totta. Mun suurin kerta-annos ollu 900mg. Sillo ei tullu mitää mutta kerran koko päivän aikana nautittu 800mg teki mulle kouristuskohtauksen ja sen takia murtu niska. Yht äkkiä vaa suorilta jaloilta selälleni ja siinä maassa tärräsin minutin. Onneks oli kavereita messissä ja osas hommansa ni lansi tuli ja kuskas mut ensapuu. Siinä oli halvaantumine vaarassa kun niskanikama liikku ulospäin. Et sen takia pauhaan tosta. Viekkareissa tuli usein sähköiskuja koko kehoon ja suurilla annoksilla aijmmin tullu ns. Tiputuksia, sekunnin black outteja.
Tere!
Itse söin Tramadolia kaksi vuotta annoksella 4 x 100 mg/vrk. Kun kerran lopetin niiden syömisen seinään, niin sain yöllä rankan kouristuskohtauksen. Aamulla menin lekuriin, niin lääkäri totesi, että ei lääkettä saa lopettaa seinään ja kirjoitti minulle uudet 4 x 100 kpl 100 mg Tramadoleja. En varsinaisesti koskaan ole lopettanut Tramdolin syömistä, vaan siirryin siitä suoraan buprenorfiiniin eqvivalentilla* annoksella 8 mg/vrk!!! Bupre koukussa olen edelleen enkä jaksa oikein uskoa, että pääsen siitä koskaan eroon. Epäonnistuneita yrityksiä on aivan liikaa .
Arpa
*=Lääkärin mielestä 400 mg Tramadolia = 8 mg buprenorfiinia. No, tämä lääkäri menetti oikeuden määrätä PKV-lääkkeitä tuon laskuvirheen takia. Myös osaksi sen takia minä olen nyt narkomaani .
En väitä 1000mg:n annosta fiksuksi, mutta tolen noustessa se voi olla ainoa joka enää auttaa kipuihin.
Mutta silti Suomessa määrätään myös 600mg:n päivittäisannoksia, joten kovin dramaattisesta haittavaikutusten kasvusta ei ole kyse.
Tuollainen loppukaneetti tuskin on paras tapa saada muita uskomaan Ihan silkka asioiden perustelu ja faktojen latominen pöytään on tehokkaampaa.
Otan osaa niskasi murtumisen johdosta. Toivottavasti se on parantunut kunnolla.
Korjatkaa jos olen väärässä mutta epämiellyttäviin sivuvaikutuksiin esim. Hengityslama, kouristuskohtaukset jne. Toleranssi vaikuta. Tai niin olen ainakin käsittäny. Siis et kipu tottuu tiettyyn määrään lääkettä ja tulee sille kyseiselle annokselle ns. Immuuniksi mutta nää ikävät asiat eivät pienene.
Ja niska kondiksessa, nikaman huomaa kun hieman ulomi kuin muut mutta ei vaikuta elämiseen
Nonii karjut. Tässä taas vähä infoo näistä niin ihanista ja kammottavista lääkkeistä.
Olin ollut joyli vuoden ilman mitään. Vietnamin sodasta saatu muisto alkoi taas oireilemaan. Alkuunsa käytin buranaa ja voimistelin. Kun kipu ei ottanu laantuakseen menin lekurille joka kirjotti näitä tramaleita 50mg kapselin muodossa. Kerroin hänelle että olen taipuvainen “ylensyöntiin” mutta jokin päässä sanoi että ota vaan resepti vastaan. Alkuun 50mg kapsulaatti autto kipuihin ja otin säännöllisesti aamuin illoin. Kuitenkin se pieni siemen oli taas kylvetty ja mieli alkoi puhua että “jos nyt kuitenkin otat varmuuden vuoks toisen”.
Respa uusittii ja sitä jatku 2kk kunnes olin jo koukussa ja nopea oli vaihtunu 150mg retardiin. Kaks viimestä päivää vittumaisia kun PE loppu lääkkeet ja lekuria ei mistään käsiin. LA ja SU yöt valvoin, hanuri lauloi jatkuvasti, kylmä, nenä tukossa sekä vuoti samaan aikaan, aivastelin. Paikkoja särki. Ja kamalan hermostunut olo. Nyt kirjottaessa kulunu 47min kun 150mg annoksesta ja olo alkaa tasottua. Perkele kehitin taas itelleni tramal koukun. Kerta-annokset oli 250-400mg.
Kertakaikkiaan pitää ottaa itteensä niskasta kii ja lopettaa tää pelleily, en enää hakuu viekkareita. Seuraavan kerran yöllä tai aamulla 150mg ja pikkuhiljainen lopetus.
ÄLKÄÄ HYVÄT LAPSET LEIKKIKÖ LÄÄKKEIDEN KANSSA!!!
itellä siirryttiin 6-8kpl panacod/vrk suoraan 200mg retard tabuihin 2 x/vrk jota sitten söin puolitoista vuotta jonka jälkeen siirryin bubrenorfiiniin kun tehot oli lähtenyt jo aikapäivät sitten, ensiksi söin bubrea + tramalia, en päässyt vieläkään eroon tramalista ennenkuin tuplattiin vielä bubren määrä. nyt ~2kk ollut ilman tramalia ja jotenkin sitä tekis mieli ottaa, varsinkin kun sitä kaapista löytyy vielä ~100kpl… eilen tapahtui pieni repsahdus ja otin 400mg pari tuntia ennempää kuin aloitin pihatyöt, kun en pelkästään bubren voimilla siihen pysty, kivut yltyy aivan liian isoiksi Pointtina kumminkin vaikka on siirtynyt vahvempaan niin silti jotenkin nuo aivot pyytää sitä tramalia, mikä varmaankin johtuu siinä olevasta SSRI vai SNRI vaikutteesta mitä muissa kipulääkkeissä ei ole yleensä, tästä johtuen joutuu moni lopettamaan myös masennuslääkityksen jos siirtyy kipujen takia tramaliin. mukaanlukien minä jouduin, ettei tule seretoniinisyndroomaa, mikä taasen on melko vaikea huomata ja pikkuhiljaa ilmestyvä…
Moi. Olen syönyt tramalia about kuukauden noin 100mg annostuksella. Paitsi nyt viikon 150-350mg. Onkohan tiedossa kuinka rankat viekkarit?
Miten sulla on muuten mömmöt maistuu ja miten oot vuorokaudessa niitä ottanu monen tunnin välein? Jos aijemmin et pahemmin ole näiden kanssa temppuillu voisin veikata että ei kamalat viekkarit tule. Kuitenkin annokses on noussu jo suht. nopeasti joten sinuna pitäisin taukoa jos ei ole pakko ottaa etkä ole koukussa. Veikkaisin että muutama päivä mielialan alentumista ja perus, kura vatsa, kylmä ja flunssanen olo. Jos jatkat pidempää lopetus tulee vain vaikeammaksi ja kammottavammaksi.
Siis vourokaudessa tuo 100mg. Ja ennenkin muutaman kerran on ollu noitakuukaudenputkia…mitenkäs sitten uskaltaako aloittaa het tramujen lopettaessa sertralin lääkityksen serotoniinejä tasaamaan? onko jotain serotoniinisyndrooma riskejä? päivittäislääkkeenä menee tolvon ja lyrica
Sanoisin, että en usko tulevan mitään järkyttäviä viekkareita, melko pienen aikaa kuitenkin olet käyttänyt. Myös tuohon lääkkeen aloittamiseen tramalien lopettamisen jälkeen voisin sanoa, ettei ole pelkoa seretoniinisyndroomasta, yleensä riski on kun käytetään isoja määriä tramalia JA mielialalääkkeitä, eli siis molempia samaan aikaan. Voit kuitenkin varmuuden vuoksi olla pari päivää syömättä sertralia jos epäilyttää. Oletko syönyt pitkävaikutteisia eli tramal retardeja vai 50mg tabuja?
Muistaakseni Tolvon ei sovi Tramalin kanssa serotoniinisyndrooman riskin takia. En ole aivan varma asiasta, mutta itselläni Tolvon lopetettiin Concertan takia. Tramal taas ei sopinut Dexedrinen kanssa, vaikka mulla menivät samaan aikaan. Toisaalta en mä tässä näe epäselvyyksiä jos ei ole käyttänyt MAO-estäjiä 2 vkoon… linkki joka kannattaa tallentaa . Ainakaan Sertralin ja Tramal eivät sovi yhteen. Eli jos olet käyttänyt depot-tramboja, pitäisin taukoa hetken tai soittaisin lekurille… Tämä ihan tuoteselosteesta…
[i]"Sertralin Orion-tablettien ottaminen yhdessä seuraavien lääkkeiden kanssa voi aiheuttaa vakavia haittavaikutuksia:
monoamiinioksidaasin (MAO) estäjät, kuten moklobemidi (masennuksen hoitoon), selegiliini (Parkinsonin taudin hoitoon) ja linetsolidi-antibiootti. Älä käytä Sertralin Orion-tabletteja yhdessä MAO:n estäjien kanssa.
lääkkeet, joilla hoidetaan mielenterveyshäiriöitä (pimotsidi). Älä käytä Sertralin Orion-tabletteja pimotsidin kanssa.
Keskustele lääkärisi kanssa, jos käytät parhaillaan jotakin seuraavista lääkkeistä:
kasvisrohdosvalmiste, joka sisältää mäkikuismaa (Hypericum perforatum). Mäkikuisman vaikutukset voivat kestää 1-2 viikkoa. Keskustele lääkärisi kanssa.
tuotteet, jotka sisältävät aminohappo tryptofaania
[u]lääkkeet, joilla hoidetaan vaikeaa kipua (esim. tramadoli)[/u]
migreenilääkkeet (esim. sumatriptaani)
verenohennuslääkkeet (varfariini)
lääkkeet, joilla hoidetaan kipua/niveltulehdusta (ei-steroidiset tulehduskipulääkkeet, kuten ibuprofeeni, asetyylisalisyylihappo)
rauhoittavat lääkkeet (diatsepaami)
nesteenpoistolääkkeet (diureetit)
epilepsialääkkeet (fenytoiini)
diabeteslääkkeet (tolbutamidi)
lääkkeet, joilla hoidetaan liiallista mahahapon muodostusta ja mahahaavoja (simetidiini)
lääkkeet, joilla hoidetaan maniaa ja masennusta (litium)
muut masennuslääkkeet (kuten amitriptyliini, nortriptyliini)
lääkkeet, joilla hoidetaan skitsofreniaa ja muita mielenterveyshäiriöitä (kuten perfenatsiini, levomepromatsiini ja olantsapiini).[/i]
Mikäli olisin sinä, tarkastaisin ainesosat varmuuden vuoksi myös Lyricasta ja Tolvonista… Kun lekuritkin voivat erehtyä, esim. itselle tuli kerran soitto, että yksi lääke on vaihdettava heti. Olin useamman viikon syönyt päällekkäin…
Jotkut ehkä muistavatkin minut, en ole ns. viihdekäyttäjä, vaan olen kirjoitellut täällä siksi, että täällä tuntuu olevan osalla porukkaa aika paljon tietoa. Kärsin vakavista vaurioista lonkassa, ja syön roppakaupalla kipulääkkeitä että kestäisin leikkaukseen asti. Kesällä leikataan.
Nyt pääsin vihdoin kipuklinikan potilaaksi, ei enää auttanut Panacodit ja Tramalit ja buranat mitä olen kourakaupalla syönyt, ja lääkäri järkeisti lääkitystäni. Iloinen olen varsinkin Panacodin lopettamisesta, tosin tilalle tuli sitten pelottava morfiini, mutta tuntuu auttavan kipuihin.
Mutta kysymykseen. Minulla meni 500-550 mg/vrk Tramalia useamman kuukauden ajan, ja nyt se lopettettiin seinään. Lääkäri oli sitä mieltä että Depolan auttaa siinä ettei vieroitusoireita tule Panacodin ja Tramalin lopettamisesta seinään, vaan olen ollut aika kipeä viime yöstä lähtien (Tramalia otin siis viimeksi perjantaina aamulla). Todella omituinen olo, ja nyt on sellaisia sähköiskun tuntemuksia myös (ei niin pahoja kuin saan esim. Cipralexin lopettamisesta, mutta kuitenkin). Nyt hieman pelottaa kun on lukenut ettei Tramadolia pitäisi lopettaa kuin seinään, että pitäisikö hieman tasata ja ottaa vaikka yksi 50 mg nopeavaikutteinen (söin aikaisemmin 2 x 200 mg depot, ja 2-3 50 mg nopeavaikutteinen)? Kipuklinikkakin on kiinni, vai onko jotain numeroa josta voisi kysyä apua?
Karmea olo kaikin puolin, ihan kuin huimaisi, olisi kuumetta, sähköiskuja, paleltaa jne. Mutta jotain hyvääkin: kivut ovat kurissa
^
Mulle sanottiin ainaki kipupolilla,että tramal heikentää oxyconttien vaikutusta,liekö sama morfiinin kanssa,niin lähellä toisiaan.Kun määräs edellinen lekuri trmalit läpilyöntikipuun,kipupolilla sit vaihettiin oxynormeihin.Eli ei ainakaa mulla tullu mitää oireita tramal ja kontit,enkä usko että sullakaan morfiinin kans.Mut jos et uskalla ottaa nii soita terveysneuvontaan, 24/7 auki,googlaa nro…
itellä flippas osittain sen takia päässä kun lopetin tramadolia omatoimisesti pois…
viekkarit on toki yksilöllisiä, mutta kun ottaa huomioon käyttöajan, lääkkeidenmäärän ym.
niin sanoisin että juuri ja juuri pärjäisin avohoidossa jos olisi tukiverkostoja mutta kun ei
niitä aina ole ja laitos on vaihtoehto, mutta helskutin kaukainen semmoinen. mulla on nyt
kuitenkin lääkitys kohillaan, ja selviän pääni kanssa vaikka olenkin vähän vainoharhainen,
joskus, kun on maniakausia eli lähes päivittäin. vaikeeta lopettaa, ku elämäs menee kaikki
päin… no sinne just. ei psyyke kestä, vielä. pikkuhiljaa, pikkuhiljaa… jatkakaa!
Luulis, että jos ne lyö vaikka oxycodoneja sairaalassa (kuten esim mulla oli jo ennen sairalassa käyntiä se alla lääkityksenä) niin oksikodonia ne löi mulle läpilyöntikipuihinkin, ainoastaan vaan oxycontteja, mitä lueskellut niin nuo contit vaikuttaa sen 4-6tuntia ja on enemmänkin läpilyönteihin, tuo oma oxycodone ratiopharmi tabu kestää sen 12tuntia, sitä ennen oli buprelaastari ja sitä ennen tramalit, sitä ennen panacodit ja jne. jokaisessa välissä koitettu kaikenlaisia komboja ja buustaajia ennenkuin siirrytty vahvempaan. Tuon oksikodonin kanssa fentalyyni vei mukavasti kipuja pois, oxy tabuina, fenta i.v:nä. tosin alla oli myös rauhoittavia ja vielä lisäksi lyötiin spinaali? puudutus mikä vei loppujen lopuksi navanalapuolelta kaikki tunnot pois.
Itse oon kyllä huomannut kun välillä ottanut noita ylijääneita panacodeja tai tramalaita oxyn kanssa, niin ei ole tullut mitään sivuoireita myöskään, kivunlievitystä on tullut hieman enemmän, eli ei se ainakaan ole heikentänyt vaikutusta. tosin noin puolivuotta nuo helvetilliset läpilyönnit olleet historiaa oxyihin siirryttyä.
Yleensä luulisi (Riippuen täysin tietty jatkuvasta kivusta) että tramalit olisi se pääsääntöinen lääke ja esim contit tarvittaessa kun tulee läpilyönnit.
Oxycontit on samoja kuin ne Ratiophamin Oxycodonet,12h vaikuttaa,Oxynormit on sit niitä lyhytvaikutteisia.
Mä söin noin vuoden verran tramalia n. 400mg/päivä, sitten pe kävin lekurilla, ja aloiteltiin k-hoitoa -ihme kyllä, buprelaastareilla-. Noh, niitä ei pe ollut apteekissa, vaan ne piti tilata sinne. Niin ei mulla tullu vuoden tramalikuurista mitään viekkareita. Joskus 2000-2001 söin oxyä jotain 9kk 24/7, jonka jälkeen fentaa sen 3kk, niin sitten tuli kyllä semmoset reflat, että oksat pois. koko niitin kun heitti hihaan aamulla, niin illalla jo tärisin…
Ai niin, tuon jälkeen ei oo bupre toiminut, muuten ku pitääkin, eli korvaushoitolääkkeenä. Siksi en oikein hiffaa, miksi hitossa ihmiset koukuttaa ittesä johonki bupreen, kun ei se oo edes oikea opa.
Tosin menee mullakin muutama päivässä -kielen alta- korvaushoidossa tosin, edes näppäilemällä osin. Joskus saatan “huvitella”, ja heittää pari nappia hihaan, mutta ei ne edes toimi ku tunnin.
Ja muita opiaatteja ei korvaushoidossa voi edes ajatella käyttävänsä. Kerran kokeilin, ja tuli semmoset reflat että huh, huh. Se oli fentaa. Että reflat ei onneksi kestäny kun jonku tunnin. En tuu enää koskaan testaamaan… ei onneksi kestäny ku jonku tunnin, mut se ei liity aiheeseen. bupre on hyvä lääke, mutta huumeena tod huono.
Täysin offtopic tramalista mutta: Itsellä meinasi tulla jännäkakat housuun tuossa pariviikkoa sitten, tai oli pariviikkoa sellainen olo, että mitäs nyt tehdään, kun lääkityksenä tuo oxycodone 10mg, ja apteekissa oli respa 2 x 98kpl ja yhden olin hakenut ja menin hakemaan toista pari päivää ennekuin loppuu, niin jumalauta, maahantuojalla ei ole, apteekeissa ei ole, soittelivat 100-200km lähiapteekeihin onko heilläkään varastossa, yliopistonapteekissa olisi ollut yksi kappale 98kpl:n mutta eivät sitä suostuneet sieltä lähettämään toiseen apteekkiin kun toisesta olin sen ensimmäisenkin sillä respalla hakenut, kuitenkin saivat parin päivän viiveellä joltakin apteekilta erikoisluvan pieneen pakettiin mikä riitti 2viikoksi, ja menin taas hakemaan / kyselemään joko tukusta olisi tullut lisää, niin näytti ei oota koko suomessa eikä tietoa koska tulee edes lisää, eli jäi sitten respasta 2 pienempää pakettia saamatta. Siinä sitten pähkäilemään mikäs nyt eteen, kun ei ole korvaavaa lääkettä (juurikin 12h debot, contit olisi mutta nopeita ja tarvitsen 12h x 2 päivässä). Onneksi kuitenkin löysivät varastosta yhden 20mg:n 98kpl:n paketin mikä menee puolen vuoden päästä umpeen, joten varasivat sen minulle ja hain nopiasti respan noihin tuplasti vahvempiin, onneksi kuitenkin omaa jakouurteen niin riittää nyt 98päiväksi, kun 1 tabletti riittää vuorokaudeksi kun puolittelee. 40mg ja 80mg:n paketit myös loppu… nyt pääsee kumminkin 3kk etiäpäin ja toivottavasti alkaa suomen tukkuun tulemaan noita miedoimpia 10mg tablettipakkauksia taas sitten. Muuten en kyllä tiedä mihin sitten olisi siirrytty korvaavaksi? 3 kertaa oxycontteja päivässä? Melko vittuimaisesti pääsee kyllä välillä menemään nuo ei niin paljon käytössä olevat lääkkeet. Onko kenelläkään täällä ollut samaa ongelmaa ketä käyttäisi samaa lääkettä tai tietäisi mistä tuo johtuu miksi ei tukkuunkaan tule? Jostain kuulin, että joku iso lääketehdas paloi, mutta se ei tainnut olla tuo ratiopharmin tehdas.
Ei ole ongelmaa saman lääkkeen kanssa, mutta juurikin sama ongelma: ei oota vain sai
Depolania olisi pitänyt saada lisää tänään apteekista, kun annostakin nostettiin juuri, vaan eipä ollut (sama juttu viimeksi), eli huomenaamulla joudun kärvistelemään pienemmällä annoksella vaikka juuri kipujen takia annosta nostettiin Prkle.