-

Oikeaan suuntaan menet, mutta jollain oikeasti mielekkäällä tekemisellä sun on täytettävä tuo pelaamisen lopettamisesta aiheutuva tyhjiö. Vaikutat siltä, että sun suhtautuminen liikuntaan on sama kun minullakin, eli “olis ihan kiva harrastaa”, mutta sitten kun tilaisuus olisi niin ei sitä vaan jaksakkaan lähteä sinne lenkille vaan jotain muuta tulee kuitenkin tehtyä. Pelailetko muita pelejä kun rahapelejä? Itse olen noista löytänyt ainakin hyvän korvikkeen itselleni, vaikka ihan aikuinen ihminen olenkin. Toinen kiva juttu on lukeminen. Nämä on sellaisia asioita joihin on helppo uppoutua ja voi sulkea muun ympärillä olevan (ja ajatukset pelaamisesta) pois mielestä ja keskittyä siihen eikä lisäksi vaadi sellaista ponnistelua kuin liikunta, eli kynnys “toimintaan” on matalampi.

Hyvä vaihtoehto on myös olla kavereiten kanssa ulkona tai jossain muualla. Liikunnan harrastamiseen sinulla ei taida nykyiseltään riittää motivaatiota, vaihda lajia tai keksi joku tapa motivoida itseäsi. Jotain sun pitää tehdä kuitenkin että ne pelit ei kokoajan pyöri mielessä.

Mut hyvin menee, olet kaikista “ongelmista” huolimatta pitänyt pään kylmänä ja ollut pelaamatta. Sen voit tehdä jatkossakin, kunhan vaan pureudut ongelmaan ja korvaat sen paremmalla tekemisellä.

Moi puuh,

Oikein kiva juttu, että kurssi on pysynyt suorana ja katse eteenpäin. Nyt olet jo huomannutkin, että voit suunnitella tulevaisuutta. Se on varmasti mahtava tunne! Jatka samassa kurssissa. Mietipä sitä kuntoilua! Seuraan mielenkiinnolla palstaasi. Käteni on älyttömän kipeä, joten yhden sormen-tekniikkani toimii hitaasti. Kannustan sinua ajatuksissani ja kirjoittelenkin vielä, kun käsi on parempi. :slight_smile:

Moi kaikille,

Eipä ole tullut tänne kirjoiteltua varmaan 6 kuukauteen…Viimeinen vuosi on ollut jatkuvaa vuoristorataa, pääsin jo kerran kaikista veloistani(pääasiassa pikavippejä) ja olin jopa 2,5kk pelaamattakin parhaimmillaan, mutta sitten tuli repsahdettua ja tottakai vippejä otettiin pelaamista rahoittamaan. Nyt sitten vuoden alusta asti olen ollut pelaamatta, vippejä jonkin verran saanut lyhennettyä ja muutama on nyt perinnässä joista tehdään maksusuunnitelmaa…pelottaa vaan niin helvetisti että selviänkö mä kaikkien lyhennyksistä kun niitä on kuitenkin tommonen 5kpl/kk. Vuokran/sähkön/ruoan/autolainan/kahden muksun menojen jälkeen ei ihan kauheesti jää ylimääräistä. Vaimoke on kotona pienellä vanhempainpäivärahalla, onneks itellä vakituinen työ vaikkakaan palkka ei mikään kauhean suuri ole. Niin ja ennen kuin kukaan ehtii sanomaan että myy auto pois niin voin sanoa, että se ei oo mahdollista koska täällä on niin paskat julkisten kulkuneuvojen käyttömahdollisuudet. Sitäpaitsi tosta autosta edes juur mitään sais, on aikalailla halvimmasta päästä…Noniin, tulipas avauduttua, ajattelin täällä taas alkaa käymään hiukan aktiivisemmin ja jos repsahdus tulee niin haetaan täältä sitten vertaistukea. 31. pelaamaton päivä menossa.

Joo en mä halua luottotietoja menettää…oon nyt jokaseen löytämääni vippipaikkaan ottanut lainauskiellon, joten eiköhän tästä selvitä kunhan saan noi suurimmat vipit pois. Mites muuten, jos päästää velat ulosottoon niin meneekö se aina suoraan palkasta vai voiko ulosoton kanssa sopii siten et maksaa itse ne? Ei muuten mutta jos noin sattuu käymään niin sitten tietää pomoni mun ulosotosta(maksaa itse palkan suoraan mun tilille) ja työpaikka on tosi pieni, 10 hengen toimisto…eli todennäköisesti koko porukka saa tietää et mä oon sössiny asiani…tosin yritän kyllä viimeiseen asti välttää ulosottoa…

Keskity nyt ongelmiisi äläkä yhdistä niitä yksityis asioita mitenkään niihin.Jos yksityiselämässä menee hyvin tai huonosti ei väliä-PELATA EI SAA :exclamation: