Kiitos ihanista ja ajattelevaisista sanoista
Ihan tässä herkistyy tästä tuen ja viisaiden sanojen määrästä! Se tuki mitä täältä saa on kyllä vaikeissa hetkissä tosi tärkeää. Ne antaa toivoa paremmasta.
@Teme70 Tuo juomistunteiden kohtaaminen on kyllä tosi hyvä vinkki!! Oon kohdannut muut tunteet sellaisenaan ja antanut niiden tulla ja mennä. Mutta juomistunteen kohdalla jotenkin jäykistyn ja kauhistunki, ja rehellisesti sanottuna siihen liittyy jopa ”helpottava” olo; ”Nytkö saa luovuttaa!!?”. Tiedän, että jos joisin niin olisin tosi pettynyt itseeni. Ja minua myös pelottaa juoda, koska vaikka kuvittelen, että olisin viisaampi, niin tiedän että en ole! Oon sen kokeillut jo monet kerrat.
@Tämiss jaan tuon terveyskuurin kyllä! Itekki oon saanu painoa pudotettua ja närästys vaivat ja vatsavaivat on taakse jäänyttä elämää! Tuo muuhun keskittyminen on varmasti toimiva, juhlissahan on mihin keskittyä: sukulaisiin, ruokaan jne.
@Metsanpoika Lohduttaa se
Kiitos kun jaoit sun kokemuksen! Toivon, että pääsen tuohon pisteeseen ja kovasti sinne pyrin. Ekat kerrat on varmasti ne vaikeimmat, mutta myös antoisimmat kun niistä huomaa selviävänsä selvänäkin! Tuntuu hurjalta ajatella, että lähtisin juhlista autolla
Oon vältelly kaikenlaisia illanviettoja, koska tunnen että oon liian heikko vielä niihin! Mutta ajattelin, että jos kävisin terassilla ystävän kanssa kokeileen miltä se elämä selvinpäin siellä maistuu! Siitä olis helppo aloittaa! Varsinki ku menee autolla niin ei tuu houkutuksia!
@kaaosteoria66 joo just tuo, että eihän se kaks riitä. Ja tiedän että pystysin juomaan vaan kaks, mutta se, että kuinka kauan menis että tilanne eskaloituis, niin tod näk max kaks vkoa ja se olis jokailtainen ralli. Minä en oo alkoholittomia siidereitä juonut, kun niissä se maku triggeröi, mielummin juon vaikka vettä!
Iltamietteitä: Mulla on alkanu tulemaan sellaisia yhtä äkkisiä voimakkaita onnen tunteita. Mietin, että miten elämä voi olla näin ihanaa! Miten voin olla niin onnellinen! Ja pienistä asioista tuntuu saavan sellaisen saman ihanan hyvän olon aallon, minkä sai nousuhumalasta! Kävin tänään saunassa ja yhtä äkkiä tuli tuo tunne, kiitollisuus, onnellisuus, onnekkuus, raittius, kaikki tuntu vaan niin hyvältä. Tänään oon ollut aika itsevarma siitä, että voin olla kesän juomatta. Ja toivon todella, että se ”pinkki pilvi” saapuu just kesäksi niin pääsen sen voimalla ohittaan kesän.
Nuita juhlia mietin tänään, että käytännössähän se aika mitä siellä vietetään on joitain tunteja, ja sen jälkeen se oma arki ja elämä taas jatkuu. Niin haluaako sitä tosiaan pilata tän vsltavan työn mitä on tehny parin tunnin takia ja tiedän jo, että siitä tulis niin iso henkinenmorkkis, koska oon niin onnellinen raittiudesta. Yhtien juhlien väliin jättämistä mietin kovasti, koska ne on ne kaikkein pahimmat juomisen kannalta. Olis mun vuoro järjestää juhlat tänä kesänä, ja ne on olleet kunnon ryyppäjäiset, niin haluttais vähän jättää välistä. Toisaalta en haluais jättää hauskuutta väliin, mutta sitte se onko se hauskaa selvinpäin. Ja toiseksi, koska olisin ainoa joka ei juo, niin ihan kaikki ihmettelis sitä varmasti ja en halua puhua tästä asiasta kenellekkään. Tämä on mun oma matka ja en halua siihen mitään paineita ulkopuolelta. Oon just se tyyppi, kun sanotaan että noin ei kannata tehdä, niin teen ihan vaan vapaan tahdon eleenä.
Niin kiitollinen tänään raittiudesta ja tästä yhteistöstä, mistä sain kipinän lopettaa ja uskoa, että minäki pystyn siihen!