Tipaton tammikuu 2022

Hei, en huomannut vielä ketjua tipattomasta tammikuusta. Oon vähä myöhässä mutta onhan tässä vielä 3 viikkoa tipatonta jälellä. Muita mukana? :slight_smile:

Jep! Aloitin tipattoman tammikuun jo 29.12. Eli uusivuosi, loppiainen ja yksi tavallinen viikonloppu selätetty :slight_smile:

Terve,
Ilmoittaudun mukaan. Tipattomani alkoi 24.12. Tämä on elämäni ensimmäinen tipaton tammikuu. Viime vuonna tein tunnukset tänne 7.1., ja tuskailin kovin vähentämisen kanssa. Tammikuu meni enimmäkseen juodessa.

Tsemppiä kaikille, jotka asiaa harkitsee. Kyllä se paremmaksi muuttuu!

T. Puuhapete

Moikka,

täällä myös tipattomalla, ensimmäistä kertaa moneen moneen vuoteen aion olla kuukauden juomatta. Kymmenes päivä kohta mennyt ja suhteellisen kivuttomasti! Tämän kuukauden jälkeen toivottavasti pystyy ajattelemaan elämää paremmin myös ilman alkoholia.

Moikka!

Mulla ei tule puhdasta tipatonta tammikuuta tänä vuonna kun on isän hautajaiset, jolloin on sukulaismiehen kanssa kotiin päästyä ollut tapana ottaa vähän konjakkia. Olemme heillä yötä. Mutta jos innostuisi huikattomaan helmikuuhun?

t. Juhani

Kiva kun on porukkaa mukana! Mulla on viime aikoina mennyt aika kosteasti, niin tauko kyllä tekee enemmän kuin hyvää. Kunhan vaan alkuun pääsee, tää se on aina se vaikein paikka. Mutta kokemuksesta tiiän että pian alkaa helpottaa kun tähän tottuu. Huikaton helmikuukaan ei ole paha idea! Tsemppiä kaikille. :slight_smile:

Monta kertaa aiemmin olen aloittanut tipattoman mutta jossain kohtaa tammikuuta on tullut juotua enemmän tai vähemmän (yleensä enemmän). Nyt olen ollut juomatta itsenäisyyspäivästä ja tipaton tammikuukin tuntuu oikeasti mahdolliselta. Mukana ollaan.

Tämän päivän tunnelmia: ostin kaupasta ison päkin jaffa tölkkejä. Nyt kun tuossa äsken niitä join niin hetkeksi ihan unohin että siinä olikin jaffaa eikä olutta. Luulin siis jotenkin juovani olutta, tuli vielä yhtä hyvä olokin. :mrgreen: Jospa tämän tunteen saiskin kestämään, niin voisin lopullisesti korvata oluen limutölkeillä. No, toivossa on hyvä elää. :slight_smile:

En muistakaan montako viikkoa olen ollut tipattomalla? En tykkää käyttää tuota laskuria kun joudun kuitenkin sen nollaamaan. Kuten jo kirjoitin niin tipaton tammikuu katkeaa isäni hautajaisiin jonka jälkeen otan kohtuudella konjakkia. Mutta muuten on mennyt hyvin. Ei ole tehnyt mieli alkoholia. Tsemppiä kaikille tammikuuhun!

t. Juhani

Mukana ollaan! Mun tipaton alkoi vahingossa jo lokakuussa mutta nyt juuri tässä tammikuussa ollut vähän vaikeampaa. Onneksi klinkkakäynti osui juuri tähän saumaan ja työntekijä muistutti kaikista niistä hyvistä asioista mitä tipattomuus on jo nyt saanut aikaan. Ehkä jatkan tätä sittenkin vielä

Minäpä ilmoittaudun mukaan myös. Pari viikkoa myöhässä, mutta parempi myöhemmin kuin ei milloinkaan. Jospa kuitenkin yritän tästä sen kuukauden eteenpäin. Tsemppiä kaikille!

.

Mukana ollaan, aloitin 5.1.2022. Tsemppiä meille kaikille!

Terve

Hyvin sujuu täällä tipaton. Ei ole juomishaluja ollut. Pitsaa ja suklaata on mennyt. Mitäs pienistä! Useana päivänä kokisjanoa kylläkin. Pitää muistaa ostaa kotiin.

Hyvää viikonloppua! T. Puuhapete

No niin,
jos saisi tällä viestillä aloitettua itsekin tänne kirjoittelemaan…

En muista, että olisin tipatonta tammikuuta pitänyt viimeiseen 30 vuoteen :neutral_face:
Jospa tämä tammikuu olisi nyt poikkeus?

Täällä myös tipaton meneillään. Eka kerta.

Tavoitteeni tällä tipattomalla on, että tää tuntuisi normi arjelta eikä olisi sitä ajatusta että “tää nyt on tätä kärvistelyä tietyn aikaa ja sitten saa taas jatkaa juomista ja oottaa sitä ihan vesi kielellä.” Edellisillä tipattomilla se on mennyt just noin. Mutta nyt pitäisi oppia nauttimaan hetkestä. Ja selvänä olosta. Onhan elämä kuitenkin niin paljon parempaa ilman alkoa. :slight_smile:

Tää on mun eka tipaton tammikuu ja toka nollakuukausi. Mä kyllä nautin joka päivästä! En ole vakavasti vielä kertaakaan halunnut juoda tai suunnitellut tulevia juomisia heti, kun tämä on kärsitty. Ei ole kärsimystä. Meinaan jatkaa vielä helmikuun :smiley:

Tuo on hyvä asenne Hippuli! :slight_smile: Voisin itekin jatkaa helmikuulle, mutta en mee vielä lupaamaan ainakaan koko kuuta, kattoo sitten lähempänä. Tsempit kaikille!

Hienoa Hippuli. Täällä menee hyvin myös. Jatkan myös helmikuun.

T. Puuhapete