Tipaton toukokuu

heipat Fullmoon, sujuiko lätkä-baarireissu hyvin? :smiley: oliko hauskaa??

Sylvia, oli kyllä mukava ilta eilen, aina niin kivaa katsoa lätkää yhdessä perheeni kanssa. Ja tulihan tuota känni juotua mutta luojan kiitos en baariin eksynyt ! Eli jotain edistystä siis :laughing: krapula on tuntunut mutta ei ole ollut ahdistusta :slight_smile: Tästä sitten jatketaan toukokuu selvinpäin, poikkeuksena jos suomi pääsee jääkiekossa kultaotteluun ja sattuisikin voittamaan niin se on varma että silloin lähden juhlimaan :laughing:

Viikonloppu ilman Alkoa. Hyvä. Eilen väsytti ja masensi, kun viikolla oli käyttöä.
Tavoitteena raitis ensi viikko. Viikonloppuna on tiedossa haasteita, mutta teen parhaani.

Tipattomalla mennään. Eilen käväisi kyllä mielessä parit kuoharit ä-pvän kunniaksi kauniissa säässä, mutta meni nopsasti ohi. Kohta kk:n puolessa välissä, aika kyllä menee äkkiä. Onhan tää nyt loppuun asti sinniteltävä.
Tsemppiä meille kaikille!

Hmps. Mun toukokuuni tulee koostumaan toivon mukaan monesta tipattomasta päivästä. 6 päivää olin tipattomalla, sen jälkeen on ollut haastavampaa. Pari päivää tipatonta, sitten ei, esim. veroilmoituksen täyttö oli vain niin sietämätöntä, että en siitä limpparilla selvinnyt. Mutta olen toiveikas, jopa tipattomasta vuodesta haaveilen (ja josko ne tipat jäisivät sitten siihen kokonaan). Nyt on 15 tipatonta päivää tässä kuussa jo koossa, vähän kuin koulussa saisi keskinkertaisen, tyydyttävän arvosanan kokeesta :slight_smile: Koskaan en ole kunnolla humalassa, mutta jollen tekisi raitistumisyrityksiä, olisin tapajuoppo, lähes joka päivä vajaa pullo viiniä, kunnes tulisi joku terveydellinen ongelma. Yritän eri tavoin, siitä olen tyytyväinen ja kokemukset juomishalujen väistämisestä sekä keinovalikoima on laventunut hurjasti parin kolmen vuoden aikana, pelkällä tahdonvoimalla en yritä ollenkaan. Tänään on raitis päivä ja hyvä olo. Kesä ja jäätelö, jee!

Yritän eri tavoin, siitä olen tyytyväinen ja kokemukset juomishalujen väistämisestä sekä keinovalikoima on laventunut hurjasti parin kolmen vuoden aikana, pelkällä tahdonvoimalla en yritä ollenkaan.
tykkään tästä. tosin itse jouduin toki käyttämään sitä tahdonvoimaakin vähentelemiseni alkutaipaleella. sitkeyttä ja hampaiden puremista, muutoin en olisi päässyt alkua pitemmälle. mutta yritin samalla opetella uusia tapoja, kuten me kaikki. yks suosikkini on en juo tänään, huomenna/seuraavana vapaapäivänä voin juoda jos siltä tuntuu vielä, mutta tänään jätän väliin.
merkillistä kylläkin se “huominenkin” meni sitten usein raittiina.
mutta tuo että kokemukset juomishalujen onnistuneista väistämistilanteista, niitä kannattaa varjella siten että ne pysyvät aina mielessä ja ottaa niistä irtoavat keinot uusiokäyttöön. miten toimin että onnistuin olemaan juomatta? mitä keinoja käytin? keinovalikoima. hyvä sana ja kutsuu tekemään listaa.
paljon tsemppiä Sulle Sporttari!

Kiitos, Sylvia! Isoin näkökulman muutos on ollut kyllä Allen Carrin ja sen jälkeisen Naked Mindin ideologia, jossa alkoholi alkaakin näyttäytyä turhana ja epämiellyttävänä vs. hohdokkaana (tai AA:n tapaan ylivoimaisena kuninkaana). Se nyt vaan koukuttaa ja riippuvuudesta voi oppia eroon, ohjelmoida aivonsa uudelleen. Toistoja vaan riittävästi eri tilanteisiin. Tänään greippilimu terassilla :slight_smile: Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille!

Täälläkään ei täysin tipattomalla olla menty, viime viikonloppuna tuli juotua kännit rannalla koska ei vaan pystynyt vastustamaan himoja, baarissakin tuli käytyä tuhlaamassa rahaa :laughing: ja heti perään on seuraava haastava tilanne eli lauantaina jääkiekko-ottelu kun olen menossa taas kisakatsomoon perheelleni. Uskon kyllä ettei sillon tule himoa ottaa kun oli taas yhtä krapulaa ja huonoa oloa monta päivää viime ryyppäämiseen jälkeen joten kiitos ei enää mulle sitä oloa, haluan nauttia hyvästä psyykkisestä ja fyysisestä voinnista :sunglasses: alkoholi huonontaa molempia :imp: