Tramal

Kokeile samaa annosta ilman depotin murskaamista, tai pienemmällä annoksella et tuleeko edelleen huono olo.?
Se on niin “tapaus-kohtaista” ja riippuu monesta tekijästä, et miten oot nukkunu, syöny, juonu jne. et jos sillon aiemmin on se 150mg murskattuna toiminu hyvin, niin se ei välttämättä seuraavalla kerralla olekaan niin.
Kokeilemalla se selviää mut muista ettet liiaks kikkaile sen trambon kans, siihenkin äkkiä tottuu ja yks kaks huomaa et kerta-annokset alkaa olla 400mg ja siitä ylöspäin… :frowning: ja siinä vaiheessa alkaa sit se lopettaminen olla työn ja tuskan takana…

ootko nauttinut mitään muuta moskaa mikä voisi aiheuttaa huonoa oloa, paukut nyt tuli mielee mikä vois jeesaa…

Mulle määrätty kipuun Tramalia. Ihme johdannainen koska ei ole edes kentällä ollessa antanut mulle mitään eufoa. Ainoa “turvallinen” oppari jota uskallan syödä.

Kyllä 200mg Tramalia antaa jo jotain jos tolet on alhaalla. Ja vaikka annos nousisi sinne 500mg vuorokaudessa niin en ole viekkareita pahemmin kokenut vaikka noin kaksviikkoa sillä annoksella ollaan menty parhaimmillaan. Syön selkäsärkyihin noita annoksella 200-500mg vuorokausi ja kivut kestää sen 3pv-2viikoa. Refloja en ole kokenut silti noista.

Tännekkin on määrätty Tramalia kipuun. Ei aiheuta euforiaa myöskään minulla mutta tekee henkisesti todella kylmäksi ja kaventaa tietoisuutta sekä tunteita. Siksipä siis on resepti jäänyt pääsääntöisesti uusimatta…

Onneksi kuitenkin kohtuu turvallinen mielialalääkkeeni (jonka negatiivisena sivuoireena esiintyy euforiaa josta tosin en juurikaan itse kärsi) myös vie jotkin fyysisetkin kivut pois (joita ei onneksi edes juuri nyt ole koska pieni jalkavaivani on kunnossa) ilman tuollaisia merkittäviä haittavaikutuksia ja koukkuriskiä joka on erityisesti tramalissa fyysisellä puolella kohtuu kova joten se “turvallisuuskin” tosiaan kannattaa laittaa lainausmerkkeihin.

Ps. Minun ei tarvitse syödä kuin 10-14päivää 300-400mg depot-tramaleita/pv niin olen fyysisesti muutaman päivän tämän jälkeen ihan helvetin kipeä varsinkin fyysisesti mutta tietysti myös hieman psyykkisesti.

^ Toki ihan perusopparitkin turruttavat tunteita, mutta jos tuo koskee sun kohdallasi vain Tramalia, niin johtunee siitä SNRI-vaikutuksesta. Se kun on oman kokemukseni mukaan sellainen tunteiden tappamis -vaikutus, että sen vuoksi en mielipidelääkkeisiin enää ikinä koskekaan :angry: . Toki niissä on paljon muitakin paskoja sivareita, joiden vuoksi jäävät minulta syömättä. Tramadolissa tosin siedän tuota SNRI-vaikutusta oikein hyvin, mutta se taas johtuu tramadolin opparivaikutuksesta.

On se kyllä kumma aine; jotkut eivät saa siitä mitään irti/inhoavat sen vaikutusta, vaikka muuten olisivat kovastikin oppareihin mieltyneet ja jotkut pitävät juuri tramadolista, vaikka mitään muita oppareita eivät voisi sietää silmissäänkään. Itse nyt olen täysin kaikkiruokainen, mitä oppareihin tulee, mutta kylläpä se Tramalin vaikutus mullakin selkeästi poikkeaa muiden oppareiden vaikutuksesta. Menee ennemminkin sinne nopealle puolelle, kuin hitaalle, vaikka opparivaikutuksen tunnenkin. Vie multa melko tehokkaasti yöunet ja pidän sitä lopulta lähinnä positiivisena juttuna, koska sen vuoksi en ole koskaan jaksanut kuurittaa Tramalia niin pitkään, että olisin siitä kunnon refloja onnistunut hankkimaan.

Turruttaa ne muutkin tunteita mutta eri tavalla joten SNRI-vaikutus ilmeisesti muuttaa sitä luonnetta aika lailla ja sitä paitsi se “kylmä turruttava virta” jonka tramadoli tuottaa on ihan perseestä :mrgreen:

^ Tuo “kylmä turruttava virta” kyllä kuvaa tramadolin vaikutusta melko hyvin. Ei se IMO nyt aivan perseestä ole. En kait mä tänäänkään olisi kiskonut Tramalia ihan himooni, jos siitä vain kärsisin :mrgreen: , mutta tarkoitan, että Tramalista tavallaan puuttuu se ns. lämpöpumpuli, joka muiden oppareiden vaikutuksesta tulee. Sen sijaan Tramal pistää kyllä toimimaan, kuin Duracell-pupu, paremmin, kuin oikeat opparit, jotka enemmän passivoivat. Mulla tosin nuo muutkin miedot(bupre ja kodeiini) lähinnä piristävät ja parantavat suoriutumistani, mutta se nyt johtuu toleranssista ja riippuvuudesta. Eivät nuo muut kuitenkaan sillä tavoin “potki persuksille”, kuin tramadoli.

^Komppaan Winstonia tossa, et tramal muistuttaa enempi nopeita kuin mitään hitaita. Kunnon annoksella 400mg ja siitä ylöspäin niin tulee saman tyylinen olo ku olis vauhtia ottanu, välillä sellanen nihkeä kylmä-hiki ja pumppu paukuttaa vähän ylikierroksilla ja tekee sellasia “muljahduksia”, jos tiedätte mitä tarkotan.? :laughing:
Ja ei tarvii juuri unta odotella, senkin toi trambo hävittää aikas hyvin. Paitsi jos alkoa ottaa päälle, niin sillä saa rauhoitettua ja nukuttua. ( mitä en tod. suosittele kenellekään, alko+tramal=Ei hyvä yhdistelmä)

^ Jep, täällä päristään nyt Tramalin voimin siihen malliin, että taisivat tosiaan yöunet mennä :unamused: . Onneksi olen nukkunut monta yötä(ja päivää :mrgreen: ) niin pitkään ja makoisasti, ettei tämä nyt niin vaarallista ole, kun olo on kuitenkin muuten varsin muikea. Ihan piriin mä en henk.koht. tramadolin vaikutusta vertaisi, vaikka tramadoli piristääkin ja valvottaakin, koska tramadoli parantaa mulla keskittymiskykyä, mitä piri puolestaan ei mun kohdallani tee tippaakaan. Piripäissäni mulla menee kaikki ihan säheltämiseksi ja koheltamiseksi(ADHD:sta ei siis mulla ole taatusti tietoakaan :mrgreen: ), mutta Tramal auttaa päinvastoin skarppaamaan ja helpottaa tarkkuutta ja keskittymistä vaativien hommien hoitamista. Myöskään noita sydänongelmia mulla ei Tramalin kanssa ilmene, vaikka muuten olenkin herkkä rytmihäiriöille ihan ilman mitään roippeitakin, piristä nyt puhumattakaan :open_mouth: . Osaltaan vaikuttanee se, että mä otan yleensä hieman tavallista enemmän benzoja, jos otan Tramalia. Ei siis mitään armottomia övereitä, mutta hieman ylimääräistä, ihan sen tähden ja varalta, että tramadoli laskee kouristuskynnystä. Nyt mä tosin olen ottanut ylimääräisiä benzoja ihan kuosailun vuoksikin, mutta ei siitä sen enempää :unamused: :blush: … Eipähän ole ainakaan pelkoa kouristuksista :smiley: .

Mulla Tramal ei kyllä turruta tunteita, vaan tekee joskus jopa ylitunteelliseksi. :open_mouth: Usein kuitenkin niin, että hyvistä fiilareista on helppo nauttia. Mulle se aiheuttaa euforiaa, eikä tuo “kylmä virta” kuvaa omalla kohdallani sitä laisinkaan. :mrgreen:

Kumma aine joo, sitäpaitsi olen huomaavinani, että samallakin annostuksella se saattaa toisena päivänä nuokuttaa ennemmin kuin piristää ja toisena päivänä se taas piristää. Tuota Zeuksen mainitsemaa muljahtelua sydämessä, kera kylmän hien, mäkin olen havainnut Tramalia käyttäessä, tosin sekin on helvetin kertakohtaista. Joskus syke laskee niin, että se tuntuu olemattomalta ja joskus tykyttää kuin viimeistä päivää. Tänään mä en ole huomannut vielä mitään negatiivista. Mieliala on tasaisen hyvä ja pumppu pumppaa ihan normaalisti. Tän avulla jaksaa tänkin paskan viikonlopun. Ainakin tekee mieli spämmiä. :laughing: Ehkä keksin jotain kehittävämpääkin tekemistä, kun pitäisi esim. siivota.

Toivon vaan, että huomenna ei ole karsea olo, viimeksi nimittäin olo oli sellainen, jollaiseksi voisin kuvitella vieroitusoireet. Kylmä-kuuma, pahoinvointia, päänsärkyä, yleisen kipeä, ts. kuumeinen, olo ja lihaskolotuksia. :angry: Kumma juttu, kun sain terkasta niitä Tramal-injektioita, niin mulle ei koskaan tullut mitään jälkioloja. Muistaakseni depot-muotoisesta tabletistakaan ei tule, mutta nää nopeat Tramalit tuntuvat lähes järjestäen aiheuttavan pahoinvointia jälkikäteen. Lieneekö, että lihaksestakin, kuten depot-tabletista, se aine vaikuttaa tasaisemmin, eikä mitään rajuja pitoisuusvaihteluita pääse tapahtumaan? :confused:

^ Onko sulla nyt mennyt pitkäänkin säännöllisesti Tramalia? Meinaan, että jotkin päänsäryt ja oksetukset voivat olla ihan vain opparikrapulaa, jolla ei ole mitään tekemistä varsinaisten reflojen kanssa, mutta nuo kylmä-kuumat, flunssaiset olot ja koipikolotukset alkavat kuulostaa jo ihan oikeilta refloilta :confused: .

^ Ei mulla mitään kuuria siis ollut tämän kanssa, mutta se viimekertainen “darra” oli sellainen, joksi voisin reflat kuvitella, tosin ne ovat varmasti vielä voimakkaampia tuntemuksia sitten pitemmän kuurin jälkeen. Mutta siis juu, lihaskolotus tuntui sellaiselta kuin kuumeessa usein tuntuu, eli särkee juurikin reisiä ja selkää. Luulinkin silloin, että olen saamassa flunssan, mutta kun nukkui niiden olojen yli, niin olin terve kuin pukki.

Kodeiini ei muuten aiheuta mulle minkäänlaista opparikrapulaa, mutta Tramal kyllä aina. Ja siis nimenomaan tuo nopea muoto. Viimekertainen oli vaan tavanomaista voimakkaampi opparikrapula näemmä.

Täytynee pyytää lääkäriltä depot-muotoinen Tramal, jos se ei tekisi niin kamalaa oloa jälkikäteen, jota muistaakseni siitä ei tullut, kun olen joskus kaverilta lainaillut niitä. Eikä nyt pelkästään helpottaakseni ja mukavoittaakseni kuosailujani vaan ihan senkin tähden, että kun tarvitsen sitä kivun hoitoon, niin ei ole kiva ensin kärsiä kivuista ja sitten seuraavana päivänä pahoinvoinnista. Muutoin käyttäisin Panacodia kipuihin sen tähden, ettei mulle tule siitä mitään opparidarraa, mutta testasin sen viimeviikolla kipujeni hoitoon, eikä se auttanut. :confused: Eipä se kyllä ollut yllätys, ettei Panacod auttanut, sen takia mä oikeastaan sainkin Tramalia, kun jouduin kipuineni päivystykseen, kun oli vielä Panacod käytössä, eikä auttanut. No, tulipahan testattua, että se ei tosiaan auta, enkä ole hankkinut Tramalrespaa vaan voimakkaamman lääkkeen toivossa. :laughing: Kolmen vuoden takaisia aivoituksia kun ei voi aina muistaa, että oliko respa X hankittu miten reheellisin keinoin. :mrgreen:

Mäkin olen nyt syönyt tramadolia (100 ja/tai 50) 200-300 mg /vrk selkäkipuun noin 3 kk ja eilen kysyin ortopediltä
milloin olen jo riippuvainen ja toleranssin takia pitäs annosta nostaa, niin ortopedi yllättäen sanoi ettei tramadolissa ole sellaista vaaraa, vain esim panaCOD se codeiinin takia?!

Olen antanut itselleni ymmärtää että mitä vähempi tramalia niin sen parempi ja tehot säilyis?

Itse pidän enempi 50 nopeasta vaikutuksesta enkä ole huomannut huonoa olo ja panacodia en ole syönyt vuosikausiin kun siitä muistaakseni jäi “Outo olo”? :slight_smile:

No nyt on ortopedillä ollu vähän “lääketietous” hakusessa… :open_mouth: :laughing:
Siis oot itse ihan oikeassa ollu, et mitä pienempänä annoksen pitää ja muutenkin mahdollisimman vähän ottaa, niin sitä kauemmin sillä teho säilyy. Kyllä tramadoliin toleranssi kasvaa, ihan omasta kokemuksesta tiedän, ja nopeasti kasvaakin. Annokset nousee muutamassa viikossa useampaan sataan milliin/vrk, ja jos vähääkään on vielä “viihteily” mielessä sitä ottamassa, niin annokset paukkaa helposti sinne 1000mg/vrk paremmalle puolen.
No toi on jo normi kuolevaiselle aika vaarallista, jos ei mitään kokemusta vielä ole, mut pointtina se et kyllä tramadolin teho heikkenee ja toleranssi kasvaa ihan kuin oikeissakin opiaateissa/opioideissa.
Ja oon kuullu et kunnolla tramal-koukkuun jääneillä siitä irti pääseminen, on kuulema melko helvetillistä taistelua niin fyysisten oireiden, kuin ehkä pahempana vielä psyykkisten oireiden takia.
Olet varmaan huomannu tramalin mieltä “piristävän” vaikutuksen, jos olet jo pidempään sitä käyttäny, ja se on ehkä se pahin vieroituksen alkaessa, kun kaikki romahtaa ja mikään ei enää kiinnostakaan kun ei ole “lisä-piristystä” enää elämässä… :frowning:
Eli älä usko lekureita tai ainakaan tätä ko. ortopedia, jos väittävät tollasia juttuja ja ole varovainen sen trambon kans, ettei annokset kasva eikä käyttö muuttuis ihan 24/7:ksi, ellei kivun takia ole ihan pakko koko aikaa käyttää.

^ Mäkin kyllä olen kuullut, että tramadolissa riippuvuuspotentiaali olis pienempi, mutta varmaan se koskee oppaririippuvaisia, kun se sen vaikutus ei ole ehkäpä ihan sitä, mitä oppaririippuvainen noin yleisesti ottaen oppareista hakee. :confused: Mutta kyllä se siis ehdottomasti joka tapauksessa koukuttaa.

Juu toi on totta, itse juurikin oppari riipuvaisena jo silloin kun tramalilla yritin itseäni lääkitä, niin annokset alkoivat jo heti alussa sillä 150mg kerralla ja vähintään neljästi päivässä toi annos.

Mut vaikkei olis mitään riippuvuuksia niin kyllä se hiljalleen toleranssi kasvaa, ja koukuttumisen riski myös samalla, niinku Nnaanakin totesi.!

Sen verran haluaisin tarkentaa ja lisätä, että nuo gramman tramadoliannokset ovat erittäin vaarallisia jopa pahimmalle pollenistillekin, sillä opioiditoleranssi ei mitenkään auta tai ehkäise tramadolin kouristuskohtauksia aiheuttavaa vaikutusta.

Yksi mun lemppari ryyneistä. Itselläni toimii jotenkin piristävästi :open_mouth: , jaksaa Tramalin voimalla siivota, käydä ruokaostoksillä jne jne. Tekee myös todella sosiaalisen olon ja poistaa tehokkaasti ahdistusta. :slight_smile:

Juuri näin ja muistakaakin te, jotka olette korkean toleranssin kanssa koukussa opiaattiin/opioidiin X(Muuhun, kuin tramadoliin), ettette ryhdy lääkitsemään viekkareitanne ja kitkujanne tramadolin yliannoksilla. Tunsin yhden tyypin, joka kuoli Tramal-övereihin ja opparitolea kyseiseltä kaverilta löytyi vaikka pienelle kylälle jaettavaksi. Juuri siksi ja paremman puutteessa kiskoi sitten armottoman kasan tramadolia ja siihen kuoli :frowning: . Kuolinsyy ei suinkaan ollut oppareista johtuva perushengityslama, vaan rajut kouristuskohtaukset, joihin ei ehtinyt/kyennyt soittamaan apua, kun yksin kämpillään överöi ja sen seurauksena kramppaili.

Oma kokemukseni on myös se, että eivätpä nuo +/- tonnin tramadoliannokset edes lopulta auta hirveästi oikeiden oppareiden vieroitusoireisiin, ts. tekevät vain enemmän huonoa oloa. Normaaleilla(max. 400 mg) annoksilla Tramalit kyllä auttavat kitkuihin, koska lievittävät refloja, parantavat mielialaa jne., mutta tässäKIN tapauksessa pätee se juttu, että övereistä ei yleensä saa maksimaallista hyötyä irti, vaan lääkinnälliset annokset ovat niitä parhaita. No, toki paljon riippuu toleranssista ja muistakin yksilöllisistä seikoista, eli yhden överit saattavat olla toisen vajarit, mutta tramadoliöveröinti on hengenvaarallista, yhtä kaikki, koska tuohon kouristuskynnykseen ei käsittääkseni voi toleranssia muodostua :confused: .