Tuo Lyrican piru apua!

Hän on kiltti lääkäri joka määrää sinulle Lyricaa. Nyt mielestäni sinun pitäisi olla täysin hiljaa annostuksen ylityksistä. Lekureita ei voi myöskään pompotella loputtomiin ennenkuin lappu tulee luukulle.

Voi luoja miten tyhmä voi ihmisen lapsi olla :astonished:ops:
[/quote]
Et sinä ole tyhmä äläkä soimaa itseäsi vanhoista virheistä. Olet tyypillinen sekakäyttäjä ja kaikki kirjoitukset ja ongelmasi ovat jo ennestään hyvin tuttua materiaalia täällä päihdelinkissä.

Parempaa jatkoa.

Itselläni on kaksi virallista päihdeongelma diagnoosia ja omasta mielestäni taustalla hoitamaton vakava masennus mikä on tod.näköisesti geeniperimää mutsin puolelta. Se vähän sävähdytti kun kaveri kysyi että aiotko viettää koko kesän sängyn pohjalla? :frowning:

Aion. Oma lämpöisä sänky on maailman paras paikka. Asun länsirinteellä joten ilta -aurinko paistaa sisään. Kaihtimet kiinni. Henk.kohtaisesti inhoan auringon valoa ja kesää. Rakastan syksyn ja talven pimeää.

Yksi konsti voisi olla sellainen, että antaisit lääkkeesi jonkun luotettavan läheisen ihmisen taakse(ystävä, sukulainen), joka sitten antaisi sulle joka päivä vain sen päivän välttämättömän annoksen, eikä yhtään lisää tippuisi ennen seuraavaa päivää. Tietysti tuollainen diili edellyttää sitä, että henkilö on luotettava ja valmis sitoutumaan hommaan. Henkilökohtaisesti tuskin jaksaisin kovin pitkään toimia kenenkään lääkedosettina/kotisairaanhoitona. Riippuisi toki varmaan vähän henkilöstä ja tilanteesta :confused: . Joillain tuollainen diili on kuitenkin toiminut, ainakin alkuun ja pahimman ylitse. Vaatii tietysti itseltäkin sitoutumista, koska eipä se kovin reilua ole kinuta ja kiukutella kitkuissaan tälle luottohenkilölle, semminkin, kun on itse järjestelyä ehdottanut.

Mikä on vointisi nykyään Hanna? Sinun surullinen tarina on koskettanut minua.

Me plinkin naiset olemme myöskin aktiivisia Vauva-sivustolla joten liity mukaan Hanna!

Hei!Kiitos kysymästä Jenni.

Vointi on ok.Lenkkeilen ja mietin elämää…Ja kyllä, mulla nostettiin Lyrica annos ja sain ne apteekista nikottelematta vaikka laskujen mukaan niitä piti olla jäljellä.Siinä on joku liikkumavara.

Nyt pysyn kyllä annoksessa suurinpiirtein vaikka mikä olisi.

Ei mun elämä niin surullista ole Jenni, yleensä vietän ihan tavallista koti-elämää, harrastan, luen, kokkaan, normielämää.

Surullista ja täysin perseestä on päihderiippuvuus :frowning:

Mun alkot on nyt juotu, rakensin tiiviin tukiverkoston, säännölliset käynnit klinikalla, antabuksen ja haaveilen ihmisen elämää muistuttavasta kesästä.

Lyrica, lyrde, lyyti, lyrmy-vei jalat alta, hullaannutti, rakastutti palavasti :frowning:

Huoks, mutta mä selätän tämänkin rakkauden ja annan sen hiipua hullaantumisesta osaksi arkea niillä annoksilla jotka on sallittu :exclamation:

Kiitos vinkistä vauva-ryhmään.Mietin asiaa.

Mitä Winstonille kuuluu?

Terkuin Hanna tolpillaan, luottavaisena ja nöyränä.

Kiitos ystävällisestä ja asiallisesta vastauksesta. Winstonin nykytilasta ei ole tietoa mutta vastaili vielä muutama päivä sitten varsin vuolaasti noista menkka vaivoista ja lääkityksistä yhdessä Nnaanan kanssa.

-Jenni

Jokaisella A-klinikalla tai vastaavalla avo-päihdekuntoutus laitoksella on niin sanottu “Antabus-ryhmä” joka kokoontuu arki aamuisin kello 8.15.

Antabus ei ole tehokas lääke ja usein poltaa vatsan limakalvot paskaks ja sitten tietysti se labroissa raavaminen. Itse olin maksimi annostuksella ja dokasin siihen päälle, kasvot punottivat noin 15 minuttia ja sen jälkeen tila helpotti. Jos oikeasti haluat päästä eroon viinasta niin vaihtoehtona on vanha Revia mitä ihmiset ei täällä paljon suosittele koska se on myös opioidiantagonisti ja sivuvaikutukset etenkin alussa melko rankat.

Ihmiset Saunassa haluavat olla pihalla ja sekaisin, popsia Tramalia ja juoda viinaa siksi Reviasta ei puhuta.

[Poistettu asiattomuuksia -Päihdelinkin moderaattori]

Lopetin hirveän annoksen Lyrikaa, sainpa kokea elämäni ekat vieroitus tuntemukset, vaihdettiin Gapapentiiniin ja niitä pudottelin heti roimasti kipu kynnykselle. Onhan se saman tapainen muttei läheskään yhtä paha, nyt joskus viikonloppuna ollut ilman ja ei viekkareita. Sitten pitää aloittaa kun neuropaattiset kivut kasvaa. Apteekista ja tukusta oli Gapapentin loppu enkä saanut korvaavaa, ajoin diapetes lääkärille ja se ihmetteli kun ei ole kieltoa vaihtaa. Vaihto kielletty vain jos määrätty epilepsiaan, no kirjoitti Cabrion 300Mg. Ei ole hyvä kipuun mutta potenssin vie tehokkaasti, no ensi viikolla saan Gapapentiiniä ja palaan arkeen takaisin. Lyrikaa en syö enään ikinä vaikka kuolisin.

Mä annoin pois 200 Lyricaa frendille ihan tosta vaan. Mutta täytyy muistaa että se on hyvin suosittu lääke tällä sivustolla ja monet napostelee sitä jatkuvasti. Välilevynpullistuman hermokipuun sitä määräättiin mulle mutta ei se mitään auttanut. Kontit ja pamit tekivät tehtävän.

Niin se vaikuttaa eniten hermokipuun, älä anna kaverillesi vaan vie apteekkiin takaisin. Ethän sä halua kaverias Lyrika koukkuun. Sen tie on suoraan Helvettiin ja sitten kovempiin huumeisiin.

Ai, se on noin paha. Ei ihme että kaveri möi ne heti eteenpäin ja mumisi jotain että nämä buustaa toisia substansseja. Hän on velkaa mulle muutaman tuopin. Mä en siitä Lyrikasta niin innostunut koska siihen aikaan pakkauksesta puuttui varoituskolmio.

Mä saisin aivan varmasti uudestaan runsaasti Lyrikaa sillä verukkeella että välilevy prolapsi on taas uusintunut, säteilee jalkaan ja painaa hermojuurta.

Mulla on myös samaa vikaa mutta lyrtsit määrätään neuropatiaan, mulla oli yksityisen puolelta että saisin ottaa teemuja pahana päivänä mutta lääkäri määräs vaan vahvemmat kipulaastarit. No mulla on kolme pakettia teemuja vähän vanhoja mutta toimivat enkä usein niitä tarvi. Ihmetteli mun pameja ja sanoi et yli kymmenen vuotta niitä syönyt ja auttavat hermokipuun hyvin.

No hei!Nyt ajetaan opamox alas.Ensin meinasi lekuri että heti pois mut sanoin ettei onnistu.Kirjotti pitkin hampain 60 kpl 15 millisiä ja niiden pitää riittää 8 viikkoa annosta laskien kunnes loppuu.

Hitto :frowning:

Mutta Lyricoita sain nyt 150 millisiä haettua ja lauantaina 75:sia aposta.

En ollu valmis opamoxin lopetukseen mut…

Opamox viekkareissako tää kesä menee :frowning: Oon syöny niitä yli 10 vuotta.

-Hanna

^ Aika jännä, että lääkäri päätti lopettaa Opamoxin, mutta Lyrican käytön jatko on mielestään ihan okei. Lyrica kun tunnetusti on potentiaalisempi troppi väärinkäyttöön(Riippuu toki ihmisestä ja siitä, mistä kukin tykkää) ja tämä on ollut yleisessä tiedossa myös lääkäreillä jo pidempään. Aikoinaan toki LyricaaKIN markkinoitiin riippuvuutta aiheuttamattomana ja väärinkäyttöön soveltumattomana lääkkeenä :mrgreen: :unamused: . Käsittääkseni vielä itsekin kerroit lekurille, että nimenomaan Lyrica on sulle se ongelma. Ehkä kyseessä sitten on tämän koulukunnan lääkäri, jolle on taottu kalloon, että benzot johtavat aina ja automaattisesti järkyttävään riippuvuushelvettiin, vaikka niitä käyttäisi kuinka lääkärin määräysten mukaan, oikeaan tarpeeseen ja vaikka vain satunnaisesti vailla riskiä ainakaan fysiologisen riippuvuuden muodostumiseen. Tai sitten kyseinen lääkäri oli saanut Valviralta hirvittävän ukaasin nimenomaan benzojen määräämistä koskien :confused: . Vai eri lääkäreiltäkö haet Lyricat ja Opamoxit? Ei asia tietenkään minulle kuulu, kunhan lämpimikseni tässä näpyttelen ja pohdiskelen.

Tsemppiä. Tuo 8:n viikon alasajoaikataulu tuntuu kyllä liian nopealta, jos sulla on 10:n vuoden tausta benzojen käytössä. Voisit ainakin pyytää vaihtoa Diapamiin tai Rivatriliin. Niiden alasajo kun on yleensä huomattavasti kivuttomampaa vs. nopeasti puoliintuva Opamox, jonka pitoisuus sahaa ylös-alas ja näin ollen tekee lopettamisesta “normaaliakin” helvetillisempää. Pitkävaikutteisillahan nuo alasajot pitäisi tehdä ihan virallisten suositusten mukaankin.

P.S. Nimimerkki Jenni on sitten tämän yhden multinickitrollin yksi alter ego, joka on kirjoitellut asiattomuuksia myös tähän ketjuusi :wink: . Ihan oma asiasi toki, kenen kanssa kirjoittelet, mutta ajattelin vain varoittaa, että kyseiseen tyyppiin ei ehkä kannata liikoja aikaansa tuhlata.

Mä en ole koskaan kirjoitellut mitään asiattomuuksia koskien Hannaa tähän ketjuun, älä yritä taas mustamaalata toisia. Itse olet aivan haltioissaan kun toiset kirjoittelevat asiattomuuksia. Olet jopa puolustanut heitä ja kritisoinut modejen toimintaa.

-Jenni