Tipaton tammikuu 2022

Iltoja. Täällä menee kans tipaton aikas hyvin. Tai siis siltä osin, ettei hirveästi oo tehnyt mieli juoda. Mun tipaton alkoi kyllä 3.1. Kun sehän oli kumminkin lauantai se 1.1. Ja juhla (aka juopottelu)päivä sekin. Sit se sunnuntai olikin korjailua.

En tiedä miks tonne jääkaappiin on jäänyt 2 ginilonkeroa. Oon koomisen tietoinen niistä: toinen on harmaa ja toinen karpalo. Molemmat sijaitsee jääkaapin alalokerossa, toinen kyljellään porkkanoiden vieressä ja toinen saman lokeron kulmassa pystyssä vichyjen takana. Koomista, etten oo mitenkään tietoisesti niitä katsellut, mutta noteerattu ilmeisesti on. :smiley:
Kai ne siellä on koetinkivenä taikka sitten sellaisena, että jos jotain niin sitten. Mutta en nyt halua kiitä korkata, enkä oo halunnut aiemminkaan.

Miettinyt kans tota huikatonta helmikuuta. Lähinnä kun pelottaa mitä tapahtuu, kun alkaa lotraan. Että jatkuuko se sitten taas holtittomana. En oo ikinä pitänyt näin pitkää taukoa, mutta jotenkin vaikea kuvitella, että kuukauden tai kymmenenkään jälkeen ei lähtis laukalle…

Kiukutteletteko muuten enemmän lähipiirille, kun ootte olleet kolmekin viikkoa ilman alkoholia? Mää näköjään oon vähän enempi pinna kireellä. Oon huomannut että oon aika ajoin passiivisagressiinen, jota en itekään kestä muiden osalta itseäni kohtaan.
Mut ite sit suorittaa tollasta perseilyä :neutral_face:

Kuis muilla menee? Mulla on tasaantunut aika paljon mielialat. Oikeestaan nyt ollut aika leppoisaa muutaman päivän. Unenlahjat vähän huonot, muuten ihan ok.

Alkuviikosta askel pitkästä aikaa hidastui hetkeksi alkon ohi kävellessäni mutta sain sen ajatuksen karistettua nopeasti. Luulen jqtkavani taukoa vielä tammikuun jälkeenkin. Pelottaa, että juominen lähtee taas käsistä jos nyt ottaisin enkä toisaalta koe mitään syytä korkata joten kokeillaan tätä selvänä oloa vielä jonkin aikaa.

Eilen illalla telkkaa katsellessa tuli ekaa kertaa pieniä ajatuksia juomisesta: “Hei, noi juo viiniä, olispa kiva, jos mullakin olisi lasi kylmää valkkaria” ja “Nyt otetaan pienet viskit, mullekin maistuisi yksi Jallu”. Oikeasti en halunnut - kyllä meillä kaapissa Jallua on. Muutenkin alkaa tuntua siltä, että 2 kk ilman alkoholia riittää mulle: maaliskuussa palaan vähentäjäksi. Kuukausi aikaa tehdä sotasunnnitelma maaliskuun alkuun, ettei mene överiksi pitkän tauon jälkeen.

Mulla on aina paljon rauhallisempi olo kun oon tipattomalla. Aivot saa lepoa eikä muutenkaan asiat tunnu niin isoilta kuin juodessa. Siks se onkin hassua että sitä muka juo siksi että saa rennomman olon, vaikkaki se menee just toisinpäin. Tai kestäähän sitä rauhallisuutta se pari ekaa olutta. :mrgreen: Hienosti menee teillä, itellä en kyllä uskaltais pitää kotona (vieläkään) mitään alkoholia, koska se riski sortumiseen kuitenkin on aika iso. Mutta kaupassakäynnit menee helposti vaikka ois nälkäisenä ja kiukkuisena siellä, koska jotenki se päätös tipattomasta pitää siinä kohtaa. Ens viikolla onkin jo helmikuu, jatkan ainaki ens viikon vielä ja sitä seuraavankin varmaan. :smiley: Jos on hyvä fiilis näinkin, niin miksi sitä joisi? Tsemppiä!

Vähän kanssa mietityttää toi tammikuun loppuminen… eipä sitä kyllä ainakaan mitään erityistä juhlaa tai muuta vastaavaa syytä oo marssia kauppaan perjantaina hakeen helmikuisia juomia…
Aika lailla samanlailla nää illat on menneet, kuin juodessakin.

Töissä kysyttiin että oonko laihtunut, (joo oon 2 kiloa) mutta en sit viitsinyt sanoa totuutta, että taitaa olla vaan toi viinapöhötys hävinnyt ?

Terve teille,
Miten sujuu tipaton, onko taistoja? Täällä sujuu hyvin ja helposti. Ei ole juomishaluja esiintynyt. Flunssan sain, kotitestin mukaan ei koronaa.

Ennen otin aina flunssan oireiden alkaessa väkeviä tai reippaasti viiniä. Nykyään otan sinkkitabletteja. Kaikenlaisia syitä sitä tipattoman keskeyttämiseen voi kehittää.

Hyvää viikonloppua!
T. Puuhapete

En lupautunut tipattomalle, mutta tämän illan tilaisuuden peruunnuttua tammikuu tulee olemaan tipaton. Kiva fiilis, nöyrä ja tyytyväinen. Jatkan samaan malliin päättämättä mitään kummempaa. Tsemppiä kaikille tipattoman tammikuun loppurutistukseen!

Terve,

Tipaton Tammikuu sujui hyvin täällä, ensimmäinen laatuaan. Viime vuonna muistan kovasti asiaa yrittäneeni ja tammikuun alussa 7.1. tein tunnukset tänne, kun tissuttelu ei suunnitelmista huolimatta loppunut. Tammikuusta ei tullut vielä tipatonta silloin, rämpiessä ja empiessä meni vuosi sitten. Kyllä olen hyvällä mielellä, että nykyään on jo helppoa olla juomatta. Jatkan myös ensi kuun myös juomatta.

Miten sujui muilla tipaton?

Onnittelut kaikille tipattomassa tammikuussa onnistuneille. Kuten jo aikaisemmin kirjoitin, osui isäni hautajaiset tammikuulle ja niiden jälkeen otettiin maltillisesti konjakkia.

Meidän suvussa tämä tammikuu on ollut synkkää aikaa. 4 vuotta sitten äidin hautajaiset, 2 vuotta sitten anopin ja nyt isän.

No tästä vaan uusia tipattomia kohti!

t. Juhani

Vanhat ihmiset kuolevat ja elämä jatkuu. Joskus nuoretkin kuolevat ja silti elämä jatkuu. Ja mulla jatkuu alkoholiton vielä helmikuun :smiley: On ollut helppoa ja mukavaa. Ei silti tunnu yhtään siltä, että loppuelämäni näin haluaisin viettää. Juodessani sitä vaihtoehtoa kelailen, mitä enemmän juon. Nyt selvin päin ollessa vahvistuu ajatus, etten halua lopettaa.

Suuret onnittelut kaikille tipattoman selättäjille! Itsekin olen kieltämättä innoissani viime vuoden aika musertavan epäonnistumisen jälkeen. Kyllä sen huomaa jääneen vähän hiertämään, mutta ehkä sen voi nyt siirtää menneiden laariin.

Onnittelut kaikille tipattomalla olleille.
Itselle tämä oli ensimmäinen ja muistan kuinka aiempina tammikuina olen lukenut näitä ja kadehtinut tästä suorituksesta. Ajattelin siis, etten ikinä pystyisi oleen neljää viikkoa juomatta. Mutta näköjään pystyinkin. Toisaalta se oli aika helppoa olla tarttumatta lasiin, mutta tunteiden kokeminen ei. Mutta katotaan nyt kuinka tää jatkuu. Ainakaan en nyt heti ensi viikonloppuna juo koko tammikuun edestä. Ehkä juon vasta sitten, toivottavasti hillitysti, kun on joku erikoistilaisuus.

No niin, Vappu, Juhannus, Joulu jne. tullut nyt vietettyä ilman pitkäaikaista A-alkuista ystävää ja salarakasta. Ja nyt myös tuo kuuluisa tammikuukin…

Onnea minunkin puolesta kaikille onnistuneille! Tipaton kuukausi kannattaa viettää jo silloin kun sen voi ottaa vastaan mukavana haasteena eikä vasta sitten kun on jo selkä seinää vasten :unamused: