Noradrenaliini tietääkseni ylettöminä annoksina aiheuttaa epilepsiakohtauksia, ottaen huomioon kyseisen aineen profiilin keskushermostossa.
Tuo Efexor eli venlafaksiini on tramadolin tavoin SNRI eli estää sekä serotoniinin että noradrenaliinin takaisinottoa.
Emämtä ieo hakenut Tramadoleja jotka määrättiin mut pamin hakemaa 4mg Sirdaludit koska kaapissa on hyvä olle millä putoo kuten meikö putoaa 15mg Opamoxilla, ne on varoiksi kärsiköön buranalla sitte.
Juu on vastaukseni. <3 Harmi kun täällä ei saa hehkuttaa
U know.
Tramal käytössä vaan bubrerefloihin.
Vaihteeksi lopetin seinään Tramal 400mg vuorokausi muun lääkityksen takia, riskaa oloa näin mukavasti ja vaihtolääke ei ole kolmiolääkettä ja sopivuus muihin sopis mutta kipupolin lääkäri ei kykene mua rankaisemaan kuin Tramal hana kiinni ja auki. Kipulääkkeenä se on loistava jos joku lihams nurjähtämy tai leikkauksen jälkeisiä kipuja poistetaan ja kohottaa se mielialaa kun huomaa puheliaisuuden lisääntyvän yms. Mä olen kottikärryllisen niitä syöny tänävuonna, 400mg/vrk lopetus ei edes hikoiluta niinkuin Lyrikasta irtipääsy. Nyt multa kysyttiin tarvinko apua vieroitukseen ja pienempiä tabuja niin sanoin että se on just koettu ja sujuu kyllä, helppo lääke lopettaa ja nyt 2 päivää ilman ja ei mitään. Teemuista ja pameista luopuminen oliski kovempi paukku, turha lääke josei ole kovia kipuja joissain lihaksissa.
ja vielä pienenä lisäyksenä, vaikka itsekin syön 400mg/vrk, että turha lääke jos kivut tosiaan on suuret… en osaa sanoa paljonko ~ prosenteissa lievittää kipua mutta ei ainakaan lähellekään siedettävään rajaan asti.
Mulle sanottiin että 30% riittää ja mä sanoin etten kertaakaan ole saanu talvikenkiä jalkaan niin kesää kohti ollaan menoss ja ilman teemua amuulla en pääse sängystä ylos kusematta kivusta niin on hyvä että saa rakon tyhjäksi. Käskin kysyä vaimolla miltä tuntuu poestä petauspatja, lakana ja kalsrit. Pyykiä ja tuulettaa patjaa niin ukkoa nauratti, Sadisti mikä haluaa ottaa vielä rasvaaspiraatio koepalan joita epäilin keräävän kotiin pulloihin koska olkoon tulos mitä on ei vaihda lääkitystä mutta mulla voi olla yksi syy lisää kipuihin. Kaikki kipeet muuttakaaa Vaasaan niin saatte kärsiä koko rahalla.
Tramalista onki hauskoja muistoja ![]()
Tramal retard 200mg ilman/pienellä tolella tuo ihanan euforian ja vie ahdistuksen pois + kestää kokopäivän.
Joskus aikoja sitten pureskelin tramal retard 100mg x 5
ja olin tätä ennen kokeillut vaan pari kertaa kodeiinia.
alkuilta meni makoillessa sängyllä ihan hullussa euforiassa
kyllästuin sitte kattoo muitten juhlimista ja join siinu sit muutaman todella ison paukun. ilta meniki sit todella ihanasti vaikka muistaakseni oli tosi kova päänsärky…
Kun lähdin kotiinpäin polkemaan pyörällä juuri alamäessä alko lähtee näky pahasti
en nähnyt eteeni ja kaaduin aika huolella… polviin tuli aika syviä haavoja ja käsiin. loppumatkan poljinki sittetosi hitaasti kun näkö oli vieläkin tosi heikko ja pulssi liian kova. päässä jyskytti suonet ja tuntu et kota leviin tähä maahan. poljin niin lujaa kun kykenin suorraan kotiin ja heittäydyin sängylle johon nukahdin välittömästi :mrgreen:
tajusin vasta aamulla kuinka ison annoksen olin ottanut ja juonut vielä viinaa päälle. ei varmaa ollu myrkytys tai hengityslama kaukana… ![]()
kävi kumma homma trmalien kans… normaalisti syön sen väh 10 X 100mg illassa ja se jotenki kohlahtaa kupoliin ei merkittävästi… mut nyt vkl juoma putken päätteeksi krapulaan/ selkä kipuihin otin 5X100mg retard jauhettuna niin olin ensimmäiset 12h todella kovissa valveunissa…ja siitä seuraavat 12h vielä melko jumissa… ja kusilukko kesti ylivuorokauden… kun silmät laitoin kiinni heti alkoi puhetta kuulumaan ympärillä…
toimi melkein paremmin kun ensimmäiset subu vedot…
olen kyllä kohta kaksiviikkoa syönyt 5-htp voiko se jotenki nostaa tramalin vaikutusta… kuiotenki on tolea pikkasen trameleihin kun nyt lähiaikoina niitä on jonku verran tullut popsittua… en vaan voi ymmärtää miten voi 500mg tramalia toimia tuolla tavoin kun joskus ei 8mg subua kerta vedoilla sano enää paljoakaan… mut nyt kuitenki on oppari tolet melko alhaalla kun olen subusta ollut erossa melko kauan…
no kahvin sekaan liotin sen tramali jauheen… ehkä normia enemmän kun olin pikkusiskon lakkiaisissa…
kait se voi olla et on juonut niin paljon että sitä on vielä sen verran kännissä rapulassa ollut…
itsekki huomannut et toi kahvi auttaa tramaleita ihan hyvin… varsinki noi retardit kun laittaa ihan jauhoksi
ja liuottaa kahvin sekaan niin ainaki nousee omasta mielestä huomattavasti nopeammin mitä kun sekoittas johki normi juomaan vaan… en vaan ole aikasemmin ajatellut asiaa paljon… ja se kahvi peittää hyvin sen tramalin maun… ![]()
juu kyllä kahvi vaikuttaa tramalin kanssa positiivisesti. Ja yleisestikkin kaikki lämmin, ruoka, juoma jne. Toimii kaikkien opiaattioidien kanssa.
Asia nyt ei varsinaisesti liity tramaliin, mutta onko monelle muulle määrätty tramalia + bubrenorfinia + rauhoittavia kombona? kun tramal ja bubrehan nyt on molemmat opiaatteja, tramal vaan se miedompi. Sain tänään kipuihin 400mg/vrk tramalin lisäksi Norspan laastarit käyttöön ja tarpeen mukaan kuulemma voidaan kokeilla jos tiputtaisi tramalia samalla pienemmäksi määräksi tai jopa jos norspan saisi kokonaan korvattua tramalin. Onko kenellekään kokemuksia toimiiko paremmin kuin tramal vai mahtaakohan tarvita jatkaa tramalia?
EDITTIÄ: Lueskelin plinkin muista keskusteluista että Bubrenorfiini ja tramadoli kumoaa toisensa? Vai käsitinkö jotain aivan väärin? Siis eihän tuossa mulle nyt säännöstellyssä lääkityksessä ole mitään järkeä jos kumoaa toisensa = kivut vain yltyy aivan helvetisti… Eli tässä nyt täytyisi sitten lopettaa puolentoista vuoden tramalin käytön seinään, että näkee vaikuttaako bubre tarpeeksi pitämään kivut edes siedettävällä tasolla? Helvetin lääkärit taas kun mistään mitään tajua… koitin vielä kysyä, että mitä yhteisvaikutuksia niin sanoi, että tarkoituksena olis jos pääsisit vähemmällä tramali määrällä / kokonaan lopetettua tramalin josain vaiheessa ja muutkin lääkkeet, että bubre pitäisi riittää pitämään kivut poissa, ei tainnut näemmä sitten tietää että blokkaa toisiaan
![]()
Eivät blokkaa toisiaan. Yleensä tramalin kanssa määrätään myös panacod samalla, että kivunhoito parantuu
Buprenorfiini blokkaa muiden opioidien toiminnan, tai vähintäänkin heikentää niiden vaikutusta. Tramadolin vaikutuksesta se poistaa ilmeisesti euforian, mutta jättää kivunlievityksen.
Tramal ja Panacod tunnetusti mainio kombo, jossa lääkkeet tukevat toistensa vaikutusta. Bupren ja Tramalin suhteen tilanne ei ole niin selkeä.
Nyt tässä almost viikko ton bubren käytön jälkeen on tramal annokset jo tippuneet, et vähän paremmin auttaa mitä tuo 400mg/vrk annos, tänään aamusti en ole edes vielä ottanut tramaleita, joten eiköhän nuo tuosta ehkä jopa saa loppumaan (joo se on taas eriasia miten sitten bubresta tiputellaan mutmut…). Olis toki noita panacodejakin 6kpl/pvä respana. Se olis nyt ihanne joskos tolla bubrella ja 4mg/pvä rivoilla mentäis päivästä toiseen, ja nyt kokeiluun 10kertaa kirjoitettiin vielä akupunktioon lähete, kun ei noista eri sähköhoidoista, manuaalisista käsittelyistä eikä selkärankaan suoraan piikitettävistä pitkistä kipulääkkeistä + kortisonistakaan ole ollut hyötyä… Joten mennään näillä nyt taas pari kk ja kattellaan sen jälkeen mitä taas keksittäis… Tosin saattaapi tuo bubre vaihtua vahvemmaks toisen “vamman” leikkauksen jälkeen ainakin hetkelliseksi.
Juu tramadoli ja kodeiini yhdessä todella toimiva kombinaatio. Harmi vaan että nykyään vastavalmistuneet eivät tiedä sitä. Tullut muutama kerta vastaan uunituore lääkäri joka kauhistellut kahden kolmiolääkkeen yhteiskäyttöä. Varsinkin tramadolin kohdalla “morfiinin johdanninen” sananparsi useasti kuultu. Mut joo kipua lievittävä vaikutus on monipuolisempi ja tehokkaampi. Kumpikin vaikuttaa hieman eritavalla. Puhumattakaan siitä toisesta asiasta ![]()
Tramal annoksella 400mg päivässä auttaa kyllä kipuun mutta hitaasti ja pitkään, kaksi kertaa pitänyt lopettaa sseinään kun ei sovi jonkin uuden lääkeen kanssa. Viimeksi piti katkaista Symbaltan takia ja eipä lekuri tukännyt Temgesigistätäkää senkanssa ja Diapameitakaan. Viidesessä paketissa on kolmio ja ukko myöntää juovansa kaljaakin kun niiden teho ei riitä, sanoivat että lääkkeet on tapissa joten lisää kaljaa. On kuulemma vaarallista, kumminki mun elämä eikä niiden.
Mutta sehän vasta vaarallista on lopettaa noinkin iso tramadoli annos seinään lääkärin toimesta. Se on valitettavaa että suomessa ei katota hyvällä nuorta tai muutoin elämän kirjoissa olevaa joka tarvitsee kipulääkkeitä. Kyllä normaali ihminenkin voi tuntea kovaa kipua ja on oikeus saada niihin sellainen lääke joka auttaa vaikka olis sitten “morfiinin johdannainen” " tai “huumaava ja koukuttava”. Ei niitä ole kuoleville kehitetty. Eikä tavalliset lääkärit ymmärrä tai ole opiskellu tarpeeksi tietääkseen että voimakasta kipua tunteva jää epätodennäköisemmin kiinni lääkkeeseen kuin se joka ei tunne kipua. Psykologiset ominaisuudet vaikutaa siihe. Ihminen on valmis tekemään mitä vaan saadakseen edes hieman helpomman kipukokemuksen ja silloin mielihyvä tulee sitä kautta kun tuntee että voi esim. nousta sängystä ilman vaivalloista könyämistä.
Itse olen syönyt tuota tramalia 400mg/vrk (+muut lääkkeet joita tässä en ala luettelemaan) puolitoistavuotta ja nyt koitan lopettaa sen mahdollisimman nopeasti, noin kuukaudessa jos mitenkään mahdollista. Tosin itselle määrättiin bubrenorfiini mikä on jo melkoisesti vahvempi opioidi kuin tuo tramali, mutta silti tulee vaikka päivän olet ilman niin pakko seuraavana päivänä silti ottaa edes sen 100-200mg kerralla (saattaa johtua myös siitä tramalin SSRI vaikutuksesta mikä on melko harvinainen kipulääkkeissä, ja ennen tramaliin siirtymistä söin max annosta SSRI masennuslääkettä minkä lopetin seinään tramalien käyttöönoton johdosta
)
tosin muitten lääkkeiden käyttö on vähentynyt JES!
kun on tuo miedompi ja vahvempi opioidi nyt päällänsä ja siinä lisänä rivatril 2mg x 2/vrk.