TRAMAL

Olen saanut Tramalista kolme kertaa epileptisen kohtauksen, joka kerta myös bentso-vajareissa. Jossakin siellä paketissa lukee jostakin kouristusriskin kasvusta. ei mut ihan oikeasti, en uskalla. Todella pelottavia ne kohtaukset, kerrankin purin kieleni läpi.

Kyllä siitäkin mäkin joskus hyvän olon sain, eli toimi mulla. Enää en tarvitse kun on korvaushoito.

^ Joo, just noita perhanan kouristuksia pelkään, eli en uskalla paljoa tosta 300 mg annoksesta kyllä nostaa. Ite oon törmänny siihen et joku on kouristanu 400 mg annoksesta jo :open_mouth: Tietty ehkä jos bentson kanssa kombottais niin kouristuskynnys olis korkeempi.

Mä oon saanu aikoinani (bout 8 vuotta sit) kohtauksia jossa joka kerta ku bongist veti savut ei saanu happee, kaikki tippu käsist ja kaatusin, kerran meni niin pitkäks aikaa tajukii et joutu lanssin soittaa. Yleensä heräsin hetken pääst et mitä hemmettiä; ainii vois tietty noi bongivedet siivota.

Mitä sai sairaalas aikaa… ööö menin sanoo et olin syöny silloin ku EEG otettii tramboi joten ne meni piloille. Otti uudet eritaval helvetin vihasena mut syytti sit tramboja varmaa päälle 30 kohtauksesta :astonished: . Oli kuulemma alfa ja beeta lääkekertymiä aivoissa, mut en sen jälkee kohtauksia saanu ku taju lähti kunnol…

Micke kaikki ei saa trambois mitää euforiaa. Mä saan ite sellasel 600-1000mg:n annoksil, lähempänä tuota kovempaa annosta, mut mul se meneeki päivittäin listas ja tänääki 300mg ottan eikä ees huomaa mitää et tolee on. Aiemmin sain artuist jostaa 8-+20kpl:eest eroteltuna oloja vaik niit meni alkuu 6/pv. Nyt söin 2pv:n aikana vastikää 35kpl:tta enkä saanu enää mitää fiilist. En mä niist ees viitsi maksaa ja jos joku pyytää vaihtarei ne oikeesti menee niin polkuhintaa ettei mitää jakoo. Jos ei toimi; ei kannata ottaa. Jollaa toisel toimii ja sen kans voi sit vaihtaa niihi toimivii. Eiku ei voikaa, reseptilääkkeitä, ellei puhuta Katapektistä :mrgreen: . Enivei.

7% väestöst on sellasia jolla kodeiini ei toimi. Mun mielest joku tääl puhu jotaa samaa tramboist aikoinaa vai koskiko se sit vaa sitä euforiaa. Toiset tykkää kodeiinista, toiset tramadolista. Mä valitsen jälkimmäisen ehdottomast.

Mul kaverit on kouristan sellasist +1700mg annoksist… :open_mouth:

Totta. Joskus on tullut estettyä tuleva kohtaus Xanoreilla. Ylipäätään bentsoilla olen aina saanut oloni helpommaksi, jos on alkanut nykiä pahasti.

Joo, itselläkin kokemusta tästä, tosin silloin määrät olivat ihan kohtuuttomia mitä vedin mutta vahingosta viisastuneena … not.

Mikä juttu siinä muuten on, kun noita ei saisi syödä jos poretta nauttinut tai on masiskuurilla?

Tramal on samalla SNRI ja ainakii fluoksetiiniin kans on kuvattu serotoniini-oireyhtymä. Täs on hemmetin hyvä linkki, joka ei ees kovinkaa vanha ole. Aika kemistille tehty, etenkii se eka kappale jonka yli kandee hypätä, mut ku opettelee vaa niit yhdisteitä ni tietää mitkä reagoi toistesa kanssa. Tuo Sami Anttila on muutenkii aika hemmetin hyvä lekuri; aina neuvoos netis… Eli kandee kattoo TÄMÄ. Löytyy nimittäin myös greippimehut ja mäkikuismat tuosta joukosta, et ei se greippi, josta tääl on puhuttu todellakaan oo mitää huuhaata; tosin eihän sitä ole edes väitetty. Banaaninkuoret sen sijaan… puuttuu listasta :laughing:

Olen muistaakseni lukenu tuon joskus. Mietin vaan kun itse joskus efexor-kuurilla tykkäsin kovasti sekoittaa tramalia ja poretta ja ihmettelin aina miksi ihmiset hätääntyi “kun toi on niin vaarallista”.

Mikälie reuma tai MS-palsta, mut ekana luin tuon ku googlasin. Siäl varottelee pariikiin kertaan just tuosta yhdistelmästä… http://keskustelu.suomi24.fi/node/6306570 Ehkä joku on oikeest vetän just tost yhdisteest S.S:n???

Mul muuten loppu hyvin nopeest Tolvonit aikoinaa, ku lääkäri huomas et Concertakii kuuluu tähän ryhmään joka voi aiheuttaa mm. Tolvonin kans serotoniinisyndorooman.

Se juttu ihan yksinkertaisuudessaan, että pore ja depressiolääkkeet vaikuttavat samoihin paikkoihin aivoissa, kuin tramadolinkin.

Tramadoli, pore ja depressiolääkkeet eivät vaikuta samoissa paikoissa. Varoitukset johtuvat siitä, että tramadoli voi aiheuttaa kouristuksia, ja on siksi vaarallinen kouristuksia aiheuttavien aineiden kanssa (kuten amfetamiini). Lisäksi tramadoli vaikuttaa jollain tapaa serotoniinitasoihin, ja siksi serotoniiniin vaikuttavat masennuslääkkeet ja tramadoli voivat periaatteessa aiheuttaa serotoniinisyndrooman oireita (riski on hyvin pieni jos pakkausselosteisiin on luottaminen).

mulla on tulla tramalista pari kertaa epileptinen kohtaus suurilla annoksilla. sitten on tullu myös aika pahoja ahdistuskouhtauksia yli 1000mg annoksilla pari kertaa. ei nyt ihan paniikkikohtauksen tasoa mutta erittäin inhottavia ahdistuskohtauksia silti jotka kestäneet noin 1-2 tuntia. muilla samanlaisia kokemuksia?

mul joskus tuli ehkä lievä serotoniinisyndrooma kun ekan päivän otin 1220 mg ja tokan 800, kaupas meinas lähtee taju ja tuli kaikkee skitsotuksii et jos esim flippaa ja lyö jotain kaljapullos, toiselki kertaaa sain noist isol annoksel semmoset olot ihan ku ois hirveet pirilaskut ollu. :stuck_out_tongue: sanoisin et se voi vaikuttaa jos on ed päivän ottanu paljon ni tokan päivän voi olla niit snri vaikutuksii kai jotenki pääl et jos ottaa toisen ison satsin nuokkui ajatellen ni ehkävoi tulla jonkunlainen “serotoniini-kriisi”

Löysin tuolta kaapista nuita 50mg Tramal kapseleita. Toisen liuotin veteen ja kittasin kurkusta ales, maistu niin pahalta että toisen päätin suoraan niellä kapselina. Kyllähän se varmaan siellä vattassakin liukenee. Muutama hetki nauttimisen jälkeen lähdin käymään pienellä kävelyllä ja oli huomattavissa suhteellisen pientä euforiaa. Kaverin kanssa istuttiin röökillä kun alkoi tärinä käsissä ja jaloissa joka ei kuitenkaan hirveämmin haitannut. Kotiin palattua alkoi lievä pahoinvointi, joka kuitenkin muuttui krapulan tuntuiseksi ja sai mennä pöntön lähelle istumaan kun tuntui että kohta laatta lentää. Sain syötyä yhden jäätelön jonka jälkeen pahoinvointi lähti, ainakin toistaiseksi. Nyt tässä koneella istuessa en kyllä tunne juuri minkäänlaista olotilaa verrattuna normaaliin.

Pohjilla perjantain porskeet ja unettomat yöt. En sitten tiedä oisiko pitänyt enempi syödä, mutta antaa olla.

Tosta voidaanki olla sit montaa eri mieltä. Olen tekstannut, hengissä jopa olen, mut annokset ei isoja olleet.

Muuta tähän ei uskalla laittaa ettei mee hehkutuksen puolelle. (menikö jo?)

Varmasti vaarallinen kombo annosten kasvaessa.

Tuli ihan karsea ahdistuskohtaus n. tunti sitten kun otin 50 mg Tramalia, sitä ennen aamulla 50mg ja n. 5h sitten saman verran eli suht. vähän mun mielestä ja oon noita syönyt samalla päivittäisannostuksella muutaman päivän ajan + sitä aiemmin parisen viikkoa… Melkein lähti paniikkikohtauksen puolelle jopa, onneksi sattui olemaan alproxia jota otin 0,5mg ja suurimmaksi osin olo tasaantui. Olin puolisen tuntia aiemmin juonut kupillisen vahvaa kahvia, ja oon suht. herkkä kofeiinille mutta eipä ole aiemmin vastaavaa sattunut, vieläkin skidisti kuumottava olo. Lieneekö kofeiinilla ja tramadolilla jotain yhteisvaikutuksia? Oon kyl aiemminkin aamuisin ottanut kahvikupillisen yhteydessä ton 50mg ilman vastaavia olotiloja. Mitään muuta en ole ottanut tänään tai muutenkaan pitkään aikaan, varsinkaan sellaista joka vaikuttaisi serotoniiniaineenvaihduntaan, WTF? :imp: Kivut kyllä lähti mutta eipä tee kauheesti mieli tota enää ottaa, ehkä mä oon yliherkkä ko. aineelle? Pitänee uusia panacod-respa ens viikolla ja heivata noi helvettiin, hyi vittu.