Moi puuh,
Pitkästä pohdiskelustasi sain käsityksen, että kaikista jo nyt maksamista oppirahoista huolimatta uskot edelleen pelaamalla pääseväsi taloudessa tasapainoon! Ei se onnistu. Meitä yrittäneitä on tämä sivusto täynnä. Kyllä se vaan on nuo rahapelit lopetettava, mikäli haluaa rakentaa itsenäisen tulevaisuuden ilman voutia ja jatkuvaa persaukisuutta.
Rehellisyys itseä ja muita kohtaan on tärkeää. Vuotta 2012 ajatellen toivoisin sinun syvällisesti pohtivan, haluatko jatkaa nykyisellä tavalla vai tahdotko todella muutoksen elämääsi? Muutoksen tie tulee olemaan kuoppainen, repsahduksia tapahtuu, mutta sillä suomalaisella sisulla noustaan eikö vaan? Oikein hyvää uutta vuotta Sinulle!
Hei puuh!
Lukasin nää sun kirjotukset ja löysin paljon samaa meidän “tarinoista”.Itsellä pelaaminen oli alkuun jännityksen hakua, lopulta halusin rankasta sillä itseäni.Nykyään jos sattuu joku pieni kolhu elämässä niin samantien on pelit mielessä.Mua ei siinä edes kiinnosta se raha vaan pakko vaan pelata.Ei mitään tolkkua ja silmät sumussa teen talletusta talletuksen perään kunnes ns herään että vittu sinne meni kuukauden ruokarahat.Sitten ollaan henkisesti niin maissa että tekis mieli vaan ripustaa kaula köyteen ja jättää kärsimykset.
Itsekkin oon menettäny kaiken sosiaalisen elämän, osittain sairauden takia mutta pelit on nykyään myös osittain syynä.Tosin nykyään tykkään olla yksin ja jos pitää joku tavata niin ajatuskin ahdistaa ja koitan keksiä tekosyitä että voisin perua tapaamisen.Oonkin haaveillu muuttoa jonnekkin kauas missä kukaan ei tunne mua ja alottaa elämä alusta.Mutta ei noita ongelmia pääse karkuun.
Sulje nyt hyvä mies ne pokeritilit.Maililla kerrot että oot uhkapeli addikti niin ne pysyykin lukossa.Toi että ne on auki tarkottaa sitä että sun rahat tulee menemään jatkossakin sinne.
Toivon sulle pelitöntä ja onnellista vuotta 2012!Itselle vuosi 2011 oli ehdottomasti hirvein vuosi elämässäni ja mitään hyvää ei jäänyt käteen.Toivotaan että vuodella 2012 olis jotain uutta tarjottavana, tää sama taaperrus alkaa pikkuhiljaa kyllästyttämään.Jotain sisältöä pitäisi keksiä elämään niin ehkä ne pelitkin olis helpompi sillon jättää.
Moi puuh,
Et sinä ole lainkaan niin epäintressantti meidän tyttöjen! (itse olen varmasti ikäloppu monen mielestä, mutta nuori mieleltäni) mielestä ole. Ei me nyt kenen tahansa seuraan hakeuduta. Monen miehen onni onkin ollut ymmärtävä nainen rinnalla. Kyllä luulen naiskaverisi aavistavan yhtä sun toista tilanteestasi. Parempi olisi kyllä olla rehellinen. Valitettavasti se ei aina toteudu toivotulla tavalla, ei edes omassa avoliitossani pelurin kassa. Mutta se tuo rakkaus on ihmeellinen voima , joka ajanoloon voi tehdä ihmeitä. Mieti vielä, haluatko todella lopettaa suhteen?
Oletko ajatellut terapiaa saadaksesi asiat järjestykseen? A-klinikalta sain vuoden terapian aikana apua sekä masennukseen että pelihimooni. Sinua voisi auttaa keskustelu ammattiauttajan kanssa, joka tapauksessa. Siinä ei ole hävettävää ja naisystäväsi kyllä ymmärtää, jos kiinnostus on aitoa. Lähde vaikka kävelylle luontoon hänen kanssaan ja puhukaa toiveistanne nyt ja tulevaisuuden suhteen. Puhuminen on tärkeää. Älä anna periksi! Jokainen uusi päivä on uusi mahdollisuus.
En usko että mikään rakkaus tai mies tai nainen pysty saamaan pelurin lopettamaan ellei hän sitä itse halua tai pysty.Eli jos on hyvä partneri tai huono tai jos on sinkku niin pitää itse lopettaaa.eiväthän kaikki suhteet kestä ikuisesti ja jos voi huonosti parisuhteessa niin sekin voi johtaa pelaamiseen jos kerran ongelma on olemassa.
Puhuminen auttaa tietenkin mutta eihän sekään ole mikään ihme keino.
Rakkaus on yksi asia ja perhe toinen ja peliongelma kolmas .
Pitää ITSE laittaa sen pisteen ja ehkä se vaati monta yrtitystä mutta yksin olet lähtenyt pelaamaan ja yksin lopetat.Ja jos ei pysty ominpäin niin parasta saada ammattilais apua.
Peliongelmainen voi olla ruma tai kaunis tai rikas(EHKÄ ALUSSA)tai köyhä mies tai nainen perheellinen tai sinkku ,
rakastunut tai ei rakastunutLuulen että ongelma on pelurin aivossa eikä missään muualla.
Puuh,jatka seurustelu tytön kanssa jos kerran tykkäät hänestä.Ei maailma siihen 20000euroon kaadu.Mutta yritä lopettaa nyt NYT.Joillakin on suurempia summia ulosotossa vaikka eivät koskaan ole pelanneet ja 30 nä elämä vasta alkaa!!!Suosittelen myöskin että asut vielä vanhempien luona koska et ole vielä valmis ottamaan vastuuta itsestäsi.Jos olet pelaamatta vuoden sitten voi kokeilla.Parempi pysyä vanhempien luona nyt kun 50 votiaana kodittomana .Jos tyttö ei rakasta sen takia että asut vanhempien luona niin ei rakasta muutenkaan.Pääasia on nyt LOPETTAA PELAAMISEN
Vielä loppulausuntoni asiasta, nyt kun todella vaikuttaisi että strategisesti asia on tulossa päätökseensä. Ja se strategia on se mihin mulla lähinnä olisi mielestäni näkemystä.
Eilen joku sanoi mulle baarissa että “No nyt kaikki tietävät” ihan 100 % tosissaan. Oletan siis että HIV-teoriani piti paikkansa. No, mielestäni se on helvetin hyvä juttu että kaikki tietävät, sitten ainakin luulisi toiminnan tulevan päätökseensä. Aletaanko sitten Sarille kärräämän miehiä Guatemalasta tai Malesiasta ?? Tai jos jotkut tyhmät persut menevät niillekin kertomaan, niin tuodaanko Sarille Ugandasta sumuisten vuorten gorilloja, nehän eivät ymmärrä puhetta. Pystyisiköhän gorillaan tartuttamaan HIV:n ? Olisiko Sarista olemaan gorilllan kanssa ?
No, tuo oli sellaista henkilökohtaista asiaan turhautumiseni purkamista… Jääköön se viimeiseksi kerraksi. Mutta nyt luulisi myös Kartellijätkien ymmärtävän paremmin miksi vastustan henkeen ja vereen niiden “kovan lapsuuden jälkeen huipulle” - juttuansa. Ansa se nimitäin onkin, yhteiskunnallisella tasolla. Mikäs siinä jos oikeasti pääsee huipulle, sehän on hemmetin hienoa. Mutta että se olisi tuollaista mitä on ollut, niin todella lähes koko yhteiskunta siinä käännetään huonoon jamaan.
Sari sanoi muun muassa, että “mä haluaisin että musta pidettäisiin huolta” vähän virnistäen. Mutta jos se huolenpito on tuollaista mitä on ollut, niin se ei todellakaan ole viisasta. Eikö sitä katkeruutta olisi parempi purkaa jotenkin muuten kuin toisiin ihmisiin tuolla tavoin ? Itselleen sitä saa tehdä mitä vain. Ja eikö asiat pohjimmiltaan ole sellaisia suhtautumiskysymyksiä, siis periaatteessa… Ja kristinusko perustuu pitkälti anteeksiantamiseen.
Mua lähinnä kiinnostaisi se, että tuo suojelutoiminta yms tulisi oikeasti päätökseensä. Pahoin pelkään että uhrien voi olla aika vaikeata saada oikeutta suoraan lain kirjaimien mukaan. Sillä, tuon tyyppiset tapaukset tutkimatta jätetään. Koska kartelli ja mafia - toiminta on ollut vähän niinkuin hallitusmuoto viime vuodet ainakin Suomessa, ja ilmeisesti myös Briteissä. Mutta sitten luulisi että ministereillä sun muilla jotka tietoisesti ovat levittämistä suojelleet, niin että heillä olisi varaa maksaa epävirallisia korvauksia ja hyvityksiä uhreille ?? Ja moraalisen oikeuden hakeminen itselleen, niin voiko se olla huono idea vaikka mahdollisuudet näyttäisivätkin heikoilta / olemattomilta. Moraalisen oikeuden hakeminen on vähän kuin pankkitalletus tulevien sukupolvien henkiseen perintöön.
Mutta eiköhän tämä saaga viimeinkin ollut kohdallani tässä… Täytyy yrittää alkaa siistiytymään, jos tässä nyt enää on mitään mahdollisuuksia siistiytyä… No onhan tässä
Nimimerkille Puuh: Mä en nyt täysin ymmärrä sun ongelmaasi. Ne 20.000 euron ulosottovelat ja pelaamisen menetetyt rahat ovat mennyttä elämää, niille asioille sinä et mahda enää mitään. Nyt kun lopettaisit sen pelaamisen, lopettaisit vanhojen asioiden murehtimisen ja ottaisit rohkeasti yhteyttä siihen naiseen, niin sinulla olisi edessä ehkä mahtava tulevaisuus. Et sinä ole tässä elämässä vielä mitään menettänyt, noin nuorella iällä. Lukemani perusteella sulla on muuten kaikki peruspalikat kohdallaan, esim. vakituinen työ, jolloin ainoaksi ongelmaksi jää tuo pelaaminen ja sen aiheuttama masennus ja omanarvon tunnon menetys.
Miten olisi hakeutuminen GA-ryhmään, niin voisit vähän relativoida ongelmiasi ja huomata, ettet ole yksin ongelmasi kanssa?
Noniin. Oot ottanu ensimmäiset askeleet, tiedät että sulla on ongelma ja että pelaaminen on pahasta ja haluat sen lopettaa. Nyt sun täytyy vaan karistaa tuo luuseriasenne (ei millään pahalla vaan hyvällä!) ja pitää tiukasti kiinni pelaamattomuudesta. Älä selittele pelaamista sillä että olet peliongelmainen tai että muutkin peliongelmaiset tekee sitä ja tätä ja ratkee ja sortuu jaada jaada jne… Se on itsekusetusta siinä missä muutkin tekosyyt joilla voit “oikeuttaa” pelaamisen. Sä pystyt lopettamaan pelaamisen jos vaan -oikeasti- haluat, älä luovuta tai keksi tekosyitä!
Tee päätös ettet pelaa tänään. Ja älä yritä väittää että olet heikko, koska et ole. Ole vahva ja näytä itsellesi ja muille mihin pystyt! Tsemppiä!