, vaan rahanmeno, mut mieluummin siihen ku röökiin. Joku väitti, et nikotiini haurastuttaa suonten seinämiä, jolloin tukoksia tulis helpommin. Mut siihen vaikuttaa moni muuki asia… Mä niiin pidän tän mausta! Ja saan makeannälkääki hillittyä. Mut sul se ei ny varmaankaan käy. Välil on tullu retkahduksia, kun toinen polttaa vieres, mut, noh, ehkä 85 rosenttisesti onnannu. Ja mä pystyn, tähän, -kele. Olen päättäny!

Mul tuli ihan älytön ajatus. Picture this: joku tarjoaa Pöllöpääl ilmatteeks liuskan diapameja ja noh, ehkä 24 kpl paketin niksupurkkaa. Mul eijo kumpaakaan, eikä yhtään rahaa. Mun ihan oikeesti täytyis m i e t t i ä. Jösses.

Ton mirtazapiinin ja Champixin mahdolliset yhteisvaikukset kandee tarkistaa. Voipi saada jopa apteekist tiedon, ja lekurilt tietenkin. [O.T. Champix on muuten Asterixien piilohahmo. Se on kätketty yhteen majaan, jottei lapsukaiset saa huonoja vaikutteita. Vaik Akvavitix=Elämän juoma (tms.) = viina. Tästä on vaiettu! Tierättekste muute kuka o Imperatrix…?]

Hattua -tai lippistä lähinnä, pääsi silinterilätsä katoamaan-nostan kaikil, jotka ilman mitään lääkkei ja korvauksia pystyneet lopettaan. Ei sil, et niitten käyttö huono olis. Mul kun se tupakanpoltto on ihan ketjus polttamista, menee kunto aivan paskaks (kun synnynnäinen matalahko anemia, happi ei meinaa kulkee), ja onhan siel ne sairaudet odottamas, ja mä ny vaan mieluummin elän pidemmän, ku lyhyemmän elämän, kun täsä jo ollaan jo yli nelikymppisiäki, himputti. Minä ja Pöllöpää. Et silleen.