Tipaton kesäkuu? Keitoton kesäkuu!

Heips kaikki! :smiley:

Miltä kuulostaisi tipaton kesäkuu? Ketkä lähtee messii?

Huomenna on kaljattoman kesäkuuni päivä nro. 1 !

Minä lähden osittain mukaan! Nimittäin Juhannukseen asti. Nytkin oltu maanantaista asti tipattomalla!

t. Juhani

Itselläni menee varmaan juhanuskin tipattomasti, koska ei ole juuri ollut tapana juoda juhlapyhinä. Lisäksi olen varmaan “kotikotona”, jossa en koskaan juo isoäitini edessä (omalla puolella on joskus ehkä olut pari mennyt).

Oon jotain tekemistä koittanut keksiä itelleni. Sudokut, lenkkeilyt kävellen ja pyörällä, lukeminen… Onhan noita. Ja täytyyhän mun viilettää sukulaisia moikkaamassa plus asuntoja tsekkaamassa, nyt kun mut hyväksyttiin opiskelemaan.

hyvä Nortti! suunnitelmasi kuulostaa erinomaisilta!
Juhanin tavoin minäkin pidän pikkuriikkisen varauksen kesäkuusta. jos vointini nimittäin sallii menen kamuni P:n kanssa yhden kerran terassille ja tilaamme mojitokannun. siitä en halua tinkiä. muutoin olen varmasti raitis kesäkuun, kuten (muuten!) olin toukokuunkin täysin tipattomalla. tosin tämä johtui varmasti siitä että oon ollut aika huonossa hapessa sairauteni takia. eli tipatonta toukokuuta ei voi oikein laskea “saavutuksekseni”.
mutta eläköön kaikille niille jotka liittyvät mukaan! ei keittoa kesäkuussa! :stuck_out_tongue:

Kuule Sylvia, kyllä sen voi laskea oikein hienoksi saavutukseksi. Tiedän nimittäin monia, jotka ovat sairauksiensa ollessa päällä pahasti silti ryypänneet. Tietenkin sen ymmärtää, että jos on huono olo esim. lääkkeiden takia, niin ei tee mieli juoda (tai edes syödä).

Tsempit sulle, Sylvia, toivottavasti kesäkuun voinnit ovat paremmat!

Mukana. Tammikuu ja toukokuu menivät osin plörinäksi, nyt on ihan toisen tason motivaatio. Melkein 2 viikon tipattomat pohjat jo vedetty tähän alle, ja kuu vasta alussa :smiley: Mulla ei nimittäin ole kerrassaan mitään paikkaa, minne lapset ja koiran tunkisin, jos joutuisin esim. haimaongelman vuoksi sairaalaan. Valitsen siis minimoida riskin nyt siltä osin kuin siihen voin vaikuttaa. Vichyä ja limsaa tulee kulumaan - ilolla!

Nostelen taas kertomalla tipattomuuden sujumisesta. :slight_smile:

Tipaton on sujunut hyvin. Ei ole tehnyt mieli, vaikka pari kertaa harmittelinkin, ettei saa yksillä tietyillä markkinoilla juoda. No en ole aikasempinakaan vuosina juonut, mutta jotenkin nykyään tekisi välillä juoda aivan uusissakin tilanteissa. :unamused:

En tiedä vielä, kerronko tipattomasta terapiassa. Ehkä kerron vasta ensi viikolla.

Hyvin on lähtenyt käyntiin keitoton kesäkuu! Jos vertaa esim. tipattomaan tammikuuhun niin kesällä on paljon helpompi järjestää mielekästä tekemistä vaikka pihalla kuin pimeänä ja kylmänä tammikuuna jolloin konjakkihömpsy lämmittää mukavasti!

No onhan mulla toi Juhannussuunnitelma, mutta parempi tämäkin kuin ei mitään! Paljon tsemppiä kaikille!

t. Juhani

Jaahas! Se olisi helteinen viikonloppu edessä ja terassit kutsuvat kuin seireenit! Mutta keitottomalla kesäkuulla mennään niin nautitaan vaan kotiterassilla kylmää vissyä ja kaasugrillin antimia. Pulahdetaan saunasta järveen uimaan, niin kyllä se kesäfiilis löytyy raittiinakin!

t. Juhani

asiaa puhut, Juhani. ja voi sinne terdelle mennä vissyäkin lipittelemään. itse suhtaudun VIELÄKIN tuohon ehdotukseen että booring, mutta tulen varmasti koklaamaan tänä kesänä vissylinjaa myös ravintoloiden terasseilla. kerron sit oliko muka booring vai ei, ties vaikka olisi iloinen yllätys :stuck_out_tongue:

Mäpäs repäsen ja liityn kans juhannukseen asti, katotaan kuin käy. :smiley:

Sylvia hei, mä oon ihan samanlainen. En mäkään osaisi baarin/ravintolan terassilla pelkkää vettä, vissyä tai kolaa juoda - en siis mene ollenkaan terasseille houkutukset välttääkseni.

Lisäksi terdeissä piilee se vaara, kun näkee kun muilla on nousujohteisessa humalassa niin kivaa… Sitten mieleen varmaan hiipisi ajatus, että eihän yhdestä kiinni ole…Stna, on kiinni!

edit. Keitoton sujunut oikein hyvin! :smiley:

Keitoton etenee hyvin, tänään ois Helsinkipäivä konsertti, mutta (onneks) en pääse sinne koska oon töissä. Jos oisin vapaalla, niin oisin mennyt ja juomisekshan sekin ois heti mennyt. Monesti työt pelastaa mut juomiselta, hyvä vaan ,vaikka ihan pikkusen harmittaa. :smiley:

Täällä myös etenee keitoton hyvin! Täällä maalla ei ole mitään konserttejakaan houkuttimina. Tsemppiä vaan kaikille!

t. Juhani

Täälläkin keitoton on pitänyt, vaikka vähän kuivahumala meinaa iskeä päälle ja tekisi mieli juoda. Ärsyttää, hermostuttaa…
Oon nyt kuitenkin koittanut tehdä kaikkea kivaa, pyöräillä ja hoitaa pihaa yms.

Hei, nyt ollaan jo yli puolenvälin kuuta ja vielä viikko-pari jäljellä muilla riippuen tavoitteista! :smiley:

Itse ajattelin samointien jatkaa tipatonta tuonne heinäkuun puoleen väliin asti. Tavoitteestani huolimatta en soimaa itseäni, jos keitoton loppuukin aikasemmin.

Mites muilla menee?

Kiitos kysymästä tipattomalla on menty ja mennään Juhannukseen asti! Ihmeen helposti on mennyt. Uusia raittiusjaksoja vaan kehiin pitkin vuotta! Ja jos kompuroi niin pystyyn vaan ja etiäpäin!

t. Juhani

Mä taidan lopettaa tähän, koska huomenna ois yks juttu jossa ehkä juon…No, jätän pienen varauksen. Perjantaina kuitenkin viimeistään kun on juhannusaatto. Mutta komppaan Juhania että ihmeen hyvin on mennyt, tähän mahtui 2 viikonloppua selvinpäin, keräsi hyviä muistijälkiä. Oon kyllä ylpeä itestäni kun mun on ollut yleensä vaikeeta olla pitempiä aikoja juomatta. Huomaa miten tällä palstalla on erilaisia ihmisiä, jotku pystyy helpommin oleen pitempiä aikoja juomatta, jotku taas juo määrällisesti vähemmän. Mulla on molemmissa vielä tekemistä, mut just tuo että kun saa kerättyä näitä selviä kausia, niin helpottaa. Tsemppiä teille varsinkin Nortille, hyvä päätös! :slight_smile:

mulla rikkoitui keitoton kesäkuu perjantaina kun join 2 lasillista viiniä, ja eilen sunnuntaina vajaan lasillisen. olisi ollut lupalappu vaikka koko pullolliseen muttei vaan maittanut. ennen perjantaita pääsi syntymään 1,5 kk tipatonta, eikä tsemppaamalla vaan se meni luonnostaan.
juhannukseksi sovin just äsken hississä seinänaapuriin törmätessä että aattona tavataan joten silloinkin meinaan juoda jotain. mulla on nyt menossa vaihe että pieni hiprakka olisi oikein tervetullut jos vaan huvittaa. eli on tämä vähintääkin erikoista, aikuiselämäni ensimmäistä kertaa asiat ovat näin. eli melko shokeeraavaa :open_mouth: en olisi ikinä, ikinä uskonut!

Tsemppiä, Nortti ja kaikki!
Ja kiitos Nortti, kun lähdit messiin heinäkuun puolellekin!
Aurinkoisin terveisin,
Urtsi