Joo, saa kysyä! No täytyy myöntää että aloin käyttää itselääkintänä ahdistukseen. Kun olin vetänyt bentsoja vuosikaudet ja halusin niistä eroon kun menin usein ihan sekasin niistä (+viinaa teki aina mieli) ja tein tyhmyyksiä (ei pysynyt aisoissa niitten käyttö), niin Tramadolit tuntui ratkaisulta, koska ne vei ahdistuksen täydellisesti ja vieläpä pysyin tolkussa ja järjissäni (ei enää tyhmyyksiä, ja jaksoi hoitaa päivän askareet eikä ole enää viinaakaan tehnyt yhtään mieli). Oon kyllä vieläkin sitä mieltä että nämä on pidemmän päälle itselleni parempi “ahdistuslääke” kuin bentsot joita muka “piti” aina vedellä kymmeniä nappeja illassa, ja toletkin tuli ihan pikavauhtia.
Mulla kyllä vieläkin tehoo Tramadolit tarpeeksi mielestäni (saan vieläkin yleensä niistä lievää euforiaa, välillä on kyllä kausia kun en saa niistä mitään muuta kun viekkarit pois), varmaan siksi koska niissä en pysty vetään nii-iin övereitä ilman pahaa oloa. Mulla on siis nykyään päiväannos n. 400 mg (painan n. 50 kg eli aika pienikokoinen olen), eikä tolet oo siitä enää oikeastaan kasvaneet pitkään aikaan, onneksi. Jos kasvaa niin vähennän taas vähitellen annostusta (joutuu välillä vähenteleen jos meinaa mennä vähän yli) ja sitten taas tehoaa tuo määrä. (Tulipa textiä )
Katti kirjoittaa:“Kun olin vetänyt bentsoja vuosikaudet ja halusin niistä eroon kun menin usein ihan sekasin niistä (+viinaa teki aina mieli)” Jeps, mulla samanlaisia kokemuksia bentsoista. Ja ikäviä kokemuksia myös sellaisia että: tarkoitus ei ole ollut juoda, olen ottanut illalla ahdistukseen temestan, ja pian huomannut olevani kapakassa tuopin ääressä… mun käytös on ollut myös bentso+viinapäissä sellaista että ei mitään rajaa…menen aivan sekaisin tuosta yhdistelmästä. Toivottavasti ei enää koskaan tarvtse sellaista kokea.
Mutta! Heräsin vajaa puoli tuntia sitten kolmen tunnin unilta. En tiedä mihin heräsin, mutta kun nousin ylös, oli vasen käteni aivan tunnoton kyynärvarresta alaspäin. Sormet eivät liikkuneet, käsi oli kylmä ja tuntui kuolleelta. Voitte arvata että pelästyin! Muutaman minuutin mäiskin kättäni toisella kädellä ja yritin saada sormet liikkumaan.Mietin että mitä helvettiä tää on, en oo koskaan aiemmin kokenut vastaavaa. Ilmeisesti sen on pakko johtua tramaleista…? Huomasin jo edellisenä yönä että jalat puutuivat oudosti…ei kumminkaan niin pahasti kuin nyt tuo käsi. Onko kellään vastaavaa kokemusta? Huh, pelottaa käydä uudestaan nukkumaan, jos seuraavan kerran herätessäni on koko kroppa puutunut niin että ei enää pysty liikkumaan…
kun lopetin 1,5 vuotta kestäneen tramaleiden syömisen seinää
kaikki mahdolliset olot
pahoinvointi, ei pystynyt syömää, tarinät, jatkuva väsymys,
koko roppa huuti tramalia ja en pahemmin muista mitää
2 viikosta siinä ajas meni pahimmat, 2 kk meni et virotukset lähti.
nämäkin on aika yksilöllisiä
lekuri mulle niitä kirjoitti ihan älyttömiä määriä kerralla (200kpl 50mg tramalia, apteekista antoivat ne 200kpl kerralla)
ois se lekuri kirjoittanut vieläkin en hakenu respaa enää kun eivät toimineet
enää, sivuvaikutuksia kyl oli ei pahemmin muuta.
niitä on paras syödä 2-3 päivää joskus
muutaman kerran vuodessa
mielellää ei ollenkaa.
joskus tuli kyllä trameleja popsittua. aamulla pari nassuun ja arki sujui nätimmin. hieman savuja päälle ja siinähän se päivä menikin. koulussa, kotona pyykätessä, miten vain. savujen kanssa siis mukavaa touhua. tykkään kans enemmän ku bentsoista. ei mee niin sekasin. viinaa ei, kaveri otti päivällä “päänsärkyyn” yhden ja sitten mentiin pikkujouluihin. piti sen perään kattoa ku se vaappu ympäri baaria umpitukossa, eikä kuunnellut järkipuhetta.
Hmm…en tiedä johtuisko tuo tramaleista. Voiko olla että olet esim. nukkunut niitten vuoksi niin hyvin että kätesi/jalkasi olisi puutuneet jos olet jotenkin niiden päällä nukkunut huomaamattasi…? Mulle on tuolla tavalla käynytkin joskus kun olen paljon ottanut lääkkeitä. Vai oliko se sulla sellainen puutumisen tunne, vai muuten vain oudosti tunnoton? Jos jatkuu niin kannattaa varmaan soittaa lekurille ja kysäistä tuosta…
Hmm…en tiedä johtuisko tuo tramaleista. Voiko olla että olet esim. nukkunut niitten vuoksi niin hyvin että…"
Jep, ei se suoranaisesti tramaleista johtunut, mutta osittain kyllä. Eli eli, otin 2 ennen nukkumaanmenoa, ja sitten nukuin sikeästi käteni päällä, koko 100 kiloisella ruhollani. Noh, normaalisti ihminen heräisi käden pistelyyn kun se puutuu. Mutta nyt kun olen popsinut noita lääkkeitä, mitään pistelykipua ei tietenkään tuntunut. Onneksi joka tapauksessa heräsin…3 tunnin jälkeen käsi oli aivan kylmä/tunnoton/sormet ei toiminut. Se olisi voinut olla melko huonossa kunnossa jos olisin vielä nukkunut sen päällä 5 tuntia lisää…
Mutta, mielestäni tramalit näyttelivät siis isoa osaa tuossa episodissa. a)vaivuttivat minut syvään uneen b)veivät kivuntunteen joka normaalisti syntyy maatessa käden päällä c) makasin liikkumatta, jota normaalisti en tee.
lääkkeet pitää syödä niin et piisää määrätyn ajan.
respaa noudatellen, et pitää väli päiviä lääkkeen otosta jos pystyy.
sit kun hakee uusia olis vanhoja jäljellä.
siihen mihin on määrätty syö niitä
Itse olen alkanut suhtautua varovaisesti Tramaleihin taannoisen kokemuksen takia. Minulla on jonkin verran tolea, joten otin 1250 mg depot-tabletteja halkaistuina ja päälle pari kaljaa. Pian poltin pilveä, ja sitten olikin pirin vuoro.
Muutaman lainin otettuani oli oikein mukava olo ehkä puoli tuntia, kunnes tilttasin kesken pyörällä polkemisen. Havahduin siihen, että makasin tien reunalla naama nurmikossa ja kuulin ambulanssin tulevan. Myöhemmin kaverit kertoivat, että olin muuttunut täysin zombieksi kesken pyöräilyn. He olivat ottaneet minut kiinni ja huomanneet, etten enää nähnyt tai kuullut mitään, tuijotin vain eteenpäin ja suorastaan uin hiessä.
Sitten koko kehoni oli alkanut kouristella. Lopulta olin lyyhistynyt pyörän selästä maahan, jossa kouristelu oli jatkunut. Ja minulla ei ole tästä mitään muistikuvia.
Olen täältä plinkistä lukenut muutaman vastaavan kokemuksen, jossa Tramalia ottanut on saanut hillittömän kouristelukohtauksen, eikä itse muista mitään jälkeenpäin. Taitaa tuo Tramal olla aika salakavala aine. Täytyisi kai pysyä vain laittomissa päihteissä, niistä kun ei ole noin pelottavia kokemuksia
Niin se onkin kun ottaa liikaa tramalia (tuo sun määrä kuulosti mulle ainakin aika isolta), niin voi saada epilepsiakohtauksen tyylisiä kohtauksia, näin olen kuullut. Ja vieläkun sulla oli muutakin siinä alla/päällä, niin eipä tuo ihme taida olla että tuommonen kamala kokemus tuli…
Monet (ja minä myös olen sitä mieltä) sanoo että tramadoli alkaa toimia ikävämmällä tavalla sitten kun ylittää jonkun 400-600 mg (kerta?)annoksen.