Päätin aloittaa tipattoman toukokuun sillä alkoholi on taas salakavalasti hiipinyt enempi ja enempi elämään. Oisko muita lähdössä haasteeseen mukaan ? Vietin tipatonta tammikuuta tänä vuonna ja täältä saikin oikein hyvät tuet ja tsemppaukset ja se kuukausi meni loistavasti ilman alkoholia. Houkuttimena nyt toukokuussa tulee olemaan lähestyvä kesä ja aurinkoiset päivät Mutta jos niistä aurinkoisten päivän himotuksista pääsisi yli
Koko kesä aikaa kuitenkin nauttia alkoholia
Moikka! Hyvä tavoite. Mä olen mukana sillä lailla, että lähes tipaton jos sellainen sopii kirjoittelen tähän ketjuun. Eli mahdollisesti muutama tulee kuukauden aikana otettua. Vähän kuitenkin. Voi muodostua tipattomaksikin, mutta jos jossain tilaisuudessa tulee otettua 1-2 niin en halua siitä mitään “epäonnistumista”.
Sehän passaa vallan mainiosti ! Jos ei jostain syystä onnistu itellä pitää koko kuukautta tipatonta niin vähentäminenkin on erittäin jees
Vappu meni ilman viinaa, pitkästä aikaa. Syvä aikomus olla toukokuu ilman, messissä. Mä olen jo niin kyllästynyt kaikkeen tissutukseen. Asioita mietittyäni, mulla on liikaa ryyppykavereita. En tiedä häviääkö ne kavereistanikin, jos en ota heidän kanssa. Sepä jää nähtäväksi.
Tipattoman toukokuun kannattajaksi minäkin ilmoittaudun.
Putkis 0132
Ginni tulee mukaan myös. Valitettavasti annosmäärät ovat tasaisesti kasvaneet sitten tipattoman tammikuun. No huhtikuussa oli sekä pääsiäinen että vappu, jotka nostivat meikäläisen annsmääriä. Lisäksi ikäviä uutisia perhepiirissä, joita piti lievittää viinillä. Seli seli. Eli nyt vain tiukkaa itsekuria ja terveitä elintapoja. Muuten ei jaksa, kun tää nytkin tuntuu jo ottavan koville.
Mutta tsempataan tosiamme. Toukokuusta voi TODELLA hyvin mielin nauttia ilman alkoholiakin. Säiden puolesta tämähän alkoi kuin maaliskuu.
Mukana! Oli tipaton joulukuu This Naked Mind -kirjan avulla ja nyt luen sitä uudelleen. Viimeksi luin sen päivässä kokonaan ja nyt huomasin, että siinä suositellaan lukemaan pari lukua päivässä, ymmärrän miksi. Vappuheila teki oharit ja pullo samppanjaa ja vähän lisukkeita yksin kotona siemailtuna siivittivät mukavaan päänsärkyyn ja nostivat motivaatiota.
Ostin kahta eri alkoholitonta olutta heti alkuun täksi viikonlopuksi, toinen vanha tuttu Brewdog Nanny State, jota saa nyt tölkeissäkin, ja toinen oli uusi tuttavuus, Clausthalerin sitruunainen sandy (0,0%) Prismasta, huippuhyvä! Saunaa, kuntosalia ja hömppää telkkarista, niin tästä lähtee päivä - ilta etenkin - kerrallaan.
Työkaveri valitteli pms-oireitaan ja tokaisin, että mä puolestani oon tipattomalla - tästä syntyi hauska assosiaatio Tipattomalla jo useamman vuoden, kierukasta vaihdevuosiin nääs!
Virkeää ja rentoa viikonloppua kaikille!
Moi!
Mäkin varasin kirjastosta tuon ko. kirjan, kun se on vastaan täällä tullut. Uskon, että on hyvä.
Harmi, että vappuheilasi teki oharit. Hyvä, ettei nyt siitä mikään pahempi juttu ratkennut.
Kuntosali ja hömppä ja alkoholiton juoma – sounds good!
Hyviä viikonloppuja!
t. Urz
Tipaton toukokuu hyvässä käynnissä. Pe ja la ohitte, ei Alkoa. Yhden väännön jo kävin juomattomuudestani. Voittaja olen minä. Voimaa muillekin.
Hyvä Tigeri!
Hyvä voitto!
Mikä auttoi voittamaan?
Kiitos, ja tsemppistä!
Mulla ei eilen oikein hinkua ollutkaan. Näin vanhaa kaveria, syötiin siinä, mutta kaljat jätin, ja hyvä niin.
Hyviä päiviä!
t. Urz
Ei hitto, kyllä mäkin liityn tänne, vaikka ensimmäiset 5 päivää toukokuusta ei onnistunutkaan. Jotain rotia nyt!
Tsemit kaikille tipattomaan!
Olipa todella rentouttava viikonloppu selvin päin! Päiväunet ja ulkoilua, nyt sunnuntai-iltana akut täynnä ja ilman tuttua ahdistusta stressaavasta maanantaista. Katsoin Ruudusta Jari Sarasvuo -elokuvan ja siinä oli myös hyvää muistutusta alkon kyseenalaisista vaikutuksista. Mites te muut sankarit?
Olen treenannut, levännyt ja siivonnut. Ihanaa, kun on virtaa siivoomiseen ja treenaamiseen, eikä kohmelo sotke elämää. Töissäkin jaksaa taas innolla painaa hommia ja mennä pyörällä töihin. Juhannukseen asti ajattelin olla tipattomalla.
Moi, on retkeilty ja oltu kaupungilla. Nukuttu. Sitten olen käynyt urheilemassa. Piti mennä tänäänkin mutta en taida jaksaa…
Mahtavaa että niin moni haluaa viettää tipatonta toukokuuta ! Ja kyllähän tuon huomaa jopa jo nyt olotilassa että voi paremmin ilman alkoa Vappuhulinan jälkeen psyyke tuntui olevan koetuksella eli tosi stressaantunut ja ahdistunut olotila oli vielä keskiviikkona ja torstaina, yhh ei enää ! Taitaa itsellä ensimmäinen vaaran paikka olla ensi perjantai kun alkaa jääkiekon MM ottelut ja oon tottunut viime vuosina ottelupäivinä aukaisemaan korkkia
koko ajan oon miettiny että ottaisko sillon vai eikö ottais ja minähän en ota ! On vaan aina niin hyvä fiilis kun viettää selviä viikonloppuja, ei tarvi potea turhaa krapulatuskaa ja sen jälkeisiä olotiloja
Holitonta kaljaa korillinen kotikatsomoon Löysin taannoin netistä sellaisen OYNB Challengen, one year no beer, tosin ei vain olut tai vuosi, vaan yleisesti “AF” eli alcohol free, holitonta elämää buustaava verkkovalmennusjuttu, brittiläinen. Löytyy esim. Facebookista. Siellä on varsin inspiroivia tarinoita ennen ja jälkeen tipattoman, kannattaa vilkaista. Ostin 28-day challengen viime vuonna, mutten ihan onnistunut siinä, silti jäi paljon hyvää takataskuun. Nimenomaan siitä, mitä kaikkea hyvää saa holittomasta ajasta vs. mitä jää paitsi
Kuusi päivää meni tipattomalla, sitten yllätyslahjaksi saatu samppanjapullo aukesi, yksin vielä. Mutta maistui todella pahalta ja kaadoin suurimman osan siitä menemään! Tänään tipaton jatkuu hyvällä motivaatiolla. Valoisaa viikonloppua kaikille!
Hyvä sporttari ! Eipä se haittaa vaikka vähän vaan meni juomaan Itsellä iski eilen siiderihimo kun aurinko paisto niin makiasti ja tänään se ois jääkiekko-ottelu, välillä käyny mielessä että jois muutaman mutta nyt sattuu olemaan hieman kipiä olo niin jää välistä
hyvä vaan
Olin vieraisiin ihmisiin tutustumassa työasioissa. Kaavaan kuului lipittely, viiniä ruuan kanssa jne. En osannut kieltäytyä. Hallitusti 4-5 annosta tuli juotua.
Nyt taas jatkuu tipaton. En osannut oikein nauttiakaan, kun olin fiilistellyt, että olen toukokuun juomatta. No, elämäähän tämä.
Täälläkin aukeaa tänään siideri, aurinko paistaa ja kisakatsomoa vietellään porukoilla, en vastusta enää alkoholin himoa tosin tänään juon vain viisi sidukkaa eikä älytöntä ryyppäämistä ja baariin, eli ottelun jälkeen siis kiltisti takaisin kotiin
Pääasia että vähentää juomista