Tramadolin vieroitusoireet

edit : Kai se on vaan purtava hammasta.

Ei siinä kait oikein muu oikein auta. itelläkin se josain on vaiheessa… nyt oon koittanut pomppia 200-400mg päiväannoksen välillä muutamia kuukausia. Tietty jos tuo tramadoli (tramal?) on ainoa lääke niin eikun pikkuhiljaa pienentään annosta parin viikon välein. saahan niitä jopa 50mg tabuina ellen väärin muista. Tietty jos haluut vierotukset kevyemmäks niin rivaa tai xanoria kehiin mut en suosittele varsinkaan jos olet kokonaan lääkkeistä pääsemässä irti. Joten tiputtele pikkuhiljaa tai vaihda vaikka panacodiin jos kodeiini vaikuttaa ja tiputa sitä sitten jos et suoraan pysty tramadolista nolliin tiputtamaan lääkitystä.

Oisin sanonut kutakuinkin samat sanat.

Tekis mieli sanoa et sillä se lähtee millä on tullutkin, tuskin kannattaa millään muulla lääkkeellä korvata. 50mg viikossa pois niin ei se kauaa kestä, eikö tuo ole se helpoin lopettaa mutta henkinen riippuvuus voi olla paljon isompi kuin fyysinen ja silloin voi olla tosi vaikeaa.

Itse nyt kun syön vähän Diapamia (annosta kyllä just nostettiin) niin Lyrikoiden vähentäminen ei tunnu enään miltään ja olenki rajusti vähentänyt mutta nyt nostin pikkasen takaisin kun en tiedä mistä vasemman puolen kramppaaminen ja lievästi halvaantuminen johtuu.

Itseään voi palkita jollain kivalla kun viikon vähennys onnistui, ei millään mömmöillä tai alkoholilla vaan kaikilla on jotain mitä haluaa ja vaikka vähillä rahoilla kauppaan ostamaan se. Jos se on vaikka musiikkilevy niin sen kuuntelu nuistuttaa että mä pystyin, mielikuvitusta saa käyttää vapaasti ja haaveilla siittä päivästä kun viimeinen annos on otettu. Jos pääsen kokonaan Lyrikasta eroon mitä epälen mut jos saavutan sen minimitason laitan lipun salkoon ja jos naapurit kysyy miksi niin sanon nyt olevan niin hyvä päivä että liputus on paikallaan.

Voi verrata suburefloihin, vaan miedompia. Kuukauden jälkeen alkaa näkyä valoa tunnelin päässä.

Kai ne on kestettävä hammasta purren.

Tuskin kestää kuukautta paitsi jos olet niitä rouskinut yli 1000mg vuorokausessa kuukausia, siinähän ei ole ollut mitään järkeä silloin kun sen teho häipyy ja kipuun ei auta kuin hetkellisesti yli 400mg annos päivässä, ilman muita lääkkeitä niistä ei ole saanut mitään iloa irti. Riippuvuus on enemmän henkinen ja siihen apua saa muilla lääkkeillä joista irtipääsy on sekin oma lukunsa. Jos kyse on tramalista vain niin ota pikkasen päivässä hetken aikaa niin siinä se rupiaa olemaan, yksi läheinen joutui hiljan lopettamaan kaikki kun joutuu suolen lyhennysleikkaukseen tulehduksen takia, tai onhan se jo leikattu ja hyvin meni eikä kuulemma pistä enään suuhunsa mitään lääkettä.

jeps kyllähän noi viekkarit ainaki henk. koht. pärähtää päälle 2vrk siitä kun on ottanut viimeksi tramadolia,
mutta tuskin sentään kk kestää missään nimessä viekkarit, jollei oikeasti annokset ole olleet jättimäisiä ja
kuuri syystä tai toisesta ollut pitkä. eri asia on sitten taas se, että kun tramalit ym. omaa sen masari vaikut-
uksen niin on mahdollista että ne sähkäri oireet (ja muut tyypilliset masarilääkkeisiin liittyvät oireet) voi kes-
tää pidempään. kylmä-kuuma väreilyt menee viikossa parissa ohi, samoin kun vatsaoireet.

Kiitoksia kaikille. Oloni on kohentunut valtavasti jo noin 4-5 päivän kuluttua oireiden alkamisesta. Lopetin siis seinään, annos melko suuri (ei kuitenkaan mitään 1500mg/vrk sekoilua) ja kuuri melko pitkä. Tästä ajattelin jatkaa sellaisella linjalla, että keskityn potemisen ja märisemisen sijasta muihin asioihin. Kyllä noista santuista ja rivoistakin on huomattavasti apua kunhan en syö niitä kuin karkkia kuten ensimmäisinä päivinä. Lisäksi täytyy todeta, että tällaiselle typerykselle tekee varmaan vaan ihan hyvää välillä huomata, miten tärkeää naisen/kumppanin ymmärrys (kaikenlainen, heh) on. Valtava apu. Joitain asioita ei vaan voi kusta. Tai voi, mutta sitten voi samantien vaikkapa juosta järveen.

Tämä taas sai minut ajattelemaan omaa alkoholinkäyttöäni. Tarkemmin sanottuna korkin vääntämistä kiinni. Kenties lopullisesti. En juo joka päivä tai edes joka viikko (joskus join), mutta aina kun juon asiat tuntuvat menevän täysin vituilleen. En esim. ole oikeastaan koskaan riidellyt tuon edellä mainitun paremman puoliskoni kanssa ilman että alkoholilla olisi ollut osuutta asiaan. Humalassa myös välillämme oleva erittäin hienovarainen yhteys katkeaa. Esim. kannabiksella tätä vaikutusta ei ole. En ole koskaan joutunut putkaan, katkonut luita (omia tai muiden), istunut oikeudessa, maksanut korvauksia tahi muuta vastaavaa paskaa minkään muun päihteen kuin alkoholin takia. Yksikään läheiseni/yhteistyökumppanini/whatever ei ole koskaan maininnut mitään negatiivista muiden päihteiden/lääkkeiden käytöstäni. Itseasiassa kukaan ei ole sanonut yhtään mitään. Joskus joku on ihmetellyt miten ja miksi olen “selvinpäin” jossain sellaisessa tilaisuudessa jossa “kuuluu olla kännissä”. Myöskään naistani lääkkeiden käyttöni ei hänen omien sanojensa mukaan haittaa. Kuten ei myöskään esim. satunnainen pajautus. Tai no, kyllähän hän mainitsi jostain lukeneensa että tramadoli voi vaikuttaa libidoon, heheh :slight_smile: Mutta se jää nyt enkä aloita uutta kuuria jos se ei ole ehdottoman pakollista.

Pyydän jälleen anteeksi tekstin mahdollista sekavuutta. Hyvät viikonloput kaikille ja ottakaa rauhallisesti!

p.s. Noi “sähköiskut” ovat silti äärimmäisen vittumaisia. Thor ampuu salamoita päähäni. Sarjatulella.

^kyllä sun tekstistä selvää sai, ja ihan asiaa puhut tai kirjoitat!

ja niin, kukapa tykkäisi olosta jossa tuntuu että hetkittäin työntäisi haarukkaa pistorasiaan, ellei sitten
ole masokisti, heh. mutta parempaa vointia sulle myös statik!

Käsittääkseni tramadolilla on myös anti-depressiivinen vaikutus joten siksi sitä on vaikea lopettaa. Ainakin mun mielialaa se nostaa aika reilustikin…

maago: itsellä heilautti taas mielialat aika kivasti että joutu ottamaan 1000mg deprakinea ja 2mg xanoria mielialaa tasaamaan. Edel. iltana tosihyväolo ja aamulla itku tuli. Tramadoli + ssri voi aiheuttaa serotoniinisyndroomaa.

Multa justiin otettiin päivän annoksesta puolet eli 200mg pois ja lääkäri varoitteli ettei välttämättä käy hyvin, tilalle tuli kyllä ihan eri myrkyt mutta kokeillaan ja tuskin se teemujen ja pamien takaa uskaltaa T1:nkään irvistellä. Tosta uudesta ei tiedä kuin auttaa mutta jos lääkäri uhraa puolitoista tuntia muhun niin kait se on silloin tosissaan.

Saattaahan siitä “pienet” parin viikon hikoilut yms tulla noin yhtäkkisellä pudotuksella. tosin taas jos jotain muuta olet saanut korvaavaksi / lisäksi niin välttämättä ei tule mitään oireita.

MIelestäni aika epämiellyttäviä noi tramadolin vieroitusoireet. Suurimpana tulee masennus ja alakuloisuus, ei kiinnosta tehdä mitää ja hermostunu olo sekä ne perus “kylmä kalkkuna”. Pahimmat kuitenki on sähköiskut päässä. Kun kääntää päätä ni tuntuu kun maisema tulis perässä ja sitten yht. äkkiä iskee pienimuotonen black out. Saattaa olla että tipahdat siitä paikasta. Niiden jälkiolot kestää muutamia sekunteja. Ja se saattaa laukasta epileptisen kouristuksen. Usealla tullu. Varsinkin jos annostukset ovat olleet suuret.

Tonnin annos on jo sellainen että jos ei pienemmillä saa sitä mitä hakee niin haitat ovat paljon hyötyjä suuremmat. Se toki on yksilöllistä joku vetää 1200mg eikä saa mitää irti. Mut kuitenki viekkarit katoo siinä viikon kohdilla. Se taas riippuu kuinka perso on mielihyvälle et kaunako henkiset vieroitusoireet kestää.

Kylläpähän itselläni on aina auttanut isommat annokset paremmin kuin pienemmät. Kun tole on kasvanut, eivät nimenomaan 400mg:n kaltaiset pikkuannokset ole lieventäneet kipua yhtään, vaan on täytynyt ottaa 1000-2000mg.

Yleensä on minullakin tuo pitänyt paikkansa, mutta pitkien putkien loppuvaiheessa on monesti viekkarit kehittyneet niin vahvoikisi, että olen heti ottamista seuranneena aamuna jo herännyt viekkuihin.

Itselläni ei ole koskaan tullut mitään sähköiskuja tai black outia ennen epileptistä kohtausta. Eikä ne kohtaukset sitä paitsi tule viekkareiden aikana, vaan silloin jos on ottanut liikaa tramadolia.

Ei ole. Jos tole nousee tasaisesti, on 1000mg:n kerta-annos vain yksi välietappi muiden joukossa.

Ei pidä paikkaansa. Viekkareiden kestoon vaikuttavat mm. Tramal-putken pituus, annosten koko ja käyttöhistoria. Näistä riippuen fyysiset viekkarit voivat kestää parista päivästä pariin viikkoon. Henkisten viekkareiden kestoa ei kukaan voi ennustaa.

Puolivuotta 400mg päivässä loppui seinää kun ei muka auta mun kipuihin yhtää, terkkarissa kirjoitettiin 1100mg päivässä niin saan koiron kusetettua, 14.00 tabu naamaan niin 15.00-18.00 on jotenki siedettävää. Muuna aikana ei jalat kestä alla ja vasen puoli meinaa pudota pois, kyllä se jotain auttaa hermosärkyyn. Itse vieroituksesta en tiedä kun samalla pudotettiin 2300mg Lyrika 4 päivässä pois 2*150 kapseleilla. Mä luulen että Helvetissä voi olla ihanaa, pani pikkasen paleltamaan ja ajatukset lähti mustalle radalle. Tilalle Gababentistä ja itsaria jatellu tänäänki kymmeniä kertoja ja keksinyt eri tapoja tehdä se, tämä oli neurologin päätelmä mun parhaaksi ja lupasi jotain särkyyn omalääkärin kautta jolle aika 6vko:n päästä, hyvin jaksan mutten niin pitkään ja mene kallonkutistajalle ensi torstaina. Nyt pitäisi kestää siihen asti, ei Tramalia noin vaan lopeteta on mun mielipide.

Ei ole. Jos tole nousee tasaisesti, on 1000mg:n kerta-annos vain yksi välietappi muiden joukossa.

mitä höpiset? Todellakin 1000mg kerta-annos on tyhmää ottaa. Haitat korostuu suurimmalla osalla ja tollanen annos niin… Jos itellä tai kaveris vetää ni se ei tarkota etteikö siitä ois haittaa toiselle. Lääkelaitos sanoo rttä yli 400mg annokset saattaa madaltaa haittavaikutusten kynnystä. Ja itse tiedän mistä puhun.

totta. Mun suurin kerta-annos ollu 900mg. Sillo ei tullu mitää mutta kerran koko päivän aikana nautittu 800mg teki mulle kouristuskohtauksen ja sen takia murtu niska. Yht äkkiä vaa suorilta jaloilta selälleni ja siinä maassa tärräsin minutin. Onneks oli kavereita messissä ja osas hommansa ni lansi tuli ja kuskas mut ensapuu. Siinä oli halvaantumine vaarassa kun niskanikama liikku ulospäin. Et sen takia pauhaan tosta. Viekkareissa tuli usein sähköiskuja koko kehoon ja suurilla annoksilla aijmmin tullu ns. Tiputuksia, sekunnin black outteja.