Tupakanpolton lopettajil topikki!

Sain inspiksen omasta röökaamisesta, jota i n h o a n, ja nimim.M.C.O.T:n lakosta, et v o i s i k o tällasesta topikista olla hyötyä/apua lopettajil? Mä poltin eilen 2 tupakkaa, ja sit ostin niksupurkkaa. Olen “siinä iäs”, et tuntuis, et it’s now or never. Ja mul se on ahdistunutta ketjupolttamista, alkanu vuonna yks ja kaks. Määrät voi nousta kamaliksi (joskus kolmatta askia päiväs). Joskus alotin keuhkosyöpäjärjestön irti tupakasta-kurssia, mut siel kiellettiin käyttämästä nikotiinikorvausta! Keskeytin kurssin. No, onhan nikotiinilki haittoja. Tupakoimattomana tulee nopeita fyysisiä etuja:häkä poistuu aika nopsaan elimistöstä, hajun saa pestyä ittestä ja kuteista, kämpän tuuletettua. Mun suku on täynnä sydänsairaita, viiskymppisil sydänkohtauksia, vaik e i v ä t ole eläissään tupakoineet! Mä inhoan tätä riippuvuutta, kun en mä saa sit mitään hyvää. Mä meen siit tosi paskaan kuntoon, kun on anemiaki, eikä happi kulje. Tosin tupakointi yleensä parantaa sitä, mut lekuri sano, et tupakka e i ole mikään anemian hoitokeino, rauta on. Häkä nimittäin aikaansaa sen, et elimistö alkaa tuottaa enemmän veren punasoluja… Liikuntaharrastus jää, kun tupakoin. Mä otan mieluummin sen 100 mg risolidia/d kuin tupakoin, koska se e i ole vaarallista, ja kun e n ole sietämättömän ahdistunut, ei tee yhtä paljon mieli röökiä. Tänään eijo edes niksipurkkaa, mut s o? Illemmal saan. A l u k s i käytän sitä taas. J o s tääl on ketään, jolle tää topic vois olla hyödyksi, kirjotelkaa. Mä haluan kertakaikkiaan täst eroon. Viel ei ole muit oireita, kuin yskä ja huono kunto, mut jos jatkan tupakkasairaudet tulee varmasti ku kuppa kuuttomana yönä. Rahansäästöäkin voi jonkin verran tulla, tosin maksaa se purkkakin. Mut näin aluks. Niksipurkka ja annokses pysyminen lääkkees tavoitteita. Siis jos tästä hyötyä kelleen, kirjotelkaa, jos ei kiinnosta, pliis elekää tulko lyttään tms.

Mä lopetin reilu 5vkoa sitten. Pe tulee 6vkoa ja nyt oon melkein 2vkoa ollu ilman laastaria. Must nuo niksa-korvaukset on kyl enemmän ku tarpeellisia et tavasta pääsee eroon. Ellei sit ole ihminen joka tahdonvoimal voi lopettaa mitä vain, tiedän sellasiakin. Myös mä LOPETIN en lakkoile. Välil tekee miel röökiä, mut en polta… Töis käyn hakemassa passiivista savua joskus jos oikein tekee miel…

Mut jommassakummassa näistä korvaus-tuotteiden sivustoista on sellainen kalenteri. Tässä ll-loppuisessa. Siinä voi rekata et koska lopettan, mil valmisteel ja sit pitää päikkyä ja se laskee et paljo oot säästän massia (laita käyttämäsi korvaus-muodon siihen), kuinka monta tuntia oot ollu ilman ja kaikkea muuta kivaa. Siäl on muita lopettajia jne. En voi laittaa tähän linkkiä, koska se on kaupallinen, mut ku ei ole ku kaks korvausvalmiste-firmaa ni suosittelen käyttämään haku-konetta. Mun siskon lopettamiseen se oli paras väline ja nyt lopetti vikat laastarit vaik alotti lopettamisen ennen mua, ni se vieläkin sanoo et monta röökiä on jäänyt polttamatta lopettamisen jälkeen ja kuin paljon rahaa hän on säästänyt…

Must paras keino on keksiä jotain muuta tekemistä. Mä otin aluks tilalle purkan, sit alko tulemaa liikaa vatsa-oireita ja jätin purkan. Ihan ekana mul oli röökipurkkaa mut sit normia. Mulle siitä, et henki ei haise tuli sellanen “korvaava asia”. Sitäpaitsi on se mukavampi tiskata ku saa jotain palkkioks, jotain muuta ku röökiä. Aika nopeasti pääsee eroon kyl tavastakin, tosin vieläkin oon välillä lähös röökille kunnes muistan etten enää poltakaan. :unamused: Välillä ku yskii ja lähtee limaa ni miettii vaa et mis kunnos keuhkot on ku sellast terva-limaa tulee yskittyä et toivon et tuo piirre vähenee ajan myötä; mielummin ennen sitä 15 vuotta… :unamused:

Tsemppiä kaikille lopettajille, muistakaa et eka viikko on pahin retkahtaa ihan itsekseenkin seuraavat 3vkoa siitä jos ajattelee vaik kaveriporukas kokeilla. Sit ku on sen kk:den ollut ilman ja jos on päättänyt lopettaa ni mieliteot ei ole kuitenkaan ihan samaa luokkaa ku heillä, ketkä on vasta pari pv olleet ilman… :slight_smile: Sitä kun tietää mihin se yks kokeilu sit johtaa… :confused:

no itse olen muutaman kerran yrittänyt lopettaa ekan kerran lopetin ko olin joku 4 vuotta polttanu ja sairastuin sydän lihas tulehdukseen… ja lopetin ilman purkkaa ja oli jonku 2kk polttamatta… no sit aloin röökaan taas ja meni joku vuosi kun tuli uus sydänlihastulehdus… sit lopetin taas mut aloin käyttää nikotiini purkkaa ja nuuskaa… nuuska auttoi tosi paljo… mut taas sit retkahsin vuoden lakon jälkeen ja poltin jonku kuukaude ja tuli tosi paska olo ko olin ollut vuoden ilman tupakkaa ja sit olin alkanu polttaa. mut nyt tulee taas kolme viikko täyteen ilman tupakkaa tai no on tupakaaa mennyt jonnin verran nudin ja lätkän seassa… mut nikotiini purkkaa on kyl menny ja se auttaa mut mul se alkaa jonku verran närästää niin nuuska on kans ihan hyvä ja sitä käytän aika paljo tai en nyt paljon ehkä yhden kiekon viikossa esim ruuan jälkeen… en tiedä jotenki toi nuuska auttaa viemään tuon tupakoimis tavan paremmin pois kuin nikotiini purkka… mut nuuskaminen on laitonta eli en saa suositella sitä teille :smiley:

niin ja tupakasta viel sen verran oma mielipiteeni aineesta on semmoonen: et mitään se ei anna mut paljo se vie.
tai no onhan hermo savut ihan kiva polttaa kun vituttaa kovasti… :smiley:

Kiitos vastauksista. Mä inhoan tupakanpoltos aivan kaikkea, ja vaik aamul poltin 2, nii se riittää. Koskapa olen todella riippuvainen ja j o i s s a i n asiois avuton -en toki kaikes-, on ikään kuin tarve turvautua johki, taidan ostan sen niksipurkan. Rahaa mul ei sil säästy, mut kunnon kohetes voin varovasti alkaen taas treenailla, ja se ny on mul hyvä. Ku kaik on niin kokonaisvaltaista, ei puhettakaan “hermosauhuista”, vaan ketjupolttamisesta. Mut noin psyykkisel puolel siirrän riippuvuuteni purkkaan, mautki jotku hyviä. Päätän, et tää on ny täs. Sit alotan taas naposteleen rusinoit ja pähkinöita tms. Ei paino-ongelmaa, joten saatan pitää karkkipäivänkin :smiley: . Mä u s k o n, et mä onnistun, ja haluan sitä. Todella paljon. Mä haluisin myös ostaa kevääl lenkkitossut ja käydä vaik kerran/vko mielen virkistykseksi juoksemas. Sellasest ei m u l tule mitään, jos veri täynnä häkää. ON se mahdollista! Ja täs ny moni kerto selvinneensä ilman niksipurkkaaki tms, mikä o n kunnioitettavaa. :smiley:

Ne nikotiinikorvaustuotteet on täyttä paskaa placeboa. Ei hyödytä yhtään mitään :laughing: vedin niit nicorettei ni oli olo vaan entistä paskempi ni jatkoin röökausta. Pitäis seinään kyl lopettaa jos lopettaa.

Mä ny käytän nikotiinipurkkaa, sil ennenki ollu suuri apu. Uskon mieleen j a ruumiseen. Jos mä siirrän riippuvuuteni vähemmän haitalliseen, aluks, ei huono. Kun, se jahmettyny, ahistunu ketjupolttaminen on jonkin sortin sijaistoimintaa, siis m u l l e… Mul eijo kyse “vain” nikotiiniriippuvuudesta, vaan koko elämästä, ettei se tuhoudu tälla. Mitä siitä sillon saa, e i mitään. Hyvä, jos siin Toises purkas on jokin seurantataulokko! Jotkut pystyy “vaan” lopettaan mä en. Tai Mark Twainin sanoin, "ei ole konsti eikä mikään lopettaa tupakanpolttoa, olenhan tehnyt sen jo tuhansia kertoja’'. Lannistaako? EI. Mul o n motivaatiota! Ja aamusten 2 röökin lisäks ei yhtään :smiley: ! Mä otan täski asias päivän kerrallaan… :slight_smile:

Jep…Hain kuurin ja 10:s champix päivä jäi tupakka pois ja suuria vaikeuksia ei ole ollut, aamukahvin jälkeen tietty tekee himppa mieli, mut sen nyt kestää… mun rööki tausta on 20 vuotta 1.5 askia/pv. ja en kyllä olis ikinä uskonut, että joku voi noin hyvin auttaa kun tuo champix…nikkis purkat/laastarit ym. vastaavat ei mulle auta juuri mitään… vähän reilu 300e/3kk kuuri, joten huomattavasti halvempaa kun röökaaminen kaupan tupakoilla ja 1.5askia/pv.

Pentele sentäs. Olin kamul yötä, ja se on näitä ihmisiä “et jos mul on röökii tai safkaa” ne on sinunkin… Eli ihan vaan vanhasta tottumuksesta heti herättyäni sytytin tupakan, kunnes m u i s t i n. Poltin puolikkaan, kunnes havahduin, ja sit sammutin. Voitto se on kuulkaa pienikin voitto! :smiley:

Lisäys. Mä olen joskus aikoinaan pyytäny lekurilta noita tupakanlopettamislääkkeitä. Silloin vastaus oli “ei!”. EI siitä syystä, et lääkeongelma, vaan kahdesta syystä. 1. lekuri kysyi onko koskaan ollut kouristeluja (ja niitä on ollut ennen kuin mitään pillerinpalleroa ollut käytös, ennen kuin olin bentsoista kuullutkaan. Joskus tutkittiin, ja tulos oli, että aivonikin ovat ärtyneet l.“irritaatiota”, mutta epilepsiadiagnoosia ei tehty). 2. Väitettiin, että voivat aiheuttaa masennusta. Eli purkka mul hyvä, kun aina pitää olla jotai suussa. KIITOS ei mitään homemade psykoanalyysejä tästä. :wink:

Ite taas suosittelisin nicorettea tai vastaavia nikotiini tuotteita mielummin lopettamiseen ku joitain
“masennus lääkkeitä”. Vaikka, en oo mikää sanomaan etteikö niistä vois olla hyötyä mut kuulostaa aikas
arvelluttavalta syödä sitte jotain vaikka zybania tai muuta mikä vaikuttaa masennuslääkkeiden tavoin.

No, ehkä asia olis toinen, jos on ihminen joka on polttanu koko ikänsä, useampia kymmeniä vuosia.
Silloin varmasti kaikki apu on tarpeen. Nikotiini koukku on voimakas, jopa pahempi kun yksistään kanna-
biksella. ( ai että on hauska verrata aina riippuvuuksia toisiinsa ) :blush:

Mut pointti lienee se, et vaikka söis mitä lääkkeitä tai käyttäis nikotiini korvaus tuotteita, se lopullinen
lopettamisen päätös tulee itseltään, ei lääkkeistä.

T: 3kk ilman syöpäkäärylettä

EDIT. korjaan, reilut 2kk olen ollu ilman kääryleitä

^Oon kyl Palikka samaa mieltä… Perustelen väitteeni niin, et mun sisko on pariinkin kertaan käyttäny ihan lääke-valmisteita lopettamiseen. Ei ole auttanut yhtään et olis pysyny pidempään, siihenhän tarvii erittäin vahvan motivaation. Silti mun sisko ei edes voinut käyttää täyttä määrää, koska sivuoireet vaivasivat. Tämä ei siis ollut sama valmiste kuin joka täällä mainittiin…

Mulla sen sijaan laastari poisti niksa-himon. Ei poistanut himoa et pitää polttaa palkkioks, ei himoa kahvin jälkeen, ei myöskään alkon tms. Mut sen pahimman himon enivei. Moni sanoo et tuo niksa-himo on sinänsä kuviteltua ettei niksa-korvaukset toimi. Mul on eri kokemus. Mä olin tosi hermostunu ja vedin niksa-purkkaa karseel tahdil ja ihmettelin syytä. Syy olikin se, et laastari oli 16h toimiva ja jo 2 h aiemmin oli teho loppunut. Silloin just ku alko himo röökiin.

Sama ku lopetti tai vähensi laastaria ni vaikka ei sitä rekannu sinänsä ni tuns et ihan ku ois ottan vajarit pamei tms. Silti jos ei aikomus ole LOPETTAA röökiä, ni oli valmiste mikä tahansa, se on turha. Tästä on esimerkkinä yks frendi, joka käyttää Zybania. Hänellä on röökikuppi täynnä aloitettuja röökejä, eli on vedetty yhdet hatsit, mutta kun psyykkinen koukku on niin vitun kova, ni aina sytyttää sen röökin vaik ei aio sitä edes polttaa oikeasti…

Tsemppiä PP :slight_smile: sekä muut lopettajat :smiley: :smiley: Kannattaa, mult hävis kaikki yskät sun muut… :smiley: :smiley: :laughing: JeSS :stuck_out_tongue: :laughing: :smiley: :sunglasses:

PS. .Sisko on ollu nyt sellaset reilu 2kk alle 3kk:tta polttamatta, on varmaan about 15 kerta ku lopetti röökin, nyt ei juo alkoa lainkaan ettei retkahda ja pitää elämänmuutoksena! Jos aikoo lopettaa sen on oltava elämänmuutos, ei lakko ja siitä on kieltäydyttävä täysin lopetettuaan, muuten se mahis alkaa polttamaan uudelleen on tosi suuri. Mä vedän vain passiivisia jos tekee tarpeeks miel, mut röökiin en enää koske… :slight_smile: :smiley:

Haluaisin, ja oon yrittäny itekki lopettaa (pisin tauko jtn 2kk), mut ei oikei natsaa :S Oon kyl vähentäny iha vitusti, ja nyt menee alle 10 röökii päiväs. Mut toi kokonaa lopettaminen on kyl vaikeeta… Tulee budii ja lätkääki nii paljo poltettuu, ja tykkään kyhätä röökii, ja poltaa viel päälle yhen röökin :laughing: Vaikeinta lopettamisessa on, ku hermot menee kokoajan kaikkii iha vitun tyhmiinki asioihin…

No mikä ettei lääket vois kokeilla. Jos annetaan. Moni mainitsi, et on lopettanu, ei lakos, mut mä en kestä sitä “ei koskaan enää”- ressiä. Joten tänään e n polta. Paitsi sen puolikkaan aamul, kun ei ollu oikein selkäytimes… Vaikea olla paljon tupakoivas seuras, meinaan t o s i paljon. Mut haluan eroon, ja se on kaikista tärkeintä! Joku kirjotti vähentämisestä, musta sekin on parempi ku ketjupolttaminen, siin on jo itsehillintää. Mun motivaatio on korkeal esim.iän vuoksi. Nopeimpana tulee treenit, jaksan niitäki, toisin k.jos on veri häkää täynnä. Jep. Eiköhän se tästä! :smiley:

^Tuo on PP se pahin virhe et alat miettimää et “ei ikinä enää”. Se on AIVAN SAMA ku muissakin päihteissä eli päivä kerrallaan. Nyt ku otat päivän kerrallaan ni se on tosi hyvä. Sit ku sulla on kk tai kaks takana ni sit voit tosiaan jo miettiä et “tekee miel sauvja, tahdonko ottaa sen riskin et jään taas siihen prkleen rööki-koukkuun”; siitähän se pohjimmiltaan on kyse. Päivä kerrallaan eikä eletä viikkoa tai edes päivä etukäteen; sä tiedät et tänä aamuna poltit sen vajaan puolikkaan jos oikein muistan, se on paljon parempi ku se lähes 3 askia. Mut muista myös se et susta ei tule kohtuu-käyttäjää; erittäin harvasta röökin-polttajasta voi tulla kohtuu-käyttäjä. Toinen systeri veti aikoinaa 5 röökiä päiväs ja hälle jopa terkkari sanoi et tosi hyvä jos pysyy siinä, ei haittaa terveyttä; mut tuo on todella harvinaist… Jos täällä tekis kyselyn et kuin moni pystyy pysymää jossain tuollasissa määrissä ni tulos ois tosi minimi. Muistan et joku vaki-kirjureist ketä ennen kirjotti, teidän allekirjotuksen mut en muista tyyppiä, mut hän pysty pitää sen 4 röökis päiväs, mut se on todellakin harvinaisen kovaa itsekuria. Siks must on paras et lasket et “tänää en polttan, toivon et huomennakaan en polta” niin kauan kunnes se on aika itsestäänselvyys ettet polta ja koska tahdot lopettaa ni joka kerta ku oot päässyt siihen vaiheeseen (jota ei edes nyt kandeis ajatella), ni miettisit et se yks kerta voi johtaa uuteen kierteeseen…

Mut täl hetkel, mieti et sul on jo kaks lähes savutonta päivää takana, se on upeaa! :smiley: Mullakin tekee tosiaan päivittäin mieli röökiä, ehkä 2 kertaa päiväs. Mut fakta on et maitti kestää alle 5min, yleensä 3min ja se menee ohi. Jos tekee oikein mieli ku työkaverit röökaa ni meen ulos ja haistelen sitä passiivista röökaamista vaik se ei olekaan terveellistä. Mut kerta max. pari päiväs, parempi ku et yskisin sitä prkleen tervaa keuhkoistani sen takia et oon vetän maxi-askin ite päiväs. Ja must jokaiselle on oma konsti lopettaa, joku lopettaa seinään, osa lääkkeil, osa purkal, toiset laastaril… On muitakii tapoja, mun ex-työnohjaaja oli kokeillu kaikkea ja hypnoosi auttoi eroon. Pääasia olis et pysyy ilman röökiä! Älä mieti huomista, mieti tätä päivää ja just kuten addiktit (ja kuten teet lääkkeidenkin suhteen), sun ei ole tarkotus lopettaa tupakointia koko elämäkses tällä hetkellä vaan sä oot tän hetken ja ehkä päivän ilman röökiä. Sit ku oot valmis siihen et huomaat ettet tarvikaan röökiä (kuten oot tajunnu lääkkeissäkin et ei kande päätä niil sekoittaa), ni sit sä mietit et lopetat kokonaan. Täl hetkel elä vain tätä hetkeä :smiley: … Ei oo helppoa, eka viikko oli vaikein, mut ku on päättäväisyyttä ja halua lopettaa ni se kyl onnistuu; tsemppiä! :smiley: Ja muista palkita itseäs, sä oot tosi hoikka mitä mittasi sanoit et pidä se karkkipäivä vaikka ja mul purkka korvas aika hyvin; vieläkin suurin purkka-loota mitä kaupasta saa on laukussa :wink: :smiley:

Justiisa näin oli korvaus tuote mikä tahansa ni ei se voi toimia jos sitä asiaa ajattelee niin että ei tää
kumminkaan toimi. eli motivaatioo on siinä vaiheessa löydyttävä. ja noiden kyseisten purukumien ym laastareiden
tarkotus on tosiaan vaan [size=85]hiukan[/size] jeesata sitä oloa et ei siltä ite valmisteelta täyttä helpotusta
voi edes odottaa.

Mä tein ite niin, et rouskin 2mg nicoretteja n. 5 päivässä aluks, sit rupesin vähentään ja sit lopetin nekin.
Jonku vajaan kuukauden käytin purkkaa. Nyt reilu kuukaus ilman melkein mitään nikotiini tuotteita, jos ei
lasketa hasan seassa poltettua, ei voi kieltäytyy jos sattuu charasta kohillee.

Mut tosiaan multakin tsemppiä kaikille lopettajille tai taukoa pyrkiville

Kiitos malibu ja muut. Järjen sanoja puhut! Tosi kysees, vaan ei ohta rypys :slight_smile: . Päihdelinkkikin auki kellon ympäri, jos käy juutajaata asian tiimoilta…palaillaan, simmut sammuu :slight_smile:

alotin typerän harrastuksen uusiks reilu 2v sitten, n. aski päivässä. nyt ½vuodessa tiputtanu 1-10 tupakkiin päivässä (riippuen ihan seurasta, jos oon yksin en polta kun max 1-3 röökiä päivässä, seurassa sosiaalista polttoo mahdottomin lopettaa, AINA. Ihan hyvin pärjäis nikotinellialla, mut kuitenkin aina aski ostettuna… kuhan ihan vaan sosiaaliseen polttoon pääsis mikä ei oo kaukana niin oon aikas tyytyväinen.

Kyllä…itsellä tupakka jäi pois 10:s pv. hoidon alusta itsestään ei vaan maistunut ja ei tehnyt mieli polttaa, ja tuo huomattavasti helpompi tapa lopettaa kun se, että nyt päätän lopettaa 5.3.2010 klo.18.00…Eihän lääke tietysti kaikilla auta ja osalla tulee rankkoja sivuoireita, mutta mulla ainakaan ei tullut kun parina ekana päivänä lievää pahoinvointia ja sekin jäi pois. Nikotiinikorvaustuotteet on vähän liijoteltuna sama kun korjaisi viinan himoa kaljalla eli pitkittämästä (yksi tuttuni on “koukussa” nikkispurkkaan), lääkeessä kun ei ole nikotiinia niin riippuvuudesta paraneminen alkaa välittömästi… Joten jos eroon haluaa niin lääkäriin reseptin hakuun ja apteekkiin sata euroa pöytään ja aloituspakkaus taskuun.

Edit. tuolla ekalla sivulla joku mainitsi näiden tupakkalääkkeiden “vaaroista”, kun nyt vaikka lukee mikä vaikuttaa nyt topikkia en kokisi tätä hirveän vaarallisena tuotteena niiden rinnalla mitä porukka siellä kertoo nauttineensa…ja tarkoitan nyt jutuissani champixia, en zybania joka ex. masennuslääke jossa kouristusvaara ym… käyttäjät sen parhaiten tietää sekä negatiiviset että positiiviset haitat/hyödyt…—> PAINÄ TÄSTÄ

Juu enhän minä toki lääkevastainen henkilö ole… :wink:. Ja siitä, kun pyysin zybania, on vuosia. Ja mä olen tupakoides t o d e l l a heavy smoker. Hankalaa on se, et niin on mun bestiskin, jonka luona vietän paljon aikaa, ja se polttaa sisäl. Vaikken alkais pummiin (btw kaikki korvaan, just maksoin tilil 25 eukkoa ruoista ja röökeistä), savusta tulee pää kipeeks. Sillon paras lähtä kotio :slight_smile: !

Lisäys. Yks bestiksen kamu kuoli, just tuli tieto. Kyl se kuningas alkoholi vaikutti, mut varmasti myös ketjupoltttaminen. Mitäs täs osaa sanoa. R.I.P.