monta millii enenpää ei kande vetää tramalia? siis mikähän mahtaa olla se raja et ei vaikuta enempää vaikka söis lisää? tietäiskö kukaan. sori en osaa selittää oon vähä tutkalla
Itse sain justiin 100kpl lootan noita Tramaleita 100mg depot.
No eilen otin 300mg ja yöunet jäi todella vähiin. raavitutti niin perskuleesti, et pyörin
3tuntia sängyssä ja tuloksena aamul iho täyn punasii juovia prkl
Käpäsin hakee naapurista ataraxia ens yöks, ei tarvii valvoo taas kolmeen asti!
Mulle tramal ei aiheuta niin pahoja ‘kramppeja’ ku esim lyrica. jännä juttu.
Mut edelliset kombotettuna kohtuudella keskenään on tehokas “kivun poistaja”
edit; Voisin myös sanoa, että 500mg jälkeen on omasta mielestäni turha ottaa yhtään enempää,
koska niitä mahdollisia sivuvaikutuksia voi pompahdella sit enemmän esiin.
Oon mä joskus ottanu 50mg nopeita tramboi yht; 1000mg, hyvät nuokut, mut muisti meni ja
hyvät trambot hukkaan. Tolla määrällä pärjäis tosi asias muutaman (pari-kolme) päivää jos ei
toleja satu löytymään hirveemmin.
Mä olen saanut Tramalista varsinkin bentsokitkuissa ihan kunnon epileptisiä kohtauksia. Kerrankin poljin pyörällä kauppaan ja heräsin siihen kun ambulanssimiehet herättelivät, kun olin pyörällä kaatunut. Muitakin tapauksia on ollut kolme. Varsinkin neuroleptit lisää kouristusriskiä. Kannattaa olla varovainen sen tramalin kanssa, bentsot kyllä vievät kouristuksia pois.
onko muuten neurotiinit jotain epilepsia lääkkeit kun osa frendeist väittää niin, ja mul selvinpäinki sellanen ‘‘krooninen’’ vapina kädet tärisee, ja välil on pakko kädel vispata jalkaa tai tuntuu et sydän pysähtyy vaikka ei ota ees pumpust mut jos sen taputtamisen jalkaan lopettaa ni silloin sydän pysähtyy ja mä kuolen tollasii tulee mulle selvinpäin yleensä vähintään kerran päiväs ja ne kestää jotain 15min - puoltoist tuntii, ja savui kun polttaa pitkäst aikaa ni silloin vasta tulee kädel taputettua jalkaa, joku ihmeen pakko liike se on kyl se nyt naurattaa ku oon sekasin mut selvinpäin se tuntuu tosi ilkeelle. mulla ei oo minkäänlaisia uni vaikeuksia muuta kun kovan piriputken ja dokaamist putken jälkeen pari ensimmäistä yötä, mut sillon tällöin tulee ku koittaa nukahtaa ni ei saa unta ku pitää just taputtaa kädel jotai ruuminosaa tai mä kuolen siihen paikkaan, ni sillon en saa unta ennen kuin se menee ohi, siihen voi mennä 5minuuttia tai vaikka kolmekin tuntia. noit tulee etenki jos oon juonut paljon kahvia ja koitan mennä aikasiin nukkumaan
mut ainiin palataas aiheeseen nii niist neurotiineist, mitä kipulääkkeit ne nyt onkaan, ni ne saa mulle sellasen olon mikä on ollut joskus ala asteel en tarkalleen muista mut kummiskin mikään paikka ei tärise, ei oo rytmihäiriöit eikä tarvii ‘‘taputella’’ mitään ruumiin osaa, eikä oo muitakaan pakkoliikkeit vaikka polttais blossit tai söis tramaleit ihan vitusti (joka ilman neuroi aiheuttaa mulle pakkoliikkeit)
en usko et kovinkaan moni jaksaa lukea mun sekasin kirjoittamaa ja muutenkin huonolla äidinkielelläni kirjoittamaa paskaa mut jos joku kehtaa kommentoida ni se tuntuu erittäin mukavalle, en tiiä kyl miks :mrgreen: mut kai sekin lohduttaa jos on jotai heppui kel on samoi oireit ja tietäis esim mikä niihin auttais? ja muutenkin oisi kiva keskustella aiheesta
Käyttäkää Googlea ihmiset!
Neurontin:
"Epilepsia
Gabapentiini on tarkoitettu lisälääkkeeksi aikuisilla ja vähintään 6-vuotiailla lapsilla esiintyviin paikallisalkuisiin (partiaalisiin) epilepsiakohtauksiin, jotka ovat tai eivät ole toissijaisesti yleistyviä (ks. 5.1).
Gabapentiini on tarkoitettu monoterapiaan aikuisilla ja vähintään 12-vuotiailla nuorilla esiintyviin paikallisalkuisiin (partiaalisiin) epilepsiakohtauksiin, jotka ovat tai eivät ole toissijaisesti yleistyviä.
Perifeerisen neuropaattisen kivun hoito
Gabapentiini on tarkoitettu aikuisilla esiintyvän perifeerisen neuropaattisen kivun, kuten kivuliaan diabeettisen neuropatian ja postherpeettisen neuralgian, hoitoon." Lainaus Lääkelaitoksen sivulta
Ainoat kouristukset on tullut, kun vedin yhdessä tramaleita ja dekstrometorfaania joskus kymmenisen vuotta sitten. Tiesin kyllä jo silloin, että tramadoli voi altistaa kouristuksille, mutta enpä osannut varoa.
Kuulemma SSRI:n kanssa yhtaikaa nautittuna suositellaan noudatettavan varovaisuutta.
Kerran kun olin noita 100mg:sia saanu 2x20 niin enköhän mennyt syömään reilun tunnin sisällä 700 mg (olin fluoksetiinikuurilla tuolloin), katelttin kavereiden kanssa leffaa ja huomasin alkavani hikoilla ihan helvetisti. Euforia oli ensin ihan hyvä, mutta muuttui pieneksi pahoinvoinniksi… kohta huomasin, että leffasta oli jäänyt pätkä pos välistä enkä tajunnut, mitä oli tapahtunut, ennenkuin kaverit kertoivat minun saaneen epilepsiakohtauksen… olin ihan et wtf…?
Sit katoin jälkiviisaasti pakkausselosteesta et voi aiheuttaa suurilla määrillä komplikaatioita SSRI:n kanssa…
Että näin meillä.
Lihasnykäykset ovat ihan eri juttu kuin Maagon kuvailemat epileptiset kohtaukset. Kohtauksen ajaksi taju lähtee totaalisesti, kuten Maagon tarinasta selvisi. Omaa kokemusta on jo ihan liikaa.
Toimiva annos riippuu aina tolesta. Itselläni se on sitä luokkaa, että olen usein ottanut 2000mg Tramalia ja kännit päälle. Alkoholin kombottaminenkin on siis pelkkä tottumiskysymys.
Enää en viitsi tuollaista harrastaa. On jo tullut liian monta epileptistä kohtausta, ei tosin tuolla kombolla.
Jos käytät tramalia kivun hoitoon nii hoidollinen maximi on toi 400mg/vrk. Ja jos sulla oikeasti on kipuja nii älä
ihmeessä vetele sit huvikses!
Annokset nousee muuten ihan naurettaviksi…eikä sit enää auta niihin kipuihin. Jos taas kyselet viihteilyyn nii en osaa auttaa. Tramal ei mulla aiheuttanut aloittaessa eikä tule koskaan aiheuttamaankaan minkäänlaista muuta efektiä, kuin että kivut helpotti.
Hain apteekista Tramal 50 mg kapseleita 100 kpl. Mutta harmikseni huomasin, etten taida näistä mitään euforiaa saada Eilen otin 300 mg, ainoa vaikutus oli semmonen pieni pöhnä, mutta ei sitä toivottua euforiaa. Sitten meni hermot ja nappasin vielä 300 mg kodeiinia ja buustiksi 100 mg efedriiniä ja diapamia 5 mg. No, näillä tuli sit ihan kiva fiilis. Mut miten on mahdollista, että saan mukavat euforiat kodeiinista, mutta en tramadolista?
Olisiko buustiksi turvallista ottaa esim sirdaludia tai lyricaa? Molempia olis kaapissa. Vai pitääkö vaan hyväksyä ettei tuo tramadoli mulla potki niinkuin pitäis?
Vaikee sanoo sun kohdalla,mut ite oon aina syöny kipuun ja tramali annokset nousseet jopa 500mg vrk,enkä saa minkäänlaista euforiaa.Ainoa millon on pientä hyvänolontunnetta tullut,on sairaalassa i.m annettu ruiske.Ehkä tolet on kasvanu nii isoiks,että pitäs vetää 1500mg väh.,mutta sitten kipua lievittävät vaikutuksetki häviäis nopeesti.
Onkohan minulla sama juttu: olen nukkumassa/puoliunessa (en ole ihan varma) ja säpsähdän oudosti hereille. Tätä tapahtuu muutaman kerran viikossa ja alkoi n. pari kuukautta sitten lopetettuani kontit. Tramalia otan muutaman kerran viikossa kipuun, annokset ihan kohtuulliset.